www.asu.pl :: Zobacz temat - Pompa paliwa i zawór zwrotny
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pompa paliwa i zawór zwrotny

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
RafalP
*
*


Dołączył: Aug 14, 2007
Posty: 72

PostWysłany: Sro Sie 06, 2008 10:10    Temat postu: Pompa paliwa i zawór zwrotny Odpowiedz z cytatem

Mam pytanko:
Czy to http://moto.allegro.pl/item409197017_voyager_caravan_1996_2000_pompa_paliwa_nowa.html jest kompletna pompa paliwowa w obudowie, z zaworem zwrotnym, czujnikiem ilości paliwa?

Czy do wszystkich silników jest taka sama pompa?
_________________
Pozdrawiam,
Rafa�
-----------------------------------------------------------
Chrysler Voyager 3.3 V6 '96 + sekwencja BRC
Fiat Coupe 2.0 16V plus '96 + sekwencja BRC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Sie 06, 2008 17:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do silników 3.3 -3.8 od 96-2000 napewno pasuje.Napewno nie pasuje do diesli Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy stosując taką pompę można zaślepić,powtót z listwy wtryskowej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 18:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale w jakim celu?,pompa zawsze daje wiecej paliwa niz potrzebuje silnik,dlatego jest stosowany powrot,inaczej cale paliwo lalo by sie w cylindry uposledzajac prace sondy lambda.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 18:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A no w takim celu,aby wyeliminować uszkodzony zawór ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 19:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przypuszczam wiec,ze zawor nie trzyma ci cisnienia na listwie.Problem jest taki,ze zawor trzyma mniejsze cisnienie na listwie niz maksymalne dawane przez pompe,wiec jesli zaslepisz powrot bedziesz mial przepal,zacznie swirowac ci sonda lambda a poprzez nia komputer,usmiercisz przy okazji katalizator.Jak juz chcesz koniecznie cos kombinowac to na twoim miejscu poszukalbym zaworu o podobnych parametrach jak twoj.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szukam zaworu.Chodzi tylko o odpalanie a potem LPG.Nie wynika z tego że pompa daje małe ciśnienie ,tylko że zawór puszcza za szybko ,przez co pompa nie może dobić odpowiedniego ciśnienia.Trzeba zaślepić powrót z zaworu listwy wtryskiwaczy,a naddatek ciśnienia ,wróciłby zaworem zwrotnym pompy paliwa.Oczywiście można też zrobić odcięcie pompy paliwa.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mozemy robic zaklady co ile dni bedziesz wymienial pompe paliwa...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to zakładajmy się .Ja stawiam każde pieniądze,a ty?Przecież ,jesli jest wszystko sprawne,to pompa i tak pompuje cały czs i się wysila,bo zawór w listwie puszcza dopiero przy 4-6 atm(dokładnie nie pamiętam).Jeśli pompa ma dodatkowy zawór zwrotny,to on działa tak samo jak ten w listwie.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie mozna odmowic ci racji. zawor puszacza nieco wieksze cisnienie niz odaja pompa. jednakze zatkanie przewodu powrotnego spowoduje wzrost cisnienia paliwa az do zatrzymania pompy.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na listwie ciśnienie musi być wyrównane nadwyżki przepuszcza zawór,i chyba nie wydaje mi się aby 6 at tam się gromadziło na wtryskiwacz musi być stałe ciśnienie bo zmieniało by dawkę paliwa ,rubi a jaką masz instalkę bo ja mam 2 gen i mogę odpalić bez paliwka w razie awarii.Jeśli nie chcesz ingerować w intalację ogonalną to na zasilaniu pompy wciśnij sobie przekażnik i wyłacznik sterujący przekażnikiem i po kłopocie.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 5:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak pisałem wcześniej jest problem z ciśnieniem paliwa.Gaz jest I generacji ma 9 lat i nie będę go zmieniał.A ta (( http://moto.allegro.pl/item409197017_voyager_caravan_1996_2000_pompa_paliwa_nowa.html )) - pompa ma właśnie zawór zwrotny,który spełnia zadanie nie dopuszczenia do wzrostu nadmiernego ciśnienia.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 7:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam jestem ze wsi jak widac ale zawory zwrotne w pompach paliwa stosowane sa po to(jak sama nazwa wskazuje) zeby po wylaczeniu pompy utrzymywalo sie cisnienie na wtryskach i paliwo nie odplywalo spowrotem do zbiornika ,a nie po to zeby zmniejszyc cisnienie lub je regulowac. do tego sluzy zawor /reulator na listwie wtryskow.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 7:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piszesz bzdury.Nie rozumiesz zasady działania systemu wtryskiwaczy.Po prostu troszkę się wysil i pomyśl.Tu nie chodzi o to jak powinno być,tylko o zasadę działania.
Widać że forum trochę ożyło.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 7:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darek ma rację , jak jest walnięty zawór zwrotny jak sama nazwa wskazuje to np po kilku godzinach paliwo się cofnie


Pompa wirnikowa umieszczona jest wewnštrz zbiornika paliwa w odpowiednim koszu, w którym znajduje się również czujnik poziomu paliwa oraz po stronie ssšcej pompy siatkowy filtr paliwa. Warunkiem poprawnej pracy pompy jest jej całkowite zanurzenie w tłoczonym paliwie. Przepływajšce przez pompę paliwo chłodzi pompę oraz czy�ci szczotki i kolektor. Pompa wyposażona jest w zawór nadmiarowy, który łšczy komorę tłoczenia z komorš ssania, kiedy ci�nienie w komorze tłoczenia przekroczy dopuszczalnš warto�ć zapobiegajšc w ten sposób przegrzewaniu się silnika elektrycznego. Umieszczony w komorze tłoczenia zawór zwrotny zapobiega całkowitemu opróżnieniu układu zasilania, gdy pompa nie pracuje. Nominalna wydajno�ć pompy zależy od prędko�ci wirnika, która z kolei zależy od napięcia zasilania.
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 8:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O czym ty piszesz człowieku,nie na temat.Tu nie chodzi o zasadę działania ani o budowę oryginalnej pompy,tylko tej ,która jest w podanym linku.
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 8:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rudi ,ze chwile bedziemy ci musieli zmienic nicka na wodolejca lub bajkopisarz. to ty nie rozumiez dzialania ukladu wtryskowego. powiem wiecej,nie zadales sobie trudu sprawdzenie (wlasnoerczenie lub w literaturze) jak zbudowana jest pompa paliwa. cos ci sie wydaje i uznajesz to za prawde. takei zachowania fachowo nazywaja sie "konfabulacja". idz poczytaj troche ,pobaw sie autami(swoimi) i potem pisz. jeszcze raz podkreslam,ze to forum techniczne ,a nie science fiction i porady tu udzielane maja oswiecac spoleczenstwo ,a nie mieszcze im w glowie,a forumowiczow wystawiac na posmiewisko.
reasumujac-piszesz bzdury ,a mnie-czlowieka ktory chce ci w dobrej wierze pomoc i powiedzisc jak jest naprawde-o pisanie tych bzdur oskarzasz!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 8:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gazws i inni-mam propozycje.jak czlowiek chce dyskutowac z samym soba to zostawmy mu ta mozliwosc. potem tylko bede mial troche roboty z usuwaniem postow i tyle....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 8:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I co teraz będziecie robili ?
_________________
Chrysler Voyager 1992 Dodge Caravan 3.0 1996
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 8:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mysle,ze niewiele sie zmieni nasze zycie Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 13:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rudiszubert napisał:
I co teraz będziecie robili ?

normalnie się załamię Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 13:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gazws-rozumiem,ze twoje zycie stracilo barwy? Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 14:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nic się nie stało jutro będzie lepiej Idea

u nas na forum tajemnicevoyagerow też był taki delikwent co tylko zadymy szukał , więc jestem odporny na takie osobniki

wiadomo też że ja wszystkich rozumów nie zjadłem ale kolega rudi odpowiada zaraz kontrą co jest niegrzeczne
życie . Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 14:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oczywiscie ,ze nie zjadles wszystkich rozumow bo zrobil to kolega rudi Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Wto Sie 19, 2008 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Confused a my się dziwimy że oddając w ręce swój samochód na warsztat dwóch taki dorwie sie do silnika ................Jezu chroń nas. Laughing
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group