www.asu.pl :: Zobacz temat - remont skrzyni
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

remont skrzyni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Lis 22, 2009 14:21    Temat postu: remont skrzyni Odpowiedz z cytatem

Poniewaz mam dwa grand voyagery, a w okolicach wiosny dojdzie trzeci, zakupiłem skrzynię która na zimnym oleju sprawuje sie dobrze a po zagrzaniu zaczyna głupieć. Zamierzam przeprowadzic jej remont i w razie awarii miec na wymiane.
I teraz kilka pytań
czym objawia się zużycie konwertera
jak mogę to sprawdzic jesli skrzynia jest niezamontowana.
czy lepiej wymienić wszystkie tarcze i inne elementy które znajdę wewnątrz, czy tylko te które wygladaja na zużyte.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 16:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skrzynia dojechała
zacząłem rozbierać i:
na magnesie piękny jeż taki na 1,5 cm nad magnes.
elektrozawory starego typu wiec do wymiany.
dalszy ciąg w poniedziałek
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 19:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlepiej przy rozbieraniu zrób zdjęcia każdego elementu w skrzyni ,szczególnie położeniu pierścieni zabezpieczających w koszach,w razie wątpliwości przy składaniu będzie się czym podeprzeć Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Lis 29, 2009 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

taki mam plan. mam tez serwisówke, więc mam nadzieje ze sobie poradzę.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
rozkręcania ciąg dalszy. porozpinalem wszystkie kosze i wyjąłem tarczki i przekładki. wiekszość wyglada chyba jak nowe, ale te najgłębiej w obudowie wytarte prawie do zera z jednej strony a powyrywane z drugiej strony.
na dwoch koszach zęby wygladają tak jak te z linku http://acidtechno.freehost.pl/2ab_skrzynia/imagepages/image190.html
czy te wgniecenia od tarczek kwalifikują je do wymiany?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do wymiany. Tarczki muszą się przesuwać bez zacięć po tych wypustach.
Przez te wgniecenia część tarczek masz zużytych , a część nie.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

acha dzięki
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pon Lis 30, 2009 22:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://img.betchuk.com/displayimage.php?album=10&pos=53
witam
ktoś mi podpowie czo sie tym mierzy i czym sie reguluje?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Gru 01, 2009 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tym się mierzy sumaryczny luz osiowy na tarczkach. A odpowiedni luz ustawiasz grubością przekładek stalowych.
Masz przecież sewrisówkę , a tam powinno być wszystko dokładnie opisane.
Jak duże luzy są dopuszczalne i gdzie, bo to jest podstawą prawidłowej pracy skrzyni.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miernik już do mnie jedzie

na razie utknąłem na kołach zebatych pod tylną obudową. ponoć sóby są zaklejone, ręcznie nijak ich nie mogę ruszyć. musze poczekać na klucz udarowy.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Gru 08, 2009 23:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

została mi płyta zaworowa i zawory.
wymieniłem wszystkie uszczelnienia, tarczki, przekładki czujniki input i output, panewki, luzy ciut powyzej dolnej granicy tolerancji. konwerter też
mam nadzieje w sobotę zrobić podmianę.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Gru 10, 2009 19:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i poskładalem. w sobotę robię podmianę.
wie ktos może jak głeboko ma wejść konwreter? w tej chwili jest schowany na 1cm od płaszczyzny kołnierza skrzyni.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Gru 10, 2009 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie pamiętam na 100% ale wydaje mi się że ma wejść około 3cm.
Przed założeniem konwertera zalej go olejem.Przy wkładaniu na skrzynię powoli pokręcaj powinieneś wyczuć jak wskakuje na swoje miejsce tzn.wchodzą dwa wałki ,czyli jakby dwa stopnie wkładania Wink
Powinien wejść dość lekko ,bez pobijania Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Gru 10, 2009 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 15:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i założyłem. i kicha. tak jak pisał sprzedawca że jak olej zimny to ok jak sie zagrzał tozaczęło szarpać i w koncu wszedł w tryb awaryjny.
Dzis założyłem płytę zaworową od tej zdjetej i zostało podszarpywanie przy zmianie biegów, wiec załozylem też zawory. i jest dobrze tylko podobnie jak na poprzedniej skrzyni. lekkie przyhamowanie przy zmianie biegów, ale przynajmniej nie szarpie przy redukcji. znajomy mam mi przywieźć na dniach nowe zawory ze stanow więc wymienię i zobaczymy.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cuda jakieś. po 20 musiałem jeszcze jechac i skrzynia pracuje idealnie. najmniejszych szarpnięć, płynnie redukuje. przejechalem z 10km i nic, mimo tego, że w trakcie poprzedniej jazdy troche poszarpywala a pezy zatrzymywaniu bieg rozłączała właściwie po zatrzymaniu.
mam nadzieje, że juz tak zostanie
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przejedź sie w trybie ,,sportowym" to też wersja nauki skrzyni Very Happy i albo ją trafi albo będzie chodziła Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Gru 15, 2009 7:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

działa i jestem bardzo zadowolony.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
airwolf
*
*


Dołączył: Oct 22, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy wymiana elektrozaworów z skrzyni wiąże się z jej wyjęciem z samochodu?
_________________
VISION 3,5 '95 mit gasssss ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Gru 18, 2009 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W voyagerze jest dobre dojście więc nic nie trzeba demontować,nie wiem jak w twoim aucie jest dostęp ale skrzynia była by napewno ostatnim elementem do demontażu gdyby coś przeszkadzało w wymianie elektrozaworów Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Sty 05, 2010 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
problem lekkiego przyhamowania podczas zmiany biegów powolutku powraca, mimo niemal kompletnego remontu skrzyni, zacząlem szukać i znalazłem coś takiego. po podniesieniu obu kól przednich, luz na dyferencjale mierzony na zewnetrznym obwodzie koła to 40mm. opona ma średnice 640mm kółka na dyferencjale okolo 64mm i z moich wyliczeń wynika, ze luz na ich obwodzie to około 4 mm.
jadąc na 3 lub na 4 na zapiętym lockupie, po odpuszczeniu gazu i ponownym naciśnieciu czuć lekkie stuknięcie i szarpnięcie. jak jade tak okolo 80 km bez lockupu po dodaniu gazu czuć duzo wyraźniejsze stukniecie.
jutro spradze jaki jest luz na kolach w drugim voyku.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie proszę o pomoc:
przeglądam schematy działania skrzyni na poszczególnych biegach i nie wiem co oznaczaja skroty:
EMCC
CC ON
dribbler

Mam spore szarpniecie miedzy 1-2 i z analizy tych schematów wynika że moze sie przycinac coś co nazywa sie selenoid switch valve bo tylko on zmienia położenie. selenoidy wymieniłem na nowe więc to raczej wykluczam
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw Sty 07, 2010 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"Elektroniczny kontroler konwertera sprzęgła (EMCC) zmniejsza albo eliminuje poślizg. EMCC zmniejsza zużycie paliwa aż o 3% w porównaniu do przekładni bez EMCC redukuje też hałas i wibrację silnika. EMCC zwiększa też trwałość przekładni przez zmniejszanie temperatur płynów chłodzących i oleju w skrzyni oraz w silniku w czasie jazdy po pochyłościach. Wtedy EMCC może działać na drugim biegu, jak również na trzecim i czwartym biegu, ponieważ niektóre pochyłości wymagają użycia niższego biegu, aby utrzymać stałą prędkość."
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Sty 12, 2010 16:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Więc dostałem na próbę płytę zaworową i skrzynia działa identycznie, tzn 1-2 szarpniecie, 2-3-4 lekkie przytrzymanie.
na ta chwilę wyglada to tak jak by z 1 na 2 2-4 clutch lekko sie spóźniał z załączeniem, a z 2-3 lekko sie spóźniał z rozłączeniem.

z pomysłów to zostały mi jeszcze kable i komputer.

Pytanie czy mogę na próbe do chryslera gv '99 założyć TCM od plymoutha gv '96? W obu taki sam silnik i skrzynia.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Sty 12, 2010 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zerknij na ilość i rozmieszczenie pinów zapisz na kartce zobaczysz czy są jakieś różnice.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Sty 12, 2010 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a czy sprawdzałeś błędy skrzyni skanerem Question
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Sty 12, 2010 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u szymona. twierdził że nic nie ma
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
mrseven
*
*


Dołączył: Feb 24, 2008
Posty: 65
Skąd: KonstantynĂłw Ĺ�Ăłdzki

PostWysłany: Sro Sty 13, 2010 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A akumulatory maż założone poprawnie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Sty 13, 2010 18:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak

dziś podmieniłem komputer od mojego drugiego w którym wszystko dziala bardzo ladnie i szarpało jeszcze gorzej.
a w tej chwili działa inaczej nadal poszarpuje ale biegi zmienia inaczej.

na jutro umówilem się na sprawdzanie kilku komputerów u handlarza. i jak to nie pomoże to czekają na mnie w aso na skanowanie i ewentualne wgranie nowszego softu.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 18:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i znów zdjąlem i rozebrałem skrzynię, i mam kilka pytań:
1. czy i jaki może być luz na kolach o nazwie transfer shaft gear i output gear? w tej chwili mam około 0.5 mm na obwodzie koł.

2. czy i jaki moze byc luz pomiedzy walkiem atakującym a kolem zebatym mechanizmu róznicowego? luz jak wyzej okolo 0,5mm.

3. czy i jakie luzy moga byc na planetarkach pomiedzy nimi a kielichami underdrive i overdrive? znów okolo 0,5mmluzu po obwodzie kielichow.

podejrzewałem zacinanie sie tłoka 2-4, ale po puszczeniu powietrza troche dziwnie pracuje underdrive, co mogłoby sie zgadzać bo miedzy 3 a4 było jakby szarpnięcie, a wtedy sie własnie odlacza.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 19:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem





Może się przyda.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Sty 30, 2010 19:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki, ta druga jakby mi pasowala, ale niestety jestem troche na bakier z angielskim i nie jestem do konca pewny czy te dane są tym o co mi chodzi.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 9:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy okazji zaglądania pod auto sprawdź też poduszki skrzyni i silnika - czasem szarpnięcia i stuki przy zmianie biegów wynikają z ich zużycia.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przednią zmienilem 3 m-ce temu na nowa, a do tylnej nie zagladalem, bo pewien bardzo szanowany mechanik od amerykanów stwierdzil, że tylne się nie psują. Wczoraj podczas zdejmowania skrzyni zajrzałem i bez problemu bujalem góra-doł w zakresie 1,5-2 cm. Po odkreceniu okazalo sie, że jest dość mocno popekana, mocniej niz przednia przed wymiana.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Sty 31, 2010 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To myślę, że znalazłeś przyczynę szarpania - a przynajmniej jedną z przyczyn.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pon Lut 01, 2010 7:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam nadzieje, bo w skrzyni szystko wygladalo ok. wszyskie tloki pracowaly prawidlowo.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pon Lut 01, 2010 19:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no więc chyba sukces.

poduszka powinna jutro dojechać, a w tą co mam upchałem twrdej gąbki co ją sporo usztywniło.

raczej na pewno przycinał mi sie tłok underdrive. przy zmianie 3-4 powinien sie odłączać, równocześnie załączajac 2-4 i w tym momencie było wyczuwalne szarpniecio-zgrzytnięcie, ale nie za kazdym razem. raczej podczas spokojnego przyspieszania w okolicach 2000obr/min. jak szybciej było tylko lekkie przytrzymanie. Jak dmuchałem powietrzem to najpierw podnosiło beben z pompy olejowej, a tłok nie pracował. wymieniłem tą część nad tłokiem i sprężyną i posprawdzalem kilka razy.

w każdym razie po około 30 km wszystko wydaje sie byc ok i do tego jakby samochód żwawszy się zrobił, może się lekko slizgał na tym tłoku.

zobaczymy co bedzie jutro lub pojutrze po wymianie poduszki tylnej.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Lut 01, 2010 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mogłeś zrobić kilka fotek bo nie bardzo rozumie tę część nad tłokiem i tym podobne a koledzy także pewnie chcieliby wiedzieć co w skrzyni piszczy. Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 01, 2010 22:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato-to jedyne miejsce ,ktorego nie sftografowales w swoim aucie? Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Lut 02, 2010 7:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tu jest wszystko
http://img.betchuk.com/thumbnails.php?album=10&page=1

na zdjęciu 48 jest tłok underdrive'u, a na 51 ta cżęść z uszczelką

na 111 sprawdzanie pracy tłoków w bebnie
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Lut 03, 2010 15:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przyszła poduszka i wymieniłem. na starej otwór byl niemal na środku, a w nowej mniej wiecej 1/4 średnicy.
niestety po takim śniegu nie mialem okazji się wczuć w skrzynię, ale wydaje mi się że jest róznica na plus.

ponieważ wymieniałem niedawno przednią, to się zastanawiam czy nie nalezaloby również wymienic pozostalych dwóch bocznych. ma ktoś jakies zdanie?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Lut 05, 2010 16:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymienilem lewą poduszkę skrzyni i czuć poprawę. mam nadzieję jutro wymienić prawą bo też ma lekkie pęknięcia.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
hipek12
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 3

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 19:45    Temat postu: voyager plymouth 2.5 Odpowiedz z cytatem

pomocy. ja mam taki problem , olej wylał się między silnikiem a skrzyniom i staną co mogło się stać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tez cie serdecznie witam na naszym forum!
rozumiem,ze sprawa dotyczy czolgu t-70?
pisze sie :skrzynią,stanął(po podstawowce)
jesli stanal wez zimny prysznic-to pomaga.
pozdrwiam Rolling Eyes
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja pierdziele,czlowieku wrzucili cie do wrzatku,ja wiem ,ze awaria swojego ukochanego golfika mark II moze doprowadzic do rozstroju nerwowego ale na to tez jest sposob,najpierw zimna kapiel,glebokie oddechy ewentualnie herbatka ziolowa na walerianie,podobno pomaga.
Jak juz ochloniesz to poprosimy o przywitanie(ew.mozes napisac kiss my ass),zaprezentowanie tej super bryki z problemami gastrycznymi(zezygala sie olejem) a na samym koncu wyszczegolnienie objawow i zdarzen,ktore doprowadzily do niezytu.
Z wyrazami szacunku mod.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Lut 19, 2010 8:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedi nie bądź zbyt surowy dla kolegi bo się zrazi Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mrseven
*
*


Dołączył: Feb 24, 2008
Posty: 65
Skąd: KonstantynĂłw Ĺ�Ăłdzki

PostWysłany: Pią Lut 19, 2010 20:13    Temat postu: Re: voyager plymouth 2.5 Odpowiedz z cytatem

hipek12 napisał:
pomocy. ja mam taki problem , olej wylał się między silnikiem a skrzyniom i staną co mogło się stać


Prawdopodobnie auto Ci się popsuło.
Na poważnie stawiam na to,że dyfer się rozleciał. Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 19, 2010 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba sie obrazil Crying or Very sad
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group