www.asu.pl :: Zobacz temat - windstar nie kręci
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

windstar nie kręci

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 16:37    Temat postu: windstar nie kręci Odpowiedz z cytatem

Witam
Dawno mnie tu nie było. Dzisiaj przyszła straszna chwila samochód nie odpala. Ale po kolei najpierw uszkodził się termostat, wskazówka poszła pionowo do góry, wymieniłem termostat i po pewnym czasie(ok tygodnia) samochód zaczął strasznie dymić i zaczął znikać płyn chłodzący, wyszło że uszczelka pod głowica, dzisiaj miałem jechać do garażu samochód odpalił normalnie, po drodze poskoczyła temperatura ale po chwili wróciła do normy, zaparkowałem przed domem i po paru godzinach chciałem wjechać do garażu a tu rozczarowanie tylko słychać klik, kontrolki przygasły i nic. Objaw jest taki, że widać jakby chciał obrócić ale nie może. Koła na alternatorze tylko trochę drgają i to koniec. Może ktos poradzi czy to już silnik padł .
Pozdrawiam Adam
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 17:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uwaga, będę wróżył z fusów.
Coś stawia bardzo duży opór /chyba/.Być może silnik został zatarty z uwagi na brak właściwego smarowania /płyn chłodzący w oleju/ i wysoka temperatura oleju.Może to być przyczyną.
Może być jeszcze opcja zatartych tulejek samosmarujących w rozruszniku.
W omedze miałem taką właśnie usterkę i przez to rozrusznik nie miał żadnej możliwości zakręcenia silnikiem.
Ale opcja z rozrusznikiem postępowała etapami i z uwagi na to brałbym opcje zatarcia silnika.
Ale jak napisałem na wstępie jest to tylko wróżenie z fusów.
Mechanikiem jestem, ale domorosłym i moja wiedza n.t. może być niewystarczająca.
Życzę jak najmniej kłopotów z autem.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

drugie wrózenie z fusów fusów
nie łaczyłbym obu awarii w jedno (z dwóch wzgledów :1.by nie załamywac własciciela -choc jest to mozłiwe to zatarcie, 2.gdyby cos było ze smarowaniem to lampka by sie zapaliła)
ja obstawiam wyładowanie aku -moze cos było pozostawione właczone?
lub uszkodzenie rozrusznika (bendixa)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 19:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuje, wiem że takie opisy uszkodzeń nie są jednoznaczne ale zawsze rozmowa z innymi daje jakieś nowe spojżenie. Lampka oleju nie zapaliła się. Na razie szukam punktu zaczepienia, co jeszcze sprawdzić. Jak pisałem wcześniej przy uruchamianiu koła od alternatora, sprężarki chcą się obrócić ale nic się nie dzieje. Jeżeli wyjdzie opcja zatartego silnika to czy lepiej brać się za remont, kupic silnik czy sprzedać winiego w takim stanie jakim jest.
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 20:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Żeby wykluczyć aku podłącz drugi kablami lub najlepiej pożycz od kogoś podobnej pojemności i spróbuj odpalić.

A czy ty czasem przed wymianą uszczelki nie zagotowałeś silnika?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozumiem z pierwszego postu że uszczelki nie wymieniłeś (jeszcze nie zdążyłeś)-wykręć wszystkie świece i sprawdz rozruch.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 20:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Można spróbować odpalić na "krótko" . Będziesz wiedział czy to rozrusznik Spróbuj jeszcze poruszać wajchą od biegów może przyszedł czas na pozycjoner.U mnie było podobnie nie odpalał na "P" , tylko na "N" . Wymiana pozycjonera pomogła.Powodzenia w walce z problemami
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przed przystąpieniem do odpalania z przewodów weż klucz i obróć wałem z dwa obroty i sprawdz opór.Piszę to abyś nie uszkodził silnika lub układu rozruchowego.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiem tak chyba zagotowałem silnik dzisiaj jak jechałem do garażu żeby odstawić auto, wskazówka nie przekroczyła górnej kreski przed czerwonym polem nawet do niej nie doszła jak wyłączałem silnik była w okolicy R. Co do przełącznika to sprawdzę.
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wróżenie z fusów"3"- jest opcja że płyn sie dostał nad tłoki i też nie przekręcisz wałem,a i nie radze bo możesz narobić wiecej szkody(korbowody się skrzywiąitp...)-tak jak "lift" napisał:wykręć świece i zobaczysz co się będzie działo to i rozrusznik będzie miał lżej do kręcenia!! Wink - o ile jest sprawny??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sro Sty 21, 2009 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wróżenie z fusów ma swoje dobre i złe strony, na razie załóżmy że ma dobre. wiem że ściśliwość płynu jest mała i może narobić problemów w silniku, dziękuję za podpowiedź, ale dopiero w poniedziałek będę miał czas pobawić się przy samochodzie i dopiero wtedy dam odpowiedź. Teraz sesja i trochę inne zajęcia.
dziękuję za pomoc, jak zawsze można na Was liczyć
Adam
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie Sty 25, 2009 10:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam mało czasu(sesja) ale z silnika zostały wykręcone świece z góry i okazało się, że jeden cylinder jest zalany. Teraz musi poczekać na dalszą robotę, Silnik po opróżnieniu cylindra z płynu zakręcił, nie byłem światkiem tej operacji i formacje podał mi kolega u którego wini stoi w garażu. Podsumowując na razie stwierdzone, że górna uszczelka poszła ale na dokładniejsze opinie trzeba poczekać do zdjęcia głowicy i wtedy się okaże.
Na razie dziękuję za wszystkie sugestie. Może są jakieś inne porady, mam trochę czasu za naprawę zabiorę się dopiero w połowie lutego,
Adam
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Sty 27, 2009 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nie wiem co jeszcze doradzić Confused Rozbieraj głowicę,planowanko ,sprawdzenie szczelności kanałów wodnych w głowicy i składaj.Możesz jedynie oddać do warsztatu głowicę i jeśli będzie rzetelny to podpowie że masz coś jeszcze do zrobienia(zawory,gniazda,prowadnice,uszczelniacze) Wink
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto Sty 27, 2009 23:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taki mam plan. Znajmy, który mi pomaga przy naprawach(jego syn kiedyś prowadził warsztat samochodowy) ma podobne zdanie. Zastanawia mnie tylko jedno czy w sytuacji gdy okaże się że uszczelka pod dolną głowicą ma się dobrze to ruszać ją czy nie. Głowica po demontażu zostanie zawieziona do sprawdzonego warsztatu z którego korzystał już mój znajomy. Mam nadzieję, że będą nadal wiarygodni. Tak jak wspomniałem wcześniej do remontu zabiorę sie dopiero po 15 lutego.
Dziękuję za sugrstie
Pozdrawiam
Adam
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 9:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystkie uszczelki które po demontażu zobaczysz nadają się do kosza.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 10:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobić oby dwie głowice bo nie wiesz w jakim jest stanie ta druga sprawdzić stan zaworów ewentualnie podocierać ,uszczelniacze wymienić ,sprawdzić czy powierzchnia bloku jest równa bardzo ważne ,czy na cylindrach są jeszcze ślady honowania może trzeba poprawić.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 10:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jaki komplet uszczelek najlepiej kupić i czy wymiana wiąże się z wyjmowaniem silnika(chodzi o dostęp do dolnej głowicy). Ja osobiście zamierzam robić obydwie głowice z powodów w/w przez sato, ale różne opinie krążą i chciałem się tylko dowiedzieć. Co do sprawdzania głowicy to mam (znajomy ma) warsztat który jest wiarygody i dobry.
Dzięki za podpowiedzi.
Adam
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 11:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silnika nie trzeba wyciagac...wystarczy zdjac cale podszybie i jakos pojdzie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 14:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

adam_b napisał:
...Jaki komplet uszczelek najlepiej kupić...



Nie oszczędzaj na uszczelkach i kup dobrej firmy. Do twojego autka są tańsze uszczelki niż do rocznika od 1996 i młodsze. Przestrzegam przed uszczelkami firmy BIG3, to szajs.

Na Allegro widziałem uszczelki pod twój silnik firmy FELPRO http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=538635706
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sro Sty 28, 2009 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za odpowiedź(podpowiedź)
jak zacznę pracę to na pewno dam znać
Gdzie znajdę inf. o kolejności odkręcania(zakręcania) i momentach do śrub mocujących.
Adam
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw Kwi 09, 2009 6:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nareszcie zabrałem sie za naprawę. Powiedzcie jakie momenty dokręceń śrub na głowicy.
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw Kwi 09, 2009 17:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem instrukcje z momentami na autozone.com
W czasie prac doszło kilka innych ale jutro będzie uroczysty rozruch.
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wrestler85
*
*


Dołączył: Oct 14, 2008
Posty: 19

PostWysłany: Czw Kwi 09, 2009 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no a ja zapytam odnosnie firm uszczelek?? jakie mozna kupic a jakie nie?? na allegro widzialem fel-pro ale nic mi to nie mowi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Maj 12, 2009 22:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapytaj w ASO może niewiele dopłacisz a będziesz miał moparowskie.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group