www.asu.pl :: Zobacz temat - ASB + instalacja gazowa
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ASB + instalacja gazowa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Wto Gru 30, 2008 22:34    Temat postu: ASB + instalacja gazowa Odpowiedz z cytatem

Ponownie mam problem ze swoją skrzynią.
Dzisiaj byłem w warsztacie aby podłączyć się do kompa w celu sczytania błędów skrzyni. Błędy sczytałem ale przy okazji rozmawiałem w gościem z warsztatu.
Powiedział mi, że jak on będzie naprawiał skrzynię ( nie miałem i nie mam zamiaru korzystać z jego usług ) to nie da mi gwarancji na nią tylko z powodu tego, że mam w aucie instalację gazową. Powiedział mi, że w związku z tym, że jeżdżę na gazie to skrzynia będzie się często sypała. Ma to ponoć związek z momentami włączania biegów itp.

Wspomniał mi również o tym, że do Voyagera 3.8 model 96-00 montuje się często skrzynie od modeli nowszych – te nowsze skrzynie są lepsze itd.

Czy to co ten koleś mi mówił to jest przynajmniej w części prawda czy raczej kit ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Gru 31, 2008 11:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Równie dobrze mógł powiedzieć że nie da gwarancji na naprawe bo w polsce są dziurawe drogi i po wpadnięciu do dziury wystepuje duzy opór i szarpnięcie przenoszone przez kolo na elementy skrzyni biegów Laughing i dlatego skrzynie się sypią.Moim zdaniem nie naprawia ich zbyt dobrze dlatego się sypią Wink
Oczywiscie bardzo duży wpływ na skrzynie ma prawidłowo działajacy silnk,nie ważne czy jest z gazem czy na benzynie,jeśli coś niedomaga skrzynia też zaczyna pracować inaczej niż zwykle (myśle że zauwarzył to każdy kto miał klopoty z silnikiem (np wypadanie zaplonu,słaba moc itp.)

Co do montowaniu skrzyń od nowszych modeli ,to wszystko zależy od zasobności portfela właściciela,ogólnie pasują ,trzeba tylko powymieniać pare czujników (niepasuja wtyczki instalacji elektrycznej)

W skrzyniach od roku 2000 poprawiono zabezpieczenie sworznia mechanizmu różnicowego (częsta awaria)zastosowano wzmocnione kosze(wcześniej stosowane w skrzyniach przy napędzie AWD) nowy typ elektrozaworów (cichsze i szybsze) i pare innych modyfikacji ,przez co skrzynia stała sięmniej awaryjna.
Ale starsze skrzynie tez nie są takie złe żeby wykładać na nowszą z 5000,bo dokładajac tyle można kupić nowszy rocznik
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Gru 31, 2008 11:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedyne uzasadnienie, które potrafię wymyślić, jest takie: gość uważa, że instalacja 2-gen, strzelająca, daje czasem skrzyni czadu i skrzynia pada.

A tak poza tym to się z choinki urwał.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sro Gru 31, 2008 12:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też mam takie zdanie o nim.
U mnie silnik na LPG pracuje wysmienicie.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Sty 02, 2009 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój komentarz do wypowiedzi tego mechanika jest taki.
Zgadzam się z tym co esdarek ma w swoim podpisie tzn."nie dyskutuj... itd"
Uważam, że ta jego wypowiedź, niestety ma zastosowanie w wielu, wielu... wielu przypadkach Confused Crying or Very sad

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 02, 2009 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podaj dane tego kretyna-moze ktos uniknie wizyty u niego dzieki tobie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sob Sty 03, 2009 7:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Warsztat ma siedzibę w miejscu mego obecnego zamieszkania tzn. Białystok. Gość nazywa się Grzyb.
Dokładne dane napisze w poniedziałek - mam na fakturze za skanowanie.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sty 03, 2009 10:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od dawna już krążą historie o wpływie zasilania gazowego na automat, do pewnego czasu sam myślałem że to bajki. A tu w najnowszych modelach szczególnie skrzyń bezstopniowych i DSG niestety ma wpływ i to negatywny.
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Sob Sty 03, 2009 12:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najczęstrza przypadłość zarozumiałych "mechaników", skrytykować i naubliżać innemu mechanikowi. Choć jestem z Olsztyna to znam pana Irka G.. jest dobry w ASB i zna się na nich. Choć sam naprawiam automaty 17 lat to zdarza mi się poprosić o konsylium. Co do instalacji gazowej a ASB wystarczy przeczytać już kilka lat temu napisany artykuł przez pana Marka O..
Oto stronka: http://www.forum.automat.pl/readarticle.php?article_id=11
Ps. praktyka czyni mistrza i pokora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 03, 2009 12:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

swiete slowa!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
prosiak
*
*


Dołączył: Dec 02, 2007
Posty: 37
Skąd: Ĺ�widnik

PostWysłany: Sob Sty 03, 2009 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale ty esdarku "święte słowa" mówisz chyba na tą pokorę i praktykę Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Sty 03, 2009 17:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

romekf napisał:
Najczęstrza przypadłość zarozumiałych "mechaników", skrytykować i naubliżać innemu mechanikowi. Choć jestem z Olsztyna to znam pana Irka G.. jest dobry w ASB i zna się na nich. Choć sam naprawiam automaty 17 lat to zdarza mi się poprosić o konsylium. Co do instalacji gazowej a ASB wystarczy przeczytać już kilka lat temu napisany artykuł przez pana Marka O..
Oto stronka: http://www.forum.automat.pl/readarticle.php?article_id=11
Ps. praktyka czyni mistrza i pokora.


Cytuje wypowiedzi z artykułu który przytoczyłeś

Pomijając argumenty przeciwników montażu instalacji gazowej w samochodach z wielopunktowym wtryskiem paliwa, nie ma w zasadzie żadnych przeciwwskazań do stosowania jej w takich samochodach również z automatyczną skrzynią biegów.
Różnorodność oferowanych modeli instalacji pozwala dobrać układ instalacji wraz ze sterownikiem elektronicznym układu do każdego modelu samochodu. Widząc dobry interes wielu niedoświadczonych mechaników i elektroników zajęło się montażem instalacji gazowych. Mimo posiadania stosownych dokumentów, ich wiedza w zakresie współpracy fabrycznie zamontowanych urządzeń elektronicznych z dodatkowo montowanymi urządzeniami często jest bardzo mała.

Prawidłowo dobrana i zamontowana instalacja gazowa nie powoduje istotnych zmian parametrów skrzyni w funkcji nieco innych parametrów silnika spowodowanych zasilaniem przez paliwo o innej wartości energetycznej

Czyli wnioskując z tego artykułu mechanik nie powinien odmówić gwarancji na naprawe skrzyni z powodu zamontowanej instalacji gazowej

Pominołem dalszą część artykułu bo tam jest opisane o zależności tps do instalacji gazowej,bo obecnie większość instalacji sekwencyjnych bazuje na czasach otwarcia wtryskiwaczy,a nie sygnałach sondy i TPS.
Oczywiście instalacje II generacji bazowały na tych elementach ,ale jak też pisało w artykule ,jeśli dobrze dobrana i zamontowana to nie powoduje istotnych zmian parametrów skrzyni .

Z zachodu jest bardzo dużo sprowadzanych aut z uszkodzoną skrzynią ,które nigdy nie widziały gazu Wink

Sam miałem Dodga Caravana 3,8 ,96r bez gazu i doszło do awarii skrzyni (mechanicznej) (częściowo przez warstat naprawy ASB specjalizujący się w Chryslerach z 10letnią tradycją,a właściciel drugie 10 w USA, który wlał do skrzyni niewlaściwy olej. Ten sam zakład zresztą załatwił skrzynie innemu koledze z forum,wlewając też ten sam olej,pomogła dopiero wymiana na właściwy w ASO ale skasowali go coś ponad 1000zł.) Wracając do wątku Smile po naprawie skrzyni zamontowałem instalacją gazową II generacji,przejechałem ponad 60 000km i nie miałem problemów ze skrzynią ,nowy właściciel też do tej pory nic nie zgłasza.

Pierwsza część cytatu doskonale opisuje fachowość pseudo gazowników jak i specialistów od ASB i nie tylko
Nawet w ASO Chrysler nie słyszałem żeby nie dawali gwarancji na wykonaną przez siebie usługę z powodu instalacji gazowej, Wink ale jeszcze popytam Wink

Na usprawiedliwienie wypowiedzi tego Pana to tylko tak jak we wczesniejszym poście kolega napisał ,że musiał mieć do czynienia tylko z nieprawidlowo założonymi instalacjami,strzelającymi rozrywającymi kolektory
Z reguły nikogo nie krytykuje,ale widziałem różne warstaty i specialistów i właśnie to im trzeba by tej pokory i której mówisz.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 03, 2009 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no przeciez o pokore i praktyke mi chodzi ,a nie o to,ze gaz psuje skrzynie:) chyba taki gaz zywcem wyjety z poloneza i wsadzony do jakiegos nowoczesnego auta. jak kogos stac na samochod za 100 tys i wiecej to chyba stac go tez na istalacje za 3-5 tys? ja mam kolejny samochod z gazem i automatem. nie wiem co to znaczy strzelanie,mniejsza moc czy tez inna praca silnika/skrzyni na pb/lpg. dsg mi nie grozi bo auta z grupy vw mijam szerokim lukiem natomiast znam conajmniej kilkanascie osob posiadajacych samochody wysokiej klasy(czytaj drogie i nowe) ktore tez jezdza na gaz i mimo zaawansowanej techniki jaka prezentuja ich skrzynie nic sie nie dzieje (bo i czemu by mialo). przytoczony tekst(nota bene-olczak od zawsze byl dla mnie autorytetem i sam chetnie do niego odsylalem) jest niestety bardzo starym,a co za tym idzie mocno zdezaktualizowany.mozna tam np wyczytac,ze dobra instalacja(sekwencja)kosztuje ok 10tys. zl. tak bylo moze z 6-8 lat temu. rzeczywiscie instalacja na srube moze zmasakrowac nowoczesny silnik,a w konsekwencji skrzynie. wydaje mi sie jednak,ze nikt o zdrowych zmyslach nie montuje w tych czasach do samochodu z mpi i asb sterowanym komputerem instalacji 1szej generacji....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Sty 04, 2009 17:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem instalacja gazowa w aucie ma wpływ na działanie ASB tylko wtedy gdy źle działa - czyli jest źle zamontowana lub żle wyregulowana lub też zasilana złym LPG. Silnik może również źle działać jak będzie zasilany badziwiastym paliwem.

Jeśli się mylę to dajcie mi znać .

Jeśli to co napisałem wyżej jest prawdą to co w przypadku gdy ASB jest napędzana silnikiem Diesla. Jeśli to takiego auto zatankujemy badziewiastą ON. Będzie na pewno działał jak chciał.

Czy zatem ASB napędzana silnikiem diesla będzie również awaryjna jak będziemy do auta tankowali złym ON ?

Przynacie, że z jakością paliwa w polsce jest kiepsko.

Idąc tym tokiem można by dojść do wniosku, że w polsce w obecnej sytuacji kazde auto z ASB będzie awaryjne .

Co o tym sadzicie ?????
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sty 04, 2009 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zly stan silnika,paliwa,zla eksploatacja-to wszystko moze miec wplyw,ale nie popadajmy w skrajnosci. idac dalej w tym kierunku napiszemy o srednich temperaturach rocznych,cisnieniu atmosferycznym itp.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Sty 04, 2009 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
idac dalej w tym kierunku napiszemy o srednich temperaturach rocznych,cisnieniu atmosferycznym itp.


no i panowie nie zapominajmy o zielonych nakretkach i azocie w oponach! azot jest lzejszy od powietrza, a wiec kolo wazy mniej => obciazenie skrzyni mniejsze! i o tym nei zapominajmy!!!! Very Happy
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sty 04, 2009 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i znowu swiete slowa Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Sty 04, 2009 22:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Więc może ktoś doświadczony w eksloatacji ASB wyciągnie jakieś wnioski ?
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sty 04, 2009 22:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o jakie doswiadczenie ci chodzi?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Sty 04, 2009 23:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Np. przejechanych 1.000.000 km autem z LPG + ASB bez remontu - oczywiście ASB
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Sty 04, 2009 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to ładnego klina wbiłeś, jeszcze nie słyszałem aby jakiekolwiek auto przejechało milion na LPG nie mówiąc o automacie Shocked

Ale jakbyś chciał pogadać z gościem co przejechał 1,5 mln. km automatem bez remontu to zapraszam - sąsiad ma takowego merca Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Sty 05, 2009 0:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To powiedzmy, że 500 tys.
A co do Mercedesa to kiedyś zam mialem taki W 126 500SEL z przebiegiem prawie 1.000.000 km.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sty 05, 2009 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja nie mam tak imponujacych przebiegow:) w sumie mialem chyba z 5 automatow przy czym najwiecej na gazie(jakies 100tys) zrobilem fordem tempo. pontonem do tej pory moze jakies 30 tys. nalezy jednak rozwazyc czy np silnik gaznikowy na benzynie bardziej masakruje skrzynie niz instalacja lpg na wtrysku? mialem tez auta gaznikowe z asb i tez im nic sie nie dzialo.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Sty 05, 2009 13:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może to kwestia przebiegów. Ja średnio mam ok. 10 tys km miesięcznie
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Sty 05, 2009 13:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HT napisał:
Może to kwestia przebiegów. Ja średnio mam ok. 10 tys km miesięcznie


Może.... ale parę lat temu miałem Mazdę 626 z ASB... jak ją kupiłem miała 280k przebiegu. Ja w ciągu 3 lat zrobiłem nią ponad 200 i skrzynia padła Sad tzn brak było wstecznego, a że samochodzik mały (w porównaniu z naszymi) jeszcze przez parę miesięcy jeździłęm kombinując by nie cofać Wink
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Sty 05, 2009 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:
No to ładnego klina wbiłeś, jeszcze nie słyszałem aby jakiekolwiek auto przejechało milion na LPG nie mówiąc o automacie


z BADAN wynika ze LPG zadnego zlego wplywu na silnik nie ma! mam kumpla na stacji LPG i u niego tankuje sie volvo940 (lub 740- ja nierozpoznaje tych modeli) z przebiegiem ponad 700kkm..ale to nie jedyne kfiatki! tankuja sie tez 2 dewu tico zagazowane od nowosci jeden mial rok temu jakies 320kkm drugi cos kolo 300kkm..a razem ze mna pracuje czlowiek ktory tez ma takie tico z 300kkm na LPG..wiec skoro glupi 3cylindrowy wysilony silniczek potrafi bez pierdniecia zrobic 300kkm i jezdzic normalnie dalej wiec czemu niewysilone V6 ma miec z tym problem?
co do skrzyni to sie nie wypowiem bo zbyt krotko ten wynalazek uzytkuje, ale na roznych forach specialisci pisza ze klasyczny automat po 150kkm wymaga remontu(wymiana tarczek, konwertera itp...ale czy to nalezy traktowac jako remont generalny czy jako zwyczajna obsluge serwisowa?
Pozatym osobiscie sadze ze 90-95% sciaganych/sprzedawanych samochodow w tym kraju ma krecone i to niezle liczniki - wiec mowienie w naszym chorym kraju o przebiegu "do remontu" jest czysta fikcja...no ale to moje zdanie...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Sty 05, 2009 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wniosek z tego , że w autach opisanych wyżej instalacje zostały zamontowane bardzo dobrze a towj kolega sprzedaje dobrej jakości LPG
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Sty 05, 2009 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no instalacje raczej zwykle..u tego kumpla co ze mna pracuje w Tico ma zwykla instalke na srubke, w volvo tez pewnie max 2 generacji- bo w czasach kiedy byl gazowany sekwencji jeszcze nie bylo Smile
a co do gazu - sprzedaja normalny gaz, czasem z nim gadam i ponoc chrzczenie gazu to nie jest jakas prosta sprawa, tym bardziej jesli stacja napelnia tez butle i zawsze jest na pokladzie czujnym okiem spogladajacy celnik Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Pon Sty 05, 2009 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja w swojej historii motoryzacji parę razy zatankowałem LPG taki, że auto nie chciało jechać i musialem go wydalić do atmosfery
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Sty 09, 2009 17:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HT napisał:
Ja w swojej historii motoryzacji parę razy zatankowałem LPG taki, że auto nie chciało jechać i musialem go wydalić do atmosfery


Też miałem taką historię parę ładnych lat temu w Wejherowie.Miałem wtedy kadetta 1,3 i ledwo dojechałem nim do domu.Po zatankowaniu kolejnej porcji gazu, auto zaczęło normalnie jeździć.
Na dzisiaj, ta stacja już nie istnieje, i dobrze.
Od tamtej pory, staram się nie tankować na byle stacjach.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Sob Sty 10, 2009 5:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem tylko z tym, że stacje z dobrym paliwe jest bardzo trudno znaleść jak jesteś w trasie i nic nie znasz.
W sowojej miejscowości warto tankować tylko w wybranej stacji - sprawdzonej.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Sty 10, 2009 9:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego zawsze jeżdżę z bakiem zatankowanym do połowy, aby mieć możliwość dojechania do takiej takiej stacji, gdzie w moim mniemaniu jest gaz dobrej jakości.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Sty 10, 2009 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja tankuje tylko na shell, zawsze na tej samej stacji, chyba, ze na miescie mi zabraknie, ale tez wtedy ZAWSZE jade na shell i jak mi ostatnio gazownik filterek odkrecil, to sie przerazil. Tak zabitego filterka dawno nie widzial Confused I Badz tutaj madry, przeciez to firmowa stacja i faktycznie, autko na ich gazie jezdzi poprawnie.
A wczesniej, jak mieszkalem w innej miejscowosci, tankowalem na jednej, prywatnej stacji i filterki byly niemal czyste.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob Sty 10, 2009 14:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a problem chyba tkwi w tym że trzeba mieć "szczęście" bo reguły nie ma Crying or Very sad (jak mówi mój znajomy z branży paliwowoolejowej) - poprostu każda stacja nawet firmowe Shell itp....leją sobie paliwo z tych samych"hurtowni"-"terminali" i czy mała stacja czy duża to to samo Wink no bo czy słyszeliście o innych rafineriach(czytaj prywatnych!!?) - bo ja nie - tylko podobno te drogie paliwo jest "oryginalne", bo jakie to by były koszty sprowadzania jakby Shell itp.... sprowadzał sobie sam paliwo ?? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Sty 10, 2009 16:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie doczytałem wcześniej. Ja znam taki samochód. Mój były Nissan Primera 2.0. Instalacja LPG I generacji, później przeze mnie przerobiona na II generacje. Instalacja założona po zakupie auta, jest na to faktura. Nissan przejechał właśnie 750 000Km, bez remontu silnika i bez większych problemów z silnikiem. Cały przebieg na LPG Smile Ale silnik Nissan SR20 jest niezniszczalnym wynalazkiem. Są egzemplarze tuningowane do mocy ponad 500KM ze 110 fabrycznych i znoszą takie przeciążenia. Model o którym pisze, to najsłabsza wersja SR20Di 110KM, były jeszczse DE 130KM i GT 150 KM. Najmocniejsza wersja fabryczna, z Nissana 200SX model SR20DET o mocy 220 KM Smile
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Czw Sty 22, 2009 10:10    Temat postu: wpływ LPG na skrzynię Odpowiedz z cytatem

Przez 4 lata jeździłem Taurusem z ASB i LPG mieszalnikową (zwykła). Powiedzieć mogę jedno, dobrze założona instalacja LPG wpływu nie ma - zwłaszcza jak sądzę sekwencja. Strzały być może mogą wpływać, choć bardziej na osprzęt silnika o ile nie kończą się jak niżej napiszę.

U mnie natomiast występował taki problem, że automatyka LPG przełączała na gaz po zagrzaniu silnika i akurat obroty przy których to robiła były chyba ciut wyższe niż obroty przy których skrzynia się przełącza. W efekcie miesznka LPG z powietrzem nagle nie dossana w dolocie (po przełączeniu na wyższy bieg obroty spadały - paliwa mniej potrzeba) potrafiło tak strzelić że 2 razy aku wymieniałem bo zostawało z niego dno i sterczące żałośnie płyty (widok nieziemski, przy okazji - taki jeszcze dawała radę odpalić auto !). Oczywiście silnik w tym momencie się dławił, szarpał albo gasło itp co na skrzynie miało wpływ zapewne.

Po przejściu na ręczne przełączanie na LPG, problem nigdy nie wystąpił. Od tamtej pory zawsze przełączanie na LPG na postoju i ręcznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Czw Sty 22, 2009 10:18    Temat postu: a przy okazji Odpowiedz z cytatem

Jadę sobie dopiero co zakupionym Visionem z LPG sekwencyjną, a tu nagle prawie ostre hamowanie samoistne. I stoję na pasie. Zdziwiony, rozglądam się po kontrolkach - nic. Wrzuciłem na P (było D) potem inne biegi. Skrzynia chodzi (podejrzewałem jakiś tryb awaryjny czy co ze skrzynią). Wrzuciłem D i zjechałem na pobocze. Idzie. Przegazowałem silnik, trochę jakby się dusił. I tak sobie myślę że to chyba LPG się skończyło. Dalej na benz, tankowanie LPG i dalej bez problemu na gazie. Tak w sumie z odległości wyglądało że gaz mógł się skończyć faktycznie.
Ale to hamownie mi się nie spodobało - jakiś przyśnięty jak nic nie wyrobi.
Miał ktoś podobnego na LPG ?
Ew. jak się u was zachowuje samochód w czasie spokojnej jazdy z LPG gdy się gaz kończy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Sty 22, 2009 11:36    Temat postu: Re: a przy okazji Odpowiedz z cytatem

mariuszx napisał:
Ew. jak się u was zachowuje samochód w czasie spokojnej jazdy z LPG gdy się gaz kończy ?


Hamowania nie mam (na szczęście), ale prze okres 1-1,5 sek. wyczuwa się drastyczny spadek mocy, szczególnie denerwujące to jest przy jakimś wyprzedzaniu Shocked , pierwszy raz chyba wszystkie włosy mi dęba stanęły Laughing Laughing Laughing
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sty 22, 2009 11:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przelacza sie na benzyne,daje znak sygnalem dzwiekowym z centraki i jedzie dalej.tak mi dzialala instaclacja w fordzie tempo(mieszalnikowa) jak i obecna sekwencyjna.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Sty 22, 2009 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie jak zabraknie gazu w czasie jazdy to nie pozwoli sie wkrecic na wiecej niz 1500-2000 obr. No i do tego jest strasznie słaby. Jak sam neiprzerzuce na PB to zgaśnie. Instalacja II generacji
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Czw Sty 22, 2009 12:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jechałem na tempomacie, toteż nie miałem jak wyczuć osłabnienia czy wkręcania się na obróty. Ale chyba będę musiał pogrzebać co nieco nt. tej LPG (Tomassetto), bo wolałbym wiedziec kiedy gaz się kończy a nie mieć "sygnalizację" walącym mi w kufer zaspanym gościem Smile

W innym aucie z mieszalnikową, też jak jadę bez ruszania gazu potrafi nagle zacząć hamować silnikiem ale nie tak ostro. Ale i silnik to tylko 2.0 i manual. Jak się wachluje gazem czuć dobrze końcówkę gazu, a jak nie to się człowiek dowiaduje ... nagle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Czw Sty 22, 2009 12:50    Temat postu: LPG Odpowiedz z cytatem

a przy okazji. W takiej sytuacji na śliskim, ani ABS nie zadziała (bo nie hamuje), ani TCS nie zadziała (bo nie przyspieszam). Poślizg gwarantowany - choć bez tego się obyło tym razem mimo kiepskiej pogody.

Dzięki za posty Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maski
*
*


Dołączył: Feb 06, 2008
Posty: 40
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Czw Sty 22, 2009 16:17    Temat postu: Re: a przy okazji Odpowiedz z cytatem

mariuszx napisał:
Jadę sobie dopiero co zakupionym Visionem z LPG sekwencyjną, a tu nagle prawie ostre hamowanie samoistne. I stoję na pasie. ..... ?

echa³em na tempomacie, tote¿ nie mia³em jak wyczuæ os³abnienia czy wkrêcania siê na obróty....



poprawnie działająca sekwencja powinna przełączyć na pb przy spadku ciśnienia na listwie lpg , ale jeżeli uszkodzony jest czujnik i sterownik lpg nie wie ze ma przełączyć na pb bo zaczyna brakować gazu , a jadać na tempomacie asb zredukuje bieg chcąc szybko podciągnąć do ustawionej prędkości silnik zacznie się dusić, tempomat widząc ze "nie idzie" będzie mocniej otwierał przepustnice i tym samym jeszcze bardziej dusił silnik.
_________________
voyager 3,3 '98 + BRC sequent 56
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Sro Lut 04, 2009 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki maski
Dokładnie tak to wyglądało jak opisałeś. Myślę żę przy okazji mógłbym opatentować mechanizm wytracania prędkości (hamowania) bez poślizgu i elementów ciernych typu klocki Smile

Z newsów, to instalacja okazał się nie być sekwencyjna (jak sprzedawca twierdził a jak akurat nie spojrzałem co łatwo dostrzec przecież - sam kupowałem to sporo na głowie), ale wygląda na niezłą.
Muszę jeszcze dopatrzeć jak z tym spalaniem bo ok 20 mi wychodzi ale trasy raczej mieszane.
Dobrze że ma wskaźnik na butli Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group