www.asu.pl :: Zobacz temat - Skrzynia manual Voager 2,5TD - Problem!!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia manual Voager 2,5TD - Problem!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Luispj33
*
*


Dołączył: Jan 26, 2010
Posty: 9
Skąd: dolnyśląsk

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 18:09    Temat postu: Skrzynia manual Voager 2,5TD - Problem!!! Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich. Jeżeli ktoś jest w stanie to niech mi wytłumaczy w jaki sposób zredukować w manualnej skrzyni z 3 na 2 bieg. Dwójka podczas redukcji wchodzi tylko poniżej 20 km/h. Przoszę o podpowiedź co trzeba zrobić żeby było normalnie.

Z góry dziękuję.[/quote]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najprawdopodobniej masz zuzyte synchronizatory (to mosiezne pierscienie sluzace do wyrownania predkosci miedzy soba dwuch walkow skrzyni). najczesciej zuzywa sie synchro 2 biegu(bo przenosi duze momenty), zuzycie objawia sie wlasnie trudnosciami przy redukcji lub przy wrzucianiu wyzszego biegu przy duzych predkosciach obrotowych silnika (wtedy najczesciej czuc charakterystyczne "chrup").
mozesz tez sprobowac podciagnac linke sprzegla - moze tu jest problem?
a doraznym sposobem na jazde ze zuzytym synchor jest zmiana biegu z miedzyprzegazowka - jak w starym jelczu Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
artek69
*
*


Dołączył: Dec 17, 2007
Posty: 79
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 22:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czołem
Masz uszkodzony synchronizator biegu ,bardzo częste uszkodzenie ,naprawa i części tylko przez serwis ASO koszt łożysko i perscień synchrook 600 lepiej pojeździj do wymiany sprzęgła (odejdzie koszt wyjęcia skrzyni) i zrób remont synchro oraz łożyska v biegu bo też siada 'taki patent'
_________________
Nie kończąca się opowieść:
2002 GV 3,3 PB/LPG Limited
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Sty 26, 2010 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a mówili że manuale są bardzie żywotne jak ASB, to tak na marginesie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 13:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Synchronizator 2 biegu sam się nie zepsuł Very Happy .
W skrzyniach manualnych i to jeszcze w ruchu miejskim jest on najczęściej używany.
Zależy to oczywiście w dużym stopniu od techniki jazdy kierowcy, ale statystycznie zastanówcie się ile osób tak naprawdę wyhamowuję prędkość elementów skrzyni 3 biegiem przechodząc z 4.
Często kierowcy wbijają prawie na siłę 2 jadąc jeszcze dość szybko (grubo ponad 40km/h), bo wiedzą że zaraz właśnie ona będzie potrzebna i nie chcą tracić czasu na wstępne wyrównanie obrotów.
Podobnie jest z przeciąganiem 1 biegu.
Często na prędkościomierzu w autach z manualną skrzynią były zaznaczone punkty (np. przy 20; 40; 60). Są to zalecane zakresy prędkości w jakich należy używać poszczególnych biegów.
Gdyby nie było to istotne to wszystkie manualne skrzynie miałyby tylko jeden bieg Laughing Laughing "D" Laughing Laughing
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 13:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Gdyby nie było to istotne to wszystkie manualne skrzynie miałyby tylko >jeden bieg "D"

no nie bardzo..po to zastosowano skrzynie biegow bo silnik spalinowy ma raczej zly wykres momentu.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 15:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys nie zakumałeś "D" było w nawiązaniu do ASB Very Happy
W prawidłowo działającej ASB nie da się przeskoczyć czy przeciągnąć biegu i jest spokój - wszystko zużywa się równomiernie.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 17:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a no tak..niezrozumielismy sie Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Sty 27, 2010 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja w swoim wspanialym escorcie usa z 1989 roku posiadam tzw. shift control(stosowany glownie w autach rajdowych),ktory sam mi sygnalizuje kiedy mam zmienic bieg na wyzszy aby jazda byla ekonomiczna i nie niszczyla skrzyni. Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Luispj33
*
*


Dołączył: Jan 26, 2010
Posty: 9
Skąd: dolnyśląsk

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 12:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
najprawdopodobniej masz zuzyte synchronizatory (to mosiezne pierscienie sluzace do wyrownania predkosci miedzy soba dwuch walkow skrzyni). najczesciej zuzywa sie synchro 2 biegu(bo przenosi duze momenty), zuzycie objawia sie wlasnie trudnosciami przy redukcji lub przy wrzucianiu wyzszego biegu przy duzych predkosciach obrotowych silnika (wtedy najczesciej czuc charakterystyczne "chrup").
mozesz tez sprobowac podciagnac linke sprzegla - moze tu jest problem?
a doraznym sposobem na jazde ze zuzytym synchor jest zmiana biegu z miedzyprzegazowka - jak w starym jelczu Smile


Dzięki,
_________________
Pozdrawiam, Luispj33 - Voyager 2,5TD 00'
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group