www.asu.pl :: Zobacz temat - Grand Caravan 3,3L '97 skaczące obroty
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Grand Caravan 3,3L '97 skaczące obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszw7
*
*


Dołączył: Jul 20, 2007
Posty: 33

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 21:08    Temat postu: Grand Caravan 3,3L '97 skaczące obroty Odpowiedz z cytatem

Ostatnio jezdze tylko na benzynie, bo na gazie mi ciagle gasnie. Musze do jakiegos mechanika jechac i wyregulowac gaz. Ale na benzynie na niskich obrotach tez gasnie, albo spadaja obroty ale po chwili wzrosna. Zaswieca sie wtedy kontrolka CRUISER. Co moze byc przyczyna?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 9:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja bym zaczął od regulacji gazu, a konkretnie od sprawdzenia emulatora sondy lambda. przy instalacji gazowej odcinany jest kabel od jednej z sond lambda, a sygnał puszczany przez emulator i w przypadku złego ustawienia obroty mogą fiksować zarówno na benzynie jak i gazie.
sprawdź też kody błędów, może padła Ci sama sonda lambda. brak stabilnych obrotów by to potwierdzał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 15:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a krokowy ? i można by go też przeczyścić i przepustnicę za jednym razem Smile
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cruiser zapala na zielono mi jak tempomat włączę ale nie mam pojęcia co ma wpólnego z wolnymi obrotami silnika.Raz zrobiłem sabotaż i odłączyłem Map sensor i też obroty biegu jałowego były strasznie nierównomierne.Sprawdzałeś błędy?
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mateuszw7
*
*


Dołączył: Jul 20, 2007
Posty: 33

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czytalem inne watki.

Gdzie znajduje sie EVAP oraz EGR?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 13:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w tym wątku masz rysunek umiejscowienia elektrozaworu EVAP:
http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6735
zerknij też tu:
http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6251
a tu znajdziesz co nieco o EGR:
http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6824

ja na Twoim miejscu nie szukał bym w ciemno, sprawdź kody błędów silnika, zwłaszcza, że nic Cię to nie kosztuje, zrobisz to samodzielnie, za pomocą kluczyka od samochodu. pamiętaj, że ważna jest kolejność wyświetlanych błędów ( o ile jakieś będą ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mateuszw7
*
*


Dołączył: Jul 20, 2007
Posty: 33

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 16:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie potrafie odczytac tych kodow chyba:/ przekrecam 3 razy kluczykiem i nic nie miga:/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 17:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

migać musi, aczkolwiek są wyjątki. zapewne robisz to nie właściwie, mi też na początku sprawiało to problemy. powiedzmy, że stacyjka ma trzy położenia + rozruch silnika.
0-we położenie - wkładasz kluczyk do stacyjki
I-wsze położenie - zasilanie zegarów
II-gie położenie - zasilanie wszelkich urządzeń i silnika.
Wkładasz kluczyk do stacyjki. Przekręcasz w położenie II i cofasz do położenia I i znowu II - I - II ( bez cofania na 0-we położenie i bez włączenia rozrusznika ). Wtedy powinna Ci zgasnąć kontrolka od silnika, by za sekundę zacząć wyświetlać kody błędów. Przy kręceniu kluczykiem ważna jest synchronizacja czasowa ruchów. Już nie pamiętam, ale masz na to 3 albo 5 sekund. Popróbuj, na 100% się da. Jeśli nie będzie błędów wyświetli Ci kod 55 ( pięć szybkich mignięć z krótkimi odstępami czasu pomiędzy, dłuższy odstęp czasu i znowu pięć szybkich błyśnięć ).
Ogólnie dostępne w necie kody błędów dotyczą Voyagera I i ciut się różnią od Twojego modelu. Poprawne tłumaczenie kodów błędów dla tego modelu zawiera AutoData, ale na tym forum wiele osób Ci pomoże w interpretacji tych kodów.
Powodzenia.
Oczywiście rozumiem, że kontrolkę od silnika masz sprawną, świeci przez krótką chwilę przy odpalaniu auta?
tu masz inną możliwość wywołania kodów usterek:
http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6982&highlight=test+zegar%F3w
A żebyś się nie zakręcił, masz tu jeszcze procedurę test samych zegarów ( nie pamiętam, gdzie to było na forum ):
Test zegarów chrysler`a

1. Kluczyk w stacyjce w pozycji wyłączone.
2. Wciskamy na zegarach oba przyciski (TRIP i RESET) i trzymając przekręcamy kluczyk do pozycji włączone ( II-gie położenie ).
3. Trzymamy przyciski aż do pojawienia się na wyświetlaczu kilometrów napisu CODE.
4. Puszczamy przyciski.

Jeśli będą błędy na wyświetlaczu zostaną wyświetlone kody błędów. W przypadku poprawnej pracy i braku błędów, pojawi się kod 999.

Opis błędów w oryginale:
110 - Memory fault in cluster
111 - Calibration fault in cluster
905 - No CCD bus messages from TCM
921 - Odometer fault from BCM
940 - No CCD bus messages from PCM
999 - End of Codes

Słowniczek:
TCM - komputer skrzynki biegów
CCD - szyna komunikacji
BCM - główny komputer tzw. body

Następnie zegary przejdą kolejne testy, na wyświetlaczu pojawią się odpowiednie opisy.

1. CHECK-0 - test wyświetlacza
2. CHECK-1 - test kalibracji wskaźników analogowych w 4 pozycjach (równocześnie cztery wskaźniki), poniżej opis prawdiłowych wskazań.
3. CHECK-2 - test wyświetlacza kilometrów
4. CHECK-3 - test wyświetlacza skrzynki biegów

Punkty kalibracji.

Prędkościomierz:
1 - 0 km/h
2 - 40 km/h
3 - 80 km/h
4 - 120 km/k

Obrotomierz:
1 - 0 obr./min
2 - 1000
3 - 3000
4 - 6000

Poziom paliwa:
1 - pusty
2 - 1/8
3 - 1/4
4 - pełny

Temperatura:
1 - zimny
2 - niski/normalny
3 - wysoki/normalny
4 - gorący
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 17:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

znalazłem. test zegarów masz tu:
http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4707

na tym forum znajdziesz całą masę różnych praktycznych porad, ale czasem ciężko jest to odnaleźć. trzeba lecieć wątki po kolei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mateuszw7
*
*


Dołączył: Jul 20, 2007
Posty: 33

PostWysłany: Wto Gru 16, 2008 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki, jutro sprawdze i napisze:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mateuszw7
*
*


Dołączył: Jul 20, 2007
Posty: 33

PostWysłany: Czw Gru 18, 2008 17:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten sposob ze stacyjka nie dziala, ale ten drugi tak. Wyskakuje 999. czyli nie ma bledow. Odlaczylem EVAP. zobaczymy jak sie bedzie teraz zachowywal. Ale wydaje mi sie ze to byla wina zabrudzonego silniczka krokowego. Po wyczyszczeniu usterka nadal wystepowala, ale to chyba dlatego ze nie odlaczylem akumulatora:)

Jak zrobie troche km to napisze co i jak:)

Dzieki:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Pią Gru 19, 2008 13:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba się nie do końca zrozumieliśmy, albo nie dokładnie przeczytałeś link dotyczący drugiego sposobu odczytywania kodów błędów silnika.
kod 999 oznacza brak błędów na licznikach, które to posiadają własny procesor sterujący.
w tym autku są 3 jednostki sterujące ( komputery ):
1 - komp silnika
2 - komp automatycznej skrzyni
3 - komp liczników
z każdej można sczytać błędy i np. przebieg, tyle że żeby sczytać ze skrzyni trzeba go podpiąć pod komputer. z liczników i silnika można odczytać kody ręcznie. tobie jak na razie udało się tylko odczytać kody z liczników. wczytaj się dokładnie w te posty, które Ci zapodałem, gdyż jest tam malutka różnica między nimi. w jednym wypadku trzymasz cały czas wciśnięte oba przyciski ( kody liczników ). w drugim przypadku ( KODY SILNIKA ):
1. Kluczyk w stacyjce w pozycji włączone. (pierwsze włączenie,wyświetlają się tylko kilometry i położenie dźwigni biegów P RND3L)
2. Wciskamy na zegarach oba przyciski (TRIP i RESET)
3. Trzymamy przyciski przez 3-5 sekund
4. Puszczamy przyciski.
5.Przyciskamy i puszczamy przycisk TRIP .(licznik kilometrów zacznie migać wyświetlając dwucyfrowe kody
kody wyświetlane są jako cyfry,nie liczymy mignięć)

pewnie tego nie doczytałeś, ale tak musisz zrobić. powiem Ci dla ciekawości, że odłączenie EVAP`u powoduje zapamiętanie kodu błędu 31. wiem bo sam to testowałem.
próbuj dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group