www.asu.pl :: Zobacz temat - town country 1993r. 3.3 v6
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

town country 1993r. 3.3 v6

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pawels
*
*


Dołączył: Feb 04, 2008
Posty: 27

PostWysłany: Sro Lis 12, 2008 10:58    Temat postu: town country 1993r. 3.3 v6 Odpowiedz z cytatem

podczas jazdy usłyszałem stuk, wali niemiłosiernie, z dzwięku wynika, że prawdopodobnie zawór. co mogło się stać?? od czego zacząć?? stan oleju jest wymiana była ok. 4000 km. czy coś się rozsypało??? proszę pomóżcie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawels
*
*


Dołączył: Feb 04, 2008
Posty: 27

PostWysłany: Sro Lis 12, 2008 11:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaka w tym silniku jest regulacja zaworów, może regulator się rozsypał
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Lis 12, 2008 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

osłuchaj dokładnie skąd to wali? jesli z tylnej głowicy to pewnie suche dźwigienki

popychacze sa hydrauliczne ale wymiana jest trudna głowice trzeba zwalać

no i napisz skad jestes bo może akurat z Gdańska to bym podjechał i osłuchał Smile
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lis 12, 2008 18:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli ostro wali to bym nie ryzykowal narazie odpalania - byc moze sie panewka posypala na ktoryms korbowodzie? spusc najpier olej z silnika i sprawdz dokladnie czy nie ma miedzianych opilkow! jesli sa to panewki sie posypaly, jesli nie ma to najpewniej cos w glowicy. ale najpierw sprawdz ten olej bo jesli padla panewka i w miare szybko zgasiles silnik to jest jeszcze szansa na w miare tania naprawe(szliw walu+nowe panewki), jesli chodzil juz chwile to pewnie i wal i korbowod/ody do wymiany a to juz kosztuje ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pawels
*
*


Dołączył: Feb 04, 2008
Posty: 27

PostWysłany: Czw Lis 13, 2008 7:46    Temat postu: rozebrałem i ... Odpowiedz z cytatem

zdjąłem kolektor ssący i pokrywę zaworów, okazało się, oby to było tylko to, że zawór ssący na środkowym garze, a dokładniej sama dżwignia jest dziurawa, wykonana z tłoczonej blachy dzwignia nie wytrzymała i zawór przeszedł. Mam nadzieję, żę to wada materiałowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawels
*
*


Dołączył: Feb 04, 2008
Posty: 27

PostWysłany: Czw Lis 13, 2008 7:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

otworek jest bardzo ładnie wybity, teraz mam pytanie, czy to np. nie jest jakieś zabezpieczenie, a może regulator się rozsypał, jak to sprawdzić?? jak wcisnę popychacz, sprawdzę czy pracuje??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pawels
*
*


Dołączył: Feb 04, 2008
Posty: 27

PostWysłany: Czw Lis 13, 2008 8:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jestem z Legnicy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Lis 13, 2008 18:07    Temat postu: Re: rozebrałem i ... Odpowiedz z cytatem

pawels napisał:
zawór ssący na środkowym garze, a dokładniej sama dżwignia jest dziurawa, wykonana z tłoczonej blachy dzwignia nie wytrzymała i zawór przeszedł. Mam nadzieję, żę to wada materiałowa


Dziura jest od strony zaworu czy drążka popychacza Wink lub inaczej :dziurę zrobił trzonek zawóru czy drążek popychacza Question ,wbrew pozorom jest to bardzo ważne dla określenia przyczyny awarii
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lis 13, 2008 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pawels napisał:
otworek jest bardzo ładnie wybity,


jesli w dzwigience wystukalo i dziurke tzn. ze luz zaworowy miales zbyt duzy - wiec albo padl popychac(najczesciej), albo ogolne zuzycie elementow rozrzadu jest tak duze ze popychacz nie jest w stanie skasowac luzu.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Lis 15, 2008 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ta dzwigienka jest sucha tz. nie jest zaolejona.Są przypadki z brakiem smarowania poprzez popychacz i drążek robi dziurkę w dzwigience.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pawels
*
*


Dołączył: Feb 04, 2008
Posty: 27

PostWysłany: Wto Lis 25, 2008 14:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

znalazłem przyczynę mojej awarii
brak samarowania na dzwigienkach, zatarły się na wałku i po sprawie. Z tego co się dowiedziałem to prawdopodobpnie na wałku rozrządu jest panewka z której idzie smarowanie na klawiaturę i ona albo się przestawiła albo rozszczelniła (tak się dowiedziałem od fachowców) więc wywalanie silnika i rozbiórka, wymiana panewek na wałku i składanie jeśli nic innego niepokojącego nie będzie. a może macie jakieś sugestie, co z tym robić i jak, na co zwrócić uwagę będe wymieniał oleje, i chcę wlać coś dobrego, rodzaj oleju do skrzyni i silnika znam bo jest wygrawerowany na bagnetach,ale jaki olej do dyferencjału, Mam wersję town country awd, więc do tyłu idzie wał, żeby wyjąć (a raczej opuścić silnik) musiałem odkręcić wałek (przeszkadzał bo zachodził na belkę) odkręciłem go z dekielkiemi niestety nie zdążyłem złapać oleju, będę musiał uzupełnić, tylko jakim??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
osłuchaj dokładnie skąd to wali? jesli z tylnej głowicy to pewnie suche dźwigienki

popychacze sa hydrauliczne ale wymiana jest trudna głowice trzeba zwalać

no i napisz skad jestes bo może akurat z Gdańska to bym podjechał i osłuchał Smile

no tak jak pisałem Crying or Very sad
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group