www.asu.pl :: Zobacz temat - No i padła - uszczelka (chyba)
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

No i padła - uszczelka (chyba)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Sie 18, 2009 10:45    Temat postu: No i padła - uszczelka (chyba) Odpowiedz z cytatem

Objawy:

Nierówna praca silnika
Biało kopci (ale nie mocno)
Po wykręceniu świeca z cylindra prawego (przednia głowica) jest mokra

Więc chyba, raczej, może na pewno uszczelka ... Evil or Very Mad

Co Panowie radzicie
warto naprawiać czy raczej porozglądać się za całym silnikiem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Sie 18, 2009 11:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cyberda a jaki ty masz przebieg na tym silniku że zastanawiasz się nad wymianą silnika? Czy oprucz wlaniętej uszczelki pod głowicą coś mu dolega?

Jeśli z silnikiem oprócz uszczelki jest OK to znajdz mechanika który zna się na rzeczy i wymień uszczelke, napewno to jest tańsze rozwiązanie jak zakup i wymiana silnika którego stanu też nie będziesz pewien.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Sie 18, 2009 17:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek i tu jest pytanie - co jeszcze wyjdzie przy wymianie uszczelki ? może krzywki zaworów, a może zawory, a może pęknięta jest sama głowica...

W ubiegłym roku moj szwagier wymieniał uszczelkę w swoim Hyundai'u - okazało się że trzeba jeszcze wymienić zaworki , pierścienie i kilka duperel - koszt 1600 zł - w tym czasie je znalazłem identyczny silnik z gwarancją i o 100 tys. mniejszym przebiegiem za .. 1800 zl - gdzie logika pakowania się w remont ????

Byłem dzisiaj u mechanika - wyrok - poszła uszczelka przedniej głowicy i do cylindra dostaje się olej. Jak na razie nie znalazłem nigdzie uszczelki do mojego auta - są tylko w kompletach za prawie 600 zl.

Silnik z gwarancją (co prawda miesięczną) z roku 2005 (czyli o 4 lata młodszy niż mój) dostanę za 2000 zł, przekładka - 500 zł


Mój silnik ma przebieg 230 000 km


Sam już nie wiem co lepsze ... Idea Question Question Question Question Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Sie 18, 2009 19:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zobacz ten link.Link pochodzi z naszego forum-"Sprzedam nowe-używane".
Nie wiem jaki masz samochód, bo nie podajesz tej informacji, /to ściśle tajne?/ ale gdybyś był zainteresowany wymianą silnika, to zobacz j.n.
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7983
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Sie 18, 2009 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciągle zapominam że mimo ze mam wpisany opis to nie chce się zamieszczać pod moimi postami


Maje autko to:
DODGE Grand Caravan 3,3 LPG model 2001

pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Sie 18, 2009 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do tysiączka się zmieścisz na pewno ,jeśli będziesz miał to robić sam.Oczywiście w cenie jest planowanie i frez gniazd i zaworów ,dodatkowo wymiana uszczelniaczy zaworowych w zakładzie obróbki silników.
Jeśli masz silnik z cewką zapłonową po prawej stronie to ten z w/w linku nie bedzię pasował.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Sie 19, 2009 11:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja osobiście bym remontował stary silnik, bo przy podmianach często bywa tak że komputer też trzeba kupić.

Ja kilka lat temu w Pontiacu też miałem walnietą uszczelke, kupiłem cały górny zestaw za $100, mechanik wymienił obydwie uszczelki za 350zł z planowaniem głowic plus dodatkowe wymiany i pewno do dziś samochodzik się jeszcze kręci
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Sie 19, 2009 17:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lift silniki do roku 2000 i po roku 2001 to inne jednostki (przynajmniej częściowo)

Mechanik chce za wymianę obu uszczelek w głowicach 1100 zł + koszt kompletu uszczelek 500 zł
Oczywiście jeśli to będzie uszczelka, bo jeśli poszedł pierścień albo pękła głowica to raczej nie warto bawić się tym silnikiem (spawanie głowicy to koszt 800 zl za jedną)
Wszytko będzie wiadomo w następnym tygodniu (w czwartek) do tej pory poćwiczę chodzenie pieszo Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Ale i tak lubię mojego DODGE Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Sie 20, 2009 1:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz tą nowszą na pewno.
Mechanik chce prawie jak w ASO.
Z doświadczenia wiem ,że jak jest już głowica zwalona to mogą dotrzeć zawory i gniazda ,ale sam robię więc to inaczej wygląda.
Uszczelniacze zaworów są w tej cenie chociaż
Question
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Sie 22, 2009 9:57    Temat postu: Re: No i padła - uszczelka (chyba) Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
Objawy:

Nierówna praca silnika
Biało kopci (ale nie mocno)
Po wykręceniu świeca z cylindra prawego (przednia głowica) jest mokra

Więc chyba, raczej, może na pewno uszczelka ... Evil or Very Mad



Jakoś nie słyszałem w tych silnikach o uszkodzonej uszczelce z wlewaniem się oleju do cylindra Confused

Jest iskra na tym cylindrze ? ,który to cylinder?,świeca sprawdzona (na wierzchu może być iskra ,a pod ciśnieniem już nie) bo jakoś w tą uszczelkę nie chce mi się wierzyć Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sie 22, 2009 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65

Świece sprawdzone (wkręcałem 3 po kolei)
Trudno mi jednoznacznie stwierdzić czy to olej czy płyn chłodniczy bo płyn po odparowaniu i tak pozostawia po sobie oleistą ciecz.
Jest prawy cylinder w przedniej głowicy.
Świeca po wyciągnięciu jest czarna i mokra - a przy LPG raczej powinna być sucha.

Samą iskrę sprawdzałem oczywiście na zewnątrz bo jakoś do cylindra w trakcie pracy jest mi ciężko pozaglądać Laughing Laughing Laughing

Acha - jak wykręcę świecę to z otworu po świecy kopci się - to chyba też nie jest normalne - prawda ?

Pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Sie 22, 2009 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W okolicy 6 cylindra nie ma ciśnieniowych kanałów olejowych spod których przez uszczelkę mógłby wpływać olej do cylindra,jedyny kanał ciśnieniowy jest między 2 a 4 cylindrem (jajowaty otwór w uszczelce) (cylindry w tej głowicy to 2,4,6)

Z tą iskrą Very Happy to jak jest na zewnątrz żeby sprawdzić czy jest też wewnątrz pod ciśnieniem ,nie trzeba zaglądać do cylindra ,wystarczy zamienić na sprawną (suchą )świecę z innego cylindra Laughing jeśli się zaleje to znaczy że rzeczywiście coś dostaje się do cylindra
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Sie 22, 2009 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy niewielkiej nieszczelności uszczelki (dostawanie się płynu lub oleju do cylindra) silnik powinien pracować normalnie bez drgawek,jest w stanie spalić to w cylindrze i pracować normalnie.Przy wiekszej nieszczelności ilość nagromadzonej cieczy w cylindrze (o ile pierścienie są szczelne,ale wtedy przybywało by oleju) nie pozwoliła by obrócić wałem silnika po dłuższym postoju.

Biały dym powstaje również po spaleniu (odparowaniu)płynu chłodniczego ,zapach jest wtedy lekko słodkawy,a z oleju to chyba wiesz jaki smród Wink powąchaj spaliny Very Happy
Warto by sprawdzić ciśnienie na tym cylindrze.

Podaje ci co powinieneś sprawdzić najpierw zanim wpakujesz się w koszty.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Sie 22, 2009 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zacznijmy od tego- czy płynu chlodniczego ubywa i czy temperatura na wskażniku wzrasta.Czy olej nie nabiera barwy mlecznej/grafitowej.Czy przewody ukł.chlodzenia pęcznieją podczas wyższych obrotów silnika.Roszenie świec jest nie naturalne i z oleju raczej nie pochodzi.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Sie 23, 2009 0:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Panowie za podpowiedzi !

Świeca jest na pewno zalewana i cylinder nie paliw - sprawdzam to w bardzo prosty sposob - wystarczy ścisnąć przewód doprowadzający gaz do tego cylindra (i po kolei innych). Silnik na biegu jałowym działa nierówno ale po zapięciu "D" to jest to już silnik od URSUS'a. Wszystkie świece jaki wkręcałem byly zalewane i śmierdziały właśnie tak słodkawo. Autkiem da się jechać, na wyższych obrotach praktycznie auto jedzie idealnie bez jakiegokolwiek spadku mocy.
Olej wymieniałem tydzień temu i na bagnecie jest taki jak by był wlany godzinę temu - czyściuteńki.
Co do tych przewodów układu chłodzenia to sprawdzę jutro.

A co jeśli przewody też nie będą pęczniały ???

Acha płynu od jakiegoś czasu zaczęło mi ubywać, nie dużo ale raz na tydzień musiałem dolać 0,5 litra.

Przejechalem się dzisiaj autkiem i trafiłem na zamknięty przejazd kolejowy, jak po kilku minutach stania ruszyłem to z rury poszła taka zasłona dymna jak z Syrenki 104.

Z mechanikiem umówiłem się tak że kupię części dopiero po dokładnym stwierdzeniu przez niego przyczyny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Sie 23, 2009 9:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
Wszystkie świece jaki wkręcałem byly zalewane i śmierdziały właśnie tak słodkawo.



Jeśli do wszystkich cylindrów w 1 głowicy dostaje się płyn chłodniczy to najpierw spróbowałbym dokręcić dolny kolektor ssący,jest on uszczelniony taką metalową uszczelką w kształcie litery V

http://www.allegro.pl/item721228702_uszczelka_kolektora_chrysler_dodge.html

i uszczelnia kolektor ssący i kanały wodne głowic.Zakładając że w tym miejscu jest nieszczelność płyn przez kanały ssące może dostawać się do cylindrów.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Sie 23, 2009 9:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie nie zrozumieliśmy się - zalewany jest tylko jeden cylinder w przedniej głowicy pierwszy od prawej. Chodziło mi tylko o to że przetestowałem kilka świec w jednym cylindrze aby wykluczyć uszkodzenie świecy i zawsze efekt był ten sam - świece były mokre.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Sie 23, 2009 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to zostały dwie możliwości : uszkodzona uszczelka lub pęknięta głowica Confused

chociaż nie zaszkodziło by sprawdzić dokręcenie śrub tego kolektora przy tym cylindrze (jest tam właśnie kanał wodny)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Sie 23, 2009 10:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytanie do Marka.
Czy ta uszczelka trójkatna na listwie wtryskowej jest wielorazowego użytku czy trzeba ją wymieniać za każdym razem.

Z jakiego materiału jest ta uszczelka tj.aluminiowa ,czy stalowa nierdzewka czy coś innego.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Sie 23, 2009 11:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uszczelka jest stalowa wygląda jak z nierdzewki,teoretycznie powinno sie zakładać nową ,ale ja dawniej zakładałem tą sama (były bardzo duże problemy z kupnem ,a i ceny były kosmiczne) i nie ciekło.Na tej uszczelce są przetłoczenia uszczelniające ,ale prawie wcale się nie odkształcają.Pozostaja gumki uszczelniajace z przodu i z tyłu uszczelki które lubią się uszkodzić podczas demontażu,ale w serwisówce jest napisane aby podczas montażu miejsce to smarować silikonem RTV




_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Sie 23, 2009 22:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Maro pytałem dlatego iż w niedługim okresie przymierzam się do demontażu tej części a gdyby uszczelka nie nadawała się do wymiany to musiałbym kupic nową.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Sie 23, 2009 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wmarek ma rację ,jeśli nie ma objawów które wymieniłem w/w poście to również może być przeciek na tzw. rynience.Warto to zdemontować,odtłuścić ,posmarować silikonem dookoła otworów cieczy płynu chłoniczego ,złożyć i sprawdzić czy nadal to samo.Może,tu siedzi przyczyna -nie zaszkodzi sprawdzić przed wymianą uszczelki i większymi kosztami .
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sasza-asu
*
*


Dołączył: Apr 25, 2008
Posty: 13

PostWysłany: Nie Sie 23, 2009 23:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak po zgaszeniu na ciepłym silniku i powtórnym uruchomieniu po minucie lub dwóch furka stawia zasłonę dymną( dużo białego dymu) to Kolega szybko stawia furę do mechanika- bankowo poszła uszczelka pod głowicą .
Radzę przy wymianie uszczelki zdejmować obie głowice i robić dwie uszczelki bo po niedlugim czasie pójdzie druga uszczelka.Ryniennkę metalową można zastosować powtórnie tylko lekko posmarować silikonem.Aha ważne-splanować głowice !!!
_________________
Chrysler Voyager rok \'95 AUTOMAT 3,3 benzynka+LPG( BLOS POWER) Super wygodne auto
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Sie 24, 2009 15:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem w tym że nie stawia zasłony - może przecie jest niewielki...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Sie 24, 2009 15:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a masz bulgotanie w zbiorniczku albo wzrasta ci poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Sie 24, 2009 15:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W zbiorniczku wyrównawczym panuje błoga cisza, ale oleju miałem do połowy wymaganego stanu, a po przejechaniu 3 dni temu 10-ciu kilometrów jest teraz poniżej minimum. Co ciekawe nie kopci na biegu jałowym ale jak postoję z załączonym silnikiem kilka minut i potem ruszę to zakopci przez chwilę.

Chyba jednak poszukam nowego silnika Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad Sad

bo boję się że naprawa będzie kosztowała dwa razy tyle co silnik no i oczywiście czas - który jest dla mnie najcenniejszy Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Sie 25, 2009 22:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powoli ,jeśli nie ubywa w zbiorniku i nie ma cisnienia w ukł.chlodzenia podczas dodawania wiekszych obrotow,olej nie nabiera barwy mlecznej to po co uszczelki ruszać.Cyberda jeśli pochodzi silniczek na wolnych obrotach i depniesz gazu i pojawi sie chmurka dymu błękitnego to masz uszczelniacze zaworowe do wymiany,w ostateczności prowadnice i zawory, ale z tym przypadkiem w tym silniku sie nie spodkałem.Więc po co masz silnik wymieniac aby więcej dopłacić niz potrzeba Question
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Sie 25, 2009 23:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lift - i tu trafiłeś w moją - powiedzmy - intuicyjną ocenę awarii - od początku myślałem o uszczelniaczach zaworów i mam nadzieję że się to potwierdzi, oczywiście chodzi o kasę bo wydać 3 tysiące czy więcej zawsze jest łatwo ale je zarobić to już sprawa nieco trudniejsza ... Rolling Eyes Laughing

Wszystko się wyjaśni w czwartek - dam znać jaka będzie diagnoza uszkodzenie.

Co do ubywania płynu chłodniczego to zawsze mi ubywało - powiedzmy 0,5 litra na 5 tysięcy przebiegu ale może to być sprawa jakieś nieszczelności - przy ponad 15-tu litrach płynu w układzie zawsze może gdzieś być nieszczelność na połączeniach .. no nic wszystko się wyjaśni mechanika

Panowie dzięki za zainteresowanie

Pozdrowionka
z Katowic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Sie 26, 2009 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
mi ubywało - powiedzmy 0,5 litra na 5 tysięcy przebiegu ale może to być sprawa jakieś nieszczelności - przy ponad 15-tu litrach płynu w układzie zawsze może gdzieś być nieszczelność na połączeniach

Taki ubytek może powodować chłodnica z wyciekiem minimalnym podczas wyższych temperatur silnika .Chłodnica tylko wtedy sie rozszczelnia i od razu płyn paruje ,ciężko to zauważyć.
Co do uszczelniaczy szukaj zakładów ,które podejmą się wymiany gumek bez zwalania głowic.Bo jeśli silniczek twoj nie przejechał 500 tyś.to zaworków i prowadnic bym nie ruszał.
Wink
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Sie 26, 2009 18:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
Wszystkie świece jaki wkręcałem byly zalewane i śmierdziały właśnie tak słodkawo.




Pogubiłem się Laughing
Myślałem że po zapachu spalin doszliśmy do tego że to płyn się dostaje do cylindrów Wink
A wy zaczynacie znów z olejem Very Happy Spaliny z oleju są gorzkie i duszące
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Sie 27, 2009 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK ale pamiętaj że nie masz możliwości poznania jednoznacznie co jest na świecy, nawet jesli jest to płyn chłodniczy to płyn nie jest wodą i zawiera m.in. środki smarne (zabezpieczające pompę wody), więc jeśli wyciągniemy świecę z gorącego silnika to przed jej wyciągnięciem wszystkie związki lotne odparują z zalanej świecy pozostawiając na niej oleistą substancję.

Powiem szczerze że czekam na werdykt mechanika który powinienem znać za kilka godzin bo sam jestem bardzo ciekaw co jest przyczyną awarii. Jak na razie wszystkie objawy są ze sobą sprzeczne i sam się już pogubiłem co może być z moim silniczkiem.

Oczywiście dam znać co stwierdził mechanik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Sasza-asu
*
*


Dołączył: Apr 25, 2008
Posty: 13

PostWysłany: Czw Sie 27, 2009 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja obstawiam uszczelkę pod głowicą !!!
_________________
Chrysler Voyager rok \'95 AUTOMAT 3,3 benzynka+LPG( BLOS POWER) Super wygodne auto
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Sie 28, 2009 8:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A wyrok jest nieco inny - GŁOWICA DO WYMIANY

Rozpadło się całkowicie gniazdo zaworowe - podobno nie do naprawienia - SZUKAM NOWEGO SILNIKA... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 0:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cyberda a nie taniej i lepiej kupić samą głowice do Twojego silnika? Napalasz się na silnik z 2005r który może nie pracować z twoim komputerem i dalej dodatkowe koszty.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 8:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to radzę wpierw sprawdzić ceny glowicy

Nasi gście od części to ludzie popier... za samą głowicę chcą tyle ile kosztuje cały silnik z dwoma głowicami... chyba odpowiedź na Twoje pytanie jest jasna ...

Na silnik się nie napalam ale po prostu nie ma innych. miałem tylko nadzieję że ktoś mi odpowie czy trzeba kompa, czy nie i dlaczego trzeba kompa
Niech mi ktoś powie - trzeba kompa bo ...
Jeśli to będzie kwestia jakiegoś czujnika to założę ten z mojego oryginalnego silnika.

Rozumię gdybym zmieniał silnik z 3,3, na 3,8 ale w ramach tego samego silnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 8:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cyberda może dobrze będzie jak zadzwonisz do Rafała z ASU i może on będzie znał odpowiedz na pytanie w sprawie zgodności silnika z 2005r.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek a znasz do niego numer ???

Sprawdzałem na allegro - wszystkie kompy silników są sprzedawane jako komputer silnika 3.3 do roczników 01-07 - skoro tak są sprzedawane to znaczy że sterownik silnika jest do pojemności silnika i typu silnika, a jak wiadomo że silniki z rocznika 01-04 i te z rocznika 05-07 tak na prawdę różnią się tylko pokrywami zaworów (i ich uszczelkami) i to tak na prawdę wszystko więc w czym miała by być różnica nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 11:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zadzwoń do tego gościa rozmawiałem kiedyś z nim do jakich modeli można spasowac silnik i robił kilka przekładek.Ma sporo części do vojków 509468513 Rybnik.

Drugi namiar on także ma tanie części 502045470 Sławek Miejscowośc Śrem/k Poznania.

Ewentualnie zapodaj temat na elektrodzie.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
Lutek a znasz do niego numer ???



sklep@asu.pl lub 698-741-741 (Rafał Pater)
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DZIĘKI PANOWIE ZA POMOC !!!! Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Sie 31, 2009 19:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik kupiony jutro będą go montować Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Wrz 03, 2009 19:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bylem dzisiaj u mechanika - silniczek już na swoim miejscu - jutro powinien działać. Laughing Laughing

Ale to co zobaczylem w starym silniku to szok - gniazdo zaworu wypadło i zeszlifowało gorę tłoka i część głowicy - jakby ktoś przejechał to frezarką Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Wrz 03, 2009 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cyberda informuj nas na bieżąco Exclamation
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Wrz 04, 2009 9:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrób fotki tego starego silnika i ewentualnie zrób notatki jakie różnice i problemy wyszły w trakcie przekładki ,Możę się kiedyś przydac.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Wrz 04, 2009 9:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedną różnicę już znam -

Jest inna wiązka prowadząca do wtryskiwaczy - wtyczka (na boku silnika) ma o 2 piny więcej - oczywiście założyli wiązkę ze starego silnika więc nie powinno być problemów.
Jak tą wiązkę będę miał w rękach to sprawdzę do czego są te 2 dodatkowe przewody.

Pozdrwionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Wrz 04, 2009 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:


Ale to co zobaczylem w starym silniku to szok - gniazdo zaworu wypadło i zeszlifowało gorę tłoka i część głowicy - jakby ktoś przejechał to frezarką Rolling Eyes


To nic nie było słychać że sie tłucze w silniku Wink odgłosy musiały być jak w kuźni Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Wrz 05, 2009 6:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i właśnie że nic - tylko od czasu do czasu coś delikatnie przez kilkanaście sekund postukało i ucichło.

Z zamontowaniem nowego silnika jest jeden problem - w serwisie do nowego silnika przełożyli kolo zamachowe ze starego silnika i coś teraz nie pasi - okazuje sie to kolo w silnikach do 2004 jest zupełnie inne - ma otwory dla czujnika w trzech miejscach co 120 stopni (po trzy otwory), natomiast to w modelu 2005 ma cały wieniec otworów - jeden przy drugim i co gorsza ustawiając znacznik na kole od łańcuszka rozrządu u góry i zaznaczając na kole punkt, następnie zakładają to kolo do starego motoru nie zgadza się rozstawienie rozrządu o jakieś 8 cm (patrząc na kole zamachowym).

Kazałem zmontować nowy silnik z tym kołem które było przy nim i zobaczymy co się będzie działo, ale obawiam się że odczyty czujnika na kole przy konwerterze będą zupełnie inne.

pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Wrz 08, 2009 16:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i nareszcie silnik założony.

Oczywiście nie obyło się bez problemów ale dzięki Mechanikowi do którego podał mi telefon Sato (509468513 Rybnik) uzyskałem niezbędne informacje i mój mechanik który "wysiadł" dał wreszcie radę Laughing

Jak się okazało niby te same silniki ale jednak są różnice, a jakie ???

Jest jedna zasadnicze różnica - koło zamachowe, a właściwie ta część z zębatką dla rozrusznika i otworami czujnika (czujnika zamontowanego w ASB). Jak się okazało w silnikach od 1995 do 2004 te elementy były takie same ale od 2005 są inne - pisze są bo razem z przełożeniem tego elementu ze starego silnika (trzeba przełożyć aby czujnik podawał te same impulsy bo w nowej tarczy jest więcej otworów) trzeba też przełożyć koło rozrządu (to ze znacznikami) bo tam oczywiście jest drugi czujnik i odczyty obu muszą się zgadzać.
OT i cała różnica - wystarczy tylko wiedzieć i cała przekładka mogłaby trwać jedną dniówkę, a nie tydzień ...

Więc mam teraz autko model 2001 (wyprodukowane w listopadzie 2000 r) z silnikiem z roku 2005 Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Wrz 08, 2009 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak silniczek pracuje?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Wrz 10, 2009 9:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Noooo - pracuje super - muszę jeszcze tylko powalczyć z LPG i będzie całość OK

Acha - silniki do 2004 i po 2005 mają inny rozrząd (cały - koła i łańcuch)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group