www.asu.pl :: Zobacz temat - Chłodnica Windstar!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chłodnica Windstar!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kulawyns
*
*


Dołączył: Dec 04, 2008
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon Mar 30, 2009 18:28    Temat postu: Chłodnica Windstar! Odpowiedz z cytatem

Jak spuścić cały płyn z chłodnicy z Windstara 3,8L 95r
Bo z chłodnicy schodzi 5L a reszta zostaje w silniku a potrzebuje przeczyścić cały układ chłodzenia i dlatego zależy mi na wymianie całego płynu i jak bym musiał wymienić nagrzewnice to jak się do niej dostać! Dzięki i pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Mar 30, 2009 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem tak:
najpewniejszym sposobem na usuniecie calego plynu jest odkrecenie termostatu i korka w zbironiku, potem wkladamy waz z kompresorem i z CZUCIEM wydmuchujemy plyn, a i dla pewnosci ogrzewanie daj na maxa zeby i z nagrzewnicy dmuchlo Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 01, 2009 11:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oprucz korka w chłodnicy, powinien być jeszcze korek w bloku silnika. Przy spuszczaniu powinno sie odkręcić kranik w chłodnicy i korek w bloku.Wtedy spuścisz 100% zawartości
Niestety nie wiem gdzie on się znajduje.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Kwi 01, 2009 13:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kranik chyba masz na chlodnicy
a tu podpowiedz:
http://allegro.pl/item587892823_nowa_chlodnica_wody_ford_windstar_99_03.html

lub tu:
http://allegro.pl/item590527248_nowa_chlodnica_wody_ford_windstar_95_99.html

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Czw Kwi 02, 2009 22:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie kranik w bloku koledzy a przewód na kolektorze ssącym (ten do nagrzewnic) wystarczy zdjąć, ew dmuchnąć w niego spr. powietrzem... Przed wlaniem nowego płynu, wąż z wodą w ten przewód i na parę minut zostawić. Przy czym zatkać krociec z którego zdjęliśmy przewód. a woda niech sobie spływa zaworkiem umieszczonym w chłodnicy. Potem powietrzem wypchać resztki wody. Zawsze coś tam zostanie, choćby w nagrzewnicach... ale dzięki przepłukaniu wodą mamy pewność że większość resztek starego płynu o zostanie usunięta. Mi po takim "wietrzeniu" weszło ponad 11 litrów Shocked
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kulawyns
*
*


Dołączył: Dec 04, 2008
Posty: 68
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie Kwi 05, 2009 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nigdzie nie widzę żadnego korka w bloku Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Kwi 05, 2009 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bo korka może w ogóle nie ma.U mnie też go nie ma.
To może odkręć i zdejmij wąż łączący chłodnicę z blokiem silnika.
Oczywiście wąż który jest w najniższym punkcie.
Jeśli chodzi o nagrzewnicę to sądzę, że najlepiej będzie ją wyczyścić odłączając dwa węże wchodzące do kabiny od komory silnika.
Nie ma możliwości żebyś ich nie zobaczył...
Ja w ten sposób czyściłem swoją nagrzewnicę która była czysta, ha, ha...
Powodem dla którego ją czyściłem było słabe ogrzewanie, ale jak się okazało to trzeba było ją tylko dobrze odpowietrzyć.
Jak ją dobrze odpowietrzyć, znajdziesz na forum.Szeroko to opisywałem.
Powodzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Kwi 05, 2009 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Halooo, nie widać moich wpisów? Odnoszę takie wrażenie po tym co piszecie... Sad
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Sty 12, 2010 23:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pewnie temat dawno nieaktualny ale może przyda się potomnym. W winim jest specjalny korek spustowy. Najłatwiej namacać go ręką, bo zobaczyć trudno. Po prawej stronie jest gruby wąż od chłodnicy. Dokładnie pod nim, na samym dole jest plastikowy korek na nakrętkę (bodajże klucz 17). Trzeba po prostu sięgnąć ręką w dół. Skierowany jest w kierunku tyłu auta. Ja używałem grzechotkę. Przy czym spuścisz tylko połowę, reszta jest w tylnej nagrzewnicy, w silniku itp itd.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sob Sty 16, 2010 14:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy do wyjęcia chłodnicy w Winim trzeba zdjąć cały przód? Mechanik twierdzi że musi zdjąć lampy, zderzak, maskownicę itp itd.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Nie Sty 17, 2010 17:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozmawiałem wczoraj z mechanikiem jak poskładał na powrót. Nie miał specjalnego klucza do odłączenia rurek od oleju skrzyni więc nie mógł wyjąć chłodnicy. Twierdzi, że trzeba by spuścić czynnik z klimy aby wyjąć chłodnicę. Jeśli zdejmie zderzak to wyciągnie bez ruszania klimy. Sprawdzałem na autozone.com i faktycznie jest opisane aby odpiąć osuszać a na koniec napełnić klimę. Ale wolę się upewnić przed rozbiórką zderzaka, że da się wyjąć chłodnicę bez rozłączania klimy i zanim okaże się, że rozbiórka nic nie da i chcąc nie chcą będę musiał rozpinać klimę....

PS. źle przeczytałem, napisali "fill cooling system" co jest ukłądem chłodzenia, a nie klimy. Trzeba tylko uważać na kondensor... Tylko dlaczego mechanicy uparli się rozbierać przedni pas? Naciągają mnie na dodartkowe koszty?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sob Sty 23, 2010 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem po wymianie chłodnicy. Na szczęście nie decydowałem się na naprawę bo nic bym nie zyskał. Przeciekała na samym dole a raszki po przejechaniu palcem łamały się. Przypuszczam że lutowana za chwilę by znowu puściła... Koszt chłodncy 380pln, wymiana 180.
Mechanik miał kłopoty z parownikiem od klimy, powiedział, że nie mógł jej odczepić więc dlatego musiał rozbierać trochę więcej.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group