www.asu.pl :: Zobacz temat - Przepływomierz w 3,3 1996r
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przepływomierz w 3,3 1996r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Sty 14, 2009 21:37    Temat postu: Przepływomierz w 3,3 1996r Odpowiedz z cytatem

Czy w silniku 3,3 1996 jest przepływomierz?
Mam taką usterkę.
Po wymianie świec zapłonowych /autolite/ i przewodów WN /sentech/ i przejechaniu ok 20-40km po mieście, przy podjeżdżaniu pod malutką góreczkę, dodałem gazu i nastąpił jakiś wystrzał Shocked
W tym samym momencie zaświecił się "chek", silnik stracił moc i zaczął nierówno pracować.
W pierwszym momencie pomyślałem, szlag trafił świecę lub przewód WN ma przebicie.
Dzisiaj znowu wlazłem pod auto założyłem stare, ale sprawne świece i przewody WN i... dalej bez zmian.
Tuż po 20.00 podjechałem do kolegi mechanika i stwierdził, że prawdopodobnie to przepływomierz.
Z uwagi na masę osób w warsztacie, kazał mi podjechać jutro i dokładnie obejrzy i osłucha auto.
On tylko podejrzewa, że mam przepływomierz.
Jeszcze takiego amerykana nie robił, ale mam do niego pełne zaufanie.
Może do tego czasu dzięki forum, dowiem się czy takie urządzenie w nim jest, a jeśli tak, to gdzie go szukać.
Bardzo proszę o odpowiedź.
On podejrzewa, że początek kłopotów to wina instalacji gazowej.
Z pewnością uważał, że jest ona starej generacji.Zdziwił się kiedy powiedziałem, że to sekwencja.
Wystrzały przy starej generacji ok. ale o wystrzałach w sekwencji, nigdy nie słyszał.
A może wy coś podpowiecie.
Najgorsze jest to, że skasowałem błąd na "cheku" myśląc, że to jakiś drobiazg.Raz na 1/2 roku zaświecał mi się, więc pomyślałem,że to już na niego czas Wink i go zresetowałem.
Ile bym dał żeby znowu się zaświecił Wink
Byłemu innego kolegi na kompie i niestety, komp żadnego błędu nie widzi.
Niby skąd ma widzieć skoro "chek" się nie świeci.
Trochę dużo tego opisu, ale chciałem jak najwięcej szczegółów wam podrzucić.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Sty 14, 2009 22:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Doda-m, że nierówno pracuje na PB jak i na LPG.Bez różnicy zimny czy też ciepły.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adinn
*
*


Dołączył: Jan 11, 2009
Posty: 20
Skąd: włodawa

PostWysłany: Sro Sty 14, 2009 23:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
prawdopodobnie wystrzelił ci gaz , u mnie jak strzeli to zrzuca cienki przewód i wtedy zasysa lewe powietrze.
Tylko że na PB pracuje normalnie
_________________
CHRYSLER
TOWN & COUNTRY 3.8 / 96 / LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Sty 14, 2009 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawe czy znajdzie przepływomierz Laughing
Jeśli tylko raz strzelił,domyślam się że na gazie posprawdzaj tylko czy nie rozerwało obudowy filtra powietrza lub przewodów podciśnieniowych i jeśli jest wszystko w normie to nie masz się na razie co martwić.Możliwe że nadmiar gazu zebrał się w kolektorze podczas obciążenia i wciśniętym głęboko dzwigni gazu.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Sty 14, 2009 23:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
.Możliwe że nadmiar gazu zebrał się w kolektorze podczas obciążenia i wciśniętym głęboko dzwigni gazu.


Możliwe.Właśnie wszystko stało się w czasie gdy chciałem sprawniej podjechać pod tę górkę.Czyli gazu trochę więcej, no i strzał, "chek" i dalej jak w pierwszym poście.
Ale silnik niestety dalej nie chce prawidłowo pracować Confused Sad
Jutro, a za 5 minut już dzisiaj Wink jadę do kolegi Pawła, tzn mechanika i będziemy szukać.

Plymouth g.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adinn
*
*


Dołączył: Jan 11, 2009
Posty: 20
Skąd: włodawa

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 0:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powodzenia.
_________________
CHRYSLER
TOWN & COUNTRY 3.8 / 96 / LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 0:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niech poszuka nieszczelności w dolocie, które mogło wydmuchać podczas wystrzału.W tym silniczku zamiast przepływomierza jest map sensor i też mógł się uszkodzić ale zazwyczaj objawia się kontrolką check.
Odłaczałem mapa aby wywołać bład i silnik pracuje nierówno i mocy nie ma.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 9:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
Niech poszuka nieszczelności w dolocie, które mogło wydmuchać podczas wystrzału.W tym silniczku zamiast przepływomierza jest map sensor i też mógł się uszkodzić ale zazwyczaj objawia się kontrolką check.
Odłaczałem mapa aby wywołać błąd i silnik pracuje nierówno i mocy nie ma.


Czy ten Map Sensor można naprawić, zresetować błąd czy tylko do wymiany.Jeśli wymiana, to ile to może kosztować.
Na tę chwilę mój silnik już pracuje nie równo.
Do kolegi jadę na 12.00 i jak coś znajdziemy to oczywiście napiszę.
Na razie dzięki za podpowiedź.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 9:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Map sensora nie naprawisz(nie słyszałem aby ktoś naprawił),jeśli masz błąd check spróbuj go odczytać i podrzuć do tematu.Sprawdzenie tego czujnika jest opisane ogólnie w necie więc musisz poszukać,będziesz miał problemy ze znalezieniem to opiszę jak sprawdzić.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 10:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
Map sensora nie naprawisz(nie słyszałem aby ktoś naprawił),jeśli masz błąd check spróbuj go odczytać i podrzuć do tematu.Sprawdzenie tego czujnika jest opisane ogólnie w necie więc musisz poszukać,będziesz miał problemy ze znalezieniem to opiszę jak sprawdzić.


OK.Na razie idę poszukać nieszczelności w układzie dolotowym i na 12.00 jadę do kolegi.
będziemy dalej szukać jeśli ja do tego czasu sam nic nie znajdę.
Po południu lub wieczorkiem opiszę nasze działania i ich efekt.
Tymczasem serdeczne dzięki.
Piotrek

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 15:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko jasne.
Padła cewka zapłonowa i nie pali na 2-im cylindrze.
Cewka już zamówiona i jedzie do mnie kurierem.Teoretycznie jutro powinna być u mnie.
Kiedyś z ASU ok 15.00 zamawiałem towar i na drugi Shocked Wink dzień w południe miałem przesyłkę u siebie.
Cewkę znalazłem na Allegro za 140zł z 2 tygodniową gwarancją rozruchową na podstawie paragonu.
Towar kupiony u super sprzedawcy, bez negatywnych opinii i sprzedaży ponad 1tys. przedmiotów.
Mam nadzieję, że to koniec niespodzianek noworocznych w moim autku Wink
Przez 14 miesięcy był bezawaryjny.
zastanawiam sie tylko co mogło byc przyczyną, że cewka wysiadła.
Może to tylko złośliwość martwych przedmiotów, a może...
Może jakieś podejrzenia.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Piotrek

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cewka może paść z powodu starych przewodów WN lub też i świec.
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Sty 15, 2009 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

datatomek napisał:
Cewka może paść z powodu starych przewodów WN lub też i świec.

Najlepsze jest to, że jechałem na nowo założonych świecach i przewodach WN Confused
Przejechałem na nich może 20-40 km.
A może świece i przewody były za dobre Wink
Na 3 dni zniknę z forum.Jadę pożyczonym "Paskiem" do "stolycy".
Na forum wrócę w poniedziałek jak już zmienię cewkę.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Sty 16, 2009 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No cóż, cewka jak cewka. Jak wszystko inne, ma prawo się popsuć.Nie ma reguły. Rolling Eyes
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Sty 16, 2009 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
datatomek napisał:
Cewka może paść z powodu starych przewodów WN lub też i świec.

Najlepsze jest to, że jechałem na nowo założonych świecach i przewodach WN Confused
Przejechałem na nich może 20-40 km.
A może świece i przewody były za dobre Wink


Cewka może też paść z powodu źle dobranych świec ,zwłaszcza na gazie,gdzie świeca musi dawać porządną iskre,i cewka jest bardziej wysilona (przez to częściej zmieniamy kable i świece niż na benzynie)
Nie twierdze że masz złe świece (bo nie wiem jakie Very Happy ) ale to tak dla informacji Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 17, 2009 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Cewka mo¿e te¿ pa¶æ z powodu ¼le dobranych ¶wiec ,zw³aszcza na >gazie,gdzie ¶wieca musi dawaæ porz±dn± iskre

eee..cos chyba przesadzasz! co ma swieca do cewki? cewke mozna popsuc przez sciagniecie przewodu ze swiecy i wtedy gdy iskra przeskoczy przez korpus cewki i nam ja "przebije"..ale jesli bedziesz mial swiece, a na niej zalozyny kabel to cewki raczej nie ma szans uszkodzic, jaka by ta swieca nie byla!
a na LPG swiece wymienia sie czesciej bo LPG jest poprostu bardziej czuly na niedomagania..i tylko dlatego..
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob Sty 17, 2009 23:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:

co ma swieca do cewki?

A np. w przypadku zbyt dużej szczeliny na elektrodzie.Gdzie jest szansa że wskutek nagaru, iskra okresowo zanika. Również w tym przypadku wskutek ciśnienia sprężania, i mieszanki świeca taka nie odpali. Co właśnie może doprowadzić do uszkodzenia cewki. W nowych układach zapłonowych te cewki są bardzo, bardzo delikatne. Przy braku wyładowania, cała energia wraca, i uszkadza uzwojenie. Choć to takie krytyczne warunki, ale się zdarza...
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Sty 18, 2009 0:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cewka na którą zasilanie było stałe i w aparacie zapłonowym był tz.młoteczek który się rozwierał podczas zwarcia i długotrwałego tego stanu mógł spowodować dłuższe zwarcie na stykach i jednakowo na uzwojeniu cewki powodował uszkodzenie ale w sytuacji w ktorej cewka jest wzbudzona impulsowo nie widzę przeslanek aby się uszkodziła.Więc jak każda część zamienna ma prawo do uszkodzenia inaczej by nie sprzedawali bo po co.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Sty 18, 2009 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cewka założona.Zmiana zajęła ok.10-15minut. i silniczek mruczy, że aż miło Very Happy
Mam nadzieję, że Bozia odpuści mi winę niedzielnej pracy Cool
Pozdrawiam wszystkich uczestników dyskusji.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Sty 18, 2009 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak, dyskutować można by długo. Smile
Ale ja za to trochę odwrócę wątek, i zadam pytanie do myślicieli:
dlaczego wymieniłem właśnie u siebie 3 cewkę. W tym poprzednio kupiłem w stanach cały aparat,(jeszcze prędzej wymieniłem cały z demontażu), teraz wymieniłem tylko cewkę. Podczas tych 150000 km przebiegu trzecia cewka jest wstawiona. Pytam całkiem poważnie, chcąc się jednak ustrzec przed powtórką kłopotów. Świece mam wymienione oryginalne jakie powinny być, lecz dopiero teraz wymieniłem kable WN. Sądzę że jest to jedyna przyczyna jaka mi do głowy przychodzi. Dodam że w dwóch przypadkach uszkodzone zostało uzw.wtórne, a jeden przypadek to przebicie wewnątrz...
Macie jakieś pomysły? Smile
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Sty 18, 2009 22:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzałeś napięcie ładowania Laughing
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sty 19, 2009 11:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napięcie ładowania nie ma nic wspólnego.Akumulator je wyrównuje czyli działa jak kondensator.
Gdyby większe napięcie napięcie uszkadzało cewki to również uszkodzeniu ulegały by sterowniki elektroniki. Co prawda mają pewien zapas na takie zwy zwyżki napięcia ale ten temat trzeba by rozwinąć na konkretnym forum ze znajomością elektroniki.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Sty 19, 2009 11:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem innego zdania.Jeśli akumulator stabilizuje napięcie w instalacji to dlaczego szybko się uszkadza podczas ładowania zawyżonym napięciem Shocked Praktycznie sprawdzałem instalację co były ładowane prawie 16V i jakoś akumulator nie zaniżał napięcia na np.14.2V.
Jeśli chodzi o sterowniki elektroniczne to zazwyczaj mają układ stabilizacji aby zabezpieczyć przed uszkodzeniem.
Cewka tego układu nie ma i może się zagotować w środku na uzwojeniu.
Jest to moje zdanie. Wink
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sty 19, 2009 12:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie miałem na myśli ,że jak mu załadujesz 16V to akumulator zejdzie na 14V.
A co do akumulatorów to kiedyś jak był kupiony nowy samochód to akumulator wytrzymywał 6 -7 lat.Nie wiem czy teraz tyle wytrzymują ,natomiast jeśli kupisz teraz w jakimkolwiek sklepie to nie dłużej niż 3 lata.
Wniosek jeden ,że jak fabrycznie założony to jest lepszej jakości materiałów zrobiony.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group