www.asu.pl :: Zobacz temat - Dodatki do paliwa
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dodatki do paliwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pit455
*
*


Dołączył: Sep 11, 2008
Posty: 73
Skąd: Głogów

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 0:32    Temat postu: Dodatki do paliwa Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich.
ostatnio w telewizji wypowiadał się jakiś specjalista od aut i dawał rady w jaki sposób zabezpieczyć auto na zimę. jedną z porad było dolanie do zbiornika z paliwem 0,5 litra denaturatu w celu "związania" cząstek wody, przez co woda niby nie osadza się silniku czy też na wtryskach.
czy faktycznie jest to takie skuteczne i czy stosujecie coś takiego u siebie? jak to ma się do aut z gazem?
a może macie inne ciekawe porady. kiedyś gdzieś słyszałem, że dobrze jest mieć w okresie zimowym w zbiorniku jak najwięcej paliwa. jest to niby też związane z tym osadzaniem się wody (wilgoci).
_________________
pozdrawiam
Chrysler T&C LXi 3.8 V6 AWD + gaz, 2001 r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 2:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Porada tego specjalisty brzmi jak z epoki komuny i syrenki.Ale coz,skoro benzyna w Polsce bardzo czesto jest oszukana i nie zawsze spelnia parametry.Uwazam,ze najlepszy sposob to utrzymywac w miare pelny zbiornik.A jako dodatek to polecam ten oto szeroko rekomendowany i naprawde skuteczny produkt , ktory doskonale czysci wtryski,usuwa nagary z zaworow i zabezpiecza przed korozja: http://www.autobarn.net/ch67740t.html W USA nie ma tych problemow,bo kazda firma paliwowa stosuje w swoich benzynach odpowiednie dodatki.Na przyklad Chevron dodaje Techronu , ale pomimo tego ja i tak raz na 3000 mil dolewam dodatkowa buteleczke. A denaturat .... coz,zostawmy go dla pijakow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tankując na sprawdzonej stacji benzynowej i utrzymując w miarę możliwości pełny zbiornik, możesz zapomnieć o wodzie w paliwie. Nie popadajmy w skrajność. Nigdy nie stosowałem żadnych dodatków do paliwa i nigdy nie miałem problemów z paliwem.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 9:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tankuję na różnych stacjach i nie mam problmeu.
Kiedyś miałem auta tylko na ropę i nie było problemu.

Zamarzało paliwo w nowy autach a moje trzeba było dłużej pokręcić.

Często jakość paliwa ma znikomy wpływ na jazdę auta - gdyż sam stan auta powoduje że nie jeździ/nie odpala.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
okrzycho
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 56

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 22:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Denaturat to alkohol metylowy.
Jak dobrze wiemy Smile alkohol miesza sie z woda, a paliwo niestety nie.
Drobiny wody zawarte w kazdym zmarznietym paliwie nie sa zwiazane z paliwem, tworza grudki lodu ktory np. moze zablokowac jakis zaworek w zimnym silniku lub zatkac przewody lub filtry.
Denaturat jest katalizatorem, bo dobrze laczy sie i z paliwem, i z zawarta tam woda. Po zwiazaniu sie tych trzech skladnikow, woda zawarta w paliwie jest spalana podczas pracy w silniku. Nie sadze, zeby w takim stezeniu mogl szkodzic. Tym bardziej, ze wystarczy zrobic to raz na jakis czas, zeby usunac nadmiar zebranej wody.
Owszem teraz sa nowoczesniejsze srodki na to zjawisko, ale dzialaja tak samo. Kiedys tez byly zimy i tez trzeba bylo sobie radzic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 23:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba pamiętać tylko o jednej najważniejszej rzeczy.
Nieważne jakie środki będziecie stosować , czy to będzie denaturat czy nowoczesne środki - każdy z nich działa ZAPOBIEGAJĄCO a nie już po fakcie.
Czyli inaczej mówiąc trzeba taki środek zastosować przed zamarznięciem paliwa, bo po to już tylko dodatnia temperatura pomoże.
Z tego co wiem jeszcze nikt nie wynalazł środka podnoszącego temperaturę zamarzniętego paliwa do stanu , w którym rozpuści się zawarta w nim woda czy wytrącona parafina
Fizyka niestety jest bezwzględna w tej kwestii.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pozwole sobie wtracic Smile

>Denaturat to alkohol metylowy.

w calej UE jest zakaz ogolnego stosowania metylowego, w zwiazku z tym nawet w polsce nie jest on dostepny "dla kowalskiego" i calosc produkcji denaturatu to normalny śpiryt etylowy teraz juz nawet nie barwiony tylko z dodatkami smakowymi - ale po tym sie nie umiera jak po metylu Smile

>Denaturat jest katalizatorem,

nie jest zadnym katalizatorem! katalizator to "cos" co bezposrednio nie bierze udzialu w reakcji ale ja przyspiesza/poprawia Smile

>bo dobrze laczy sie i z paliwem, i z zawarta tam woda.

denaturat jako ciecz na bazie wody NIGDY nie polaczy sie z paliwem! polaczy sie za to z woda w zbiorniku i jesli w stezeniu tej mieszaniny bedzie pow. ~65% alc to bedzie ona palna ->spali sie w podobny sposob do paliwa

>Tym bardziej, ze wystarczy zrobic to raz na jakis czas, zeby usunac >nadmiar zebranej wody.

dokladnie! raz na rok w zupelnosci wystarczy! szczegolnie w okresie jesienno zimowym gdy sa duze roznice temeratur i momentami duza wilgotnosc powietrza...ale najpewniejsze jest poprostu miec full zbiornik Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szkoda wlewać denaturat do zbiornika Smile
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sty 28, 2010 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>szkoda wlewaæ denaturat do zbiornika

no z punktu widzenia spozywczego to pewnie ze szkoda wlewac jagodzianke do baku Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nigdy na to nie zwracalem uwagi,ale ostatnio tankujac zobaczylem malutki napis na dystrybutorze "zawiera ok.10% ethanolu". Sprawdzilem dane denaturatu i okazuje sie ze denaturat to jest wlasnie skazony etanol (alkohol etylowy).Widocznie ma to jakis sens,skoro w usa dodaja tego az 10% do benzyny.A wiec porada z denaturatem jednak nie byla zla - tylko ten kolor.... W stanach denaturat nie jest barwiony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Sty 29, 2010 23:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może dołączę do tematu małą uwagę skoro o paliwie.
Na wyświetlaczu komputera jest napis METCH chyba coś Takiego ale mi to nie wyświetla .
Czy to ma coś wspólnego z jakimś paliwem bo mi się to kojarzy z metanolem.

Chyba już kiedyś ktoś wspominał ,że nasze silniki mogą jeździć na innym paliwie.
Mark co wiesz na ten temat.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 5:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Eksperymentalnie uzywa sie jako paliwa alternatywnego metanolu,etanolu i gazu ziemnego(CNG).Paliwo M85 sklada sie z 85% metanolu i15% benzyny premium.Paliwo E85 ma 85% etanolu i 15% benzyny premium.Ze wzgledu na niska liczbe oktanowa tych paliw nieliczne auta sa odpowiednio zrobione.Uzyto innych materialow w silnikach,wiekszych wtryskiwaczy koloru zielonego, no i sensora ktory rozpoznaje zawartosc skladnikow paliwa.Poczatkowo auta na to paliwo okazaly sie malo ekonomiczne,bo zuzycie bylo ok.70% wieksze niz benzyny. Jak jest obecnie,tego nie wiem,ale produkuje sie je do dzis.Spotyka sie samochody roznych firm,m.innymi wiekszosc Voyagerow (T&C) z silnikami 3.3L chodzi tez na to paliwo. .Sa one oznaczone dodatkowym symbolem FFV (Flexible Fuel Vehicle) ,maja bardziej rozbudowana elektronike no i pracuja tez na kazdej normalnej benzynie.Poznac je mozna po oznaczeniu silnika w Vin osmy znak jest 3 albo G albo E , oraz po specjalnych zielonych wtryskiwaczach.Szczegolow nie znam,bo nigdy nie interesowal mnie ten temat. Co do napisu na wyswietlaczu - to nie pamietam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 9:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mialem kiedys forda tempo z 88 roku. w instrukcji pisalo,ze mozna jezdzic na paliwie 85okt. z dodatkiem alkoholu. byla tez podana procentowa ilosc ale tego juz nie zapamietalem,a instrukcja poszla do ludzi razem z autem.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u nas sie dodaje alkoholu do paliwa bo jest moda na ekologie..ale z tego co pamietam to max 5%.
PS. niechce mi sie szukac w papierzyskach a niepamietam na 100% ale cos mi sie wydaje ze alkohol etylowy ma nizsza liczbe oktanowa od PB i wieksza wartosc opalowa! dlatego stosuje sie go do zasilania wysilonych sportowych silnikow (ale jak juz pisalem pewnosci 100% nie mam a niechce mi sie szukac:-)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group