www.asu.pl :: Zobacz temat - Do posiadających Vision 3.5 (również Concorde/New Yorker)
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Do posiadających Vision 3.5 (również Concorde/New Yorker)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Sro Lut 04, 2009 18:44    Temat postu: Do posiadających Vision 3.5 (również Concorde/New Yorker) Odpowiedz z cytatem

z lat 90-ych.
W niedawno zakupionym Visionie 3.5 (LPG nie sekwencja - testowane na LPG) mam obroty przy biegach (stała prędkość):

1500 przy 80 KM/h (OD)
1750 przy 90 km/h (OD)
2000 przy 100 Km/h (OD)
chyba 2500 przy 120 km/h (OD)

2000 przy 80 km/h (bieg 3)

Jak to jest u Was ?

Z dodatkowych, mam lekki efekt wachlowania obrotów między 1200 a 1500 przy ok. 70 Km/h na OD. Ktoś już to wspominiał na forum, z czym wiąże się chyba delikatny efekt "tarki znikający przy dodaniu gazu mocniejszym (obroty skoczą na 2500), bo lekkie jakby nie wpływało na silnik - rozpędza się powoli - swego rodzaju dziura bo biegu nie zrzuca o ile pedału nie wciśnie się szybciej (powolne nie powoduje redukcji ale jakieś przyspieszenie daje).
Chyba występuje na LPG i benz.

Z góry dzięki za info.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 23:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po mojemu obroty są OK.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 16:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki almondo. Myślałem że już nie masz Visiona Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 11:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no musi jeszcze pojeździć Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 12:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie obroty są takie same powyżej 70 włącza się lokap.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Sro Lut 18, 2009 15:41    Temat postu: prędkości Odpowiedz z cytatem

dzięki Wam za info.
Widzę że to fiksuje lock-up, który przy 70 nie może się zdecydować na to czy być włączonym czy wyłączonym na prędkości granicznej. Po obrotach które podaliście widzę że powyżej działa prawidłowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cofi7
*
*


Dołączył: Feb 28, 2006
Posty: 233
Skąd: ZAMOŚĆ

PostWysłany: Sob Lut 21, 2009 9:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się że nie włącza ci się lock-up, mam samochód bliźniaczy do twojego tylko że ja mam 3.3 a ty 3.5, ale to nie powinno aż takiej różnicy robić. U mnie po przekroczeniu 70 obroty spadają do 1200, i pamiętam jeszcze że przy 100 mam ich ok. 1800. Co jakiś czas zdaża mi się że lock-up mi się nie włączy i wtedy mam takie same obroty do poszczególnych prędkości co napisałeś wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 14:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za info. Ja widzę wyraźną fiksację jak mam ok. 70, bo wtedy mi silnik wachluje między 1200 a 1500 obr, co wygląda jakby właśnie lockup się załączał na chwilę. Pewnie trzeba będzie to sprawdzić gdzieś na kompie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
airwolf
*
*


Dołączył: Oct 22, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Nie Mar 01, 2009 22:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla mnie ciekawym byłoby zestawienie jak wyżej wraz ze spalaniem pokazywanym przez komuter pokładowy (przy utrzymywaniu stałej prędkości przez jakiś czas).. bylibyscie chetni porownac te wskazania?

Ja zaobserwowalem dzis dziwny objaw:
na pierwszym i drugim biegu przy wcisieniu gazu obroty rosną równomiernie wraz z przyspieszaniem.. nastomiast NA TRZECIM zatrzymuja sie około 3000.. objaw jest taki, że samochód dalej przyspiesza ale obroty nie rosną - jakby sie skrzynia slizgala?!?! (po jakiejś chwili dalej zaczynają.. ) - ale w momencie zatrzymania sie okolo 3000 gdy wciskam mocniej gaz to nastepuje kick down..

to chyba nie jest normalne?

mam tez objawy takie, ze przy okolo 1500-2200 obrotow na kazdym z biegow cos rzęzi .. co to może być? biegi poza wspomnianymi wyżej obiawami zmieniają się doskonale...

pzdr
_________________
VISION 3,5 '95 mit gasssss ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 16:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie przy stałej prędkości (LPG) pokazuje 10...12 l spalania chwilowego. Na benzynie pokazuje 9..10 (widać że to paliwo "wydajniejsze"). Ale LPG to mam ok 20 chyba na setkę.

Jakby Ci się skrzynia ślizgała byłoby odwrotnie - obroty w górę, prędkość baarrdzo powoli. Raczej stawiam na uszkodzony obrotomierz, bo z opisów wygląda na to że skrzynia zachowuje się ok (kickdown, przyspieszanie itp). A że coś rzęci przy określonej prędkości - sprawdź co brzęczy, wygląda na typowy rezonans - coś poluzowane.

U mnie chyba jednak LockUp się nie załącza, w każdym razie nie jestem w stanie stwierdzić jego włączenia bo nie widzę dodatkowego spadku obrotów o te 200....300 przy puszczeniu gazu. Obroty spadają o 500, ale to raczej przełączenie biegu a nie lock up. Zostaje mi jeszcze sprawdzić z odłączonym kabelkiem włączenie LockUpu.
Poza tym przy lockupie sprzęgnięcie jest sztywne, a u mnie widać cały czas elastyczność między obrotami a prędkością - dodaje gazu, obroty rosną a samochód miękko się zbiera zamiast dawać do przodu jak na manualu (mam też drugi z takim).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
airwolf
*
*


Dołączył: Oct 22, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Wto Mar 03, 2009 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie po załączeniu lock up obroty spadają bardziej niż o 300.. może nawet o 500.. natomiast faktycznie auto zachowuje się wówczas jak na "5" w manualu..

tzn. ile Ci pali w mieście?
ja odnosze wrażenie, że mój wciąga niesamowite ilosci paliwa przy pracy na ujmijmy to wolnych obrotach (postój na "D") oraz przy powolnej jeździe w korku.. czy u Ciebie/ u was jest podobnie?


pzdr
_________________
VISION 3,5 '95 mit gasssss ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Wto Mar 03, 2009 10:56    Temat postu: spalanie Odpowiedz z cytatem

Airwolf, może się trochę powymieniamy informacjami.

Jeśli chodzi o spalanie to nie jeżdżę Visionem po mieście.
Wczoraj grzebałem po stronach amerykańskich i podawali że spalanie dla autostrady (110 km/h, pewnie tempomat i stała prędkość) to 8.9 l/100 a city to 13.3 l/100. Użytkownicy w USA notowali od 9 do 16 l/100. Benzyny oczywiście. Gazu mi wychodzi w trasie coś koło 20 i jest to zdecydowanie jakiś przepał, no chyba że benzyny mi wciąga z 16 na trasie - nie powinno być takiego spalania. 3 litrowy Taurus z automatem palił LPG w trasie ok 12, w mieście 14..16 choć w korkach do 20 dociągał czasem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Mar 03, 2009 11:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No, korek masakruje zbiornik paliwa... myślę, że to wynika z techniki jazdy start-stop - najpierw rozpędzasz te 1,5 tony do 40 kmh, żeby zaraz zahamować... Normalnie jak Visiona rozpędzisz do 40 kmh to się dobre 500 metrów jeszcze z niezłą prędkością toczy.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Wto Mar 03, 2009 18:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie jeźdżę po mieście, więc nie ma start-stop i techniki jazdy tego typu. W ostatni weekend na trasie 30 km, ze 20 zrobiłem na tempomacie (speed 80..90).
Dwu litrową Omegą na mieszalnikowej LPG uzyskuję 10 l/100 km co jest podobno fantastycznym wynikiem (rekord to < 8 l/100 LPG), jeźdząc ok. 100...120 w pojedynkę i raczej żwawo - wyprzedzanie dość często się trafia.
Muszę jeszcze dobrze przeliczyć i sprawdzić, ale jeśli ma mi Vision palić 20 l/100 LPG a benz wyjdzie z 12, to LPG wyleci do kosza chyba bo nie dość że wychodzi podobnie cenowo, to i skrzyni szkodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Mar 03, 2009 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

LPG skrzyni szkodzi?? skad zes takie newsy wyczasl? Smile
A tak na powaznie w zeszlym roku litrazowalem dosc dokladnie mojego Visiona i wyszlo mniej wiecej tak : (spalanie tylko LPG, metoda pomiaru czysto fizyczna :czyli bak do 0 i tankowanie na maxa i tak ze 30 razy wiec dosc dokladnie wyszlo)
- w tygodniu dojazd do pracy - ok.3km(wiec caly czas na ssaniu), w weekend ok. 60km trasa mniejszymi lub wiekszymi wioskami+przejazd przez krakow, jazda normalna czyli jak trzeba cos wyprzedzic to wyprzadzam, jak trzeba depnac to tez kickdowna sie robi)...spalanie wyszlo 14,2l/100
- jazda tylko i wylacznie po moim miescie, z czestym gaszeniem i krotkimi dojazdami tu i tam...spalanie max 16,2l/100
- trasa na tempomacie z predkoscia ok.90 praktycznie bez postojow, z zadkimi redukcjami - spalanie ~9l/100
- trasa normalna,bez tempomatu z predkosciami 80-120 (na mazury) spalanie ok.11,5
- jazda autostrada A4 z predkosciami ponad przepisowymi Smile ok.14.5l

i tyle mniej wiecej..robiac kalkulacje dlugoterminowa srednia na ok.20kkm wyszla u mnie 14,1.
PS>we wskazania komputera jesli chodzi o spalanie raczej nie wierz! komp spalanie bierze z teoretycznych wartosci ktora dzieli przez dystans i czasem pomiedzy iloscia faktyczna zatankoiwanego paliwa a wskazaniami kompa sa dosc duze roznice, siegajace kilku litrow /100km
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Czw Mar 05, 2009 12:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może i racja ale tylko w wypadku kiedy jeździmy nierówno tzn.raz spokojnie 70 bez wygłupów a następnego dnia poszalejemy.wtedy wskazania komputera nie są wiarygodne i mają przekłamania.ja przetestowałem tego kompa i zalałem paliwo i wyjeździłęm do końca aż zgaśnie(bardzo spokojna jazda bez deptania po gazie,cały czas tak samo)i komputer pokazał idealnie.na podstawie średniej i ilości zalanego paliwa wyliczyłem ile może przejechać a jak sie skończyło paliwko policzyłem śresnią na podstawie kilometrów i ilości paliwa,wynik był prawie identyczny jak na kompie Cool

co do spalania to najlepszy wynik na długiej trasie(sandomierz zakopane)wyszło 8,4litra na tempomacie z prędkością 80km/h.ostatnio z ciekawości zrobiłem inny pomiar.przez tydzień samochód jeździł tylko do pracy jakieś 2,5km czyli ciągle na ssaniu i mrozie -10stopni.jeździłem równo bez deptania i naprawde bardzo spokojnie i średnie wyszło19litrów Confused
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Czw Mar 05, 2009 12:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może i racja ale tylko w wypadku kiedy jeździmy nierówno tzn.raz spokojnie 70 bez wygłupów a następnego dnia poszalejemy.wtedy wskazania komputera nie są wiarygodne i mają przekłamania.ja przetestowałem tego kompa i zalałem paliwo i wyjeździłęm do końca aż zgaśnie(bardzo spokojna jazda bez deptania po gazie,cały czas tak samo)i komputer pokazał idealnie.na podstawie średniej i ilości zalanego paliwa wyliczyłem ile może przejechać a jak sie skończyło paliwko policzyłem śresnią na podstawie kilometrów i ilości paliwa,wynik był prawie identyczny jak na kompie Cool

co do spalania to najlepszy wynik na długiej trasie(sandomierz zakopane)wyszło 8,4litra na tempomacie z prędkością 80km/h.ostatnio z ciekawości zrobiłem inny pomiar.przez tydzień samochód jeździł tylko do pracy jakieś 2,5km czyli ciągle na ssaniu i mrozie -10stopni.jeździłem równo bez deptania i naprawde bardzo spokojnie i średnie wyszło19litrów Confused
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Mar 05, 2009 13:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Marcysiem, przy czym ja jeżdżę chyba na tyle "stabilnie", że komp różnił się od moich pomiarów o max 10%.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Czw Mar 05, 2009 18:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlaczego LPG może szkodzić skrzyni ?

To proste:

Instalacja jest "naroślą" na elektronice samochodu, a komputery mają zaprogramowane charakterystyki. Oczywiście nieco się adaptują, ale do warunków "na kołach" a nie na silniku którym same sterują - spodziewają się że zwiększenie prędkości o tyle, będzie wymagało dodania tyle paliwa więcej. Gaz to jednak nie benzyna i spala się w wyższej temperaturze, dając też nieco inne parametry - samochód jednak jest zazwyczaj słabszy. Więc komputer nagle stwierdza że paliwo nie wystarczyło do osiągnięcia żądnego przyspieszenia, więc np. zrzuca bieg i daje więcej paliwa. Tu powstaje niezgodność charakterystyk z powodu różnic paliwa. Pewnie są takie instalacje i tak dobrze założone oraz zaprogramowane do auta, że uzyskuje się prawie identyczne parametry, ale z praktyki wiem że to bardzo rzadki przypadek. O krańcowych (złych) możecie poczytać na forum. Z powodu różnicy w sile napędowej uzyskuje się też nieco inne obroty, co najlepiej widać po obrotach "na luzie". To zwiększa różnice w niedopasowaniu obrotów po zmianie biegu.

Drugi aspekt to wpływ elektroniki LPG na instalację. Wiadomo, ze sporo instalacji (może też i sekwencje ?) są podłączane do czujnika (potencjometru) przepustnicy, co wpływa na wartość odczytu. Może tylko kilka procent, ale te kilka procent to dużo dla komputera który trzeba "uczyć" po wymianie oleju czy opon bo zaczyna szarpać. Do tego dochodzą inne aspekty jak tzw. emulator i może inne podłączenia do czujników samochodu.
To się nakłada na część 1-ą.

Gaz w spalając się daje wyższą temp, a to wpływ na silnik i ASB, której kilka stopni więcej wyraźni skraca życie.
Również wpływa na katalizator, któremu wyższa temperatura nie służy - jego sprawność ma wpływ na silnik.

W sumie więc samochód zaczyna chodzić nieco inaczej, biegi przełączają się nieco częściej, częściej włącza się kick-down (o ile go używasz Smile ) itp.
Jeśli jeździ się spokojnie wpływ jest minimalny, ale jeśli jeździ się ostrzej staje się widoczniejszy.
Nie zawsze też obroty są tak równe jak na benzynie.

W nie sekwencyjnych instalacjach w dodatku, mieszanka tworzona jest w dolocie a nie precyzyjnie sterowanych cylindrach, w dodatku podatna na ciśnienie powietrza do tego stopnia, że niektóre samochody przy np. 80 km/h na luzie potrafią gasnąć - automacie byłby to niebezpieczne.

Chrysler opublikował info o schiftingu (przełączaniu) biegów między 3 a 4 przy 38 do 42 mph (61-68 km/h). To skutek błędu w oprogramowaniu.
U mnie, mimo dobrej instalacji widzę różnice bo na LPG jest zawsze, a na benzynie może co drugi raz - to wpływ tego co wyżej napisałem a przecież przy 60 km/h można by się spodziewać identycznych warunków pracy silnika niezależnie od paliwa (gdyby faktycznie LPG i benz były takie same) . Zapewne podobnie będzie na sekwencjach.

Zostaje pytanie, czy LPG szkodzi.

Bez wątpienia, ale jeśli samochód jest zadbany (dbanie o zapłon, oleje, pracę silnika i skrzynię - w przypadku ASB), to wpływ jest tak minimalny że gorsze paliwo chyba może więcej napsuć niż gaz i wtedy "nie szkodzi". Wystarczy jednak zaniedbać regulacje, filtry LPG i zapłon, aby kilka dobrych strzałów (dławienie silnika) czy wypadnięcie zapłonu (LPG wymaga lepszej iskry - nawet w sekwencji) dobrze szarpnęło skrzynią co może się skończyć LIMPem - nie od razu jeśli wszystko jest OK, ale co gdy już skrzynia się "kończy" ?
Dobra instalacja LPG to podstawa i wcale nie gwarantuje tego słówko "sekwencja", a najbardziej (z praktyki) newralgiczny i niebezpieczny moment to przełączenie na LPG w czasie jazdy - tu potrafi namieszać jeśli trafi się przy przełączaniu biegu.

O różnicach w jakości gazu w Polsce nie będę się wypowiadał - każdy wie.

Sorry za długość Smile

Na pytanie o szkodzenie skrzyni przez LPG odpowiedziałbym tak samo jak na pytanie o awaryjność ASB - jeśli dbasz to jeździsz a jeśli nie masz zamiaru dbać, kup sobie CC czy podobne - w razie czego więcej Ci "wybaczy".

Z praktyki na 5 autach z LPG od 1300 do 3500 pojemności, instalacje mieszalnikowe, w tym 2 automaty z USA (ok. 150 tys km na nich).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Czw Mar 05, 2009 18:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na razie testuje spalanie prostą acz skuteczną metodą. Tankuje LPG litrów i sprawdzam ile przejadę. Obliczenia są prozaicznie proste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Czw Mar 05, 2009 18:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy spalaniu proponuje podawać rodzaj instalacji (lub paliwo), bo inaczej wyniki są nie do porównania - moja niesekwencja na pewno pali inaczej niż Twoja Marcys - zapewne sekwencja. Ktoś nowy na forum się zdziwi jak zrobi takie "międzysystemowe" porównanie i pojedzie natrzaskać komuś do warsztatu Smile że mu złom wcisnął za parę tys.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Mar 05, 2009 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozwole wtracic swoje 3 grosze :-)mam nadzieje ze w sposob latwy do zrozumienia Smile

>Instalacja jest "naroślą" na elektronice samochodu,

racja! tak samo jak ABS na hamulcach i klimatronic na AC..ale co z tego?

>Gaz to jednak nie benzyna i spala się w wyższej temperaturze, dając też nieco inne parametry - samochód jednak jest zazwyczaj słabszy.

z teorii silnik na LPG jest slabszy bo gaz ma mniejsza wartos opalowa wiec mniej energii dostarczamy do silnika, co w efekcie musi spowodowac wieksze wcisniecie pedalu...ale co z tego? przytykajacy sie z biegiem czasu filtr powietrza robi dokladnie to samo...

>Pewnie są takie instalacje i tak dobrze założone oraz zaprogramowane do auta, że uzyskuje się prawie identyczne parametry, ale z praktyki wiem że to bardzo rzadki przypadek.

ale co tu programowac? wystarczy przyjac ze srednia kalorycznosc LPG jest ok.15% mniejsza niz PB, wprowadzic proporcionalnie dluzszy czas wtrysku LPG w stosunku do Pb i juz mamy "identyczne" paliwo pod wzgledem energetycznym..

>Gaz w spalając się daje wyższą temp, a to wpływ na silnik i ASB, której >kilka stopni więcej wyraźni skraca życie.

ej no nie przesadzaj! wspoczynnik przenikania ciepla z silnika na skrzynie jest pewnie marginalnie maly, pewnie mniejszy niz cieplo tracone wraz z pedem powietrza wiec wyzsza temperatura spalania w silniku raczej wplywu na skrzynie miec nie bedzie miala Smile

>Również wpływa na katalizator, któremu wyższa temperatura nie służy - >jego sprawność ma wpływ na silnik.

tu jest dokladnie na odwrot! im wyzsza temperatura tym skutecznosc KATa wieksza!

>W sumie więc samochód zaczyna chodzić nieco inaczej, biegi przełączają >się nieco częściej, częściej włącza się kick-down (o ile go używasz Smile ) itp.

jezdze juz paredziesiat kkm na lpg ale czasem tez z braku czasu na zatankowanie przejezdzam bak na Pb i NIGDY nie zauwazylem tego zeby czesciej biegi przerzucal! a kick-down zalancza sie u mnie niezaleznie od tego na jakim paliwie jade tylko i w momencie wcisniecia do podlogi...

>W nie sekwencyjnych instalacjach w dodatku, mieszanka tworzona jest w dolocie a nie precyzyjnie sterowanych cylindrach,

zarowno w instalacjach mieszalnikowych jak i sekwencyjnych mieszanka jest robiona w kolektorze ssacym! jedynie w bezposrednim wtrysku mieszanka jest robiona wewnatrz cylindra, ale tu znow problemem jest wogole zalozenie i pozniejsza exploatacja gazu.

>w dodatku podatna na ciśnienie powietrza do tego stopnia, że niektóre >samochody przy np. 80 km/h na luzie potrafią gasnąć - automacie byłby >to niebezpieczne.

potrafia zgasnac szczegolnie te z instalka miesalnikowa, w ktorych dodakowo zalozona stozek z infuzorem skierowanym w kierunku jazdy - na skutek tego ped powietrza robi nam za dynamiczne doladowanie, co w polaczeniu z kiepska regulacja dawki paliwa w mixerze daje takie wlasnie zaklocenia jak np.gasniecie przy dojezdzie do swiatel, przy zmianie biegu itp. ..poprostu w tym momencie mieszanka jest zbyt uboga w stosunku do ilosci wpychanego powietrza.

>Bez wątpienia, ale jeśli samochód jest zadbany (dbanie o zapłon, oleje,

no akurat w przypadku jazdy na LPG olej w silniku ~praktycznie sie nie "zuzywa"/zabrudza! LPG jest czystszy, nie zawiera tyle siarki.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Mar 05, 2009 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z twierdzeniami Marcysia.Po pierwsze aby uszkodzeń nie zwalać na LPG musimy:
-Odpalać na PB aż do temperatury silnika rozgrzanego min.80st.
-Instalacje jakie są to wie każdy jeśli odchodzą spalaniem max.2l od PB jest już coś nie tak.
-Na LPG brak mocy (przyspieszenia)znów LPG coś nie tak.
Jedynie jazda na LPG ma wpływ na szybsze zużycie prowadnic zaworowych i gniazd wraz z zaworami.Myślę że te zużycia kalkulują się z ceną LPG ale tylko jeśli silnik i instalacja jest w stanie dobrym i użytkownik wie jak korzystać z gazu propan-butan.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Pią Mar 06, 2009 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcyś. Robisz podstawowy błąd - ja mam instalację mieszalnikową, większość moich wniosków jest nieporównywalna z Twoją (po spalaniu oceniam że masz sekwencję). Wynik jest dokładnie taki jak próba porówniania spalania - moja pali tyle a Twoja tyle, więc "masz instalkę do d..py". Oczywiście to nieprawda, jeśli są to różne konstrukcje.

Świetną analogię do "narośli" stanowi aerodynamika karoserii - dodanie w złym miejscu świetnie opracowanego spojlera za ciężką kasę ją pogorszy a nie poprawi.

Samochód projektowali i dogrywali elementy jako całość. Na pewno nie przewidzieli zmiany rozmiaru opon, auto dopasowania się do oleju czy jazdy powyżzej 110 a przecież na Europę Visiona też robili.

Czego jeszcze nie przewidzieli ?
Instalacji LPG i warunków pracy silnika na paliwie odmiennym o wyższej temperaturze spalania i mniejszej uzyskiwanej mocy, przy jednoczesnym większym poborze paliwa na instalacji mieszalnikowej.

Cudów nie ma, to wszystko wpływa.

"gaśnięcie" - kiepska regulacja dawki paliwa ? Ciekawe ! To znaczy że samochód by kiepsko jeździł bo nie wyobrażam sobie że na kiepsko regulowanej dawce paliwa jeździł by prawie identycznie jak na benzynie. Aha, dodam że samochód poniżej 60 km/h nigdy nie gasł, więc nie jest to kwestia regulacji dawki paliwa. Podobnie zresztą przeczy temu proste rozwiązanie polegające zablokowaniu nawiewu wprost z przodu co usuwa przyczynę.

"precyzyjnie sterowane cylindry" dotyczyło porówniania z benzyną nie LPG (o wtrysku LPG słyszałem).

LPG to może jest "czyste" ale w innych krajach, a nie w Polsce. Tu nadzór państwowy dotyczy przed wszystkim benzyny i też jest średnio skuteczny a nie LPG, więc hulaj dusza.

Marcyś, ja przekazałem swoje obserwacje. Nie jestem specjalistą, choć co nieco wiem, ale mam sporą praktykę. Moich obserwacji (trzeba czytać) nie odnoszę do tych co mają LPG sekwencje. Tam działa to inaczej i wydaje się że lepiej w dopasowaniu do auta. Porównywanie ich wprost ich pozbawione sensu, jedynie paliwo jest to samo ale diabeł tkwi w szczegółach szczególnie kiedy mamy doczynienia z samochodem w którym drobna różnica w obwodzie opon czy starzenie się oleju może mieć wpływ na to o ile wcześniej zapłacisz za naprawę. Oczywiście każdy z tych drobiazgów sam niewiele zdziała, ale ich suma ostatecznie może się przekładać na kieszeń.

Jakkolwiek patrzać, idąc Twoim torem myślenia, mając to samo wejście tzn. LPG jak Ty oczekiwałbym tego samego na wyjściu - tzn. mocy i spalania dla każdej instalacji a jakoś cholera moja paliw dużo więcej LPG niż benzyny. Pewnie złom !

Jeśli masz sekwencję, opisz swoje wrażenia - mogą mi się przydać jak będę chciał za taką zapłacić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Pią Mar 06, 2009 13:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

temat powraca Smile

Na LPG napisałem co miałem, nic więcej nie dodaje.

Wątek był po to aby ustalić obroty na prędkościach więc, jeśli ktoś ma jakieś pomiary to będę wdzięczny za rzucenie na forum.
Obroty silnika przy 60,70,80,90 i 100 km/h na OD i D, ale uwaga ! tylko z Chryslera Visiona 3.5 - niestety okazuje się że inne mogą być nieco odmienne. Rodzaj paliwa nieważny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Mar 06, 2009 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Na LPG napisa³em co mia³em, nic wiêcej nie dodaje.

??? jak to nei dodajesz? najlepsze sa watki OFFtopiczne Smile

>Robisz podstawowy b³±d - ja mam instalacjê mieszalnikow±, wiêkszo¶æ >moich wniosków jest nieporównywalna z Twoj±

ale gdzie ja porownywalem obie te instalacje do siebie??

>Na pewno nie przewidzieli zmiany rozmiaru opon, auto dopasowania siê do \>oleju czy jazdy powy¿zej 110 a przecie¿ na Europê Visiona te¿ robili.

zmiane rozmiaru opon przewidzieli! visiony sa/byly oferowane z kolami 16 jak i 15`` Smile a w ameryce predkosc jest ograniczona do 130 prawnie i dlatego samochody poprostu na tyle sa projektowane i jest OK..ale w europie jest taki krj jak niemce i tam mozna bez ograniczen - dlatego w europejskich wersjach amerykancow fabrycznei sa montowane chlodnce oleju i wtedy mozna juz smigac praktycznie bez ograniczen predkosciowych.


>"ga¶niêcie" - kiepska regulacja dawki paliwa ? Ciekawe ! To znaczy ¿e >samochód by kiepsko je¼dzi³ bo nie wyobra¿am sobie ¿e na kiepsko >regulowanej dawce paliwa je¼dzi³ by prawie identycznie jak na benzynie.

tak! dokladnie! w instalacjach z mixerem gasniecie przy dojezdzaniu do skrzyzowania to wina zlej dawki paliwa i ZLYCH zmian w ukladzie dolotowym! niczego wiecej! Najwieksza wada instalacji mixerowej jest to ze jesli wyregulujesz ja na wolnych obrotach to juz na wysokich bedzie za ubogo, jesli znow wyregulujesz ja na wysokich to na niskich bedzie zbyt bogato i bedzie kulal. tutaj ratowano sie zalozeniem attuatora lub blosa ale nigdy nie bedzie to idealne sterowanie dawka paliwa. a do tego bardzo czesto rezygnuje sie z fabrycznej puszki filtra powietrza i zaklada stozek. zaleta stozka jest jego dozywotniosc i mniejsze straty na przeplywie powietrza, za to wada jest to ze likwidujac puszke filtra pozbawiamy sie tlumika szmerow ssania, a co za tym idzie oporow =>a to z kolei wprowadza lekkie podcisnienie w ukladzie poprawiajace zasysanie powietrza, oprocz tego goly stozek zawsze bedzie narazony na wtlaczanie pedu powietrza podczas jazdy a wiec dodatkowe zubazanie mieszanki.

>Je¶li masz sekwencjê, opisz swoje wra¿enia - mog± mi siê przydaæ jak >bêdê chcia³ za tak± zap³aciæ.

moje wraznie sa jak najbardziej OK. wada sekwencji jest to ze jest bardziej skomplikowana zarowno w montazu jak i regulacji, oraz to ze w np. w Visionie nie ma fizycznej mozliwosci wyregulowania instalacji podczas jazdy - poprostu skrzynia zmienia biegi i nie majac haka z zapieta ciezka przyczepa nie da sie obciazyc tego silnika do 70% wartosci nominalnej!! sprawdzone z Luky`m Smile
no i trzeba recznie ustawiac dawke metoda prob i bledow..pozatym same zalety Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Mar 07, 2009 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzis sprawdzilem z ciekawosci u siebie obroty i wyszlo :
70km/h - 1200
75km - 1250
80- 1400
90 - 1550
100 - 1850
110- 1950

oczywiscie tak mneij wiecej nie uwzgledniajac paralaksy Smile
lockup zalancza sie przy ok.65-70, oczywscie przy przyspieszaniu tak do 2kobr, bo przy dynamicznym starcie i wyzszych obrotach wlancza sie przy wyzszej predkosci.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Nie Mar 08, 2009 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcys

Dzięki za info o obrotach. Są inne (niższe) niż u mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group