www.asu.pl :: Zobacz temat - Problemy z 4-biegowym automatycznym skrzyniam Chryslera
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problemy z 4-biegowym automatycznym skrzyniam Chryslera
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 16:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przetestowane i sprawdzone.
Bez obaw możemy używać lewarka zmiany biegów jak w wyżej opisanym moim zapytaniu.
Dziś pojeździłem wajchując na wszystkie przełożenia do jazdy w przód /D, 3, L-L, 3, D/ w czasie jazdy i... wszystko ok. Very Happy
Skrzynia nie zgrzyta, nie chroboli, nie stęka, nie szarpie.
Przy zmianie położeń lewarka w czasie jazdy odejmuję nogę z gazu i przekładam wajchę w inne położenie, co trwa i trwa mać Wink pewnie mniej niż sekundę.
W tym czasie żadnych dziwnych odgłosów z ASB.
W końcu poznałem "ciemną stronę mocy" i oswoiłem ją.
Podsumowując, jeśli ktoś ma taką potrzebę, aby zmienić położenie lewarka w inne położenie niż aktualne bez zatrzymywania samochodu, może to śmiało zrobić bez szkody dla ASB, przynajmniej dla ASB typ A604.
W końcu rozpoznaliśmy kolejny "problem", a ja osobiście kolejny mocny punkt auta z ASB.
Szkoda tylko, że nie mamy możliwości "rozbujania" auta w czasie wyjeżdżania np. z zaspy tak jak ma to miejsce w manualach.
Od razu uprzedzam ewentualną dyskusję nt "przecież do wyjechania z trudnego terenu, używamy "L".
Właśnie używam "L" i czasem mam ogromny problem z wyjechaniem.
Powodzenia i szerokiej drogi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 18:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:

Szkoda tylko, że nie mamy możliwości "rozbujania" auta w czasie wyjeżdżania np. z zaspy tak jak ma to miejsce w manualach.
Od razu uprzedzam ewentualną dyskusję nt "przecież do wyjechania z trudnego terenu, używamy "L".
Właśnie używam "L" i czasem mam ogromny problem z wyjechaniem.
Powodzenia i szerokiej drogi.

Ja w takich przypadkach używam na zmianę "R" i "D" Wink .
Jeżeli dobrze wyczujesz swoje autko i oswoisz się z reakcją skrzyni na szybkie przełączanie kierunków, to na pewno pomoże Ci to wyjechać z każdej zaspy.
Tak swoją drogą "L" to nic innego jak I bieg(i ciągle ciągnie tylko do przodu) więc nie rozumiem w jaki sposób ma Ci to być pomocne przy śliskiej nawierzchni...?
Już więcej zdziałasz używając na przemian gazu i hamulca niż samego "L" tylko z gazem.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 18:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie lepiej miec manuala?
powidzcie mi dlaczego przez ok 15 lat jazdy automatami zycie nie zmusilo mnie do uzycia wajchy. jezdze przecietnie 1,5-2tys km /m-c.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dawidek
*
*


Dołączył: Feb 15, 2009
Posty: 43

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 19:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bo niewiedziałes ze mozna ,byc moze bałes sie , odpowiedzi moze byc kilka -najlepiej odpowiedz sobie sam dlaczego tego nierobiłes:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie!!!! bo po to jezdze automatem zeby tego nie robic!!! no i nie mam nerwicy natrectw wiec moge dlugo siedziec bez zbednych ruchow Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 19:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
nie lepiej miec manuala?
powidzcie mi dlaczego przez ok 15 lat jazdy automatami zycie nie zmusilo mnie do uzycia wajchy. jezdze przecietnie 1,5-2tys km /m-c.

Może dlatego, że Ty masz automata z wyboru i Twój styl jazdy szeroko przez Ciebie opisywany nie wymusza nigdy potrzeby użycia dźwigni częściej niż przy starcie i przy zatrzymaniu...?
Założę się, że spora część forumowiczów ma automata, bo to takie AMERYKAŃSKIE i jak nic pasuje do amerykańskiego auta - w pozytywnym tego słowa znaczeniu i bez urazy oczywiście:wink:

Wątek dotyczy raczej tematu "czy można" i czy te manewry są przydatne podczas jazdy automatem, no i służy rozwianiu kolejnego mitu dotyczącego ASB podobnego do mitu o niewymienianiu oleju "bo nie ma korka spustowego".
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 22:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
nie lepiej miec manuala?
powidzcie mi dlaczego przez ok 15 lat jazdy automatami zycie nie zmusilo mnie do uzycia wajchy. jezdze przecietnie 1,5-2tys km /m-c.


Esdarek i nigdy będąc np w górach lub wleczonc się w sznurku samochodów które jadą ze zmienną prędkością 60-80km/h nie przełączyłeś na 3 żeby skrzynie niepotrzebnie nie wrzucała 4 na kilka sekund po czym następuje redukcja na 3 i tak w kółko? nie szkoda ci skrzyni?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie,po prostu operuje gazem.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
nie,po prostu operuje gazem.


dobre, ja tez operuje gazem ale czasami żeby skrzynia niepotrzebnie nie żonglowała biegami 3-4+lock up kiedy prędkość z jaką jestem zmuszony jechać waha się pomiędzy 60-80km/h to wrzucam 3.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 22:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skrzynie GMa tak nie wachlują czesto jak chryslerowe...Wink mam wrazenie ze sa mądrzejsze te skrzynie. poprzednio jak mialem sebringa z a604 tez czesto blokowalem 3 bieg, w aurorze nawet o tym nie mysle...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 22:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sumie to może masz racje bo już mogłem się odzwyczaić od tego jak skrzynia pracowała w GP jaki miałem, ale w Villagerze i teraz w Voytku zdarza mi się czasami że wrzucam 3 bo wyczuwam jak skrzynia żongluje biegami bez potrzeby mimo że bardzo delikatnie operuje gazem.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 6:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd napisał:
Skrzynie GMa tak nie wachlują czesto jak chryslerowe...Wink mam wrazenie ze sa mądrzejsze te skrzynie. .
Dlatego ze sa bardziej skomplikowane.Dodatkowo sa tez bardziej zywotne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 7:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie, dziś punkty zmian to wydawało by się prosta kwestia programowa. Mój pierwszy wini - nowszy z 98 roku mam wrażenie miał znacznie gorzej zaprogramowaną część komputera odpowiedzialną za skrzynię niż mój obecny a prawie 2 lata starszy. Jest bardzo duża różnica w charakterystyce pracy na korzyść starszego. Po pierwsze nie "żongluje" tak biegami, punkt zmiany jest wcześniej a redukcji znacznie później - większa możliwość wykorzystania momentu na wolnych obrotach. Młodszy również zapinał lockup idiotycznie na co żaden mechanik nie miał wpływu - przy spokojnym podjeździe pod górkę 3b. prędkość ok35km/h, zapięcie lokcup i spadek obr poniżej 1000/min czego efektem całkowity brak mocy, spadek prędkości i ponowna redukcja do 2 biegu. W tym aucie trzeba było często wciskać OD i w jeździe górskiej blokować 2 bieg. Nie dlatego, że nie dało się jechać ale zwyczajnie z żalu nad tym jak się sam zakatowywał.....
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to mam kolejny argument przeciwko kupowaniu t&c(co mialem zamiar kiedys zrobic). a taki byl fajny..... Wink
nie wiem co to zonglowanie biegami ,aczkolwiek moge sie domyslac bo ujezdzalem kiedys 300m.bardzo mnie dziwilo ,ze to auto jest takie muliste w porownianiu z pontonem. teraz juz wiem,ze to nie auto a skrzynia.

pytanie do marka: czy w pontiakach trans sport( i klonach) w okolicach 2000 roku powaznie zostal zmieniony zespol napedowy w stosunku do auta jakie mam teraz? czy skrzynia jest ta sama czy inna i jesli inna to czy lepsza?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 10:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
darryd napisał:
Skrzynie GMa tak nie wachlują czesto jak chryslerowe...Wink mam wrazenie ze sa mądrzejsze te skrzynie. .
Dlatego ze sa bardziej skomplikowane.Dodatkowo sa tez bardziej zywotne.


Czy bardziej skomplikowana to nie wiem, ale skrzynia 4T60-E jaką miałem w GP na pewno pracowała inaczej niż skrzynia w Villagerze a jeszcze inaczej pracuje skrzynia A604. Czy skrzynia GM jest bardziej żywotniejsza? Moja rozleciała się przy autentycznym przebiegu 120k mil. Dużo zależy jak się eksploatuje skrzynie i jak często się ją serwisuje.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 10:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

doczytalem,ze na szczescie ta skrzynia jest dalej produkowana(po unowoczesnieniu i wzmocnieniu tak,aby mogla byc stosowana do aut o masie 3t) wiec sie nie martwie:) szkoda,ze gm niema w ofercie odpowiednika t&c...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 10:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
esdarek napisał:
nie,po prostu operuje gazem.


dobre, ja tez operuje gazem ale czasami żeby skrzynia niepotrzebnie nie żonglowała biegami 3-4+lock up kiedy prędkość z jaką jestem zmuszony jechać waha się pomiędzy 60-80km/h to wrzucam 3.


Muszę powiedzieć, że moja A604 nie ma takiego problemu.U mnie jak zapnie "4" bieg to już sobie jedzie na tej "4".
Kiedy ma zapięty "3" bieg przy ustawieniu lewarka na "D", to sobie jedzie na "3".
Co innego u mojej siostry w volksmaszynie.
Jeździłem jej paskiem po niemieckich autostradach i naszych pięknych drogach i nie daj Bóg żeby jechać z V~60-70km/h.
Ten "samochód" głupieje, nie wie czy ma jechać "4" czy może jednak "3", a może jednak "4"... i tak bez końca.
Gdybym wtedy miał taką wiedzę jak dziś, to ustawiłbym w czasie jazdy "3" i samochód nie męczyłby się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 10:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wader71 napisał:
On napisał:

Szkoda tylko, że nie mamy możliwości "rozbujania" auta w czasie wyjeżdżania np. z zaspy tak jak ma to miejsce w manualach.
Od razu uprzedzam ewentualną dyskusję nt "przecież do wyjechania z trudnego terenu, używamy "L".
Właśnie używam "L" i czasem mam ogromny problem z wyjechaniem.
Powodzenia i szerokiej drogi.

Ja w takich przypadkach używam na zmianę "R" i "D" Wink .
Jeżeli dobrze wyczujesz swoje autko i oswoisz się z reakcją skrzyni na szybkie przełączanie kierunków, to na pewno pomoże Ci to wyjechać z każdej zaspy.
Tak swoją drogą "L" to nic innego jak I bieg(i ciągle ciągnie tylko do przodu) więc nie rozumiem w jaki sposób ma Ci to być pomocne przy śliskiej nawierzchni...?
Już więcej zdziałasz używając na przemian gazu i hamulca niż samego "L" tylko z gazem.


Osobiście boję się, że jak tak będę przełączał "D"-"R"-"D"-"R"... to mogę rozwalić ASB.
Moja kiedy ustawiam lewarkim "D" to wyraźnie czuję kiedy zapina bieg.Niestety dzieje się to z powiedzmy sekundowym opóźnieniem, podobnie jest z "R" i stąd moja obawa Embarassed o żywotność ASB.
Może niepotrzebna, może i tu rozwiejecie moje obawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 10:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
szkoda,ze gm niema w ofercie odpowiednika t&c...


chodzi ci o typowego minivana?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 11:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

raczej "topowego"-skora ,boazeria,szprychowe alumy,zlote dodatki,chromy itp. podoba mi sie to... Rolling Eyes
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 11:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

e no wajchujac z D na R i spowrotem zmasakrujesz skrzynie!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 14:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
e no wajchujac z D na R i spowrotem zmasakrujesz skrzynie!


Też tak myślę i dlatego jej w taki sposób nie traktuję Wink
Czasem jak problem wyjechania z zaspy, to używam "L" chili tylko jednego biegu.
Dzięki za podpowiedź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 14:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
raczej "topowego"-skora ,boazeria,szprychowe alumy,zlote dodatki,chromy itp. podoba mi sie to... Rolling Eyes

Darek i jeszcze powiedz, że różowy środek.
A różowy kolor wiemy jak wygląda... /to z reklamy/ Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 15:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kremowy.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 15:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

CDN.

Kiedy wajchuję z "D" na "3" przy V=50km/h to obroty silnika rosną o ok.200RPM, natomiast kiedy zmieniam położenia lewarka z "3" na "D" przy identycznej prędkości, to obroty spadają o ok. 200RPM.
Domniemam, że ASB nie tylko zapina trzy biegi w przypadku położenia lewarka na "3", ale i wybiera jakby inne zębatki Confused niż wtedy, kiedy jedziemy na "D" na trzecim biegu.
Gdyby były to te same zębatki, to obroty silnika nie zmieniałyby się Confused
Jestem ciekawy waszej opinii w tej materii.
Jest to dla mnie tylko ciekawostką, bo na ASB nie znam się w ogóle, są to tylko moje teorie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 16:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zmieniaj tak dalej te biegi,zwlaszcza w tej skrzyni...to niedlugo nie bedziesz mial czym wajchowac:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:

Domniemam, że ASB nie tylko zapina trzy biegi w przypadku położenia lewarka na "3", ale i wybiera jakby inne zębatki Confused niż wtedy, kiedy jedziemy na "D" na trzecim biegu.
Gdyby były to te same zębatki, to obroty silnika nie zmieniałyby się Confused


Matko Boska, jakie zębatki????? To nie rower Wink Zmieniając na 3 zmienia Ci tylko do 3 biegu, nie załącza 4. Zębatki gwarantuje Ci pozostają na swoich miejscach.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacekz napisał:
Zębatki gwarantuje Ci pozostają na swoich miejscach.


...oczywiscie do czasu Confused
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Czw Lut 25, 2010 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kiedys czytalem refleksje amerykanskiego inzyniera, konstruktora, znawce budowy i dzialania skrzyn automatycznych.

po kilku latach spedzonych w europie był zaskoczony jak czesto uzytkownicy pojazdow z automatami podczas jazdy uzywaja dzwigni ASB tym samym niszczac i skracajac żywotnośc urzadzenia ktore przy prawidlowej eksploatacji jest w jego mniemaniu w zasadzie niezniszczalne Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 1:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po wielu przeczytanych na tym forum postach jestem zaskoczony jak czesto uzytkownicy i mechanicy w Polsce (czyli "bardziej inteligentni" ) swiadomie niszcza i skracaja zywotnosc pojazdow poprzez nieprzestrzeganie instrukcji obslugi w kwestii eksploatacji oraz servisu.Niestety,niepokora kosztuje!A czy ktokolwiek po zakupie auta zamowil dokladne tlumaczenie tej instrukcji? Po co.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 7:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HarryAngel napisał:

po kilku latach spedzonych w europie był zaskoczony jak czesto uzytkownicy pojazdow z automatami podczas jazdy uzywaja dzwigni ASB tym samym niszczac i skracajac żywotnośc urzadzenia ktore przy prawidlowej eksploatacji jest w jego mniemaniu w zasadzie niezniszczalne Wink


To chyba inżynier nie miał 41TE Mr. Green

Ale fakt - większość użytkowników jak i mechaników nie wie że trzeba zmieniać olej - przecież nie ma korka spustowego Evil or Very Mad
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 9:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacekz napisał:
On napisał:

Domniemam, że ASB nie tylko zapina trzy biegi w przypadku położenia lewarka na "3", ale i wybiera jakby inne zębatki Confused niż wtedy, kiedy jedziemy na "D" na trzecim biegu.
Gdyby były to te same zębatki, to obroty silnika nie zmieniałyby się Confused


Matko Boska, jakie zębatki????? To nie rower Wink Zmieniając na 3 zmienia Ci tylko do 3 biegu, nie załącza 4. Zębatki gwarantuje Ci pozostają na swoich miejscach.


Może i nie rower, dokładnie napisałem, że na ASB nie znam się w ogóle i myślę, że Ty również nie wiele o nich wiesz, być może więcej ode mnie, bo dla mnie ASB jest ciągle ciemną stroną mocy.
W nią swoich rąk nie włożę z powodu jw.

Napisałem również, że to jest czysto teoretyczne moje rozważanie tematu, nie problemu.
Wytłumacz mi więc dlaczego silnik zmienia obroty, kiedy zmieniam przełożenia jw. mimo, że cały czas jadę na trzecim biegu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 9:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zmienia sie charakterystyka pracy skrzyni podczas takich zmian. przelozenie wajchy w asb to nie to samo co przesuniecie wodzikiem zebatki w manualu. nowoczesna skrzynia steruje komputer. jesli jezdzisz na OD to komp dobiera m.innymi inne predkosci przy ktorych nastepuja zmiany przelozen. jesli tylko na D to program komputera skrzyni przelacza przy innych. dlatego m.innymi nalezy unikac wajchowania jak ognia.oczywiscie istenieje mozliwosc uzycia wajchy ,ale musi byc mocno uzasadniona i trza spelnic kilka warunkow o ktorych juz kiedys na tym forum pisano.
no i skrzynie automatyczne sa bardziej awaryjne...jak ktos ma nerwice natrectw i musi wajchowac to tak sie to konczy Confused
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HarryAngel napisał:
kiedys czytalem refleksje amerykanskiego inzyniera, konstruktora, znawce budowy i dzialania skrzyn automatycznych.

po kilku latach spedzonych w europie był zaskoczony jak czesto uzytkownicy pojazdow z automatami podczas jazdy uzywaja dzwigni ASB tym samym niszczac i skracajac żywotnośc urzadzenia ktore przy prawidlowej eksploatacji jest w jego mniemaniu w zasadzie niezniszczalne Wink



to powinna byc mantra uzytkownikow automatow!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 17:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
dlaczego silnik zmienia obroty, kiedy zmieniam przełożenia jw. mimo, że cały czas jadę na trzecim biegu.


y, rozpina się lockup? Ale ja w zasadzie niewiele o asb wiem...
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
zmieniaj tak dalej te biegi,zwlaszcza w tej skrzyni...to niedlugo nie bedziesz mial czym wajchowac:)


esdarek jestes inteligentnym czlowiekiem, ale to co piszesz strasząc ludzi nie ma zadnego pokrycia, i dziwi mnie to, bo po twoich wypowiedziach mozna dojść do wniosku, ze tylko chuchasz i dmuchasz na skrzynie, a tak na prawdę zmienianie lewarka wcale nie powoduje bóg wie jakich tam złych rzeczy w skrzyni i do puki nie bedziesz wbijal wstecznego podczas jazdy w przód i za czesto 1 lub L przy 120km/h to nic zlego sie skrzyni stac nie powinno.
Nie chce rozgrzebywac znowu tematu czy tak mozna czy nie bo juz to bylo kilka postow wczesniej, i zanim znowu ktos zacznie filozofować i wypisywac swoje trzy grosze bez pokrycia, niech najpierw weźmie instrukcję serwisową od skrzyni biegów i ją dokladnie przestudiuje.

A co do tematu o ktory pytał On;

Nie wiem jak ta skrzynia, nie pamietam juz, ale przy 50 juz jest chyba 4 bieg, dlatego ja jak mialem chryslera jezdzilem po miescie zawsze na recznie zapietym 3 co by mi czworki za czesto nie wrzucal (w mojej GM 4T80E wchodzi przy 60km/h) stad czujesz redukcje, a Lockup zapina sie dopiero w okolicach bodajże 70-75km/h

co do hamowania silnikiem, przy wrzuceniu recznie 3ki załączany jest dodatkowo kosz od nizszego biegu, mozna sobie dokladnie przewertowac schematy cisnien i tam bedzie widac co sie dzieje gdy...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 17:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacekz napisał:
On napisał:
dlaczego silnik zmienia obroty, kiedy zmieniam przełożenia jw. mimo, że cały czas jadę na trzecim biegu.


y, rozpina się lockup? Ale ja w zasadzie niewiele o asb wiem...


jacekz.
Ja nie mam nic do Ciebie i mam nadzieję, że nie wziąłeś tego do siebie.Najnormalniej w świecie zauważam, że na naszym fajnym forum jeśli chodzi o ASB wypowiadają się, z całym szacunkiem dla wypowiadających się, teoretycy.
Takie wnioski wysuwam, po niespecjalnie wnikliwym czytaniu znacznej części postów.
Jeśli chodzi o mnie, to ja w ogóle nie wypowiadam się w sprawie ASB, a wyjątkiem są tylko i wyłącznie pytania.
Pozdrawiam "fszyskich" Wink odpowiadających i nie zniechęcajcie się moją wypowiedzią, bo nigdy moje wypowiedzi na forum nie są kierowane przeciw komukolwiek.
Uff, to już skończyłem Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 17:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd, dzięki za rzeczową odpowiedź.
U mnie jeśli spokojnie przyspieszam, to zawsze przy 65km/h załącza się w/g mojego nazewnictwa "4" bieg, ale po Twojej odpowiedzi nazwę to "lock up".
I myślę, że jesteś na dobrym tropie.Pewnie w tym czasie, czyli kiedy jadę 50km/h może mam zapięty już "4" bieg i stąd reakcja obrotomierza kiedy ustawiam lewarkiem położenie "3" w czasie jazdy.
Zaznaczam, że lewarka nie dotykam bez zbędnej potrzeby.
Od dłuższego czasu po mieście jeżdżę na "3" bo mam wrażenie, że auto jest mi "bardziej posłuszne" Wink
Dopiero kiedy wyjeżdżam za miasto, włączam "D" jeśli zapomnę to zrobić na ostatnim skrzyżowaniu przed wyjazdem z miasta.
Kiedyś, kiedy uważałem, że nie wolno zmieniać przełożeń, albo jechałem na "3-ce" do Ustki, albo, o zgrozo Embarassed Wink zatrzymywałem się żeby włączyć "D".
Z mojego laickiego rozumowania, Twoja odpowiedź jest zadowalająca i dla mnie kończąca ten wątek. Wink Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 18:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:

Zaznaczam, że lewarka nie dotykam bez zbędnej potrzeby.
Od dłuższego czasu po mieście jeżdżę na "3" bo mam wrażenie, że auto jest mi "bardziej posłuszne" Wink
Dopiero kiedy wyjeżdżam za miasto, włączam "D" jeśli zapomnę to zrobić na ostatnim skrzyżowaniu przed wyjazdem z miasta.


no to widze,ze wszyscy jezdzimy tak samo tylko roznie to opisujemy Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:

[...] nie zniechęcajcie się [...]


ani mi w głowie, przy każdej okazji będę dalej teoretyzować Wink
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 8:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
darryd, dzięki za rzeczową odpowiedź.
U mnie jeśli spokojnie przyspieszam, to zawsze przy 65km/h załącza się w/g mojego nazewnictwa "4" bieg, ale po Twojej odpowiedzi nazwę to "lock up".
I myślę, że jesteś na dobrym tropie.


podpowiem jeszcze, ze lockup dziala zarówno na 4tym biegu (D) jak i 3cim stąd łatwo sprawdzić, ze i na jednym i na drugim przy tej samej predkosci obnizą się obroty... Smile
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group