www.asu.pl :: Zobacz temat - O wiatrakach bedzie i bynajmniej nie holenderskich....
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

O wiatrakach bedzie i bynajmniej nie holenderskich....

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 14:50    Temat postu: O wiatrakach bedzie i bynajmniej nie holenderskich.... Odpowiedz z cytatem

Otoz mam taki problem. Odpalam auto i jade i wszystko jest ok. Temp. silnika rosnie, rosnie, rosnie, jak dochodzi mniej wiecej do trzeciej bialej kreski na wskazniku zalaczaja sie wiatraki. Niby wszystko ok, tyle, ze jak sie zalacza, to juz sie nie wylaczaja. Efekt jest taki, ze silnik schladza sie do poziomu drugiej bialej kreski, a w nocy, gdy jest chlodno, nawet do polowy odleglosci miedzy pierwsza a druga kreska..... efekt, niedogrzany silnik, brak wydajnego ogrzewania w kabinie i zwiekszone spalanie. Wyciagnalem wiec w nocy bezpiecznik od wentylatorow i w jezdzie miejskiej bylo wszystko ok. Jezdzilem w nocy, korkow nie bylo, temp. utrzymywala sie w granicach trzeciej, bialej kreski. Jednak, wracajac do domu, a mam do przejechania ok. 30km po trasie, ustawilem tempomat na 80km/h i przy wyjetym bezpieczniku od wiatrakow, rownej jezdzie w trasie, silnik znowu schlodzil sie nieomal do pierwszej bialej kreski na wyswietlaczu !! Temp. zewnetrzna byla ok. 4 stopni. Co to moze byc?? PO pierwsze, dlaczego wiatraki jak sie wlacza to juz sie nie wylaczaja a po drugie, dlaczego silnik nie trzyma temp. tylko schaladza sie niemal do literki C na wskazniku??
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 15:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do nie wylaczajacych sie wiatraków obstawiał bym czujnik temperatury uszkodzony dziala pewnie na zasadzie jakiegos bimetalu i i po odksztalceniu sie nie umie wrocic do pozycji wyjsciowej czyli jego zakres zrobil sie załózmy: 85-20 stopni C
a powinien byc: 85-80 i tak w kółko

a co do spadajacej temp podczas jazdy to obstawił bym termostat i prace na duzym obiegu moze tez ci sie zwiesza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 18:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nad termostatem myslalem, ale gyby zamykal maly obieg to by sie gotowal, a gdyby zamykal duzy, to przeciez wlasnie podczas normalnej jazdy duzy jest otwarty, a tutaj mimo wszystko temperatura naprawde drastycznie spada.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 19:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To że silnik nie trzyma temperatury pracy,to napewno wina termostatu.Gdy prawidłowo działa termostat wiatraki chłodnicy nie sa wstanie obniżyć temperatury silnika poniżej 70C ,poprostu zamyka sie duży obieg i dalsza praca wentylatorów schładza tylko płyn w chłodnicy ale niedostaje się on prawie do silnika,więc nie ma już wpływu na obniżanie temperatury silnika Razz

Czujnik temperatury raczej masz w porzadku,bo pokazuje prawidłowo Question temperature.Nie załancza on bezpośrednio wentylatorów,tylko przekazuje sygnał do kompa auta.Komputer przekazuje sygnał na wskażnik do kabiny.Gdy silnik osiągnie 105 C komp podaje sygnał na sterownik wentylatorów (ten na lewej podłużnicy z przodu,w nowszych modelach pod lewą lampą) i on załancza wentylatory.Prawdopodobnie to jego wina,najlepiej jagbyś miał od kogoś na sprawdzenie ,bo nowy kosztuje 320 pln Sad Można go jeszcze sprawdzić tak na 50% włanczając klime,po kilkudziesięciu sekundach powinny się włączyć wentylatory po minucie wyłączyc klime i wentylatory też powinny się za chwile wyłączyć.Ale to test pół na pół Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To sprawdzenie najlepiej zrobić kiedy wentylator schładza tak mocno ,przerwać jego prace jak już mocno schłodzi i wtedy zrobić test z klimą Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 19:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z termostatem chodzi oto że jak się już otworzy na duży obieg to się nie zamyka gdy temperatura spadnie do około 70 C i płyn dalej krąży przez duży obieg schładzająć dalej silnik ,efekt taki jakbyś wogule nie mial termostatu Razz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i wlasnie tak pisalem.... Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2008 12:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupujcie termostaty z górnej półki, za rok temu załozyłem Stanta najtanszy model i musze już wymienić bo nie dogrzewa silnika w trasie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2008 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz to dopiero zagadka. Wczoraj cala noc jezdzilem z wyjetym bezpiecznikiem od wentylatorow. Dzisiaj jechalem z rodzinka za miasto, wlozylem bezpiecznik i jakie bylo moje zdziwienie?? Wszystko dziala prawidlowo. Wiatraki wlaczaja sie i wylaczaja, temp. silnika w normie i ani drgnie..... nie nie rozumiem
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Kwi 28, 2008 18:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to że wentylatory cały czas czas chodziły i się niewyłanczały podejrzewałem sklejanie się styków ,a termostat pewnie sie przycina i czasem zostaje w pozycji otwarty kiedy miałby już sie zamknąć.Nie jest on powiążany elektrycznie ani mechanicznie z pracą wentylatorów (jedno i drugie działa niezależnie od siebie) dziwne że się tak wszystko naraz naprawiło Razz
Tak się zastanawiam,czy tak jak pisałeś że jak temperatura spadała do C to rzeczywiście nie było ogrzewania (czy to tylko autosugestia spowodowana odczytem z czujnika) ,to błędny odczyt i nierozłączanie wentylatorów mogło być spowodowane brakiem masy na komputerze samochodu , teraz masa "wróciła i jest ok Rolling Eyes
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Lip 13, 2009 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W którym miejscu jest bezpiecznik od wentylatorów ?
Czy ktoś z was pamieta numer ?
Czy wentylatory mają gdzieś przekaźnik czy tylko są włączane tym małym modułem który jest pod filtrem ??
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lip 15, 2009 17:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bezpiecznik jest, licząc od chłodnicy, czwarty po przerwie w skrzynce bezpiecznieków pod maską. Ma wartość 30A.

A u mnie wszystko się uspokoiło po wymianie termostatu i uszczelnieniu układu chłodzenia. Jednak wszystko ma znacznie Smile
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sro Lip 15, 2009 17:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki. Z termostatem jest wszystko ok. Ilość płynu odpowiednia- nie mam wycieków. Jak jadę w trasie to temperatura jest ok. nawet dzisiaj jak wentylatory nie działają.
Bezpiecznik na pewno jest dobry.

a czy wentulatory mają przekaźnik czy też są sterowane bezpośrednio z tego dziwnego modułu ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pią Lip 17, 2009 13:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wmarek65 opisał jak są sterowane kilka postów wyżej.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group