www.asu.pl :: Zobacz temat - spryskiwacze szyb - voyager 96
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

spryskiwacze szyb - voyager 96

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Gru 19, 2008 22:15    Temat postu: spryskiwacze szyb - voyager 96 Odpowiedz z cytatem

Witajcie.
Czy ktoś z was wie gdzie jest zamontowany przekaźnik który steruje pompka spryskiwaczy ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Sty 10, 2009 3:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie, bo mnie tez przestalo dzialac. Na tyl sie leje, a na przod brak reakcji? Tam sa dwa czy jeden silniczek?
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sob Sty 10, 2009 5:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy zbiorniku są dwa silniki.
W moim przypadku jest tak jak u ciebie.
Nie mogę znaleść przekaźnika który steruje tymi pompkami ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Sty 10, 2009 12:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A sama pompke masz dobra?? Ja nawet tego nie sprawdzalem bo za cholete nie wiem jak sie do tego dostac bez zdejmowania zderzaka Sad
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sob Sty 10, 2009 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam dobrą. do tego możesz się dostać na dwa sposoby - z kanału lub tez jak zdemntujesz prawe koło i nadkole.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Sty 12, 2009 0:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpuściłem sobie, kanału nie mam a na zabawę na zewnątrz troszkę za zimno. Jutro elektryk, niech on się bawi ze spryskiwaczem i wycieraczkami Smile Napiszę później co i jak.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Pon Sty 12, 2009 7:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na szybka naprawe dobre jest zamienic wezyki jedyny minus to to ze gdy uruchomisz spryskiwanie tylu to poleci na przednia szybe a tylna wycieraczka bedzie szurac na sucho (tymczasowo mozna zdemontowac tynie ramie wycieraczki by nie szorowac szyby na sucho)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Sty 12, 2009 7:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fakt. Tak można zrobić. Ale poczekamy na działania elektryka u naszego kolegi. Możne on znajdzie jakiś złoty środek ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Sty 12, 2009 23:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie były dwie usterki. Po pierwsze spalony silniczek, ale po jego wymianie, swoja drogą, dopasowany od Cinqueciento, nadal nie działał. Włącznik sprawny, ale napięcia na kostce przy pompce nie było. Elektryk obejrzał wszystko dokładnie. Przekaźnika do spryskiwaczy NIE MA. Sterowanie jest minusem z wyłącznika. Napięcie + pojawia się na kostce po przekręceniu stacyjki. U mnie przegniła wiązka, z prawej strony, na podłużnicy w komorze silnika. Elektryk pociągnął nowy kabel i wszystko dziła jak należy i wreszcie mam czystą szybę. Tylko coś mi źle złożył przy włączniku, bo kierunkowskazy mi nie wracają, tzn. jak kręce kierownicą, automatycznie się nie wyłączają, muszę ręcznie. Co sknocił??
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Wto Sty 13, 2009 6:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To po prostu odkręć ten wyłącznik - potrzebujesz do tego tylko śrubokręt .
Pewnie zamontował go z pośpiechu nie bardzo dobrze.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Yaro_
*
*


Dołączył: Dec 28, 2008
Posty: 40
Skąd: Gdynia; Voyager 3.3; 04.96

PostWysłany: Sob Sty 24, 2009 17:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej
Dokładnie tak jak kolega napisał.
Przekaźnika do pompek brak i dokładnie tak jak kolega napisał sterowanie "-", + jest cały czas na przewodzie po przekręceniu stacji.Do obu wtyczek "+" idzie z tego samego obwodu.
Pompy są dwie, nie wiem jak u was ale u mnie leciwo siusia sobie z dysz.
Przeanalizowałem shcemat i potem zabrałem się do roboty.
U mnie okazało się, że przewód był uwalony jakieś 10 cm powyżej wtyczki.
Do obu wtyczek "+" idzie z tego samego obwodu.

Jeśli chodzi o włącznik kierunków to bardzo prosta sprawa - krzyżak w dłoń, bodajże 3-4 Śruby od spodu kolumny i trzeba to sobie samemu zegrać z ruchem kierownicy. Trzeba tylko przekręcić neico koło z tego co pamiętam i nałożyć kierunki, sprawdzić, jak będzie ok to skręcić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Sty 25, 2009 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja również naprawiłem. Pomocne były informacje i braku przekaźnika.
Pozostał mi tylko problem inteligentych wycieraczek przednich
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Yaro_
*
*


Dołączył: Dec 28, 2008
Posty: 40
Skąd: Gdynia; Voyager 3.3; 04.96

PostWysłany: Nie Sty 25, 2009 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HT
Nie jestem teraz pewien na 100% czy przypadkiem wycieraczki też nie są sterowane minusem.
Przy okazji roboty pompki obadałem sprawę przełącznika.
Sprawa wygląda tak, ze odpowiednie biegi uzyskiwane są poprzez zmianę rezystancji za pomocą przełącznika.
Np. wycieraczki 1 bieg oznacza między pinem takim i takim np. 700ohm
drugi bieg między pinem takim i takim 900ohm, itd.
Teraz nie pamiętam dokładnie co i jak, ale jest to dokładnie opisane w serwisówce.
Sygnał trafia do bodycomputera a ten wypuszcza napięcie na wyceiraczki w odpowiednich sekwencjach. Wie, ze wycieraczki się zatrzymały bo silniczek wyceiraczek ma specjalny styk w środku, odpowiedzialny za prawidłową pozycję parkowania wycieraczek.
Serwisówkę zassałem gdzieś z tego forum.
Jeśli upewnisz się, że przełącznik jest OK, to po drodze do silnika wycieraczek jest jeszcze parę wtyczek.
Podobno bardzo często przyczyną takiej pracy wycieraczek jest złe działanie przełącznika od parkowania wycieraczek, który znajduje się wewnątrz silniczka. Można się podobno do niego dobrać, przeczyścić i obadać. Też jest info w serwisówce. Sam sosobiście tego nie robiłem.
Musisz uważać jak będziesz składał silniczek, bo jak źle złożysz to wycieraczki będą się zatrzymywały np. w połowie szyby.
Pzdr
Yaro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Sty 26, 2009 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak podłączałem się do skanera to miałem komunikat - uszkodzony "eprom" sterowania wycieraczek .
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sty 29, 2009 1:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie w ASO Chryslera stwierdzono, że dziwnemu działaniu wycieraczek winny jest przełącznik wycieraczek, ten przy kierownicy.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Sty 30, 2009 0:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możliwe, że tak jest również.
Jak wymienisz na drugi to daj znać jaki efekt. Może i ja poszukam gdzie drugiego wyłacznika.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pią Sty 30, 2009 0:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jedno - czy możesz mi powiedzieć który bezpiecznik jest od sterowania wycieraczkami ? Mimo chęci nie moge go znaleść i nie wiem już o co w tym chodzi .
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Lut 01, 2009 7:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego torped - czy wymieniałeś u siebie przełącznik kierunkowskazów i czy to wpłyneło pozytywnie na sprawę wycieraczek ?
Daj znać jak możesz .
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group