www.asu.pl :: Zobacz temat - WINDSTAR 2002 ALTERNATOR ROBIONY 3 RAZ
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WINDSTAR 2002 ALTERNATOR ROBIONY 3 RAZ

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marsik070
*
*


Dołączył: May 31, 2007
Posty: 31

PostWysłany: Pią Cze 13, 2008 19:25    Temat postu: WINDSTAR 2002 ALTERNATOR ROBIONY 3 RAZ Odpowiedz z cytatem

Dwa razy robiłem alternator bo mi się gotował. Za trzecim razem wymieniłem na nowy. Teraz boję się że ten nowy też się spali. Może jest jakaś przyczyna o której nie wiem ja ani elektryk ??? MOŻE COŚ PODPOWIECIE ???
_________________
Beatus ille qui Winstar habitat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Cze 14, 2008 8:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gotowal sie od czego?,usterka po stronie mechanicznej(zacierajace sie lozyska)czy elektrycznej?
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Cze 14, 2008 8:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

alternator sie grzeje kiedy mu sie koncza lozyska albo kiedy jest ponadnormatywny pobor pradu w pojezdzie. czy w twoim samochodzie regulator napiecia jest zintegrowany z alternatorem czy tez osobno? jesli osobno to bym zaczal od jego sprawdzenia. rowniez bateria by wymagala przegladu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Nie Cze 15, 2008 9:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wg tego schematu alternator ma wbudowany regulator:


sprawdziłbym najpierw pobór prądu z aku przy zgaszonym silniku, powinien być góra 50mA, tak samo stan akumulatora, może jest zbyt duzej pojemności, i fabryczny alternator bardzo się męczy aby go do pełna naładować, stąd przegrzewanie. Kupowanie najwięszego aku jaki wchodzi do autka to częsty błąd. Ale nie wiem jaki powinien być do Windstara.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Cze 16, 2008 5:23    Temat postu: Re: WINDSTAR 2002 ALTERNATOR ROBIONY 3 RAZ Odpowiedz z cytatem

marsik070 napisał:
Dwa razy robiłem alternator bo mi się gotował. Za trzecim razem wymieniłem na nowy. Teraz boję się że ten nowy też się spali. Może jest jakaś przyczyna o której nie wiem ja ani elektryk ??? MOŻE COŚ PODPOWIECIE ???


ja ci podpowiem tylko tyle ze nowe/regenerowane uzwojenia sa duzo nizszej jakosci niz oryginalne fabryczne! oryginal z fabyki po nawinieciu dobrej klasy drutem jest dodatkow malowany lakierem izolacyjnym i taki altek wytrzymuje kilka/kilkanascie lat...zamienniki sa czesto nawijane byle jak, z drutu nawojowego o marnej jakosci izolazji, czesto tez nawet o innym przekroju..nie raz widzialem jak nowe/regenerowane uzwojenie bylo nawiniete cienszym drutem, a luzy pomiedzy uzwojeniami a rdzeniem byly wypelnone kawalkami nawet nie zaimpregnowanego drewna...rok podziala,potem wilgoc zrobi swoje i uzw. sie spali...inna sprawa jest to ze bardzo czesto producent stosuje rozne oslony altkow zapobiegajace bezposredniemu chlapaniu wody na uzwojenia - moze u ciebie ktos wywalil taki plastik?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marsik070
*
*


Dołączył: May 31, 2007
Posty: 31

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 1:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mówiąc nowy miałem na myśli inny z tego samego modelu. ten ma przejechane 80,000 pierwowzór wytrzymał 72,000 km. Alternator był dwukrotnie regenerowany przez firmę z polecenia USA CARS z Warszawy. Jak i ten padnie to powiem gdzie NIE NALEŻY W WARSZAWIE regenerować alternatorów lub/i naprawiać ich. Aby was i siebie nie denerwować nie powiem ile mnie to do tej pory kosztowało. Elektryk zakładając ten " nowy alternator" od razu zastrzegł, że i ten się grzeje jak cholera, ale przyczyny nie zna.
_________________
Beatus ille qui Winstar habitat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qmarkus
*
*


Dołączył: Dec 31, 2006
Posty: 167
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 21:18    Temat postu: Re: WINDSTAR 2002 ALTERNATOR ROBIONY 3 RAZ Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:

ja ci podpowiem tylko tyle ze nowe/regenerowane uzwojenia sa duzo nizszej jakosci niz oryginalne fabryczne!

jeżeli robisz u fuszera to tak będzie, jeżeli u fachowca to już bym się kłócił, do alternatorów stosuje się drut w podwójnej emalii DNEE o wysokim współczynniku odporności na temperaturę np. W210 na 210 stopni i są specjalne emalie do pokrywania uzwojeń. Jeżeli stosuje się odpowiednie materiały to dlaczego fabryczne wykonanie ma być lepsze? Według mnie jest odwrotnie, tyle tylko że warsztat musi być fachowo nastawiony na to co robi.
_________________
Windstar 97r. 3.0 zielony metalik- Luky już się nim zajął Wink
Kwiat Doblo- muł roboczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group