www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler T&C pomocy!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler T&C pomocy!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
nmarek
*
*


Dołączył: Aug 17, 2006
Posty: 11

PostWysłany: Czw Cze 18, 2009 9:56    Temat postu: Chrysler T&C pomocy! Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj jak jechałem rano do pracy to skrzynia zaczęła dziwnie piszczeć, zaczęła wysprzęglać biegi. Wyjąłem miarkę oleju, a tam olej w kolorze beżowym, tak jakby woda do niego sie dostała. I stan dużo za wysoki. Czy może to być przeciek płynu chłodniczego do oleju? bo z tego co wiem, to olej ze skrzyni idzie w jakąś rurkę zamontowaną w chłodnicy wody, a później dopiero do właściwej chłodnicy oleju. i tak sobie myślę, że chyba ta rurka w chłodnicy to jedyne miejsce z którego woda może sie dostać do oleju skrzyni. poradźcie co robić. Jak potem wyczyścić skrzynie z tego syfku? Czy obędzie się bez rozbierania? pozdrawiam Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Yaro_
*
*


Dołączył: Dec 28, 2008
Posty: 40
Skąd: Gdynia; Voyager 3.3; 04.96

PostWysłany: Czw Cze 18, 2009 23:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
No niestety przyjacielu, jeśli chciałbyś na prawdę dobrze wyczyścić skrzynię to nie da się tego zrobić bez rozbierania Sad.
Sprawdź jeszcze i upewnij się czy płynu ze zbiorniczka wyrównawczego ci ubyło. W przyrodzie raczej nic nie ginie, więc skoro tam przybyło a jest to twoim zdaniem chłodziwo, to w zbiorniczku wyrownawczym musi go być mniej.
Swoją drogą ciekaw jestem czy olej ze skrzyni zareaguje tak samo jak olej silnikowy z wodą tzn. czy pod korkiem w chłodnicy wody będzie osad przypominający majonez konsystencją i kolorem.
Jedyne co móglbyś jeszcze spróbować:
Zlać wszystko, wymienić filtr, zalać ponownie, i jeszcze zrobić dynamiczną wymianę oleju. Powinno pomóc.
Na pewno 1 co trzeba zrobić to zlać ten syf, bo inaczej skrzynia może długo nie podziałać.
Poczytaj o dynamicznej wymienie oleju.

Pzdr
Yaro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Cze 19, 2009 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

napewno musisz wjechać na kanał odkręcić miskę skrzyni, ściągnąć filtr i zobaczyć co się tam dzieje.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
nmarek
*
*


Dołączył: Aug 17, 2006
Posty: 11

PostWysłany: Pią Cze 19, 2009 13:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie. w korku od wody był właśnie "majonez". Ominąłem pęknietą rurke w chłodnicy wodnej i puściłem olej bezpośrednio ze skrzyni na chłodnicę oleju. Czy to wystarczy żeby skrzynka się nie grzała? A co do oleju to wczoraj spuściłem olej ze skrzyni, zalałem nowy na starym filtrze, przejechałem ok 5 km, znowu zlałem i zalałem świeżym . Dzisiaj go spuszcze i zobacze jak będzie wyglądał, ale z tego co widze po miarce to jeszcze ze 2 razy Sad. A co do wymiany dynamicznej to czy można ją zrobić w ten sposób, że częściowo spuszczać np 50 ml, , zamknąć kranik i dolać tyle samo czy trzeba dolewać ciągle? pozdrawiam Marek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Yaro_
*
*


Dołączył: Dec 28, 2008
Posty: 40
Skąd: Gdynia; Voyager 3.3; 04.96

PostWysłany: Nie Cze 21, 2009 15:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ominąłeś chłodnicę ale rozumiem, że dołożyleś drugą chłodnicę specjalnie chłodzącą skrzynię.
Niektórzy koledzy montowali trójniki na wężu idącym ze skrzyni do chłodnicy oleju. Z ich wyników wygląda na to, że olej w gorącej skrzyni ma temp. ok. 80-84C. Lepiej, żeby ten twój wynalazek działał w ten sposób, aby nie przekraczać temp. 85C.
Co do wymiany dynamicznej - robi się ją na pracującym silniku. w podobny sposób jak piszesz - czyli nieco się upuszcza i tyle samo się dolewa. Skrzynia i silnik pracują, od czasu do czesu musisz przewachlować manetką od biegów, żeby elektrozawory wpuszczały wszędzie olej. W ten sposób jak zauważysz, że to co wylatuje ze skrzyni jest niemal identyczne jak to co do niej wpada to można uznać, że calusieńki olej w skrzyni masz wymieniony.
Ciężko to zrobić w domowych warunkach. Rzadko który warsztat robi wymianę dynamiczną.
Potem czeka cię jeszcze wymiana płynu chłodniczego.
Trochę roboty Sad
Pzdr
Yaro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group