www.asu.pl :: Zobacz temat - wspomaganie -ręce mi juz opadają...
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wspomaganie -ręce mi juz opadają...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
stenn
*
*


Dołączył: Sep 13, 2009
Posty: 62

PostWysłany: Wto Wrz 15, 2009 22:09    Temat postu: wspomaganie -ręce mi juz opadają... Odpowiedz z cytatem

Witam. Mam pytanko, może ktoś miał podobny problem i sobie z nim poradził. Chodzi o wspomaganie Chrysler T&C po 2001 roku. Problem polega na tym, że samochód po odpaleniu czy to na luzie czy na drive w trakcie kręcenia kierownicą wprowadza w rezonans cały układ wspomagania. Trzęsie się okrutnie z oporami i potwornym hałasem przenoszonym na drżenie nawet w kabinie. Wymieniłem 2 maglownice w sumie 3 + dwukrotnie pompę wspomagania, drożność przewodów sprawdzana , płyny wymieniane, sprawdzone zawieszenie, wymienione łożyska mcpersona górne na nowe i ten sam efekt po każdej wymianie. Ręce mi już opadają - może ktoś z Was miał podobny problem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 15, 2009 23:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki masz plyn w ukladzie wspomagania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 6:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jezeli juz wszytko wymienial to moze cos z napedem -paskiem-????
moze cos jest nie wspołosiowo??? i szarpie na pasku???moze brakuje jakiejs podkladki na kolku do regulacji wspolosiowosci albo innej na mocowaniu pompy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 7:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja sie troche tobie dziwie, bo skoro raz wymieniasz jakis uklad np maglownice czy pompe i nie ma efektu to po co drugi raz to robisz

najprawdopodobniej masz cos z napedem tak jak krzysiek napisal
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 9:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź czy po kręceniu kierownicą olej w zbiorniczku wyrównawczym jest spieniony Question
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 10:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź sworznie na wahaczach, możliwe że któryś się zatarł.
Albo to wina kolumny kierowniczej, ale czy to możliwe żeby łożyska aż tak się zatarły ???

Ten hałas, o którym piszesz to nie jest raczej rodzaj jakby skrzypienia ?
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stenn
*
*


Dołączył: Sep 13, 2009
Posty: 62

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 17:59    Temat postu: ponownie ja Odpowiedz z cytatem

Nie dziw się - bo możesz kupić nową uszkodzoną pompę, również źle zregenerowana maglownicę. pasek ok, napinaczka ok, gały ok, płyn właściwy. Dzisiaj zamówiłem cały system przewodów i zaczynam na to stwawiać - że któryś jest przypchany bądź się od wewnątrz się odkroił lub na chłodniczce lekko przytyka. Nadmieniam, że nie jestem laikiem - i nie jest to mój pierwszy t&C jak i amerykanin. Jakby był to płyn, badź gały- to bym tu nie pisał i się z tego śmiał. Z chęcią Wam napiszę co było przyczyną jak to zrobię. Pozdrawiam i jeżeli ktoś się z czymś takim borykał - to niech się podzieli informacjami...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 18:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz typowe objawy nieszczelnego węża na powrocie (od maglownicy do pompy.Dlatego pytam czy pieni się olej w zbiorniczku ,bo to jest też dodatkowy objaw potwierdzajacy tą usterkę.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 18:15    Temat postu: Re: ponownie ja Odpowiedz z cytatem

stenn napisał:
lub na chłodniczce

Jest chołodnica oleju wspomagania Question (nie robiłem woyka po 2001) jeśli jest to też uważnie trzeba sprawdzić ,wcale nie musi cieknąć ,jeśli będzie zaciagać powietrze efekt będzie taki jak opisujesz.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego zapytalem o plyn,bo po 2001roku uklad byl projektowany tylko na plyn MS 5 9602 (ATF+4) i zalanie np.ATF+3 moze wywolac zmiane cisnien.Jest spora roznica w parametrach tych plynow i biuletyny servisowe nakazuja bardzo tego przestrzegac. """""A chlodniczka ktora jest pod podloga tez moze byc przyczyna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stenn
*
*


Dołączył: Sep 13, 2009
Posty: 62

PostWysłany: Sro Wrz 16, 2009 21:53    Temat postu: wspomaganie Odpowiedz z cytatem

Płyn się nie pieni, nie mam nigdzie oznak ubywania płynu bądź nieszczelności. Wymienię cały układ przewodów z samochodu, który jest sprawny. Mam wielka nadzieję, że ta historia sie wreszcie skończy. Dzięki za wiadomości i najlepszego dla Was...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 10:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy brak odpowietrzenia układu kierowniczego powoduje takie wibracje jak piszesz, ale zakładam, że... układ jest odpowietrzony.
Jak w omedze zmieniałem płyn wspomagania, to od razu go odpowietrzałem.
Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 18:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Nie wiem czy brak odpowietrzenia układu kierowniczego powoduje takie wibracje jak piszesz, ale zakładam, że... układ jest odpowietrzony.
Jak w omedze zmieniałem płyn wspomagania, to od razu go odpowietrzałem.
Confused


Właśnie spotkałem się z podobnym przypadkiem jak opisuje stenn tylko w mercedesie Vito ,trafil do mnie też po wymianie pompy i maglownicy bo zanikało wspomaganie ,a w aucie rzęziło bardzo mocno nawet przy lekkim skrecie , (efekt podobny do tego gdy skręcimy koła na max w którąś stronę i zawór nadciśnieniowy zaczyna upuszczać ciśnienie,tyle że wielokrotnie mocniejszy)do tego pieniło olej w zbiorniczku wyrównawczym.Wcześniejsi naprawiacze nie mogą poradzić sobie z tym problemem wlali gęsty olej co chwilowo poprawiło sytuacje ale nie na długo .Sprawdziłem po kolei przewody powrotu i okazało sie że pod uchwytami (objemki)mocującymi chlodnice oleju (w Vito to aluminiowa rurka przed chłodnicą wody)jest mocno skorodowane (utlenione)i są milimalne ślady zawilgocenia. Wyciołem skorodowaną część rurki i po pospawaniu zamontowałem z powrotem do auta.Po przepłukaniu układu zalałem nowym olejem i skończyły sie problemy z wspomaganiem Wink
Wcześniejsi mechanicy wpędzili gościa w niezłe koszty : nowa pompa 950zł ,nowa maglownica 1700,robocizna 700zł ,a wina była rurka za której pospawanie zapłaciłem 20zł Wink (nowa w serwisie 200zł)

Układ nie trzeba specjalnie odpowietrzać,wystarczy parę razy pokręcić kołami na max w prawo i w lewo i przytrzymać w tych pozycjach przez chwile aż zawór nadciśnieniowy chwilke popracuje ,wtedy układ sam się odpowietrza Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas


Ostatnio zmieniony przez wmarek65 dnia Czw Wrz 17, 2009 20:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stenn
*
*


Dołączył: Sep 13, 2009
Posty: 62

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 - dzięki za info, borykając się z tym problemem masz rację utopiłem trochę kasy mam teraz 2 maglownice i 2 pompy do sprzedania - ale cóż to tylko rzeczy materialne i szkoda zdrowia dla nerwów - zmieniam na dniach przewody i podejrzewam, że problem zniknie. Mam nadzieję, że mój przypadek pozwoli - nikomu tego nie życzę - ale uniknąć dodatkowych kosztów i łatwiej pokonać problem. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Wrz 17, 2009 23:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze to byc rownie dobrze usterka "elektryczna". Gdy uklad PSP jest niesprawny.Power Steering Pressure system pomaga utrzymac "stale jednakowe obroty silnika" bez wzgledu na temperament krecenia kierownica.Ten sam uklad reguluje tez cisnienie w zaleznosci od szybkosci jazdy(znieczulanie kierownicy przy duzych predkosciach).Steruje tym PCM (komputer) przy pomocy sensora w przekladni i zaworu przy pompie.""""""""""wowczas najczesciej pojawia sie ktorys z kodow bledu 0550 do 0554
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stenn
*
*


Dołączył: Sep 13, 2009
Posty: 62

PostWysłany: Pią Wrz 18, 2009 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven - dzięki za wszystkie sensowne informacje. Samochód co miesiąc podłonczany do komputera - 0 błędów. Mark powiedz mi czy z panela komputera diagnostycznego istnieje możliwość wywołanie do działania tego systemu i sprawdzenia jego poprawności działania ? - tak jak można sprawdzić inne system (niejednokrotnie sprawdzałem działanie elektryki) Czekam na odpowiedz i pozdrawiam...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
stenn
*
*


Dołączył: Sep 13, 2009
Posty: 62

PostWysłany: Pią Wrz 18, 2009 21:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nadmienię Ci Mark jak to wygląda - wspomaganie działa, zawieszenie w trakcie kręcenia wolno wpada w rezonans aż przechodzi na kabinę i drżenie kół, gdy zaczynam kręcić bardzo szybko nie występuje lub bardzo delikatnie. Gdy kręcę bardzo powoli i nastąpi ten efekt zatrzymam kierownice w tym położeniu wibracje nie ustają dopiero po pewnej chwili a ja mam wrażenie jakby kierownica delikatnie się ze mną siłowała, kręcę dalej i znowu to samo. Poza tym mam takie wrażenie jak w trakcie drżenia przytrzymuję kierownicę, że bardzo delikatny opór jest jakby pulsacyjny. Efekt ten występuje na postoju, na hamulcu z Drivem i w trakcie jazdy (szybciej może jedynie uspokaja się). Jeszcze jedno czy w układ mogę zalać dextron VI czy jak mi sugerowałeś ATF 4+, oraz czym przepłukać rurki przed założeniem... Jeżeli masz jakieś sugestie z chęcią przeczytam... Jeszcze raz dzięki za pomoc...Wszystkim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 19, 2009 4:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nigdy nie robilem innej diagnostyki tego systemu,jak tylko odczyt bledow - powodem najczesciej byla niezapieta lub niekontaktujaca wtyczka sensora w maglownicy."""""""" PSP system byl montowany nie do wszystkich modeli T&C."""" Z opisu twoja usterka polega na cyklicznym,powoli zanikajacym blokowaniu i zwalnianiu cisnienia,co wywoluje drgania.Powiedzmy ze masz PSP system to takie blokowanie moze robic zawor w pompie ktory otrzymuje jakies bledne sygnaly z kompa.(zakladam ze pompa,zawor,maglownica,przewody, sa "nowe").Najlepiej odlaczyc wtyczki od pompy i maglownicy..Podobne objawy moze tez robic uszkodzony zawor "bypass" w pompie. Otwiera on sie gdy cisnienie jest za duze,a nastepnie zamyka,czyli tez dziala pulsacyjnie. Gdy pomimo tego sie powtarza to tylko dokladny pomiar cisnienia pomoze Ci ustalic przyczyne - czy masz mozliwosc to zmierzyc?"""""""""W niektorych modelach jest po drodze niskiego cisnienia maly filterek-moze on byc niedrozny. http://www.pitstopautoparts.com/search/?N=10008+4294962809+1589+4294963299 """"""""""""" co do oleju to w Twoim modelu Chrysler zaleca tylko i wylacznie ATF+4. Ten olej ma najwiekszy wspolczynnik lepkosci-viscosity index.To znaczy ze zmiany lepkosci w funkcji temperatury sa bardzo male.Jest to plyn calkowicie syntetyczny. Absolunie zakazuje uzywania ATF+3,ktory ma tylko nieco mniejszy wskaznik lepkosci. Natomiast Dexron VI jest plynem niesyntetycznym,o 25% nizszym wspolczynniku lepkosci niz ATF+4 i ma zupelnie inne specyfikacje .Oczywiscie uklad kierowniczy nie jest tak precyzyjny jak ASB,takze innym olejem go nie "popsujesz",ale zalewajac Dexron VI uzyskasz zupelnie inne cisnienia.Osobiscie bym radzil stosowac to co nakazuje fabryka.""" Dla porownania ATF+4 http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_usa/STAGING/local_assets/downloads/p,q/pds_ATFPlus4.pdf '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' Dexron6 http://www.finalube.com/Product_Data_Files/Fina_Branded_PDF_Files/dexron_vi_pdf.pdf """"""""""""zycze duzo cierpliwosci i powodzenia! """""""""Dla zainteresowanych podaje,jakiej firmy plyny ATF+4 maja licencje do stosowania w autach CHrysler. http://www.centerforqa.com/licensedatf4brands.html""""""""""""co do plukania systemu : uzywa sie czysty techniczny spirytus denaturowany "Alcohol Denatured", ale mysle ze benzyna ekstrakcyjna tez bedzie ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stenn
*
*


Dołączył: Sep 13, 2009
Posty: 62

PostWysłany: Czw Wrz 24, 2009 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z Twoimi zaleceniami przemyłem nowe przewody benzyna ekstrakcyjną , przepłukałem chłodniczkę zamontowałem, zalałem Moparem ATF 4+ i odpowietrzyłem i jest cisza. Nie ma drgań i rezonansu jak narazie. Z ciekawości sprawdziłem stare przewody i mam wrażenie że na powrotnym z chłodniczki do zbiorniczka jest przypchany. Miałeś rację sama konsystencja i nawet w zapachu ten płyn jest inny niż ATF 3+. Dzięki za radę i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Wrz 27, 2009 11:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stenn napisał:
Z ciekawości sprawdziłem stare przewody i mam wrażenie że na powrotnym z chłodniczki do zbiorniczka jest przypchany.


Jeśli powrotny był przypchany to pompa przy wyższym podciśnieniu mogła gdzieś zaciągać powietrze ,lub mieliła go nie mogąc wytworzyć prawidowego ciśnienia.
Najważniejsze że problem rozwiązany Razz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Sob Paź 10, 2009 22:52    Temat postu: Pompa Wspomagania Odpowiedz z cytatem

A ja na zakończenie tematu dodam iż miałem taki sam problem który notabene tak samo się rozwiązał jak u stenna najgorsze jest to że nie potrzebnie wymieniałem od razu pompe,ale to nic za to teraz gdyby ktoś szukał takowej pompki po roku 2001 to zapraszam tu http://www.allegro.pl/item773467477_pompa_wspomagania.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group