www.asu.pl :: Zobacz temat - Przegryzione przewody zapłonowe,BRAK błędów!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przegryzione przewody zapłonowe,BRAK błędów!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lut 01, 2009 19:41    Temat postu: Przegryzione przewody zapłonowe,BRAK błędów!! Odpowiedz z cytatem

Jedną noc auto stało na dworze ,i od razu dobrała się kuna i przegryzła kable zapłonowe Evil or Very Mad ,(tz. jeden odgryzła całkowicie ,drugi trzymał się tylko na rdzeniu ,efektem tego silnik pracował tylko na pięciu cylindrach, oczywiście moja druga połowa nie zauważyła nic podejrzanego w pracy silnika, po przejechaniu 4 km i wyłączeniu silnika , zauważyła że z rury wydechowej jeszcze przez kilka minut wydobywał się czarny śmierdzący dym Cool .

Wymieniłem uszkodzone kable i wróciłem do domu „poinformować” żonę jak w takiej sytuacji mogła nie zauważyć palącej się kontrolki CHECK!! Evil or Very Mad ,lecz stwierdziła że żadna kontrolka się nie paliła..... ponieważ wcześniej odłączyłem kleme ,nie byłem przekonany wiec postanowiłem odłączyć przewód od świecy celem wywołania błędu i potwierdzeniu mojej teorii. Wink
Niestety po uruchomieniu silnika z odłączoną świecą (brakiem zapłonu) ,po 3 minutach pracy kontrolka się nie zapaliła wiec odłączyłem następną i dalej nic, wkurzony odłączyłem 3 kabel (silnik pracował już tylko na 3 cylindrach,tych z tyłu)i dalej kontrolka się nie zapaliła, sprawdziłem skanerem też żadnego błędu nie było Question Question .

Miałem wcześniej Dodge Caravana 3,8 z 96r i raz przy wymianie świec (ciemno już było)nie założyłem kabla na jedną świecę,po uruchomieniu silnika prawie natychmiast zapaliła się lampka Check enginne ,i wystąpił błąd P0172 (bogata mieszanka).

Poprosiłem kolegę który ma Vojka z 99r żeby odłączył kabel od świecy i u niego też nie zapalił się Check

Teraz pytanie czy wszystkie Voyagery tak maja że nie wykrywają takich błędów ,czy tylko roczniki 99-2000. czy coś z naszymi autami jest nie tak?
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Yaro_
*
*


Dołączył: Dec 28, 2008
Posty: 40
Skąd: Gdynia; Voyager 3.3; 04.96

PostWysłany: Pon Lut 02, 2009 0:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Moim zdaniem tak jak piszesz Marek. Kontrolka musi się zapalić z takim błędem. Nie ma przecież prawidłowego spalania i od razu powinien to złapać kompuer.
Nie wiem czy próbowałeś to robić na benzynie czy też na gazie.
Jeśli na gazie to powinieneś chyba na benzynie przeprowadzić taki test.
Pzdr
Yaro
P.S. Gazu jeszcze nie mam Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Lut 02, 2009 9:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z kablami jeszcze nie próbowałem wywołać błędu ,ale wyskoczył mi błąd 43 gdy przełączyłem na gaz bez rozgrzewania między 5 a 10 minutami.
Niestety nie mogłem stwierdzić który cylinder.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Lut 02, 2009 13:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym odłanczaniem to próbowałem na benzynie,silnik rozgrzany do normalnej temperatury pracy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mrseven
*
*


Dołączył: Feb 24, 2008
Posty: 65
Skąd: KonstantynĂłw Ĺ�Ăłdzki

PostWysłany: Pon Lut 02, 2009 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.W/g mnie jest to związane z OBDII.Zeby nie denerwować kierowców,kontrolka mil zapala się dopiero w przypadku wystąpienia tej samej usterki w ciągu dwóch cykli wykonania monitorów-inaczej są to błędy tzw oczekujące.Nie pamiętam dokładnie od kiedy to wprowadzili,ale teraz tak jest.Po naprawie trzeba wykonać dwa pełne cykle,aby się przekonać,czy naprawa była skuteczna-sam na tym się przewiozłem.Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Lut 03, 2009 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może coś w tym jest Wink

Ale z drugiej strony,kiedyś miałem awarię wtryskiwacza gazowego(przestał podawać gaz),kilka razy szarpneło autem i zapalił sie Check.
Na skanerze wyszedł błąd P0305 (wypadanie zapłonu na 5 cylindrze) i P0171 (uboga mieszanka)

Czyżby była tylko monitorowana uboga mieszanka Question Czy to wina rocznika czy wersji (mam europejska z Grazu)
Dodge był w wersji kanadyjskiej i w nim czesto przy instalce gazu II generacji występował mi naprzemian błąd P0171 i P0172 (uboga i bogata mieszanka)

Mam prośbe do posiadaczy Voagerów jeśli by się im zachciało Wink zrobić test z odłączeniem kabla WN od świecy i opisaniu o swoich spostrzeżeniach.

Sprawa jest w/g mnie o tyle poważna że jazda z niepracujacym cylindrem napewno nie przedłuża żywotności silnika,a może skończyć się uszkodzeniem katalizatora
Wnioski z tego mogą się przydać nam wszystkim Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group