www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Town&Country 2001 - olej do silnika
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Town&Country 2001 - olej do silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
menagor
*
*


Dołączył: Aug 12, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Pon Sie 25, 2008 20:49    Temat postu: Chrysler Town&Country 2001 - olej do silnika Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich,
Właśnie sprowadziłem Chryslera Town&Country, rocznik 2001, silnik 3.8, przebieg ok 75000 mil.
I tu mam pytanie, jakiej marki użyć olej do silnika? Wiem, że ma być 5W30, ale z tego co czytałem, to w zależności od producenta to taki olej może mieć różne parametry... czy to ma jakieś znaczenie?

ps. Sorki, ale jestem zupełnie "zielony w temacie" i dlatego mogę zadawać banalne pytania Embarassed

Pozdrawiam
Rafał
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 25, 2008 21:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli ma byc 5w30 to zastosuj taki. do tego jeszcze dowiedz sie jaka ma byc klasa jakosciowa. jak bedziesz mial ta wiedze to kup olej takiego producenta do jakiego masz zaufanie . nie sluchaj bajek o olejach do gazu,do wiekszych przebiegow,na miasto i w trasy oraz innych dyrdymalow:). nie daj sie tez wrobic w kolomyje pt. mineralny,syntetyczny,polsyntetyczny itp.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 8:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobrze było by jeszcze wiedzieć, jakim olejem poprzednio zalany był silnik. poszukaj w papierach od auta ( jeśli jakieś masz ), bądź na silniku, czy w schowku, może będzie tabliczka, bądź naklejka. problem w tym, że jeśli poprzednio zalany był jakimś tanim mineralnym, to odradzał bym 5W30. co do reszty popieram przedmówcę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
menagor
*
*


Dołączył: Aug 12, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 8:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie, problem w tym, że nie wiem co było lane... mogę jedynie domniemywać, iż był to zalecany przez producenta olej. Auto zostało sprowadzone prosto z USA a jego właściciel (z tego co wiem) raczej pilnował przeglądów i trzymał się autoryzowanych mechaników... Niestety, wszystkie papiery dostałem "czyste" ...
Poszukam jeszcze jakiś informacji na silniku, może faktycznie tam ktoś coś napisał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jadwtr
*
*


Dołączył: Apr 20, 2005
Posty: 153

PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 8:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tymi olejami to bywa różnie, najlepiej wlać taki jak zaleca producent.
Jeśli poprzednik nalał olej a nie wiesz jaki ? i nie możesz tego ustalić
- to jeśli wlejesz rzadszy np. syntetyk a był pół-syntetyk - to może rozszczelnić ci silnik. To samo jeśli był mineralny a wlewasz pół-synyetyk czy syntetyk.
W miarę zwiększania przebiegu auta jak zaczyna brać olej
proponuję zmianę oleju z syntetyk/półsyntetyk/mineralny ale stopień lepkości taki jak w instrukcji np. 15W4 itd.
_________________
Andrzej Voyager 98r. 2,0 16V SOHC gaz BRC saqent 24
GG 8179044
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 9:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

LUDZIE NIE SIEJCIE HEREZJI!!!!!
rozszczelnienie silnika(utrata kompresji jesli juz) moze nastapic po tym jak samochod byl brutalnie dlugo eksploatowany na bardzo kiepskim oleju ,stan silnika jest zly i zalejamy go olejem o silnych wlasciwosciach myjacych ,ktory wyplucze nagary na ktorych ten silnik trzyma kompresje.
z takmi silinikami mamy do czynienia kupujac auto w polsce lub jeszcze bardziej na wschod. auta kupione w karajch cywilizowanych sa (najczesciej) eksploatowane poprawnie. poprawnie czyli zalewane olejem o takiej lapkosci jak w instrukcji i conajmniej o takiej samej(zwykle) wyzszej klasie jakosci. w karajach cywilizowanych nie pokutuje chora opinia,ze jakoby auta po przejechaniu 100tys km. nalzalo zalewac smarem ŁT-4Smile dodatowo prosze zwrocic uwage,ze gestosc(rzadkosc) oleju nie ma wplywu na nagromadzone nagary. nie ma na to tez wplywu technologia produkcji oleju(syntetyk ,mineral itp). malo tego-kto powiedzial,ze olej synteyczny jest rzadszy od minerala? o tym decyduje klasa lepkosciowa ,a nie technologia wykonania. zeby bylo jasne: olej mineralny robiony jest z frakcji ropy naftowej,polsyntetyk ma wiecej dodatkow uszlachetniajacych i jakies tam domieszki oleju syntetycznego, a syntetyczny jest "robiony" z komponentow i najczesciej ma wiele dodatkow(w tym myjacych). reasumujac do auta mamy lac olej jaki zaleca producent i tak lapkosciowo np. 5W30 o klasie jakosciowej np. SJ . czy wybierzemy olej mineralny,polsyntetyczny,syntetyczny zalezy tylko od nas(o ile producent tego nie zaznaczyl).prosze zauwazyc,ze oleje syntetyczne cechuja sie tym,ze ich wlasciwosci zmieniaje sie zdecydowanie mniej w trakcie eksploatacji. maja one wiec sens wtedy ,kiedy olej chcemy wymieniac od przypadku do przypadku. jesli jednak ktos przestrzega interwalow zalecanych przesz producenta to ta zaleta znika i pozostaje tylko satysfakcja z posiadania w misce drogiego produktu oraz swiadomosc,ze zrobilismy dla silnika wszystko co tylko bylo mozliwe Laughing . mozna sie oczywiscie z moim zdaniem nie zgadzac,ale wtedy prosze o rzeczowe argumenty Rolling Eyes
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 9:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha i pamietamy ,ze ciagle jestesmy naciskani przez lobby producentow oleju(tak jak przez tych co robia opony i kaza nam zmianiac na zimowe i letnie w naszym klimacie,jezdzac 95% po miescie) wiec trza miec do tych spraw dystans.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Wto Sie 26, 2008 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[img][/img]

to jest strona z instrukcji obsługi chrysler voyager II `96-`01, dotycząca silników benzynowych 3.3i; 3.8i; 2.4i.
nie podzielam opinii, że stosując dobry olej syntetyczny jego wymiany dokonujemy od przypadku, w zależności od własnego uznania. maximum ( wg. mnie ) to 15 tys. km., ale nie słyszałem, aby polskie serwisy ( ASO ) zalecały przebiegi między wymianami większe niż 10 tys. km.
zgadzam się z tym, że olej powinien spełniać odpowiednie normy API i SAE.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Sie 27, 2008 5:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>nie podzielam opinii, ¿e stosuj±c dobry olej syntetyczny jego wymiany >dokonujemy od przypadku, w zale¿no¶ci od w³asnego uznania. >maximum ( wg. mnie ) to 15 tys. km., ale nie s³ysza³em, aby polskie >serwisy ( ASO ) zaleca³y przebiegi miêdzy wymianami wiêksze ni¿ 10 >tys. km.

nie zebym sie czepial ale w serwisowce napisano co wyraznie ze wymiana co 12kkm, a ty piszesz ze syntetyk co max 15 - masz jakies wiarygodne badania/testy...a ja zapytam czemu nie co 30??
a jesli chodzi o ASO to wierz mi ze dla nich najlepiej by bylo gdybys co 1kkm wymienial!
powiedz mi jeszcze co ile wg Ciebie powinno sie wymieniac olej tzw. LongDistans... jego wymiane przewiduje sie w zaleznosci od producenta/marketingu oleju co 30kkm do nawet 50-60kkm..jego tez co 10kkm??
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sie 27, 2008 6:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba mnie zle zrozumiales. piszac o wymianie od przypadku do przypadku chcialem pokazac sens zastosowania takiego oleju np. w samochodzie osoby majacej zerowa wiedze technicza,jadacej do mechanika kiedy cos wypada na asfalt lub sie pali. jesli ktos wymienia w/g instrukcji ,daba o silnik i sam samochod to "niezniszczalnosc" oleju syntetycznego traci sens. gdyby kosztowal 10% wiecej od minerala to by jeszcze mozna sie bylo zastanawiac ale... Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Sro Sie 27, 2008 10:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzę Panowie, że zamiast udzielić w miarę fachowej porady, zaczęliśmy się spierać i to raczej bezpodstawnie. Może więc powiem tak - ja osobiście wymieniam olej ( nie zależnie od klasy lepkościowej ) przy przebiegach:
mineralny - co 10 tys. km.
pół-syntetyk - co ok. 12 tys. km.
syntetyk - między 12-15 tys. km.

Co do olejów z serii LongLife, LongDistans, itp. to nigdy ich nie używałem ( brak okazji ), ale wiem ( dane producenta ), że wymiany takiego oleju dla silnika benzynowego dokonuje się co 30 tys. km., a dla diesla co 50 tys. km. i stosuje je między innymi koncern VW. Wiele aut z serii LongLife nie posiada bagnetu oleju, pomiar ilości i jakości oleju dokonuje komputer i to on mówi kiedy należy wymienić olej ( np. Mercedesy E po 2004 roku ).

A najlepiej jest stosować się do zaleceń instrukcji obsługi, czyli w tym wypadku co 12 tys. km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
menagor
*
*


Dołączył: Aug 12, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Sro Sie 27, 2008 15:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale jaki konkretnie olej byłby przez Was polecany??
W serwisówce (amerykańskiej) nie za bardzo mogę się doszukać informacji innych niż ta, że olej ma być 5W30.
Skłaniam się ku syntetykowi, ale tu jest pytanie jakiej firmy? Czy np. olej Castrol EDGE 5W-30 nie będzie przerostem formy nad treścią? (tani nie jest)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sie 27, 2008 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmm... chyba mi klawiatura nie dziala albo piesze niewidzialna czcionka Laughing
no nic,napisze jeszcze raz:
jak w instrukcji masz 5W30 to taki nalej. poczytaj w instrukcji jeszcze jaka ma byc klasa jakosciowa i kup taka sama lub wyzsza(najczesciej oleje maja juz wyzsza ,ale niektore silniki maja tu wygorowane wymagania) .jesli masz sentyment lub podoba ci sie logo castrol to lej! firma raczej solidna,marka znana,nic sie silnikowi nie stanie Wink
naprawde lejesz taki jak chcesz-marka to tylko marka-czesto olej 2 roznych marek robiony jest w fabryce marki trzeciej i pakowany w rozne butelki.
zapewne ktos ci poleci mobila,ktos castrol,jeszcze ktos inny midlanda,petrocanade i dalej bedziesz w punkcie wyjscia. klasa jakosciowa i lepkosciowa ,a marka w/g uznania Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
menagor
*
*


Dołączył: Aug 12, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Czw Sie 28, 2008 12:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję wszystkim za rady. Zdecydowałem się zainwestować w Castrol EDGE 5W-30 - zobaczymy jak się sprawdzi Smile
Pozdrawiam
_________________
Chrysler Town&Country Limited 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
10bz
*
*


Dołączył: Oct 20, 2008
Posty: 20
Skąd: GĂłry Kaczawskie

PostWysłany: Sro Paź 29, 2008 20:51    Temat postu: olejek cdn Odpowiedz z cytatem

No tak sobie to wszystko poczytałem o czym panowie piszą i za radą sięgnąłem do instrukcji ( Town&Country '04 3,3l) - gdzie chłopcy piszą , że polecają 5W30 bo jest the best ale mojego musieli serewisować inni amerykańscy chłopcy co mają inne zdanie i na naklejce serwisowej pisze jal byk , że wlali 10W30. Póki co wszystko pracuję OK ale zbliża się zima i czas do wymiany oleju już w kraju ( Góry Kaczawskie - Sudeciki) i staję przed pytaniem - kontynuować amerykańską robotę - czyli 10W30 czy zalać jak mówi kwit 5W30? Ale się rozpisałem Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Paź 30, 2008 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sg i sh taką klase poleca instrukcja , niech ktoś mi teraz powie czy oleje które sa ogólnodostępne mają niższą klasę ?

wiec do voyagera mozna w zasadzie lac wszystkie oleje Question
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Paź 30, 2008 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sg/sh to starsze klasy. teraz najczesciej spotykana jest sj. zawsze mozesz wlac klase jakosciowa wyzsza nigdy nie niezsza.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Czw Paź 30, 2008 18:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Laughing Tylko dodam nie bójmy się ASO naprawdę ceny spadły i oleje też mają w cenach konkurencyjnych warto podjechać porozmawiać może oleju w ASO nie kupuje ale filtry tak Mopara tańsze niż od handlarzy z netu.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group