www.asu.pl :: Zobacz temat - Podnośnik szyby kierowcy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podnośnik szyby kierowcy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Lut 12, 2009 14:07    Temat postu: Podnośnik szyby kierowcy Odpowiedz z cytatem

Jest coś takiego: parę dni temu chciałem opuścić szybę kierowcy - drgnęła, a potem "zapadła taka krępująca cisza". Kliknięcie w którąkolwiek stronę nic nie daje. Sprawdziłem elektrycznie przełącznik - zgodnie z Hayenesem wszystko jest jak powinno być. Pytanie: czy już kupować nowy silnik, czy jest jeszcze coś, co mógłbym sprawdzić?

Pozostałe szyby jeżdżą jak trzeba.

PS. Szyba została w położeniu "zamknięta", jakby ktoś pytał Very Happy
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
jarmund
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 49
Skąd: krakĂłw

PostWysłany: Czw Lut 12, 2009 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam,moze szczotki w silniku,wymontuj i sprawdź.pozdr.
_________________
chrysler voyager 2,4 1999 r -był
chrysler voyager 2,5 crd 2002- był
chrysler grand voyager limited 3,3 2001-jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lut 12, 2009 15:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najpewniej sam silnik cos nie trybi. jesli by to byla wina przelacznika lub okablowania (np. walnietego w okolicach zawiasow) to pozostale szyby by ci wariowaly (np.przy zamykaniu lewej otwierala by sie prawa itp). Sprawdz jak napisal Jarmund przedewszystkim szczotki oraz same przewody do tego silniczka.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Lut 12, 2009 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sensie że te rzeczy są do naprawienia? Może dodam, że wcześniej silnik nie zwalniał, nie zacinał się - chodził normalnie, aż przestał. Co się tam mogło przepalić, uzwojenie?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lut 12, 2009 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiem tak:
wszystko jest do naprawienia, wszystko zalezy od $.. atak na powaznie najpewniej padl silnik - moglo pojsc uzwojenie, mogly sie zawiesic glupie szczotki, poprostu trzeba rozebrac i sprawdzic.
To ze wczesniej nic nie sygnalizowalo usterki znaczy tylko tyle ze bedzie to raczej uszkodzenie elektryczne, mechaniczna ustarka raczej by powodowala zaciecia, skrzypienie, zwolnienie pracy..rozbierz to i zobacz co i jak..a szczotki to kup jak co z jakiegos odkurzacza Zelmer i papierem sciernym zrob na wymiar Smile
PS.pewnie i bez problemu podejdzie caly mechanizm z Visiona lub innego Concorda bo to wszystko na jedno kopyto Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
gmelchior
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 24
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pią Lut 13, 2009 11:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
W sensie że te rzeczy są do naprawienia? Może dodam, że wcześniej silnik nie zwalniał, nie zacinał się - chodził normalnie, aż przestał. Co się tam mogło przepalić, uzwojenie?


W tym silniku nie ma aż takich przeciążeń aby się spaliło uzwojenie. Chociaż nic nie wiadomo. Jabyś miał miernik to możnaby było sprawdzić rezystację uzwojenia. Ale najpierw trzeba podłączyć silnik "na krótko" najlepiej bezpośrednio do akumulatora. Zobaczyć czy po podłączeniu silnik się "napina" tj. czy płynie przez niego prąd tylko nie może ruszyć z powodu np. zapieczenia. Jeżeli po podpięciu w ogóle nawet nie drgnie, należałoby postukać w miejscu mocowania szczotek bo może zapiekły się w prowadniczkach i nie stykają z komutatorem.
Jak to wszystko nie pomoże wtedy brać się za rozbieranie silnika. Tylko nie wiem czy jest rozkręcalny czy trzeba będzie użyć młotek i przecinak. Bo jak młotek to lepiej poszukać od czegoś innego jak kolega marcys sugeruje.
_________________
Jest: Chrysler 300M 3,5 '99
Jest: Audi 5000S 2,2 '86 automat ofkors Smile
Jest: Audi 5000CS TURBO QUATTRO 2,2 '86

Szukam dodatkowo: Aurory by Oldsmobile 4.0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 14, 2009 11:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...no nie wiem, nie wiem... a może najprościej.
Może styki są zaśniedziałe... to najprostsze i zarazem najtańsze do sprawdzenia.
Powodzenia.

Plymouth G.V.3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sob Lut 14, 2009 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja bym stawiał na szczotki. Miałem już podobną sytuację u siebie. Łatwa wymiana.
_________________
Chrysler 300M 3,5 '99 gaz jedyny w okolicy - już nie
Chrysler Town&Country 3,8 '05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Lut 14, 2009 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałęm podobną sytuację.... tylko szyba w położeniu OTWARTE Evil or Very Mad a padał śnieg.

Wystarczyło przeczyścić szczotki i komutator --> pomogło, trochę zabawy + "krzyżak". Jedyna wada - to nie udało mi się zdjąć tapicerki bez połamania niektórych kołków. Koszt niewielki 1,20 zł/szt. Wink
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli: zdjąć tapicerkę, izolację przeciwdeszczową i po prostu wykręcić ten silnik? Pytam, bo w Hayenesie jest coś o blokowaniu całego mechanizmu szyby, żeby nie opadła.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie rozkrecalem nigdy dzwi visiona ale "pare" innych samochodow mi sie zdarzalo i jedno ci powiem - Haynes moze i dobrze pisze ale gwarantuje ci ze zamiast specialnego Tool`sa mozesz rownie dobrze zastosowac drewniana listewke, lub mlotek Smile
bierz sie w rasc i naprawiaj szybe a nie marudz Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
Czyli: zdjąć tapicerkę, izolację przeciwdeszczową i po prostu wykręcić ten silnik? ...


Dokładnie jak piszesz, i spokojnie, szyba Ci nie opadnie
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Lut 16, 2009 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Luz, znajdę jakiś kawałek dachu i do roboty Smile
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
agrip
*
*


Dołączył: Apr 25, 2008
Posty: 9
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon Lip 20, 2009 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ArtoArto napisał:
Ja miałęm podobną sytuację.... tylko szyba w położeniu OTWARTE Evil or Very Mad a padał śnieg.

U mnie było podobnie, tylko śnieg jeszcze nie padał.

Jeśli ktoś chce zaglądnąć jak to jest w Pontiacu Trans Sporcie to tu jest foto reportaż z naprawy.
http://www.reklama.home.pl/pontiac-polska/phpbb3/viewtopic.php?f=4&t=875
Generalnie chyba nie chodzi o uszkodzenia mechaniczne czy szczotki tylko o „bezpiecznik przeciążeniowy”. Jeśli ulegnie przegrzaniu to potem przegrzewa się szybko w czasie normalnej pracy i rozłącz dopływ prądu. Potrafi właśnie trochę otworzyć szybę i już nie zamknąć. .
_________________
Pozdrawiam [img]http://images34.fotosik.pl/247/9f635a8a03ba0c04m.gif[img] ] [img]http://images31.fotosik.pl/233/7980eb63c7ca74cfm.jpg[img] Pontiac Trans Sport 3.8 - 95 srebrny metalic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Lip 20, 2009 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapomniałem, że był ten wątek - dopiszę rozwiązanie.

Przyczyną rzeczywiście był czujnik przeciwprzeciążeniowy. Okazało się, że ktoś grzebał z mocowaniem szyby (prawdopodobnie przy zakładaniu alarmu) i skręcił je tak, że się przesunęło -> szyba zamykała się nieco "na ukos" -> reagował czujnik przeciążoniowy. Próbowałem to naprawić z Anthraksem, ale nie bardzo wiedzieliśmy, jak to skręcić prawidłowo - jedyny plus, że odkryłem, że jak "ruszę" szybę, to na jeden cykl działa. W końcu przy okazji wizyty u blacharza poprosiłem o poprawienie tego mocowania i od tego czasu działa bezbłędnie.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group