www.asu.pl :: Zobacz temat - Piski w zakrętach
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Piski w zakrętach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Trans-Am
*
*


Dołączył: Mar 22, 2008
Posty: 23
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Sob Wrz 27, 2008 22:58    Temat postu: Piski w zakrętach Odpowiedz z cytatem

Witam. Ostatnio w moim samochodzie (Pontiac Firebird 97) w czasie pokonywania ciasnych zakrętów pojawiły się dziwne - sory za nazwę -" piski toczne"dochodzące z tyłu samochodu. Brzmi to jak stara, zardzewiała, tocząca się ośka (wysoki piskliwy dzwięk). Dodam, że nie słychać szumu łożysk.
Słychać tylko w ciasnych zakrętach przy większych prędkościach (czyli kiedy siła odśrodkowa jest dość duża).
Co to może być.
Czy ktoś z Was miał już podobne "schorzenie" w swoim samochodzie?
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bębny masz czy tarcze z tyłu jak bębny to możliwe że któraś ze sprężyn napinających szczęki trą i piszczy,przyczyn może być wiele więc musisz pod autko wejść i zajrzeć czy nic nie poluzowało.
Wpisz w podpisie swoje autko i z jakiego roku zaoszczędzi ci to czasu na każdorazowe dopisywanie w treści.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Trans-Am
*
*


Dołączył: Mar 22, 2008
Posty: 23
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 10:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tyłu mam tarcze, nie tak dawno zmienione na nowe, a do tego nowe klocki.
Klocki i tarcze oryginalne.
W tylnym moście wymieniony olej plus specjalny dodatek zgodny z książką obsługi.
Jak łapię za felgę i rozbujam samochód na boki słychać dziwne stukanie i ten pisk. Przy wymianie tarcz mechanik stwierdził, że jest dziwnie duży luz "wzdłużny" pomiędzy ośką z piastą a pozostałą częścią osi wychodzącą z tylnego mostu. Szczerze to nie bardzo wiem jak opisać te elementy napędu.
_________________
Pontiac Trans Am LS1 5,7 Ram Air Black "98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według mnie nie powinno być wyczuwalnego luzu osiowego(wzdłużnego)tylnego układu napędu ,koło nie może latać w lewo i prawo,lepiej to sprawdz bo może skończyć się tragicznie.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Trans-Am
*
*


Dołączył: Mar 22, 2008
Posty: 23
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 16:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może spróbuje to opisać tak:
Mamy obudowę tylnego mostu "zintegrowaną" z obudowami półosi napędowych z których wychodzą półosie z piastą. Luz wzdłużny występuje właśnie pomiędzy obudowa półosi a samą półosią tzn. półoś wysuwa/wsuwa się w obudowę na jakieś 2 cm.
Czy to normalny luz czy świadczy o zużyciu jakichś elementów ?
_________________
Pontiac Trans Am LS1 5,7 Ram Air Black "98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Wrz 28, 2008 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest to luz który trzeba zlikwidować jeśli masz pełny most kończący sie korpusem na piastach sprawdz osadzenie łożysk na pół osiach które w most wchodzą blokowanie to najczęściej pierścień wciskany termicznie lub zapora łozysk od zewnętrznej strony ,muszę znaleśc na necie jak to wygląda,luzu nie może być na pewno.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Trans-Am
*
*


Dołączył: Mar 22, 2008
Posty: 23
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Sob Paź 04, 2008 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Postanowiłem wymienić łożyska, ponieważ po zdjęciu kół i zacisków hamulcowych, ruszając piastą daje się wyczuć nie tylko luz wzdłużny ale i wyrazny łożyskowy poprzeczny. Mam już łożyska i pierścienie uszczelniające. Wiem, że muszę wyjąć w tym celu półosie napędowe. Pierścień zabezpieczający półoś znajduje się w główce mostu-tyle już wiem.
Zdjąłem dekiel główki mostu i praca stanęła, ponieważ nie widać tych pierścieni zabezpieczających.
Czy ktoś z Was wyciągał już półosie z Firebirda ?
_________________
Pontiac Trans Am LS1 5,7 Ram Air Black "98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brolcio
*
*


Dołączył: Nov 11, 2006
Posty: 13

PostWysłany: Sob Paź 04, 2008 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest bardzo proste - półosie są zabezpieczone za pomocą C-clipsów (półksięzyce) wsunietych w wyfrezowany kanalik w półosi. Aby się do tego dostać musisz:
1) podnieść tył auta na podnośnikach (z zachowaniem zasad BHP)
2) zdjąć pokrywę dyfra (kilkanascie śrubek - uwaga wypłynie olej - nie ma korka spustowego)
3) obracaj wałem napedowym, aż zobaczysz na koszu dyfra śrubę zabezpieczającą sworzeń w środku kosza (ten od satelit) i ją wykręć a następnie wysuń sworzeń.
4) wepchnij półośke do środka mostu - zobaczycz C-clipsa i go wyjmij.
5) wyciągnij półośkę na zewnątrz
i gotowe - dalej to już zabawa z uszczelniaczami i łożyskami.
Jeżeli masz faktycznie tak duży luz (ok 2 cm) to raczej szukaj nowego mostu - najprawdopodobniej masz niesamowicie zużyte półosie i wytłuczony kosz dyferencjału. Po rozebraniu obejrzyj półosie - pełnią one funkcję bieżni łożysk zewnętrznych - jak są wżery to nadają się w zasadzie na złom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Trans-Am
*
*


Dołączył: Mar 22, 2008
Posty: 23
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Sob Paź 04, 2008 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I wszystko jasne.........dzięki.....dzięki.......dzięki......brolcio!!!
Właśnie o taką konkretną odpowiedz mi chodziło.
Po niedzieli ruszam do dzieła.
Pozdrawiam Very Happy
_________________
Pontiac Trans Am LS1 5,7 Ram Air Black "98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Trans-Am
*
*


Dołączył: Mar 22, 2008
Posty: 23
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Czw Paź 09, 2008 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiony.....!!!!!!!! Very Happy

Jeśli macie jakieś pytania.........piszcie Very Happy
_________________
Pontiac Trans Am LS1 5,7 Ram Air Black "98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Pon Paź 13, 2008 7:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem, czy miałeś okazję tam trafić... ale na www.fbody.org.pl masz duuużą skarbnicę wiedzy m.in. o Twoim aucie Smile
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group