www.asu.pl :: Zobacz temat - Skrzynia!!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skrzynia!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Sob Kwi 04, 2009 14:58    Temat postu: Skrzynia!!! Odpowiedz z cytatem

Jeśli ktoś mógłby to niech podpowie,skrzynia przy przejściu z 2 na trójkę lekko szarpie(dodam że to po naprawie elektrozaworu)i z powrotem w tym samym położeniu zachowuje się tak samo,ale przy spadku obrotów pojawiło się to dopiero po wymianie oleju.Auto Dodge caravan 2002r. automat 3.3l Olej jeśli dobrze pisze atx 6 prawdopodobnie jeden z lepszych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Kwi 04, 2009 19:43    Temat postu: Re: Skrzynia!!! Odpowiedz z cytatem

Dako napisał:
Olej jeśli dobrze pisze atx 6 prawdopodobnie jeden z lepszych?


Lepiej podaj dokładną nazwe tego oleju wraz z oznaczeniem
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Sob Kwi 04, 2009 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ATF 6 Petro Canada wiem że zdania będą podzielone jak zawsze ale jeździłem na tym oleju wczesniej notabene mam tej firmy w silniku od jakiegoś czasu bez problemu tak jak wcześniej wspomniałem w poprzednim temacie czy ma to jakiś sens takie fiśowanie na drugim biegu "odnośnie oleju" czy to cos poważnego? Każdy ma jakieś doświadczenia w podobnym temacie chodzi mi tylko o to czy to początek złego czy raczej można się z tym uporać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Kwi 04, 2009 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego jeśli użyłeś oleju Petro Canada z 6 w oznaczeniu tzn że użyłeś Petro-Canada DEXRON®-VI bo innego ATFu Petro Canada z cyfrą 6 w nazwie nie ma!! http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/564.aspx
Ten olej nie posiada specyfikacji Chryslera ATF3 ani ATF4 i nie powinien być użyty w twojej skrzyni!!
Z olejów PC powinieneś użyć http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/621.aspx
To że ten olej który użyłeś był najdroższy wcale nie znaczy że jest odpowiedni dla twojej skrzyni.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Sob Kwi 04, 2009 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek nie mowie że nie masz racji ale poprzednio też zamiatałem na tym oleju i było ok ,po awarii elektrozaworu (wyciek oleju) i wymianie na nowy olej zaczeło się właśnie tak dziać i tu mam właśnie pytanie czy to ustanie czy to większy kłopot?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Kwi 04, 2009 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja Ci mówię że stosujesz zły olej do swojej skrzyni i może z tego powodu masz problemy. Jeśli że skrzynią dzieje się coś nie tak to samo to napewno nie ustąpi.
Napisz do anthraxa on się specjalizuje w tych skrzyniach, może się umów z nim na diagnostyke. Lepiej teraz wydać pare zł na naprawe nic pózniej kilka tyś na naprawe główną.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Sob Kwi 04, 2009 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek ok zgadzam się z tobą ,ale podkreślam jeszcze raz jeździłem na tym oleju już wczesniej i było ok dopóki nie zaczoł mi cieknąć elektrozawór, po uszczelnieniu takowego osobnika własnie zaczeło się to wszystko co opisałem wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Kwi 05, 2009 11:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

olej nie jest pewnie przyczyną
chodzi ci o elektrozawory ?

_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Kwi 05, 2009 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Kolego jeśli użyłeś oleju Petro Canada z 6 w oznaczeniu tzn że użyłeś Petro-Canada DEXRON®-VI bo innego ATFu Petro Canada z cyfrą 6 w nazwie nie ma!! http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/564.aspx
Ten olej nie posiada specyfikacji Chryslera ATF3 ani ATF4 i nie powinien być użyty w twojej skrzyni!!
Z olejów PC powinieneś użyć http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/621.aspx
To że ten olej który użyłeś był najdroższy wcale nie znaczy że jest odpowiedni dla twojej skrzyni.


Czyli jak ja cały czas po generalnym remoncie ASB jeździłem na Dextronie III to było źle?
A jak w Gdyni wlali mi ATF+4 i zaczęły się problemy z ASB to przez Dextrona czy przez ATF? Twisted Evil
Przecież Dako wyraźnie napisał, że na tym oleju już jeździł i było ok. to dlaczego kiedy go tylko wymienił coś się stało.Co, zawinił ten sam olej?
Czytajcie uważnie tekst...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Kwi 05, 2009 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
olej nie jest pewnie przyczyną
chodzi ci o elektrozawory ?

Brawo gazws.
Konkretna odpowiedź, a nie wróżenie z fusów...
Ja, choć jestem "lajkonikiem" w tym temacie to też uważam, że problem może leżeć po stronie elektrozaworów.
Tak uważam, bo do czasu ich naprawy /demontaż, montaż/ było ok, a po ich naprawie nie jest ok.
Chyba tylko tam należy szukać przyczyny.
Moja opinia nie jest opinią fachowca Twisted Evil Wink
Pozdrowienia dla gazws.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Kwi 05, 2009 13:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Lutek34 napisał:
Kolego jeśli użyłeś oleju Petro Canada z 6 w oznaczeniu tzn że użyłeś Petro-Canada DEXRON®-VI bo innego ATFu Petro Canada z cyfrą 6 w nazwie nie ma!! http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/564.aspx
Ten olej nie posiada specyfikacji Chryslera ATF3 ani ATF4 i nie powinien być użyty w twojej skrzyni!!
Z olejów PC powinieneś użyć http://lubricants.petro-canada.ca/en/products/621.aspx
To że ten olej który użyłeś był najdroższy wcale nie znaczy że jest odpowiedni dla twojej skrzyni.


Czyli jak ja cały czas po generalnym remoncie ASB jeździłem na Dextronie III to było źle?
A jak w Gdyni wlali mi ATF+4 i zaczęły się problemy z ASB to przez Dextrona czy przez ATF? Twisted Evil
Przecież Dako wyraźnie napisał, że na tym oleju już jeździł i było ok. to dlaczego kiedy go tylko wymienił coś się stało.Co, zawinił ten sam olej?
Czytajcie uważnie tekst...


ON widocznie nie było OK na poprzednim oleju skoro teraz Dako ma problemy z tą skrzynią. Olej do skrzyni ma spełniać specyfikacje producenta skrzyni i tyle. Dla mnie to Ty możesz wlać do swojej skrzyni Hipol ale innym nie sugeruj że tak może być.
Dako nie pisze dlaczego wymieniał przystawke. jakie były objawy że wymieniał przystawke.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Nie Kwi 05, 2009 18:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Elektrozawór był rozbierany bo miał wyciek nie uległ awarii natomiast jeszcze raz podkreślam jeździłem na tym oleju wcześniej i było oki,nie neguje tego co piszecie na temat oleju zresztą każdy z was może mieć rację,ale mimo wszystko dziwne do tej pory było dobrze.Może faktycznie coś nie tak z tym sterowaniem.Aha dzisiaj dokładnie zaopserwowałem szarpie tylko na D-z 1go na 2gi bieg iprzy chamowaniu,jak dam na 3 jak z fabryki wręcz pływająco???????????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Kwi 06, 2009 16:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wtrącę się do tematu oleju. Wlanie niewłaściwego oleju od razu nie zabije skrzyni, proces postępuje powoli - np. zmiana właściwości fizycznych elementów gumowych, plastikowych dostosowanych tylko do konkretnego typu płynu. Po drugie zmiana oleju to nie 100% wymiana lecz ok60% tylko. Z każdą zmianą miałeś coraz większe stężenie nieodpowiedniego media. Te skrzynie są bardzo wrażliwe na typ oleju....
Z tego co piszesz przyczyną bezpośrednią może być jednak problem w sterowaniu, może jakaś regulacja, przycinanie się zaworków... Trzeba kogoś z praktyką jak wspomniany Anthrax.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Pon Kwi 06, 2009 16:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie tak może być jak mówisz bo te szarpania pojawiły się nie po wymianie oleju tylko właśnie po uszczelnieniu elektrozaworu.Mechanik który to robił mówi że tak może się dziać ponieważ podczas wycieku było słabsze ciśnienie oleju dlatego nie szarpało i prawdopodobnie wina może być w tym sterowaniu.Diagnostyka ,komputer nie pokazuje żadnych błędów więc może to to.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Kwi 07, 2009 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to niech zrobią quick learn , wiem ze nawet po wymianie oleju w nowszych chryslerach powinno się to zrobić
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Dako
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 40

PostWysłany: Wto Kwi 07, 2009 8:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gazws możesz mi to bliżej nie było potrzeby do tej pory to nie wiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Kwi 07, 2009 12:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mi po remoncie skrzyni tez szarpalo z 2 na 3 bieg, po tym co ponizej przestalo...tylko musisz sobie znazlezc dlugi odcinek najlepiej nie uczeszczanej drogi...

Nauka komputera skrzyni - ale tylko jakości zmian biegów

Wymiana skrzyni, komputera (lub nawet oleju) wymaga pownownego nauczenia komputera zmiany biegów. Oto jedna z metod jak to zrobić:

1. Odłączyć zasilanie, aby skasować pamięć komputera (niestety trzeba będzie ponownie zaprogramować stacje w radiu...)
2. Ponownie podłączyć zasilanie (akumulator). Włączyć silnik.
3. Przejechać się utrzymując stałe środkowe położenie przepustnicy, przyspieszając poprzez wszystkie 4 biegi (obserwuj obrotomierz). Jeśli skrzynia działa poprawnie powinieneś przyspieszyć tylko do ok. 40-45 mph. Wykonać 15-20 razy.
4. Jadąc poniżej 25 mph wykonaj 5-8 kickdownów do pierwszego biegu, z dwójki lub trójki. Pozwól samochodowi jechać na dwójce lub trójce przynajmniej 5 sekund między kolejnymi kickdownami, i pamiętaj, żeby zaczynać z prędkości poniżej 25 mph.
5. Jadąc powyżej 25 mph wykonaj 5-8 kickdownów do dwójki lub trójki z czwartego biegu. Znowu pozwól autu jechać przynajmniej 5 sekund na czwórce pomiędzy kolejnymi kickdownami. Kickdown z prędkości 45 czy 50 mph też będzie dobry.

Proste odłączenie zasilania na dzień lub dwa też będzie dobre, ale niekoniecznie... Spowoduje wczytanie fabrycznego programy, i przez pewien czas skrzynia może szarpać. Można też zrobić przy pomocy DRBIII "Shift Quality Learn". Zawsze najlepiej podłączyć się pod skaner DRBIII, powinno to kosztować nie więcej niż 50-100 PLN.

wiecej http://www.motoforum.pl/Forum/phpbb/viewtopic.php?t=3301
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group