www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager II `96 3.3i + gaz - kod 51
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager II `96 3.3i + gaz - kod 51

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Nie Sie 10, 2008 19:59    Temat postu: Voyager II `96 3.3i + gaz - kod 51 Odpowiedz z cytatem

Witam Wszystkich.
Po ostatnich wichurach ( chociaż wątpię aby miało to związek ), chwilę po porannym uruchomieniu silnika zapaliła mi się kontrolka ( na około 3 sekundy ) silnika. sprawdziłem kody błyskowe, wyszedł kod 51 - zbyt uboga mieszanka. kontrolka zapala się systematycznie co pewien czas i dotąd, aż nie wykasuję błędów ( przez odłączenie aku ). sytuacja powtarza się po każdym dłuższym postoju auta, np. po nocy.
z podobną przypadłością mego auta walczyłem dwa miesiące wcześniej, jednak wtedy dodatkowo szalały wskaźniki na desce i na wolnych obrotach gasł silnik. wtedy winę ponosił elektrozawór EVAP - przebicie na uzwojeniu powodowało zwarcie w instalacji.
wymieniłem wtedy świece, przewody, czujnik MAP, zdemontowałem cały dolot, wyczyściłem przepustnicę i silniczek krokowy, wymieniłem także przekaźnik od ASD ( ledwo pracował ).
a teraz znowu mam problem i nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny!
jak ktoś ma pomysły, to będę bardzo wdzięczny.
zapomniałem dodać, że wymieniłem także sondę lambda ( padła ).
od tych wszystkich czynności zrobiłem zaledwie ze 2 tysiące km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Nie Sie 10, 2008 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapomniałem dodać, że sytuacja powtarza się nie zależnie od paliwa na jakim jadę ( Pb/LPG ) i nie zauważyłem żadnych innych objawów ( jak na razie ). nie ma pogorszenia osiągów, czy kopcenia z rury.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Sie 11, 2008 15:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdz czy nie masz popękanego kolektora wydechowego w pobliżu 1 sondy (pod tą blaszaną obudową takie całkiem płaskie miejsce) zdarzają się tam pęknięcia kolektora,i przez to zaciąga powietrze,a sonda odczytuje to jako uboga mieszanka.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Pon Sie 11, 2008 18:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok., zerknę na kolektor jak tylko znajdę chwilkę czasu.
czy uszkodzenie filtra powietrza może również powodować podobne efekty?
znalazłem sporą nieszczelność na filtrze powietrza, czekam na nowy, powinienem mieć go jutro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Sie 11, 2008 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nieszczelność na filtrze teoretycznie ma troche wpływu na sklad mieszanki w przypadku nagłego uszkodzenia(rozerwania),ale tylko przez chwile od uszkodzenia,póżniej komp auta skoryguje czasy wtrysków i po zresetowaniu nie powinien wystąpić błąd.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Czw Sie 14, 2008 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

usterka usunięta.
problem stanowiła znaczna nieszczelność filtra powietrza, silnik zasysał lewe powietrze i to w znacznych ilościach. przy spokojnej jeździe powodowało to zubożenie mieszanki i błąd 51.
jako ciekawostkę powiem, że problem nie występował przy dynamicznej jeździe ( nie mylić z katowaniem auta ) i to pomogło mi we właściwej diagnozie.
dzięki wmarek65 za zainteresowanie i pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jadwtr
*
*


Dołączył: Apr 20, 2005
Posty: 153

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 8:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co to jest ten EVAP gdzie się znajduje ?
Mam identyczne objawy
_________________
Andrzej Voyager 98r. 2,0 16V SOHC gaz BRC saqent 24
GG 8179044
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
RJSYSTEMS
*
*


Dołączył: Jul 19, 2008
Posty: 43

PostWysłany: Pon Wrz 08, 2008 9:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[img][/img]
strzałka pokazuje elektrozawór oczyszczania kanistra z nadmiaru oparów paliwa ( EVAP ).
patrząc od przodu auta po lewej stronie silnika.
wykasuj błędy ( odłącz aku na chwilę ), następnie odłącz wtyczkę zasilającą od EVAP`u i odpal na chwilę auto. potem zgaś i sprawdź kody błędów, powinien Ci pokazywać kod 12 i 31.
pojeździj parę dni i poobserwuj, jak wszystko będzie dobrze, to masz winowajcę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group