www.asu.pl :: Zobacz temat - "dziwny" odgłos silnika - poszukuje klawitury tyln
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"dziwny" odgłos silnika - poszukuje klawitury tyln

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
feniks072
Gość





PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 19:07    Temat postu: "dziwny" odgłos silnika - poszukuje klawitury tyln Odpowiedz z cytatem

Witam! jestem nowy na forum i mam problem... Sad
ostatnio mój Caravanik '96 zaczął dziwnie pracować i w ostatniej fazie zaczął jeździć jak traktor i bałem się nim przekroczyć 40 km/h. odałem do mechanika i ten stwierdził że mam do wymiany klawiature tylnej głowicy... czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie moge kupić coś takiego?
Powrót do góry
mr0104
*
*


Dołączył: Dec 07, 2007
Posty: 87
Skąd: ĹťAGAŃ

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 19:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

napisz gdzie mieszkasz to moze predzej pomozemy znalez gdzies w twojej okolicy
_________________
mirek chevrolet trans sport 98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
feniks072
Gość





PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mr0104 napisał:
napisz gdzie mieszkasz to moze predzej pomozemy znalez gdzies w twojej okolicy


mieszkam w 3mieście dokładnie koło 3miasta - Wejherowo Smile
Powrót do góry
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zatarła ci się dzwigienka klawiatury w tylnej głowicy Question
Klawiature kupisz na Allegro ,ale prawdopodobnie objaw się niedługo powtórzy Confused Przyczyną jest słabe ciśnienie oleju w silniku (trzeba zmierzyć ciśnienie manometrem,nie patrzeć że kontrolka oleju się nie zapala,bo to nie jest miarodajne)jeśli jest słabe trzeba sprawdzić zaworek nadcisnieniowy w pompie oleju (może puszczać)ale gdy jest dobry to już tylko remont silnika Confused
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
feniks072
Gość





PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
Zatarła ci się dzwigienka klawiatury w tylnej głowicy Question
Klawiature kupisz na Allegro ,ale prawdopodobnie objaw się niedługo powtórzy Confused Przyczyną jest słabe ciśnienie oleju w silniku (trzeba zmierzyć ciśnienie manometrem,nie patrzeć że kontrolka oleju się nie zapala,bo to nie jest miarodajne)jeśli jest słabe trzeba sprawdzić zaworek nadcisnieniowy w pompie oleju (może puszczać)ale gdy jest dobry to już tylko remont silnika Confused


ale w takim przypadku potrzebuje samej klawiatury czy tez tej dzwigienki?? bo ja nie bardzo sie znam na tym ... Sad
Powrót do góry
mr0104
*
*


Dołączył: Dec 07, 2007
Posty: 87
Skąd: ĹťAGAŃ

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to pocieszyłes chłopaka Smile
_________________
mirek chevrolet trans sport 98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
feniks072
Gość





PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
Zatarła ci się dzwigienka klawiatury w tylnej głowicy Question
Klawiature kupisz na Allegro ,ale prawdopodobnie objaw się niedługo powtórzy Confused Przyczyną jest słabe ciśnienie oleju w silniku (trzeba zmierzyć ciśnienie manometrem,nie patrzeć że kontrolka oleju się nie zapala,bo to nie jest miarodajne)jeśli jest słabe trzeba sprawdzić zaworek nadcisnieniowy w pompie oleju (może puszczać)ale gdy jest dobry to już tylko remont silnika Confused


a jesli ta pompa bedzie uszkodzona to rozumiem ze wymiana jej powinna wystarczyc wraz z wymiana klawiatury??
bo znalazlm na allegro klawiaturke Smile
Powrót do góry
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

feniks072 napisał:


ale w takim przypadku potrzebuje samej klawiatury czy tez tej dzwigienki?? bo ja nie bardzo sie znam na tym ... Sad


To jest tak
Klawiatura to potocznie rząd dzwigienek naciskajacych na zawory w silniku.
Są osadzone na wałku,jeśli zaciera się jedna lub więcej uszkodzeniu ulega też wałek,dlatego wymienia się przeważnie komplet czyli wałek i dzwigienki .
Jeśli byś kupował używane to od rocznika 96-98,bo do 96 wykonane są z gorszej stali,a po 98 jest trochę zmieniona konstrukcja i dlatego sa inne pokrywy zaworów.

Wracając do przyczyn występowania tej usterki,to jeszcze stosowanie niewłaściwego oleju w silniku,który przegrzewając się tworzy nagary w silniku i zatyka kanały doprowadzające olej do góry silnika.
Gdyby ciśnienie oleju w silniku było dobre to trzeba sciągać głowice i wyczyścić kanał doprowadzający olej do klawiatury.

To co napisałem pewnie jest dla ciebie przygnębiające,ale pewnie pomoże
w ustaleniu przyczyny usterki,bo sama wymiana bez usuniecia przyczyny pomoże na krótko Confused
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego zacznijcie od zmierzenia ciśnienia w silniku Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
feniks072
Gość





PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
Dlatego zacznijcie od zmierzenia ciśnienia w silniku Very Happy


oki wielkie dzieki Smile
zamowilem juz ta klawiaturke. a moglbys mi jeszcze powiedziec jakie powinno byc to prawidlowe cisnienie w silniku? (jest jakis przedzial, norma?)
Powrót do góry
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2 - 5.5 bar /3000 obr./min

W serwisówce podane jest od 30 do 80 psi
Tu masz kalkulator jakbyś chciał sam przeliczyć Very Happy

http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/ciskal.html
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
feniks072
Gość





PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wielkie THX Smile
teraz przynajmniej bede mogl sprawdzic czy ta pompa jest sprawna ...

teraz zaczynam zalowac ze tak pozno do was zawitalem na to forum..moze zapobieglbym moim problemom jak tylko pojawil sie ten halas... Sad
obiecuje ze bede czesciej tu do was zagladal Smile
Powrót do góry
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Mar 03, 2009 5:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>teraz przynajmniej bede mogl sprawdzic czy ta pompa jest sprawna ...

tylko wez pod uwage to ze najwieksze straty w cisnieniu oleju(ok.80% cisnienia) to strata na panewkach glownych/korbowych. i jesli u ciebie wyjdzie niskie cisnienie to przed wymiana pompy tu bym skupil swoja uwage!
ps.pompy same w sobie bardzo zadko zuzywaja sie na tyle by dawac zbyt niskie cisnienie.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mario_KOSZALIN
*
*


Dołączył: May 05, 2008
Posty: 184

PostWysłany: Czw Lip 30, 2009 11:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

feniks, i jak?
miewam podobne objawy- chodzi o chodzenie jak traktor, mechanik zdiagnozował zapchane kanały smarujące górną część silnika. zaproponował wypłukanie silnika- dodał jakiegoś szajsu do oleju, po pół godz pracy spuścił olej i wlał nowy. pomogło, ale ostatnio znów zaczyna stukać i boje się że jednak czeka mnie rozbiórka silnika- a to oznacza przy okazji kapitalkę i minus jakieś 2-2,5 tysiąca Crying or Very sad
Zauważyłem jednak, że jak dać mu "z buta" w gaz, to na wysokich obrotach i jakiś czas potem jest spokój, ale przy spokojnej jeździe stukanie powraca. Czy może być tak, ze przy wysokich obrotach wyższe jest ciśnienie oleju i łatwiej dochodzi przez zatkane częściowo kanały?
jeszcze jedno- wydaje mi się, że przy deszczowej pogodzie nie stuka. I tu dopiero zagwozdka- jaki to może mieć do cholery związek Shocked
_________________
Magnum 5.7 Hemi 2005 black matt
DODĹťYK GC 1996 3,3 oddany pracownikowi - ale sie chłopaczyna cieszy Smile
Toyota Corolla 1,4 diesel słuzbowa- to juz przeszłość
Opel Astra 1,7 CDTI-słuzbowy - to już przeszłość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pią Lip 31, 2009 1:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakiego specyfiku używał do płukania i jaki olej zalał po płukaniu Question
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mario_KOSZALIN
*
*


Dołączył: May 05, 2008
Posty: 184

PostWysłany: Pią Lip 31, 2009 4:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jedno i drugie od valvoline
_________________
Magnum 5.7 Hemi 2005 black matt
DODĹťYK GC 1996 3,3 oddany pracownikowi - ale sie chłopaczyna cieszy Smile
Toyota Corolla 1,4 diesel słuzbowa- to juz przeszłość
Opel Astra 1,7 CDTI-słuzbowy - to już przeszłość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sob Sie 15, 2009 18:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie równiez doszło do zatarcia ( w starym aucie ) - Smile
- ale mam wrażenie, że róznież połamalo zawory.
Czy w silniku 3.8 - 96 r zawory sa kolizyjne ???
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Nie Sie 16, 2009 12:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Malborku na koscielnej sporo czesci do amerykancow mozna znalezc.
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Sie 17, 2009 19:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HT napisał:

Czy w silniku 3.8 - 96 r zawory sa kolizyjne ???

Jak sięgam pamięcią to jeszcze nikomu łańcuszek od rozrządu się nie zerwał.
Patrząc na odległość do tłoka myślę ,że się nie spotkają nawet jak łańcuszek pęknie-teoria. Wink
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Robert_Belgia
*
*


Dołączył: Nov 01, 2008
Posty: 539
Skąd: Belgia

PostWysłany: Pon Sie 17, 2009 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lift w Pontiacach 2.3 lancuchy sie rwaly,hehe
_________________
 chevrolet impala 3.4V6 2004
 BMW E90 2006 2.0 Diesel automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Sie 18, 2009 20:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem ,na myśli voyagera 3.3/3.8 Laughing Wink
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Sie 22, 2009 10:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W silnikach 3.3 i 3.8 zawory są kolizyjne ,ale też nie słyszałem o uszkodzeniu łańcuszka ,są dożywotne Very Happy nawet przy remontach nikt tego nie wymienia.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group