www.asu.pl :: Zobacz temat - powietrze w oleju
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

powietrze w oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pon Paź 19, 2009 14:51    Temat postu: powietrze w oleju Odpowiedz z cytatem

Witam
zaraz po zatrzymaniu na bagnecie mniej więcej połowę jego powierzchni zajmują pęcherzyki powietrza w oleju.
olej atf+4 ma 15000 zalany 11 miesięcy temu.
mam zamiar go wymienić, ale potrzebuję wiedzy co może powodować takie napowietrzenie oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Paź 19, 2009 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej nie powinien sie tak pienic. sprawdz poziom.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pon Paź 19, 2009 18:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poziom jest w porządku. pieni się i mam nadzieje że to wina oleju a nie jakiejś usterki w skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Wto Paź 20, 2009 7:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymien jak najszybciej i zobacz czy bedziesz mial te same objawy
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Paź 20, 2009 11:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej już jedzie
tylko czy statyczna wystarczy czy lepiej dynamiczną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Paź 20, 2009 15:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymiana "statyczna" to wymiana tylko ok. polowy oleju,ktory jest w misce .Natomiast przy dynamicznej mozesz wymienic calosc ,tj 9 litrow jesli dobrze pamietam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Paź 20, 2009 17:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiem
chodzi mi o możliwa przyczynę takiego zachwania się oleju.
skrzynia szarpie troche przy zmianie biegów miedzy 1-2-3 miedzy 3-4 jest nieźle, natomiast najgorzej jest podczas hamowania przed skrzyżowaniem. jeśli sie zatrzymuje to potrafi wyłączyc bieg niemal jak juz samochód stoi i robi to z dość mocnym szarpnieciem. jesli jest tylko przyhamowanie to po dodaniu gazu jakby się chwilę zastanawiał i z szarpnieciem wrzuca bieg i jedzie.

olej wg tego co mam napisane w książce to atf+4 wlany w listopadzie ubiegłego roku, i ma 15000 przejechane.
chodzi mi o to, że jesli to olej to wymiana dynamiczna powinna załatwić sprawę. ale jesli przyczyna lezy w jakiejś ustarce skrzyni to podczas wymiany filtra na coś jeszcze powinienem zwrócic uwagę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Paź 20, 2009 19:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zybel mógłbyś zrobić zdjęcie temu spienieniu na bagnecie?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Paź 20, 2009 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jutro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Paź 20, 2009 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak już zlejesz to co jest w skrzyni (lub odessiesz próbkę) zrób test. Wstrząśnij próbkę starego i porównaj z tak samo wstrząśniętym (nie mieszanym Wink ) nowym. Będziesz wiedział jak powinno być i czy to wina płynu czy może skrzyni. Statyczną wymianą, gdy masz zły olej za dużo nie zdziałasz. Jak pisze MarkSeven to tylko ok połowa. To tak jak by próbować dolewając wody zmniejszyć pienienie płynu do prania.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Wto Paź 20, 2009 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z pienienie oleju może też powstać po zmieszaniu np.dwóch rodzajów olei i jak wymieniałeś przed 15000km to na pewno też wymieniłeś tylko połowę (tylko z miski) a poprzedni też na pewno nie wiesz jaki był może inny rodzaj i przez to się pieni Sad
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Paź 21, 2009 6:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

samochod kupiłem w sierpniu, wiec nie wiem jaki olej był wcześniej przed ostatnią wymianą. samochód był sprowadzony do kraju w 2007 ze szwajcarii. prawdopodobnie w tamtym czasie był to atf+3 a rok temu mam na kartce napisane atf+4. jak go kupiłem to jeździl bez zarzutu, zrobiłem 10000 i stopniowo sie pogarsza. biegi się nie slizgają ładnie przyspiesza i jedynie tylko to szarpanie na niskich biegach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Paź 21, 2009 9:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zybel a tak w ogóle to o jakim samochodzie my tutaj piszemy?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Paź 21, 2009 10:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

już powinno byc w podpisie
chrysler grand voyager 3,3 '99r
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Paź 21, 2009 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

teraz jadąc po mieście przełączyłem na 3 i jakby wszystko lepiej pracowało, co to może oznaczać?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Paź 21, 2009 16:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jaki przebieg ma twój Voytus?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sro Paź 21, 2009 17:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niby 211000
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 6:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po południu zmieniam olej dynamicznie. podpowiedzcie mi ktory wąż z chłdnicy oleju jest powrotny?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 10:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Logicznie rzecz biorac to dolny ale łeba uciac sobie nie dam. Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 17:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dolny.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie był gorny. tak powinno być czy ktoś zamienił?
zrobiłem dynamiczną i prawie wszystko wróciło do normy. juz nie szarpie podczas zatrzymywania natomiast nadal z lekkim szarpnięciem redukuje po zjeździe ze skrzyżowania i dodaniu gazu. chyba z 2 na 1. przyspieszanie i zmiana biegow nadal z takim lekkim przyhamowaniem. przed jazda rozłączyłem klemę na jakieś 5 minut, więc może się jeszcze nie nauczyła.
kolor starego oleju byl bardziej brązowy niż czerwony. nowy to jasno rózowy taka trypaflawina.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Paź 22, 2009 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do skrzyni wchodz chyba ok.9 litrow oleju.Jesli chcemy wymienic go calkowicie,trzeba przeznaczyc co najmniej ok.14 aby przeplukac wszystkie pozostalosci starego. Jezeli przeplukales tylko 9 litrami to radze za ok .kilkaset km przepuscic jeszcze ze cztery - piec litrow w celu dokladniejszego usuniecia "starego " nieznanego Ci oleju.Ale juz bez wymiany filtra. A potem obowiazkowo co ok.20 tys,aby skrzynia pracowala jeszcze drugie tyle! Czy zauwazyles na magnesie w misce olejowej ile bylo opilek metalu?.Pamietaj,ze te mikroopilki sa przenoszone do magnesu przez olej i czesc ich pozostaje w oleju nadal i "pomaga" scierac mechanizm Twej skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Paź 23, 2009 6:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zrobiłem wymianę statyczną. opiłków na magnesie było bardzo mało i miska prawie czysta. Dynamiczną zrobiłem prawie 10l. okolo pól litra zostawilem na ewentualne dolewki.
u mnie olej lecial z górnego przewodu wychodzącego z chłodnicy, czy tak ma być czy ktoś zamienił przewody przy skrzyni?
podczas zmiany biegów w trakcie zmiany oleju silnik podnosił się i opadał w dość duzym zakresie. czy to moze poduszki do wymiany?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Paź 23, 2009 9:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę, że to "podnoszenie" silnika i to w dużym zakresie przy zmianie biegów jest normą... no przynajmniej u mnie też tak jest od samego początku.
Poduszki są sprawne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Paź 23, 2009 12:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zadnych poduszek nie musisz wymieniac, to normalne
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Paź 23, 2009 13:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok.
a co z przewodami oleju do chłodnicy?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Paź 23, 2009 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem o co ci chodzi ... jesli pytasz czy to wpozadku ze z gornego leci a nie z dolnego, to nie mam pojecia ale wydaje mi sie ze to nie ma roznycy bo spelniony jest obieg
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pią Paź 23, 2009 14:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę, że dolny powrót to jest ok. Tak jest przynajmniej w winim a moze się mylę. Górą idzie z konwertera dołem wraca do miski. Tragedii nie powinno być gdyby były zamienione. Sprawdziłeś czy to co zlałeś się rzeczywiście pieni bardziej od nowego ATFu?
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Paź 23, 2009 15:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

popatrzyłem na moim drugim i chyba jest tak, że powrot z chlodnicy jest na dole, więc muszę zamienic. oleju nie porównywałem, natomiast teraz prawie za każdym razem jak wysiądę to zaglądam na bagnet i się nie pieni. pozatym wczesniej jak przyspieszal na konwerterze to słychac bylo narastajacy gwizd, ustawal jak zapial bieg.
znacie jakiegoś mechanika ze skanerem drbiii w mojej okolicy, tj. puław lublina itp. bo mimo wszystko przydalaby się nauka


Właśnie pojeździlem trochę na uczeniu skrzyni no i jest porawa. wcześniej odłaczyłem akumulator na 5 godz.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group