www.asu.pl :: Zobacz temat - czy dobry olej?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

czy dobry olej?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
deny33
*
*


Dołączył: Jun 08, 2009
Posty: 10
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Cze 08, 2009 8:40    Temat postu: czy dobry olej? Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich od niedawna posaidam dodga grand caravana z 2001r a moje pytanie jest takie:wymieniłem olej w silniku na Mobil 1, 10 w40 S,i nie wiem czy jest on odpowiedni do mojego auta.Wydaje mi się że od czasu wymiany słyszę delikatne stuki po rozgrzaniu silnika.Czy to normalne czy może olej nie ten? słyszałem że musi być specjalny dla tych aut,jeśli tak to jaki powinienem zalać?.dziękuje za pomoc Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nomore4
*
*


Dołączył: Mar 03, 2005
Posty: 88
Skąd: Plewiska

PostWysłany: Pon Cze 08, 2009 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisz choć jaki to silnik.
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp
może ten link Tobie pomoże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Cze 08, 2009 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>s³ysza³em ¿e musi byæ specjalny dla tych aut,

taak! musi byc specialny do samochodow amerykanskich, z amerykanskiej ropy i koniecznie z importu z USA Smile nie no tak na powaznie to ma byc to olej SILNIKOWY zgodny z tym co masz napisane na korku/serwisowce Smile a juz wybor samej firmy to tylko twoje widzimisie/marketing/samopoczucie Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
deny33
*
*


Dołączył: Jun 08, 2009
Posty: 10
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Cze 09, 2009 10:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok zapomniałem mam silnik 3.3 , a na korku nie jest nic napisane jaki olej trzeba lać . Rolling Eyes Wlałem tego mobila ale nie wiem czy dobry poprzedni był podobno taki sam ale teraz coś lekko stuka czy to może być od oleju? .pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Cze 09, 2009 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Wla³em tego mobila ale nie wiem czy dobry poprzedni by³ podobno taki >sam ale teraz co¶ lekko stuka czy to mo¿e byæ od oleju?

po pierwsze to raczej nigdy nie bedziesz mial 100% pewnosci czy poprzednio byl wlasnie ten olej, a nie np. jakis gestszy, a po drugie mogl byc i ten olej ale np. z moto doktorem bo silnik juz zaczynal stukac...
poszukaj na necie jaki masz miec olej (klase API i lepkosc) i po sprawie Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Cze 09, 2009 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też podszedłem przy wymianie oleju standardowo i zalałem w nim półsyntetyk Midlanda 10w40 ale koledzy na tajemnicevoyagerow piszą że żle zrobiłem bo powinienem zalać silnik pełnym syntetykiem 5w30 bo taki olej jest zalecany do tych silników i tylko syntetyk.
Dojeżdze do 5000 km na tym midlandzie, zrobie płukankę i zaleję jakiś syntetyk 5w30 bo zaraz po odpaleniu mam sekundowe rzegotanie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 5:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ale Lutku 5w30 to przeciez olej o mniejszej lepkosci..wiec jesli ci cos rzegota na 10w40 to tym bardziej bedzie rzegotalo na 5w30
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
deny33
*
*


Dołączył: Jun 08, 2009
Posty: 10
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 8:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za podpowiedzi pojeżdżę na tej oliwie, według specyfikacji spełnia normę SJ,Sl i ma aprobate daimler-chrysler .A przy okazji mam jeszcze takie pytanie jaka powinna być temperatura płynu chłodzacego, wskażnik mam na połowie połowy a jak postoję w korkach to się podnosi do połowy.Czy tak ma być czy auto się nie dogrzewa?Może padł termostat albo jakiś czujnik? Polegam na Waszej wiedzy Very Happy koledzy
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 2001 3.3 benzyna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Cze 10, 2009 9:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no własnie rzadszy szybciej dotrze tam gdzie trzeba Idea
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 8:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>no w³asnie rzadszy szybciej dotrze tam gdzie trzeba Idea

no to jasne,ale na rzadszym tez silnik bedzie glosniejszy...

>wska¿nik mam na po³owie po³owy a jak postojê w korkach to siê podnosi >do po³owy.

no jesli wszystko jest sprawne to silnik sie powinien nagrzac i potem wskazowka powinna juz stanac i praktycznie nie ywkazywac jakis wiekszych wahan..nie patrz raczej na to czy masz 1/3, 1/2, czy 3/4 na wskazniku bo to nie jest dokladny termometr a tylko wskaznik ...wazne by nie bylo wahan bo to wskazuje na uszkodzenie najczesciej termostatu, zadziej czujki..albo uszkodzenie stabilizatora napieccia w liczniku...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcys ja juz sam nie wiem ale poczytałem perypetie ludzi którzy maja te same silniki co ja z dochodzeniem oleju do dzwigienek zaworów na tylnej głowicy i wszyscy oni twierdzą że wina leży w olejach mineralnych i gęstszych.
Jak masz możliwość poczytania (bo chyba bez wpłaty nie ma możliwości) forum tajemnice voyagerów a zwłaszcza temat stukanie pod pokrywą zaworów to będziesz wiedział o czym pisze.
Ja też myślałem jak ty że dobrze jest wlać olej o pośredniej lepkości 10w40 półsyntetyk i bedzie gitara a tu się okazuje że te silniki nie za bardzo lubią takie półśrodki Wink
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 8:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek , nasz kolega z forum miał minerał Mobil od 30tys km , poprzedni też lał minerał ,wymiana co 10 tys , az zaczęło sie stukanie .... zdjął pokrywy zaworów a tam węgiel , smoła itp ..... do tego 3 dźwigienki do wymiany

po wyczyszczeniu i płukance , zalał syntetykiem i jak ręką odjął , cichutko tylko szum dla ucha Smile
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 9:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gazws dlatego postanowiłem że dojeżdze do 5tyś km na midlandzie, zrobię płukankę i zaleję syntetyk 5w30. Wtedy napiszę czy to pomogło czy jest jeszcze gorzej ale generalnie sugeruje się tym co pisali koledzy w temacie "głośne stuki pod pokrywą zaworów"
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 14:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:

Ja też myślałem jak ty że dobrze jest wlać olej o pośredniej lepkości 10w40 półsyntetyk i bedzie gitara a tu się okazuje że te silniki nie za bardzo lubią takie półśrodki Wink



Ja mam wlany 10w40 półsyntetyk ,i jeżdziłem też wcześniej Dodge Caravanem 3.8 na takim z tym że firmy LOTOS .pl Very Happy i nic się nie działo,żadnych stuków od oleju ,a po zdjęciu pokrywy głowica jak nówka Wink
Zdecydowałem się zalać taki olej na podstawie moich doświadczeń z innymi markami. Np. miałem poloneza 1,6 od nowości ,w czasie serwisowania zalewany był mineralnym 15W30 ,taki był zalecany i taki lał serwis w ramach gwarancji.Po skończeniu gwarancji (przebieg 80 000)postanowiłem zalać go syntetykiem 5W30 (pojawiły się wtedy na rynku w przystępnych cenach) i wtedy zaczeły się problemy z wyciekami z silnika,i świecącą na niskich obrotach kontrolką obrotów.Wymieniłem zaraz na pół syntetyk właśnie Lotosa i dolegliwości ustąpiły .Sprzedałem go znajomemu przy przebiegu 250 000 a on dojeżdził do 350 000 i nigdy nie było problemów z silnikiem Very Happy szkoda że go rdza zeżarła Sad

Nie namawiam nikogo do stosowania takiego oleju ,ale trzeba pamiętać że konstrukcja tych silników (3.3,3.8 ) jest mocno podstarzała (jak i silnika mojego poloneza)a przy syntetyku (olej rzadszy) silnik z większym przebiegiem może mieć problem z utrzymaniem właściwego ciśnienia smarowania Wink

Lutek34 napisał:
Ja też podszedłem przy wymianie oleju standardowo i zalałem w nim półsyntetyk Midlanda 10w40 ale koledzy na tajemnicevoyagerow piszą że żle zrobiłem bo powinienem zalać silnik pełnym syntetykiem 5w30 bo taki olej jest zalecany do tych silników i tylko syntetyk.


W serwisówkach amerykańskich olej zalecany, określany jest jako olej mineralny Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:


W serwisówkach amerykańskich olej zalecany, określany jest jako olej mineralny Wink


No ja nigdzie w serwisówce nie znalazłem że zalecany olej to minerał, jedynie co znalazłem to" Use engine oils that are API Service Certified.
5W-30 and 10W-30 MOPAR engine oils conform to
specifications.
My wiemy że podany olej Mopara to minerał ale nigdzie nie pisze żeby używać tylko minerał.
Poza tym kiedy serwisówka w połowie lat 90tych była pisana to oleje syntetyczne w USA nie była aż tak popularne, wszyscy w USA zalewali oleje mineralne z tym że wymiany dokonywali co 3tyś mil.

Ja teraz tak jak pisałem dojadę do 5tyś km na Midlandzie 10w40 zrobię mu płukankę przy użyciu
http://www.allegro.pl/item651121352_valvoline_engine_flush_czysci_silnik.html
a póżniej chyba zaleje http://www.allegro.pl/item658212465_synpower_5w30_5w_30_4l_valvoline_wys_gratis.html
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 16:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodziło mi oto że zalecany olej Mopara jest minerałem Wink

W tym linku z olejem do Allegro jest fajny link pomocny przy wyborze płynów i oleji szkoda tylko że jednej firmy
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 19:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://img33.imageshack.us/img33/1476/1000802.jpg

tak wygląda po mineralnym mobilu głowica w 3,3 przebieg ok 240tys


a tak wygląda silnik o przebiegu 400tys na syntetyku[/img]
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

panowie cos wam sie popierdzielily: lepkosc,plynnosc,gestosc,klasa jakosciowa z technologiami produkcji. a szkoda bo tyle juz tego bylo na forum....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem to czy pod pokrywa robi sie syf czy nie nie zalezy tak bardzo od oleju(mineral syntetyk) ale od sposobu jazdy! widzialem juz silnik (jezdzony na syntetyku) kilka lat na odcinku 3km 2 razy/dzien i pod pokrywa zaworow bylo jak w FSO jezdzonym na Aquilli lub innym selektoru Smile sam nagar i szlam!
a pozatym jak juz napisal wmarek te silniki pamietaja jeszcze lata 80(lub pewnie nawet 70) i wtedy jakos jezdzily na olejach mineralnych nieporownywalnie duzo gorszych niz teraz i jakos jezdzily i dziwgienki sie nie zacieraly...inna sprawa jest to ze w naszym kraju chyba nikt nie moze byc pewny na 100% jaki przebieg ma jego auto wiec poprostu to moze normlane zuzycie czesci a nie wina oleju?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gazws jak chcesz to ci podesle foto glowicy mojego silnika ktory kiedys jezdzil w golfie a teraz jezdzi w starym transporterze - ma przebieg 650kkm, remont glowny robiony przy ok.400kkm, teraz jest nastukane jakies 250kkm po remoncie i silnik od nowosci jezdzil na mineralu i nagaru nie ma ani grama!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nic mi nie musisz podsyłać , voyager ma specyficzny silnik po prostu z tyłu ma bardzo gorąco , a jak wiadomo olej syntetyczny lepiej sie sprawuje przy wyższych temp ,

niby dziwne jest ze zawsze jak sie zaciera to ta tylna głowica....

a o jakim stylu jazdy piszesz ?
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
panowie cos wam sie popierdzielily: lepkosc,plynnosc,gestosc,klasa jakosciowa z technologiami produkcji. a szkoda bo tyle juz tego bylo na forum....


Darek jeśli producent w manualu pisze żeby "Use engine oils that are API Service Certified.
5W-30 and 10W-30 MOPAR engine oils conform to specifications."
To co nam się popierdzieliło? Jakbyś mógł troszkę jaśniej bo po paru Tyskich nie bardzo come on o co chodzi Rolling Eyes
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to chodzi mu o to(producentowi) zeby lac olej o okreslonej specyfikacji(do czego i ja sie stosuje) a nie o dyskusje o syntetykach,polsyntetykach ,mineralach,a tymbardziej nie o markach i producentach oleju.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Cze 11, 2009 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a może producent kiedyś sie pomylił ? , ciekawe dlaczego to sie dzieje tak często w voyagerach (mazia w głowicach)Crying or Very sad
wiadomo 20 lat temu syntetyk nie był tak popularny jak dzis ....

a na stronie vavoline tez podają syntetyk 5w30 do tego auta

co jak co ale syntetyk będzie raczej zawsze lepszy niz minerał

sam wlałem do swojego auta z przebiegiem 330 tys i zero wycieków oleju
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Cze 27, 2009 15:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:

co jak co ale syntetyk będzie raczej zawsze lepszy niz minerał

Gazws nie raczej tylko zawsze będzie najlepszy od minerałów,hydrokraków,półsyntetyków.Które są na bazie mineralnego produkowane.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
turecki
*
*


Dołączył: Sep 21, 2007
Posty: 53
Skąd: Raków Częstochowa

PostWysłany: Wto Lip 07, 2009 12:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś pokusi się podsumować ten wątek jakąś konkluzją?

Stoję przed tym samym dylematem co autor tego wpisu. Jeżdżę na Mobilu S 10W-40. Lada dzień czeka mnie wymiana.
Kontynuować Mobila czy przesiadać się na 5W-30 Mopara?

Zaznaczam, że nic złego się na razie nie dzieje. Silnik ma przejechane niecałe 200 tys.
_________________
Honda FR-V 2.0 '05

Chrysler Voyager LE 2.4 '97 + LPG (pożegnany z żalem i płaczem w 2011 r)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pią Lip 17, 2009 15:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spokojnie przeżuć się na http://www.allegro.pl/item680793974_mobil_1_synt_s_special_v_5w30_5l_kurier_14_zl.html
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
imjacek
*
*


Dołączył: Jan 20, 2009
Posty: 64
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 20, 2009 17:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wygrzebalem w sieci taki test olejów silnikowych. Dla odswieżenia tematu wrzucam link. Metoda testu trochę partyzancka, ale ogólnie ciekawe (choć może sponsorowane przez Royal Purple).

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
_________________
pozdrawiam
Jacek

'04 Ford Freestar SE 3.9
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group