www.asu.pl :: Zobacz temat - Przegrzewanie się voyager 2,5 benzyna
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przegrzewanie się voyager 2,5 benzyna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kawek
*
*


Dołączył: Sep 29, 2007
Posty: 6

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 20:01    Temat postu: Przegrzewanie się voyager 2,5 benzyna Odpowiedz z cytatem

Witam, Mam problem z grzaniem się voyagera 94rok benzyna. Objaw jest taki, że dopóki jadę wszystko wydaje się być w porządku, ogrzewanie w samochodzie jest. Wystarczy mały postój w korku i temperatura idzie do góry na maksymalną kreskę. W tym czasie załącza się także wentylator chłodnicy. Wystarczy, że na postoju zrobię przygazówę do 3000obr. I temperatura wraca na normalny poziom.
Na początku myślałem, że termostat się zawiesza, ale po wymianie objaw jest taki sam. Proszę o poradę co to może być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jaki jest stan pompy wody? sprawdzałeś stan jej wirnika?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rowniez stawiam na pompe,jesli ma jeszcze wirnik z tworzywa to pewnie z łopatek zostalo wspomnienie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 9:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgadza sie,mogl sie tez wirnik poluzowac.
ja mam problem odwrotny, wskazowka ledwo mi sie podnosi do 1/4 licznika. w aucie cieplo tak po kilku km dopiero,ale upalu nie ma. kiedys bylo tak,ze po 200-500 m w zime mi sie przlaczal na gaz ,a teraz po ok 1-2 km.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 13:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w przypadku kolegi Kawkato stawialbym albo na lopatki pompy albo (chyba bardziej prawdopodobne na poczatek padajacej uszczelki pod glowica) lub zapowietrzenie ukladu chlodzacego.
A w twoim przypadku Esdarku to raczej na 100% wina termostatu (moze nie do konca sie zamyka?)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 13:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tez go podejrzewalem:) a myslelem,ze sie nie psuje(nigdy tego nie robil w zadnym aucie )
poprawccie mnie jesli sie myle: termostat domyka sprezyna(jak jest zimny) a otwiera tloczek z woskiem(jak cieply)?
rozumiem,ze ze starosci moglby sie np rozszczelnic i sie nie otwierac,ale czemu sie nie domyka?
objawem bedzie szybko ogrzewajacy sie i twardniejacy waz idacy do chlodnicy?
druga sprawa: widzialem na allegro cos co sie nazywalo "uniwersalny termostat gm" . wydawalo mi sie,ze az takeij uniwersalnosci nie ma. ja wiem,ze sie nie robi do kazdego auta innego termostatu,przeplywomierza itp ale...
co kupic? Rolling Eyes
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 15:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darek, od zawsze wychodzę z założenia, że nie ma rzeczy uniwersalnych, pasujących do wszystkiego.
Dla mnie nie ma opon uniwersalnych, lato/zima, fachowców znających się na wszystkim, choć Polacy są faktycznie wielozawodowi, wystarczy popatrzeć na nasze forum Cool
Według mnie coś, co jest do wszystkiego jest do niczego, podobnie z termostatem uniwersalnym Shocked Confused i jak domniemam, ten termostat będzie też pasował do taczki... Twisted Evil
Osobiście bym kupił taki jaki jest przeznaczony do Twojego auta, nawet gdyby był droższy od tego "uniwersalnego".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 15:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak tez uczynie Wink zapytalem bo to taka ciekawostka. wiem,ze pontiaki maja nieco inna temp. niz np ople.
ale opnom wielozesonowym(nowoczesnym) pozostane wierny:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kawek
*
*


Dołączył: Sep 29, 2007
Posty: 6

PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 17:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, a czy jest możliwość sprawdzenie pompy bez odkręcania jej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lut 16, 2010 9:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>a myslelem,ze sie nie psuje(nigdy tego nie robil w zadnym aucie )

psuc sie nie psuje jako taki, ale sie zaciera (od syfu w ukladzie chlodzenia) lub w niektorych parcieje uszczelka miedzy tym "zaworkiem" i przepuszcza. a jako iz to czesc dosc tania to sie jej nie "naprawia" - stad wymiana

>poprawccie mnie jesli sie myle: termostat domyka sprezyna(jak jest zimny) a otwiera tloczek z woskiem(jak cieply)?

no tak, z tym ze nie wiem czy sila napedowa od temperatury jest wosk Smile

>druga sprawa: widzialem na allegro cos co sie nazywalo "uniwersalny termostat gm" .

kup raczej dedykowany! niby roznica pomiedzy temeraturami nie bedzie jakas duza (ledwie kilka stopni) ale oprocz tego ze np. moze nie pasowac wymiarowo, to sa jeszcze rozne harakterystyki otwierania i w niektorych termostatach sa zaworki zwrotne(takie miniaturkowe) ktore pomagaja odpowietrzyc uklad ale tez powoduja ze caly czas mamy maly przeplyw i w niektorych silnikach moga uniemozliwic rozgrzanie do normalnej temp.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 16, 2010 12:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w termostatach wosk jest tym elementem ktory rozgrzewajac sie w tloku poprzez zmiane objetosci powoduje jego wysuniecie Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kawek
*
*


Dołączył: Sep 29, 2007
Posty: 6

PostWysłany: Sro Lut 17, 2010 13:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciąg dalszy objawów. Temperatura na maksa chodzi wentylator na II biegu, wąż u góry chłodnicy delikatnie rozgrzany. Odkręcam korek od chłodnicy jest duże ciśnienie zaczyna wylewać się płyn i przelatuje do wyrównawczego. Po takiej akcji temperatura spada do normalnego poziomu. ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lut 17, 2010 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na twoim miejscu sciagnal bym pompe wodna i sprawdzil w jakim stanie jest wirnik,a potem bawil sie w diagnozowanie typu walnieta uszczalka pod glowica.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lut 17, 2010 16:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli wąż nie jest mocno gorący, a po odkręceniu korka chłodnicy wyrzuca mu płyn, to raczej pompa wody pracuje prawidłowo Confused
A może termostat jest w pozycji zamknięty... tyle, że wtedy wąż powinien być gorący...
A może jest gdzieś zapowietrzony Confused Question
Fakt jest taki, że jednak zacząłbym od sprawdzenie mimo wszystko, pompy wody dlatego, że to najtańsze rozwiązanie i do zrobienia poniekąd we własnym zakresie, bez konieczności posiadania kanału.
Nadmieniam, że moje powyższe dociekania są czysto teoretyczne, bo z takim problemem się nie spotkałem.
Swoją pompę wymieniałem, bo była wyraźnie słyszalna, piszczała...
Jestem ciekawy rozwiązania tego problemu Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lut 17, 2010 16:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli waz jest goracy(gorny powrotny) to napewno termostat jest otwarty,nie wiadomo czy do konca.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lut 17, 2010 17:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gorny waz raczej daje plyn z bloku do chlodnicy, a powrotny jest dolny. ja musze sprawdzic czy mi sie nagrzewa zaraz po ruszeniu. to by znaczylo,ze termostat zacial sie w pozycji otwartej i silnik jest niedogrzany. objawem by bylo zwiekszone zuzycie paliwa a dalej mam 14-15 lpg w miescie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lut 17, 2010 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kawek napisał:
Ciąg dalszy objawów. Temperatura na maksa chodzi wentylator na II biegu, wąż u góry chłodnicy delikatnie rozgrzany. Odkręcam korek od chłodnicy jest duże ciśnienie zaczyna wylewać się płyn i przelatuje do wyrównawczego. Po takiej akcji temperatura spada do normalnego poziomu. ???


po tych objawach stawiam na walnieta uszczelke pod glowica(ew. inna nieszczelosc i przenikanie kompresji do ukl.chlodzenia).
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Lut 17, 2010 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a ja poczytałem że "kawek" napisał:że wąż górny jest delikatnie ciepły - czyli jak tak jest to ja stawiam na termostat Question Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no termostat moze byc jako druga usterka ale sam w sobie nie powoduje "lokalnego" zapowietrzania ukladu (a tu chyba tak sie dzieje zwazajac na fakt iz po odkreceniu korka cisnienie gwaltownie spada i temperatura wraca do normy..czyli tak po mojemu gdzies w okolicy czujnika temperatury tworzy sie przegrzana pustka w plynie ktora bolkuje przeplyw i nastepuje lokalne przegrzanie, po uwolnieniu "korka powietrznego" plyn o temperaturze pracy schladza czujnik i temperatura jest OK)
Uszkodzony termostat objawia sie :
- albo niedogrzaniem calego silnika
- albo przegrzaniem silnika (ale tu najczesciej zanim jeszcze wywali plyn poprostu czuc smrod przegrzanego silnika i odkrecanie korka nie obniza temperatury..no chyba ze na skutek wypchania calego plynu z ukladu, ale wtedy temperatura spada raczej wolno a nie gwaltownie...)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group