www.asu.pl :: Zobacz temat - Wtyka modułu wentylatorów
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wtyka modułu wentylatorów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Sro Lis 12, 2008 9:55    Temat postu: Wtyka modułu wentylatorów Odpowiedz z cytatem

Witam

Bardzo proszę o jakiś schemat ewentualnie krótki opis podłączeń modułu wentylatorów do Voyagera 3,3 rocznik 1996.
W moim Voyagerku jakiś "mechanik" przerobił na ręczne załączanie modułu stąd pochlastał przewody i zniszczył kostkę.

Jeżeli ktoś z Was posiada kostkę na zbyciu to bardzo chętnie kupię.

Jeszcze jedna prośba. Może ktoś posiada moduł w ręku i jest w stanie sprawdzić oporności na kolejnych połączeniach, słyszałem że moduł sprawny posiada odpowiednie oporności na stykach ale nie wiem jakie.

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Czw Lis 13, 2008 10:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nikt nie zna odpowiedzi, czy pytanie okazało się bardzo banalne Sad

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Lis 13, 2008 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy
Ta kostka to przekaźnik wentylatorów (Radiator fan relay),ma 4 styki (kable)
1.szary + z akumlatora ,a dokładniej z z puszki bezpieczników (20A)
2.zielony z paskiem lub niebieski z paskiem przewód sterujący od PCM (komputera auta)
3.zielony + wyjście napięcia na silniki wentylatorów
4.czarny - (masa)połączony z masą karoseri i biegunem - silników wentylatorów.

Mam taki przekaznik nowy,moge sprawdzić te oporności,ale niewiem czy to ci coś da,podobno te moduły można sprawdzić tylko w samochodzie gdy wentylatory nie załacza się przy określonej temperaturze i wtedy pokaże sie błąd przekażnika wentylatorów (informacja uzyskana od elektryka w serwisie chryslera)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pią Lis 14, 2008 7:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo chętnie skorzystam jeżeli możesz sprawdzić te oporności.
Otrzymałem informacje że ten moduł można nawet naprawić ponieważ posiada on w obudowie tylko oporniki które trzeba przelutować. Informacja jeszcze nie sprawdzona ale chętnie zweryfikował bym takową.
Możesz podać kolejność tych kabelków w kostce ??

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Lis 14, 2008 18:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem



Narysowałem jak umiałem Very Happy ,ale teraz chyba nie będziesz miał wątpliwości który kabel gdzie idzie,z opisu czasem trudno się zorientować co piszący miał na myśli Laughing
Na zdjęciu masz podane oporności,przy czym jest różnica którym biegunem miernika dotykasz styku.
Na mierniku mam między innymi bieguny COM --czarny i A/OMY----czerwony.Przykładając biegun czarny do pierwszego styku ,a czerwony pokolei do nastepnych wyszły takie wartości jak na zdjęciu.Po zamianie biegunów (czyli czerwony na 1 a czarny pozostałe )pojawił się wynik na styku 2--3 ,a odwrotnej kombinacji biegunów miernika nie było na tym styku żadnych wartości.Pomierzyłem wartości w kazdej możliwej kombinacji styków ,te które były aktywne masz na zdjęciu Wink

Kostka jest nowa orginał Mopar(kupiona w Aso chrysler) sprawdzona przez chwile w moim aucie ,działa prawidłowo
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Lis 14, 2008 18:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na zdjęcu masz kolejność kabli do kostki przy moim chryslerze z 2000 roku ,a wczesniejszy opis jest z książki ze schematu ,jak widać trochę się to różni Confused warto by sprawdzić jak jest u innych Question Może ktoś z rocznika 96 -98 sprawdzi jak to jest w tych rocznikach.
Przypominam że kostka jest umieszczona na lewej podłużnicy obok puszki filtra powietrza(tej z filtrem)W moim roczniku 2000 jest pod lewą lampą przykryta osłoną wlotu powietrza.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sob Lis 15, 2008 8:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po zamianie biegunów (czyli czerwony na 1 a czarny pozostałe )pojawił się wynik na styku 2--3 ,a odwrotnej kombinacji biegunów miernika nie było na tym styku żadnych wartośc
czy to zdanie nie swiadczy ze na module sa tez zamontowane diody??? (takie ustrojstwo dzialajace na zasadzie zaworu jednokierunkowego????)
niech wypowie sie jakis elektronik pasjonat bo ja az tak sie nie znam ale co nie co mi swita i wydaje mi sie ze gdyby tam byl tylko opornik to miernik zawsze pokaze ta sama wartosc bez wzgledu na podlaczenie
a w przypadku gdy sa diody to przepuszcza prad tylko w jedna strone....
moze jest to pomyslane by:
podczas jazdy gdy wentylatory sa wyłaczone ale leci na nie powietrze przez ruch pojazdu to wentylator bez watpienia sie kreci (jak taki dzieciecy wiatraczek) i moze to powodowac ze silnik wentylatora zacznie oddawac prad do instalacji w aucie i cos uszkodzic i po to własnie te diody
jak wiadomo silnik napedzany z obcego zródła wytwarza prad jak pradnica czy alternator (oczywiscie nie ma takiej skutecznosci w WATACH jak one ale zawsze cos tam wytwarza)
ta/tę kwestie daje do przemyslenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Nie Lis 16, 2008 11:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Question Question Question Question Question Question Question Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Nie Lis 16, 2008 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki wielkie za podanie tych danych

Jutro pomierzę jak to wygląda w moim moduliku a jak okaże się że mam uwalony to spróbuję go rozbebeszyć.

Pozdrawiam

P.S. tylko kostka nadal rozwalona Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
maski
*
*


Dołączył: Feb 06, 2008
Posty: 40
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie Lis 16, 2008 23:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moduł wentylatorów sterowany jest szerokością impulsów przez PCM, wiec porównanie rezystancji nie daje gwarancji poprawnej weryfikacji Sad należałoby podejrzeć na oscyloskopie co pojawia się na wejściu i co dzieje się na wyjściach.
no ale jeżeli pomiary będą różne to pewnie moduł walnięty , jeszcze kwesta polaryzacji omomierza, moduł jest półprzewodnikowy wiec po zamianie miejscami końcówek omomierza pomiary mogą być rożne.
_________________
voyager 3,3 '98 + BRC sequent 56
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Trike3
*
*


Dołączył: Sep 10, 2008
Posty: 104
Skąd: Dabrowa Gornicza

PostWysłany: Pon Gru 08, 2008 9:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zastanawia mnie tylko jedna kwestia, jaki sygnał wychodzi z komputera.
Osobiście nie uważam żeby to był sygnał impulsowy ale i takie opinie słyszałem. Jeżeli okazałoby się, że na wyjściu z komputera w odpowiednim momencie pojawia się sygnał napięciowy, to logicznym by było że nasz moduł okazałby się po rozebraniu układem rezystorów i diod dużej mocy. To by nawet było logiczne i tłumaczyło zastosowanie radiatora aluminiowego.
Ja mam dwa moduły i nie wiem czy któryś z nich jest sprawny jak się okaże że uszkodzony to chętnie go rozpracuję Smile

Pozdrawiam Marcin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group