www.asu.pl :: Zobacz temat - Jak wyłączyć cylinder?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak wyłączyć cylinder?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 13:56    Temat postu: Jak wyłączyć cylinder? Odpowiedz z cytatem

Jak w temacie czyli jak wyłączyć cylinder z pracy? Z banku 2 można po prostu zdjąć sterowanie wtryskiem, ale z banku pierwszego nie da się - nie ma dojścia. Czy jest inny sposób na zablokowania wtrysku, zapłonu ... Nie chcę zdejmować przewodu z modułu bo można go w ten sposób załatwić.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Cze 27, 2008 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy podpowiedź, że mam instalację gazową da coś? Normalnie przy przejściu na gaz odcina się wtryski - może tu się uda coś rozpiąć? Potrzebne pomysły...
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Cze 27, 2008 17:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ściągnij przewód wysokiego napięcia i przytknij go bezpośrednio do masy, albo przez zapasową świecę - nic się nie stanie jeżeli przewód będzie miał przejście do masy. Wtedy dopiero możesz bezpiecznie odpalić silnik.
Moduły zabija napięcie, które nie ma ujścia na masę.
Przy instalacji gazowej odcina się wszystkie wtryski jednym odwodem od razu.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Cze 27, 2008 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ściągnij przewód wysokiego napięcia ...
Tyle że muszę mieć przewód który bym wetknął w cewkę. Z tylnych świec nie zdejmę przewodu. Druga sprawa, że prawdopodobnie to nic nie da. Jak przyłożę rękę do rury wydechowej to wyraźnie czuję pykanie (puffanie) i chciałem sprawdzić który cylinder to powoduje. A z tego co mnie naprostowano to mi nic nie pokaże. Podejrzewam, że któryś popychacz nie zamyka i przedmuchuje przez zawór zamiast dać w tłok. Jeśli jest inny sposób na sprawdzenie to proszę o info.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pią Cze 27, 2008 22:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli czujesz powitrze wydmuchiwane w okolicach wydechu to prawdopodobnie uszczekę wydmuchło,jeśli by ci zawór nie domykał miał byś strzały albo w wydech albo w ssący,ja bym normalnie sprawdził ciśnienie (kompresję) to bu wykluczyło trochę usterek,jeśli kompresja jest oki to iskrę na świecach.Jeśli masz to wszystko w porządku trzeba sprawdzić różnicę pomiędzy paliwem a lpg jak na lpg jest okey to wtryskiwacz kuleje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sob Cze 28, 2008 0:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciśnienie w cylindrach wzorcowe -9,5. Problem jest na gazie i benzynie. gdyby uszczelka to gdzie? Nie mam oleju w płynie ani mazi w oleju. Czy to że niektóre popychacze hydrauliczne dopiero po pewnym czasie odpuszczają i mają "luz" to normalne? Krótko po wyłączeniu silnika i rozebraniu dolotu są wbite tak że nie pisną. Czy np laski do zaworów mają "luz", powyginane od ciepła itp itd przez co nie pracują prawidłowo zawory?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Cze 28, 2008 7:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście nie chodziło mi o uszczelkę pod głowice a uszczelki połączeń kolektora,nie wiem jak u ciebie to wygląda ale umnie t&c 3.8 ma gdzie wydmuchnąć-wykryłem u siebie przedmuch na rurce do zaworu egr,jeśli masz ciśnienie prawidłowe to zawory są ok jeśli popychacze by puszczały to byś słyczał klekot diesla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sob Cze 28, 2008 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

uszczelki kolektora kupiłem nowe gdy miałem wymieniane dwa popychacze (poprzedni "mechanik" spawał je silikonem Sad ). Najpierw był jeden do wymiany, ale potem dzwonili mi że jeszcze drugi trzeba wymienić. Pomogło to na krótko, tak że silnik zaczął równiej pracować. Ale ciągle to samo, słabiuuuutki, trzęsie nim, pyka z rury...
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Cze 28, 2008 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do mojego country też muszę wymienić na tylnych cylindrach nie wiem ile masz rozbierania ale ja od razu wymienię wszystkie (jedne pieniądze - wymienisz dwie to puszczą inne i kurcze znowu rozbieranie i koszta)tylko jeszcze się wacham bo w przeciwieństwie do ciebie mój motorek ma povera najpierw uszczelnię tubes do zaworu recyrkulacji co mi dmucha spalinami i solenoid egr co ma dziurki i zapala się zółta,świeceprzewody i zobaczymy czy popychacze będę wymieniał.Oby nie bo jeden 120 kosztuje Crying or Very sad Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sob Cze 28, 2008 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oto co znalazłem na Technical Service Publications (płyta którą uploadowałem niedawno). Proszę o przetłumaczenie wytłuszczenia - bo to podejrzewam z całej tej listy -na nasze bo za mało techniczny jestem ewentualnie czy coś jeszcze mogłoby pasować do opisu moich problemów z mocą i puff'aniem:
o Insufficient Power

Possible Source(s):
§ Damaged hydraulic valve tappet.

Action(s) to take:
§ REPLACE hydraulic valve tappet.

Possible Source(s):
§ Damaged hydraulic valve tappet guide.

Action(s) to take:
§ REPLACE hydraulic tappet guide.

Possible Source(s):
§ Compression leakage at valve seat.

Action(s) to take:
§ SERVICE or REPLACE valve, valve seat and/or cylinder head.

Possible Source(s):
§ Seized valve stem.

Action(s) to take:
§ REPLACE valve stem.

Possible Source(s):
§ Weak or broken valve spring.

Action(s) to take:
§ REPLACE valve spring.

Possible Source(s):
§ Damaged cylinder head gasket.

Action(s) to take:
§ REPLACE cylinder head gasket.

Possible Source(s):
§ Cracked or distorted cylinder head.

Action(s) to take:
§ REPLACE cylinder head.

Possible Source(s):
§ Damaged, worn or sticking piston ring(s).

Action(s) to take:
§ SERVICE or REPLACE piston ring(s).

Possible Source(s):
§ Worn or damaged piston.

Action(s) to take:
§ REPLACE piston.

Possible Source(s):
§ Damaged fuel system.

Action(s) to take:
§ REFER to the «Powertrain Control/Emissions Diagnosis Manual».

Possible Source(s):
§ Damaged ignition system.

Action(s) to take:
§ REFER to the «Powertrain Control/Emissions Diagnosis Manual».

Possible Source(s):
§ Slipping transaxle.

Action(s) to take:
§ REFER to «Section 07-01».

Possible Source(s):
§ Dragging brakes.

Action(s) to take:
§ REFER to «Section 06-00».

Possible Source(s):
§ Incorrect tire size.

Action(s) to take:
§ REFER to «Section 04-04».

Possible Source(s):
§ Restricted exhaust system.

Action(s) to take:
§ REFER to «Section 09-00».
__________________
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pon Cze 30, 2008 9:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może takie filmiki dadzą jakieś pomysły co to może być?
http://rapidshare.com/files/125852462/MOV07037.MPG.html
http://rapidshare.com/files/125852463/MOV07038.MPG.html
Widać jak się trzęsie silnik oraz słychac wyraźnie pykanie z rury. Czy zakładając że pomiar ciśnienia dał wynik 9-10kg/cm2 to zawory/głowica są dobrze zrobione?
No i w dalszym ciągu co to jest wytłuszczone w poprzednim
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Cze 30, 2008 13:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gobowiec napisał:
oto co znalazłem na Technical Service Publications (płyta którą uploadowałem niedawno). Proszę o przetłumaczenie wytłuszczenia - bo to podejrzewam z całej tej listy -na nasze bo za mało techniczny jestem ewentualnie czy coś jeszcze mogłoby pasować do opisu moich problemów z mocą i puff'aniem:
o Insufficient Power

Possible Source(s):
§ Damaged hydraulic valve tappet.
zwalony hydrauliczny popychacz zaworu

Action(s) to take:
§ REPLACE hydraulic valve tappet.

Possible Source(s):
§ Damaged hydraulic valve tappet guide.
zwalona prowadnica hydraulicznego popychacza zaworu

Action(s) to take:
§ REPLACE hydraulic tappet guide.

Possible Source(s):
§ Compression leakage at valve seat.

Action(s) to take:
§ SERVICE or REPLACE valve, valve seat and/or cylinder head.

Possible Source(s):
§ Seized valve stem.

Action(s) to take:
§ REPLACE valve stem.

Possible Source(s):
§ Weak or broken valve spring.

Action(s) to take:
§ REPLACE valve spring.

Possible Source(s):
§ Damaged cylinder head gasket.

Action(s) to take:
§ REPLACE cylinder head gasket.

Possible Source(s):
§ Cracked or distorted cylinder head.

Action(s) to take:
§ REPLACE cylinder head.

Possible Source(s):
§ Damaged, worn or sticking piston ring(s).

Action(s) to take:
§ SERVICE or REPLACE piston ring(s).

Possible Source(s):
§ Worn or damaged piston.

Action(s) to take:
§ REPLACE piston.

Possible Source(s):
§ Damaged fuel system.

Action(s) to take:
§ REFER to the «Powertrain Control/Emissions Diagnosis Manual».

Possible Source(s):
§ Damaged ignition system.

Action(s) to take:
§ REFER to the «Powertrain Control/Emissions Diagnosis Manual».

Possible Source(s):
§ Slipping transaxle.

Action(s) to take:
§ REFER to «Section 07-01».

Possible Source(s):
§ Dragging brakes.

Action(s) to take:
§ REFER to «Section 06-00».

Possible Source(s):
§ Incorrect tire size.

Action(s) to take:
§ REFER to «Section 04-04».

Possible Source(s):
§ Restricted exhaust system.

Action(s) to take:
§ REFER to «Section 09-00».
__________________

_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Cze 30, 2008 13:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no....ale do czego ten cytat? Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pon Cze 30, 2008 13:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darioso twoja wypowiedź bardzo wiele wniosła do tematu Shocked
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Cze 30, 2008 14:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurde nie jestem blondi, ale sorki ja tylko starałem się przetłumaczyć dwa pierwsze zdania. No wiem, że mogłem skrócić ten cytat żeby nie powtarzać durnie całości... Embarassed
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pon Cze 30, 2008 16:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki wszystkim za wpisy Smile - najważniejsze że dostałem tłumaczenie i bez problemu go znalazłem. Teraz tylko pytanie czy jeszcze coś może być przyczyną oprócz wymienionego/wytłuszczonego. Byłem w jednym zakładzie i stawiają na rozrząd. I powiedzieli że zajmie to im 2 dni bo muszą zwalić silnik. Jestem podejrzliwy i dlatego pytam Was czy faktycznie trzeba zwalić silnik aby sprawdzić/ustawić rozrząd? Coś tam zaczął tłumaczyć że może być wytarty wałek. To wtedy zgadza się że muszą go spuścić, bo wałek wychodzi w poprzek auta. Ale rozumiem że większość robót mogą zrobić rozbierając tylko go góry - dolot, bez spuszczanie silnika.
Czytając o różnych matactwach dziejących się serwisach aż się boję zostawiać autka by nie wrócił w stanie gorszym niż przed naprawą. Uświadomcie mnie zanim rozdziewiczą silnik. Dodam jeszcze. że obserwując korek wlewu oleju oraz otwór na bagnet nic nie pierdzi/dmucha/chlapie. To oraz przy dobrej kompresji powinno raczej wskazywać na rozrząd, dobrze kombinuję? Z amerykańskiej strony Windstara powiedzieli abym sprawdził nie tylko ciśnienie wytwarzane przez sinik, ale sprawdzić również kompresorem wszystkie cylindry. Czy dobrze rozumiem że mam wpiąć się kompresorem zamiast świec i patrzeć czy trzyma ciśnienie i nie spierdala gdzieś bokiem? Jak wrócę z zakupów (z żoną - chce kupic nowy odkurzać za pieniądze które dostałem za sprzedaż Nissana Sentrę Smile ) to dopiszę jeszcze.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Cze 30, 2008 16:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma takiej możliwości abyś wpął kompresor pod konkretny cylinder i ciśnienie nie uciekało, chociażby przez szczeliny na pierścieniach, a muszą one być bo byś silnik zatarł. Nie do końca rozumiem po co komu kompresor do sprawdzenia ciśnienia w cylindrach, dla mnie jakaś podpierduła.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Cze 30, 2008 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba trafiłeś na stronę dla blondynek Laughing Laughing przecież jest to odwrotność sprawdzania kompresji się uśmiałem Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pon Cze 30, 2008 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oryginalny text:
By removing the valve cover and using a hose from a compression gage put air pressure in the cylinder. A leaking valve you can hear. Move the valve spring by hand you will feel a worn valve guide. By watching watching it run a bad lifter or cracked spring will be noticeable.
You can change a spring or install a new valve seal by holding the valves closed with air pressure. If you need to do this ask?
W moim tłumaczeniu:
Usunąć pokrywę zaworów, od kompresora wtłoczyć powietrze do cylindra. Przeciekający zawór będzie słyszalny. Przesuń ręcznie sprężynę zaworu i wyczujesz wytarte prowadnice zaworów. Obserwując pracę można wyłapać nieczynny popychacz albo pękniętą sprężynę. Można wymienić uszkodzoną sprężynę albo założyć nową ?uszczelkę? (?pierścień?) poprzez zamknięcie zaworu sprężonym powietrzem. Zapytaj jeśli potrzebujesz.

Drugi post do mojego wątku:
I have used both the air compressor and compression tester to test engine conditions. I find the compression tester handier and quicker.... but, granted, it won't detect all the faults that a compressor will.
Używałem zarówno kompresora jak i pomiar kompresji do sprawdzenia stanu silnika. Pomiar kompresji jest szybszy i łatwiejszy... ale, przyznaję, nie wykryje wszystkich usterek które kompresor pokaże.

Dzisiaj zadzwoniłem do gościa co robi głowice. Za zrobienie silnika bym musiał wyłożyć około 3 tysiaki. Żeby było smieszniej, jeśli dobrze zrozumiałem to w stanach za to samo 800pln ($320 for blasting, milling, a valve job and . . . new gaskets & head bolts) U nas za tyle to masz tylko robociznę od dwóch głowic.
Mogę od znajomego mojego znajomego kupić silnik używany i z przekładką wyjdzie tyle samo. Podobno przebieg ma 80tyś i jest w dobrym stanie. Wyjęty z rozbitego windstara. Tylko na ile faktycznie ma 80tyś i na ile jest w dobrym stanie? Nie wiem czy ryzykować.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany


Ostatnio zmieniony przez Gobowiec dnia Pon Cze 30, 2008 21:55, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Cze 30, 2008 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszelkie patenty na weryfikowanie usterki są praktycznie mile widziane, w w/w przykładu bym spróbował z ciekawośći nic nie uszkodzisz powietrzem po ciśnieniem trochę numizmatyki jest w tym że wykryjesz rysy na prowadnicach przekręcajac zawór,jakie rysy Question Spodkałem się ze stronami serwisowymi że demontażu polecali przecinak i młot ot i paidiot.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Cze 30, 2008 22:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gobowiec
Dokładniej szczelność cylindrów sprawdza się wlewając do każdego cylindra po ok 20-30 ml oleju silnikowego.
Później mierzymy tak jak normalmie ciśnienie w tym cylindrze.
Jeżeli ciśnienie podskoczy drastycznie to zawory są idealnie szczelne, a jeżeli podskoczy tylko trochę to zawory na tym cylindrze są zwalone.
Olej przy tej próbie uszczelnia pierścienie, zaworów nie da rady uszczelnić, bo ciśnienie go wydmuchuje.
Kompresorem dowiemy się, który dokładnie zawór nie trzyma i w sumie tylko tyle, ewentualnie może uda się zlokalizować jakieś pęknięcie w głowicy.
U ciebie jak pyka w tłumik to już wiadomo, że nie trzyma któryś wydechowy.
Jeżeli próba olejowa coś pokaże to i tak trzeba rozbierać silnik, żeby to zrobić więc ważne aby wiedzieć na którym cylindrze szukać.

Odnośnie sprężyn zaworów to też dobry trop i warto nim pójść, bo jak jest któraś pęknięta to zawór wtedy nie domyka na czas mimo, że jest szczelny.
Przy dłuższej jeździe na pękniętej sprężynie zawór się wypala i mamy wtedy też nieszczelność.

Więc jak widzisz WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO RZYMU Very Happy
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Lip 02, 2008 11:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytanie pomocnicze: czy mając instalację gazową mam wszystkie wtryski podpięte pod emulator? Wtedy miałbym dostęp do przewodów sterujących wtryskiem i można by je pojedyńczo odpinać. Tylko co mogę sprawdzić odpinając wtrysk? Czy wyeliminuje to pykanie?
PS> podobno nigdy nie należy odpinać wtrysków we Voykach bo można sobie uszkodzić sterowanie. W Wini to nie szkodzi.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group