www.asu.pl :: Zobacz temat - Wentylator chłodnicy się załącza
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wentylator chłodnicy się załącza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 7:23    Temat postu: Wentylator chłodnicy się załącza Odpowiedz z cytatem

Witajcie

Od dwóch dni zauważyłem dziwną rzecz, a mianowicie wentylatory chłodnicy mi się załączają podczas jazdy. Tego jeszcze nie było robię 2 km i w tym czasie autko osiąga temperaturę prawidłową po czym załącza się wentylator chłodnicy. Klima pusta nie działa. Co to może być ??
Układ z nowym płynem, poziom płynu w normie.

Proszę o podpowiedź gdzie szukać problemu.
Pozdrawiam Marcin

P.S. Autko jechało powoli między 2-3 bieg ze względu na trudne warunki pogodowe, ale czy to wystarczający powód aby uruchomić wentylator Sad

Plymouth Grand Voyager 1996r + LPG Sekwencja
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 11:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ czujnik temperatury płynu.
Sprawdź połączenia elektryczne, bo jeżeli nie na dobrego styku to może łapać jakieś błędne dane.
Dla potwierdzenia trzeba by podpiąć autko pod kompa i sprawdzić rzeczywiste wskazania parametrów dla temperatury.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 11:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wskaźnik pokazuje ładnie 90 stopni, nie widać zęby coś przeskoczyło ponad, więc o ile można liczyć na jego wskazania to powodem awarii mógłby być czujnik

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 11:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzałeś poziom płynu, wszystko w normie ?
Szczerze mówiąc 2km jazdy w mrozie i już silnik osiąga właściwą temperaturę - chyba trochę za szybko (no chyba że stoi w cieplutkim garażu).
Może gdzieś wystąpił mały przeciek i się zapowietrzył ...

Najlepiej napisz dokładnie co do tej pory sprawdziłeś, będzie łatwiej wykluczyć niektóre przyczyny.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 12:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzony poziom płynu, jest w normie, wycieków nie stwierdziłem, a autko dość szybko zawsze się nagrzewało. Można powiedzieć że to norma.

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co prawda to niby się tyczy roczników 2001 w górę ale jak piszą forumowicze na tajemnice........... to w jajkach dzieje się to samo

SUBJECT:
Engine Cooling Fan Runs Constantly
OVERVIEW:
This bulletin explains the operation of the engine cooling fan.
MODELS:
2001 (RS) Town & Country/Caravan/Voyager
2001 (RG) Chrysler Voyager
NOTE: THIS BULLETIN APPLIES TO VEHICLES EQUIPPED WITH GASOLINE ENGINES.
DISCUSSION:
Owners may complain that the engine cooling fans running constantly, coming on as the
vehicle comes to a stop, or that the cooling fans may be intermittently running under cool
weather or cool engine conditions. Routine diagnostic procedures may indicate that the
cooling fans are running under conditions that would normally not require fan operation.
Just before the 2001 Model Year RS launched a radiator steaming (water vapor
coming out of the grill opening) condition was detected following a drive in the rain.
The water vapor is a result of moisture (rain) build up on the radiator under certain
specific conditions and not an indication of a vehicle problem.
To prevent owner concern over this water vapor the cooling fan strategy in the Powertrain
Control Module (PCM) was revised to turn the fans on under the following conditions:
1. Ambient air temperature must be greater than –4 C. (25 F.).
2. The engine coolant temperature must be below the thermostat set point, 91 C. (195 F.).
3. Wiper duty cycle and vehicle speed has to be above a certain threshold.
4. Under these conditions the radiator fans will turn on at vehicle speeds
less than 32 km/h (20 mph).
This strategy will turn off if any one of the following conditions are met:
1. The vehicle must travel more than 161 kilometers (100 miles) without using the wipers.
2. The engine coolant temperature drops below 38 C. (100 F.) indicating a 6 hour soak.
3. There are 10 minutes of accumulated time with the engine coolant above 105 C. (220 F.).
POLICY:
Information Only
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 23:23    Temat postu: Re: Wentylator chłodnicy się załącza Odpowiedz z cytatem

Trike3 napisał:
Witajcie

Od dwóch dni zauważyłem dziwną rzecz, a mianowicie wentylatory chłodnicy mi się załączają podczas jazdy. Tego jeszcze nie było robię 2 km i w tym czasie autko osiąga temperaturę prawidłową po czym załącza się wentylator chłodnicy. Klima pusta nie działa. Co to może być ??
Układ z nowym płynem, poziom płynu w normie.

Proszę o podpowiedź gdzie szukać problemu.
Pozdrawiam Marcin

P.S. Autko jechało powoli między 2-3 bieg ze względu na trudne warunki pogodowe, ale czy to wystarczający powód aby uruchomić wentylator Sad

Plymouth Grand Voyager 1996r + LPG Sekwencja
Nie szukac problemu nigdzie - problem sam ustanie po spelnieniu tych 3 warunkow na koncu tekstu angielskiego . Dzieje sie tak dlatego,ze komputer zalacza dodatkowo fan w specyficznych warunkach jazdy - takich jak Twoje. Jak zadasz sobie troche trudu i przetlumaczysz tekst,bedziesz znal dodatkowe okreslenia w terminologii motoryzacji- a to sie przyda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 23:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to szczerze mówiąc ciekawa funkcja zabezpieczenia silnika.
Mark a jeżeli ktoś by się uparł to można przywrócić komputer do stanu wcześniejszego np przy pomocy programu diagnostycznego?
Czy koniecznie trzeba spełnić te 3 warunki, bo z tego co zrozumiałem wystarczy wypełnić tylko jeden z tych trzech ?("one of the following")
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 5:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:

Czy koniecznie trzeba spełnić te 3 warunki, bo z tego co zrozumiałem wystarczy wypełnić tylko jeden z tych trzech ?("one of the following")
Jest napisane "any one".I do tego osobno.Co by oznaczalo bardziej "kazdy jeden".Gdyby bylo razem jeden wyraz "anyone" to mozna by tlumaczyc "ktorykolwiek" z nich.Wiesz,ze zabiles mi klina - sam nie wiem co autor mial na mysli i czy to nie jest blad w przepisywaniu.Bardziej prawdopodobne chyba bedzie tak jak Ty zrozumiales - wystarczy jeden z nich....Co do komputera,to cale dane sa w kostce "chip" zwanej PROM.Jest to pamiec fabryczna tylko z mozliwoscia odczytu.Jak tuninguja auta,to wiem,ze wymieniaja ten chip na inny.Wiem tez ze sa jakies reczne tunery do przeprogramowania PCM,ale tylko w zakresie liczby oktanowej paliwa.Slyszalem tez o programach Predator Diablosport podnoszacych moc. .Ale jak to sie dokladnie robi,i jakie dane jeszcze mozna zmieniac - takiej wiedzy niestety nie mam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 13:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak to jest z tłumaczeniem czy przepisywaniem i dlatego nie zwalnia to nikogo z racjonalnego myślenia przed wykonaniem zalecanych poleceń.

Ja wiem, że PROM to tzw TWARDA pamięć, w której nie da się nic zmienić ale chodziło mi o przywrócenie komputera w tym konkretnym przypadku kolegi Trike'a , który tu rozpatrujemy.
Dokładnie mówiąc: czy jedynym sposobem na powrót do normalnego działania komputera jest wykonanie jednej z wymienionych w poście Lutka czynności, czy można to zrobić np jakimś programem diagnostycznym ?
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Lut 03, 2010 15:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wg mnie wystarczy jeden z trzech warunków.
W winim wskazania na desce mają się ni jak do tego co odczytuje komputer. U mnie zapomnieli podpiąć wtyczkę i wentylatory szalały, a klima nie włączała się mimo zimnego silnika. Komp po prostu wolał włączyć wiatraki na maksa niż przegrzać silnik.Może to będzie pomocne...
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group