www.asu.pl :: Zobacz temat - Światła główne - zamiast HID-ów
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Światła główne - zamiast HID-ów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lip 04, 2008 14:18    Temat postu: Światła główne - zamiast HID-ów Odpowiedz z cytatem

Może HIR-y?

http://www.finemotoring.com/

czytałem trochę na zagranicznych forach, i ludzie sobie baaardzo chwalą. Uwaga: wbrew temu, co piszą w polskim necie, to nie są lampy wyładowcze - tam jest normalny żarnik.

Pisałem do gościa, jak tam zgodność z euronormami - odpisał "the bulbs are stamped "E13 2B7 U" if that helps. They are used in BMW Z8 cars, so they must be legal???" Wygląda na to, że E13 to lampy dopuszczone w Unii, ale czy ktoś może to potwierdzić?

Gość sprzedaje lampy kątowe - nie wiem, jak jest z zamontowaniem tego w Visionie czy Intrepidzie, tam są normalnie proste lampy - myślicie, że wejdzie?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Lip 05, 2008 22:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdyby to było dostępne jako bi HIR to temat stałby się bardzo godny zainteresowania, ale czy pobije Hid'a odnośnie zużycia prądu bo zwykły żarnik potrzebuje więcej prądu do zasilania niż HID.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Lip 05, 2008 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ja mam akurat osobne żarówki na mijania i drogowe. Nie chodzi poza tym o zużycie energii, tylko:

a) mniejsza przeróbka niż HID, a daje 2x więcej światła niż zwykły halogen i niewiele mniej niż HID
b) wygląda na to, że jest certyfikowane do montowania w reflektorach halogenowych => nie ma się czego czepić

piszę raczej po to, żeby ktoś wyraził swoje wątpliwości.

Poza tym, koszt przesłania do Polski 1 żarówki jest taki sam jak 8, ja pewnie brałbym 2, ale może ktoś chce poeksperymentować razem ze mną?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lip 05, 2008 23:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HID wcale nie zużywa znacznie mniej prądu niż halogen. Moc hida podaje się dla samej lampy wyładowczej pomijając przetwornice, na której występuje strata. Dobrzy producenci podają parametry przetwornic i wynika z tego, że zużywa to 50-60W, czyli bardzo podobnie.
Gdyby ten hir był faktycznie w wersji hb5 to byłbym pierwszy chętny do zakupu Smile no ale tak... Sad
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Lip 05, 2008 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli niczym się to nie rózni od halogena to po co kombinować .
Można założyć to z osrama :
http://domswiatla.pl/produkt/296/zarowki_samochodowe_osram_cool_blue_h4
i po kłopocie a efekt ten sam i do tego jeszcze zgodne z przepisami .
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Lip 06, 2008 0:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy jakby się to NICZYM nie różniło od halogena to zadawałbym sobie trud, żeby pisać pierwszego posta? Przecież piszę wyraźnie: dwa razy większa moc świetlna, przy tym samym zużyciu mocy elektrycznej.

Na amerykańskich forach jak ktoś nie ma HID-a w aucie (klasy LHS), to wsadza właśnie HIR-a, stąd sam się zastanawiam.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Lip 06, 2008 15:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck- mam na myśli głównie zużycie prądu.
Tomaj pisze, że HID zużywa do 60W- czyli tyle co zwykły halogen.
Podałem ci linka więc poczytaj dokładnie o tych żarówkach a nie będziesz się musiał unosić.
Osram podaje tam wartość świetlną zbliżoną do HID'a coś koło 4000.
Najsłabszy HID ma 4300 a do tego kłopoty z przepisami, więc wniosek nasuwa się sam.
Teraz chyba mi przyznasz rację, że to zaczyna być porównywalne !?
Cenowo żarówki Osrama na pewno biją HID'a na łeb - wystarczy popatrzeć nawet na allegro.
Wiadomo HID to HID, ale mimo wszystko kompromis jest tutaj możliwy.

Jeżeli chodzi o amerykę to tam przepisy różnią się od naszych i są bardziej sprzyjające dla kierowców, ale my jesteśmy w POLSCE i jednostkowo nikt tego nie zmieni więc szukamy kompromisów między przepisami a produktami zza oceanu. Very Happy
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Lip 06, 2008 19:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, coś się nie możemy dogadać. Ustalmy najpierw, czy się dobrze zrozumieliśmy Smile

wader71 napisał:
Stasheck- mam na myśli głównie zużycie prądu.
Tomaj pisze, że HID zużywa do 60W- czyli tyle co zwykły halogen.


Ale to zużycie prądu to w związku z czym? Przecież nie piszę, że chcę kupić te żarówki dla mniejszego poboru energii.

wader71 napisał:
Podałem ci linka więc poczytaj dokładnie o tych żarówkach a nie będziesz się musiał unosić.


Czytałem, ale mam wrażenie, że Ty nie doczytałeś, o czym ja piszę. Rozmawiamy tutaj o 3 różnych rodzajach lamp:
1. Zwykłe halogeny (albo trochę wzmacniane, jak ten Osram) - lampy żarnikowe
2. HID = High Intensity Discharge - palniki ksenonowe
3. HIR = Halogen Infrared Reflecting - lampy żarnikowe, zwiększona moc świetlna dzięki zamianie promieniowania podczerwonego na widzialne

wader71 napisał:
Osram podaje tam wartość świetlną zbliżoną do HID'a coś koło 4000.
Najsłabszy HID ma 4300 a do tego kłopoty z przepisami, więc wniosek nasuwa się sam.


Mówisz o temperaturze światła, czyli tak naprawdę o jego kolorze. Moc świetlna to zupełnie inne zwierzę - mogę mieć źródło światła o kolorze 4000 K i mocy n kandeli i drugie, o barwie 4000 K i mocy 2n kandeli.

wader71 napisał:
Teraz chyba mi przyznasz rację, że to zaczyna być porównywalne !?
Cenowo żarówki Osrama na pewno biją HID'a na łeb - wystarczy popatrzeć nawet na allegro.
Wiadomo HID to HID, ale mimo wszystko kompromis jest tutaj możliwy.


Porównywalne najwyżej kolorkiem. Na kolorku mi nie zależy, normalne żarówki mi odpowiadają. I wiadomo, że Osramy HIDy biją ceną na łeb, ale na litość Boską, ja piszę o HIR-ach. "R" na końcu! I raczej żaden zwykły halogen nie dobije jasnością do HIR-a

wader71 napisał:
Jeżeli chodzi o amerykę to tam przepisy różnią się od naszych i są bardziej sprzyjające dla kierowców, ale my jesteśmy w POLSCE i jednostkowo nikt tego nie zmieni więc szukamy kompromisów między przepisami a produktami zza oceanu. Very Happy


W związku z tymi przepisami własnie nie chcę montować HIDów, tylko HIRy, które - na to wygląda - są certyfikowane do użycia w reflektorach halogenowych.

Jeszcze raz: piszę cały czas o HIRach - "R" na końcu, nie o HIDach - "D" na końcu.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 8:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dopiero teraz dokopałem się do tego tematu Sad

Mam pytanko, czy zamontowałeś już te żarówki HIR'a? I jaki efekt.
Ja mam u siebie HID'a (zamontowanego jeszcze przez poprzedniego właściciela) i ciągle mam obawy, że kogoś oślepiam Sad więc hciałbym przejść na coś legalnego, a zarazem mieć światła Wink

Pozdrawiam
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 14:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie, nie zainstalowałem, bo samemu nie opłaca mi się sprowadzać 2 lamp z USA - ale wrócę do tematu prędzej czy później.

[Narzekanie] Szlag mnie trafia jak jeżdżę po drogach i co chwila ktoś mi daje HIDami po oczach (najgorzej, jak mi się od lusterka bocznego odbija. Jakbym był gliną, to mandat za mandatem. Szczerze? Mam amerykańskie auto, żarówki trochę zużyte, lampy mocno zmatowiałe i jak mi jest za ciemno, to po prostu zwalniam. Nie muszę jeździć po nocy 100 kmh.[/Narzekanie]

I chciałem dodać - mimo, że pewnie będzie olewka - że wrażenie większej jasności HIDów jest złudzeniem - albo raczej poczucie większego bezpieczeństwa jest złudzeniem. Po prostu HIDy oślepiają też "własnego" kierowcę, tak że gorzej widzi poza ich polem największego oddziaływania - a to jest zbliżone do pola jasności zwykłych świateł.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
mirusiek
*
*


Dołączył: Dec 01, 2008
Posty: 41
Skąd: Gardur

PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 4:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
Mam amerykańskie auto, żarówki trochę zużyte, lampy mocno zmatowiałe i jak mi jest za ciemno, to po prostu zwalniam.


Wypoleruj sobie "szkła" reflektorów. Miałem równie matowe szkła i równie marne światła a po wypolerowaniu jest naprawde widoczna różnica.
Zajęło mi to 2 godziny wg sposobu z forum.
Następnym krokiem będzie zmiana żarówek. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 15:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taki mam zamiar, tylko czasu brakuje Wink
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego, to, ze Cie oslepiaja to nie jest sprawa HID-ow tylko regulacji swiatel. Ja mam HID-y u siebie, ale nie takie za 300zl na allegro, tylko pozadne, zaplacilem za nie prawie 800 PLN. Maja specjalne oslonki, aby odbijac sie od odpowiedniej czesci reflektora H4, maja specjalne blaszki na elektromagnesach, ktore daja swiatlo drogowe, rowniez odbijajac swiatlo od odpowiedniej czesci reflektora. Lampy mam prawidlowo wyregulowane przez stacje diagnostyczna i gwarantuje Cie, ze nikogo nie oslepiam. Poza tym, jak wsadzam 5 osob do auta, to wiem, do czego sluzy pokretlo regulacji wysokosci swiatel. Oczywiscie, jak widze na drodze Golfa II, gdzie swieci caly reflektor, a przeciez w H4 swieci tylko jego odpowiednia czesc, to tez mi sie scyzoryk otwiera, ale generalozowac nie mozna. Mozna miec HID-y i nikomu nie przeszkadzac. Gwarantuje Ci, ze HIR-y w zle wyregulowanych reflektorach, beda oslepiac rownie mocno jak HID
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Gru 09, 2008 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego, gwarantuję Ci, że jak przejedziesz kawałek po delikatnie wyboistej drodze, to oślepisz kilka osób - tak samo jak właściciel superwypaśnego auta z autopoziomowaniem reflektorów HID.

Wiem o HIR-ach i dlatego się waham. Jedyny przypadek, kiedy faktycznie chciałem mieć mocniejsze światła, to jazda o 4 nad ranem po mokrej gierkówce - po prostu czarno przede mną, a długich nie włączę, bo auta z naprzeciwka.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 3:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ale w takim razie tak samo bede oslepial na wspomnianych przez Ciebie HIR-ach. Moc swiatla zarowki halogenowej jest odpowiednia i natezenie swiatla jest wyliczone. Wszystko, co bedzie dawalo wiecej swiatla, wieksze natezenie, silniejszy strumien, bedzie oslepiac. To tak samo jak zarowki 100W. Niby H4, niby wszystko OK, a jednak jak bardzo oslepiaja. Gdyby to wszystko byylo takie proste, to nikt nie trudzilby sie nad konstruowaniem nowych typow reflektorow, tylko w starych zmienial zrodlo swiatla i juz.
Jesli reflektor jest H, nalezy sosowac zarowki typu H. Wszystko inne, czy to bedzie HID czy HIR czy LED czy Bog wiec co jeszcze, bedzie niezgodne z prawem i napewno nie bedzie "dzialalo" jak nalezy. Wiec dyskutowanie nad wyzszoscia HIR nad HID pod wzgledem oslepiania jest bez sensu, bo efekt dla jadacych z naprzeciwka bedzie taki sam.
Mniejsza ingerencja, zuzycie pradu, latowsc przerobki - to sa tematy na ktore mozna dyskutowac. Reszta, czyli zgodnosc z prawem i oslepianie, dla jednego jak i drugiego zestawu jest taka sama.
Napisal ktos u gory, ze takie zarowki stosuje sie w jakims tam samochodzie seryjnie, wiec sa zgodne z prawem. Tak, ale on ma SPECJALNIE dla nich skonstruowane REFLEKTORY. A my, w swoich samochodach nie. Idac tym sammym tropem, to HID tez jest legalny, bo przeciez tysiace samochodow jezdzi ze swiatlami ksenonowymi seryjnymi....
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 10:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W 100% się zgadzam i podałem to jaki drugi powód, dla których póki co odpuściłem HIRy.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 11:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ostatnio widze mnostwo starszych typow samochodow w ktorych nigdy seryjnie nie montowano hid z takimi wlasnie swiatlami. efekt jest przerazajacy. mam niby jakas tam powloke na szybie i okulary z antyrefleksem ,ale jeszcze kilka sekund po spotkaniu z takim "tuningem" mam mroczki w oczch. dodatkowo ci ludzie montuja switla niebieskie lub wrecz fioletowe co dodatkow powoduje dezorientacje u kierowcow. rozumiem,ze ktos chce sobie poprawic widocznosc ,ale nie kosztem innych!!! moze wystarczy zregenerowac lub dobrze umyc reflektor,spolerowac szklo, zalozyc zarowke dobrego producenta i ew. poprawic instalacje elektryczna. nie wspomne juz o tych,ktorzy niezaleznie od typu swiatel swieca na samoloty. przeciez kontrola jest taka prosta: podjechac pod sciane i maja sie swiecic dwa trojkaty prostokatne skierowane najostrzejszym katem w lewo,maja byc na tej samej wysokosci i w miare oddalania sie od sciany maja sie do siebie zblizac i obnizac az do calkowietego wzajemnego pokrycia...to oczywiscie tylko zgrubne ustawienie. precycyjnie trza z kreda,miarka lub na przyrzadzie. kazda wymiana zarowki lub demontaz reflektora powinien sie zakonczyc jego regulacja.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Sro Gru 10, 2008 20:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego, w seryjnym swiatlach ksenonowych, sa montowane zarowki o baarwie swiatla 6000K czyli prawie o barwie swiatla dziennego, ktora jak wiemy ma ok. 5500K. HID o innej barwie, szcegolnie 4 albo 10000K sa fatalne, swieca na nienaturalnie fioletowy kolor. Nie dosc, ze oslepiaja, to na dodatek nie rozumiem idei ich montowania. Taka barwa swiatla nic nie daje, widac na nich gorzej niz na zwyklych, "zoltych" H4, szczegolnie w deszcz.
No ale, u nas nie brakuje tjuningowcow. Ja mam HID, zalozylem je dlatego, ze pracuje na TAXI, glownie w nocy, czesto wyjezdzam i dobre oswietlenie drogo, to moje bezpieczenstwo. Ale, zaznaczam jeszcze raz, kupiel dobry, drogi zestaw, swiatla sprawdzam regularnie na stacji diagnostycznej, apropo to takie badanie z ustawieniem w Warszawie kosztuje 12 PLN, i jeszcze nie zdazylo mi sie, zeby mi ktokolwiek mrugal, ze go oslepiam. Tylko, ze ja nie swiece na 300m i pod katem 180 stopni.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 20:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

BTW to światło dzienne wcale nie jest w żarówkach dobre Wink
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 23:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

torped napisał:
......., i jeszcze nie zdazylo mi sie, zeby mi ktokolwiek mrugal, ze go oslepiam. Tylko, ze ja nie swiece na 300m i pod katem 180 stopni.


Mnie jeszcze też nikt nie mrugał, ale boję się, że jak moje "maleństwo" podskoczy to daję komuś po oczach Shocked
a poprzednik odciął oprawki od normalnych żarówek Sad
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 1:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Swiatlo dzienne jest zawsze najlepsze. Zarowno dla ludzkiego oka, jak i dla oka kamery czy aparatu. Producenci zarowek od zawsze walcza, aby ich barwa byla jak najbardziej zblizona do barwy swiatla dziennego. Takie swiatlo najmniej meczy oko. Oczywiscie, w trudnych warunkach stosuje sie swiatla np. zolte selektywne, ale to sa przypadki specjalne, a i tak najlepiej sprawdza sie swiatlo o barwie dzinnej i przeciwmgielne o barwie zoltej selektywnej. Wiec im barwa swiatla zblizona do barwy dziennej, tym mniej zmeczymy sie prowadzac w nocy. I dodam, ze nie chodzi tutaj o barwe czyto biala, jak by sie moglo wydawac. Swiatlo biale ma barwe, cieplote, ok. 8000K a dzienne, jak pisalem wczesniej ok. 5500K.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 8:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam 4300

dodam że wiem co powoduje u mnie jak podjadę przed samochód przede mną że oświetlam mu środek i walę po lusterku wstecznym , zrobiłem teścik zakleiłem ten kawałek i już nie daje po lusterku wstecznym



na czerwono zaznaczyłem punkt,

teraz pytanie czym to zakleić ewentualnie co z tym zrobić bo mam na razie czarną taśmę izolacyjną Embarassed moze są takie naklejki jak naklejają na angielskie lampy tylko gdzie to dostać ?
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 9:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

idz do zakladu robiacego szyldy banery i inne reklamy. dadza ci scinki dowolnej dobrej i mocnej folii. dopasujesz se kolor do nadwozia lub jakis inny fantazyjny.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 13:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i widzisz, to jest wlasnie to, co napialem. U mnie, za "zaslepienie" tego punktu, odpowiada specjalny, metalowy "wklad", ktora najpierw wklada sie w reflektor w miejsce zarowki H4 a dopiero pozniej w ten wlasnie wklad wklada sie zarnik. Dlatego u mnie, swiatlo odbite jest dokladnie w tych miejscach reflektora, gdzie odbija sie standartowa zarowka, zarowno na swiatlach mijania jak i na drogowych.
A 4300 to nie jest najszczesliwsza barwa. Wpada w fiolet, szcsegolnie jak juz sie troszke zarniki wypala. Na suchej nawierzchni jest OK, ale na mokrej widocznosc jest sporo ograniczona. Z dwojga zlego, juz lepiej miec 8000.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 14:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pozwole sie nie zgodzic z twoja wypowiedzia. jako akwarysta( Very Happy ) z wieloletnim doswiadczeniem nauczylem sie w zasadzie na oko okreslac barwe(temperature barwowa) swiatla. musze miec taka zdolnosc bo posiadam akwarium holenderskie(z duzo iloscia roslin i skorupiakow),a takie akwarium musia byc oswietlane specajnie dobranym swiatlem. 4000 kelvinow to swiatlo dzienne cieple. dla czlowieka wyglada jak swiatlo zarowki lub swiecy,ma charakter nastrojowy ale w akwarystyce ma niewielkie zastosowanie. 6500 kelvinow to barwa biala naturalna( np.dobre swietlowki daylight). w takiem swietla czujemy sie najlepiej. powyzej 7000 kelvinow swiatlo staje sie niebieskawe az do fioletowego. w akwarytyce stosuje sie je w akwariach morskich gdyz w glebinach wystepuje takie wlasnie swiatlo(lampy aktyniczne). reasumujac 5-6 tys kelwinow to biale ,wiecj niz 6 to niebieskie mniej niz 5 to zolte.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 15:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Torped mylisz się 4300 to białe światło a 8000 to niebieskawe

specjalnie kupiłem 4300bo nie chciałem wiejskiego koloru rodem golf Wink

a tu fotki świateł robione komórką

krótkie




długie

_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 17:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wybaczcie, ale oprocz tego, ze jezdze na taxi, jestem tez kamerzysta, a moja zona fotografem, wiec co nieco o swietle wiem. Moze troszke zle sie wyrazilem. Swiatlo dzienne, sloneczne, to ok. 5500K, na kazdym kursie zaczynaja nauke od tego. Najblizsze dziennemu, to tak jak napisales, 6000K i taka barwe maja Ksenony, zarniki ogolnie stosowane o symbolu D2S. 8000K, masz racje, tutaj moj blad, to swiatlo biale z poswiata niebieskiego. 4300 bedzie wpadal w fiolet w miejscach rzszczepienia, zreszta widac to na fotografiach powyzej. Ja mialem u siebie 6000K, pozniej jeden mi sie przepalil a gosc mial tylko 8000, wiec wymienilem obydwa na 8000K i macie racje, u mnie swiatlo jest zimno biale, wpadajace w niebieski i widac zdecydowanie gorzej niz na 6000, szczegolnie w deszczu. Ale za to na sniegu, widac pieknie Smile

Troszke pokrecilem z tymi kelwinami, ale sprawdzilem teraz kamera (mam tam funkcje pomiaru temp. swiatla w kelwinach) i jest tak jak napisalem powyzej Smile
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 18:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie 4300 jest bardzo białe nic nie wpada w niebieskawy odcień , ale to nie ważne , Laughing

proszę oto przykład


_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Luki_Krk
*
*


Dołączył: May 29, 2007
Posty: 67
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Gru 12, 2008 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

torped napisał:
No i widzisz, to jest wlasnie to, co napialem. U mnie, za "zaslepienie" tego punktu, odpowiada specjalny, metalowy "wklad", ktora najpierw wklada sie w reflektor w miejsce zarowki H4 a dopiero pozniej w ten wlasnie wklad wklada sie zarnik.


Witam,
Wiesz moze, czy ten metalwy wklad jest do zdobycia? Mam wsadzone hidy w reflektory h4 i efekt jest kiepski... Musialem ustawic lampy zeby swiecily przed samym autem, bo inaczej swieca po drzewach. Sprobuje tez sposobu kolegi z postu wyzej i znajde odpowiednie miejsce na szkle lampy i je zakleje.
Chcialem przerobic reflektory na soczewki i wypolerowac szkla, ale koszt 1000zl przyhamowal moje zamiary.
_________________
Ford Windstar 3.8 1995
Dodge Grand Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obawiam sie, ze nie. Wiele kompletow dostepnych na allegro, nawet tych BiKsenon nie ma tych metalow. Jak znajde, podam Ci telefon do osoby od ktorej kupilem ten komplet, moze on cos pomoze. A swoja droga, to jaki masz zestaw HID ?? Jakie masz swiatla drogowe?? Na zwyklej, dolutowanej zarowce, wogole ich nie masz czy tez na ksenon??
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Luki_Krk
*
*


Dołączył: May 29, 2007
Posty: 67
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 17:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drogowe mam na zarowce halogenowej obok zarnika. Wyglada to dokladnie tak: http://www.allegro.pl/item506381821_xenon_ksenony_k_ce_h4_halogen_na_dlugie_43_6_8000.html
Jak widac, zarnik ma bardzo mala przeslone metalowa i przez to tak swieci na wszystkie strony. Chyba kupie zarniki bixenon, bo tu juz jest duza przyslona http://www.allegro.pl/item487997474_zarnik_bixenon_hid_h4_xenony_ksenony_warszawa.html
_________________
Ford Windstar 3.8 1995
Dodge Grand Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 17:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam podobne jak te w drugim linku , długie są na ksenonie na elektromagnesie czy jakos tak Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Luki_Krk
*
*


Dołączył: May 29, 2007
Posty: 67
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
ja mam podobne jak te w drugim linku , długie są na ksenonie na elektromagnesie czy jakos tak Laughing


I tez masz je tak mocno przysloniete tym kapturkiem metalowym i pomimo tego swiecily w gore?
_________________
Ford Windstar 3.8 1995
Dodge Grand Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 17:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam w sumie identyko Smile i dają w górę ale jak pisałem wyżej co jest tego powodem , ten prostokącik na kloszu

dlaczego daje w niebo bo jest za duża moc światła i odblask za mocno odbija , pewnie dlatego Crying or Very sad
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Luki_Krk
*
*


Dołączył: May 29, 2007
Posty: 67
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 17:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm... no to nie wiem teraz czy zmieniac na bixenony, czy to cos pomoze. a widac u Ciebie jak staniesz przy scianie granice swiatlo-cien?
_________________
Ford Windstar 3.8 1995
Dodge Grand Caravan 3.3 2004


Ostatnio zmieniony przez Luki_Krk dnia Sob Gru 13, 2008 18:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak zakleiłem to co pisałem to widzę Smile
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Luki_Krk
*
*


Dołączył: May 29, 2007
Posty: 67
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 18:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to musze poszukac na moich lampach takie miejsce i je gustownie zakleic Wink
_________________
Ford Windstar 3.8 1995
Dodge Grand Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 18:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Luki_Krk napisał:
no to musze poszukac na moich lampach takie miejsce i je gustownie zakleic Wink


lepsze to niż dawać komuś w lusterko wsteczne lub oswietlać mu wnętrze auta Laughing Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Luki_Krk
*
*


Dołączył: May 29, 2007
Posty: 67
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwlaszcza ze teraz mam lampy ustawione bardzo nisko i pomimo to dalej swieca w gore.
_________________
Ford Windstar 3.8 1995
Dodge Grand Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak ktoż zna takie miejsce dla Caravana to proszę o cynk Wink
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 18:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:






na czerwono zaznaczyłem punkt,




zobacz czy masz u siebie taki punkt
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:

dlaczego daje w niebo bo jest za duża moc światła i odblask za mocno odbija , pewnie dlatego Crying or Very sad


moc swiatla nei ma tu nic do rzeczy...wg mnie raczej chodzi o ogniskowa - w standardowych zarowkach odleglosc zarnika od odblysnika jest mniejsza o jakis centymetr i tu jest pies pogrzabeny bo im dalej zarnik od lustra tym wieksze ma rozproszenie (tym szerzej swieci)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Gru 14, 2008 18:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do koloru świateł - wzrok ludzki inaczej pracuje w półmroku, inaczej w pełnym oświetleniu - również jeśli chodzi o kolor oświetlenia. Jeśli "kolorujesz" mu drogę w nocy światłem dziennym przestaje "widzieć" to, co nie jest bezpośrednio oświetlone HID-em - a co widzieć powinieneś.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Gru 14, 2008 23:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zmiana zarnikow na BiXenon nic Ci nie da. Po pierwsze nie bedziesz mial drogowych, bo do tego wszystkiego potrzebny jest jeszcze przekaznik, ktory steruje praca elektromagnesu. To, ze przeslona jest wieksza, nic nie zmieni. Musi byc metalowy wklad. Kurcze, no nie chce mi sie rozbierac teraz klosza, moze znajde jakies zdjecie jak to u mnie wygladalo
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 9:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie są drogowe i to super ,

w tych co mają dodatkową żaróweczkę w palniku to podobno długie są słabsze niż mijania Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
medium
*
*


Dołączył: Aug 29, 2007
Posty: 22

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 9:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:

w tych co mają dodatkową żaróweczkę w palniku to podobno długie są słabsze niż mijania Laughing


nie do końca się zgodzę

miałem taki zestaw hid w starych kloszach i jedyna różnica przy prawidłowym ustawieniu lamp była taka że na długich miałem "żółte" światła za to świecące znacznie dalej/wyżej niż "ksenon" mijania......

choć prawdą jest że na mijania lepiej/ładniej widać było przydrożne znaki i wszystkie elementy odbijające światło.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
torped
*
*


Dołączył: Jan 11, 2007
Posty: 324
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 10:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
u mnie są drogowe i to super ,

w tych co mają dodatkową żaróweczkę w palniku to podobno długie są słabsze niż mijania Laughing


No tak, ale Ty masz zestaw BiXenon i napewno masz przekaznik, ktory sterruje praca elektromagnesu. Jesli kolega ma zwykly zestaw i zmieni tylko zarniki, nic mu to nie da, bo nie bedzie elementu sterujacego praca przeslonki elektromagnetycznej.
_________________
Chrysler Grand Voyager
3,3 V6 LE 96`
I`m a mad Taxi Driver Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Luki_Krk
*
*


Dołączył: May 29, 2007
Posty: 67
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak, wlasnie sie dowiedzialem, ze sama zmiana zarnikow nie wystarczy i potrzeba jeszcze 'cos' do sterowania elektromagnesow w biksenonach.

Przelecialem chyba wszystkie zestawy xenonow i bi na allegro i nie znalazlem nigdzie tych dodatkowych przyslon.
_________________
Ford Windstar 3.8 1995
Dodge Grand Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Luki_Krk
*
*


Dołączył: May 29, 2007
Posty: 67
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

torped napisał:
Zmiana zarnikow na BiXenon nic Ci nie da. Po pierwsze nie bedziesz mial drogowych, bo do tego wszystkiego potrzebny jest jeszcze przekaznik, ktory steruje praca elektromagnesu. To, ze przeslona jest wieksza, nic nie zmieni. Musi byc metalowy wklad. Kurcze, no nie chce mi sie rozbierac teraz klosza, moze znajde jakies zdjecie jak to u mnie wygladalo


No ale zobacz na ile przysloniety jest moj zarnik (prawie wcale), a jak jest przysloniety ten w bixenonach. U mnie caly odblysnik dostaje swiatlo, a w bi. tylko gora odblysnika - tak mi sie wydaje.

Gazws - czy u Ciebie patrzac na reflektor, widac ze caly odblysnik swieci, czy jest jakby w polowie odciete i swieci tylko gora?
_________________
Ford Windstar 3.8 1995
Dodge Grand Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Gru 15, 2008 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Qazws - czy u Ciebie patrzac na reflektor, widac ze caly odblysnik swieci, czy jest jakby w polowie odciete i swieci tylko gora?


chodzi ci czy razi jak patrzę na lampę ?
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group