www.asu.pl :: Zobacz temat - obroty
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 11:06    Temat postu: obroty Odpowiedz z cytatem

Wiem , że gdzieś było ale nie mogę znaleźć, więc sory za nowy wątek.
Pytanie dotyczy Bonnevilla.
Przy prędkości 110-120 km/h mam 3000 obr. Nie za dużo?
Zastanowiło mnie to bo w chevym przy takiej prędkości obroty są ze 2000.
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 11:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a masz wlaczone OD ? jak masz to powinno byc okolo 1500-1800 jesli masz silnik 3800 bo jak 3100 to chyba wiecej ,ale nie tyle-trza czekac w takim przypadku na uztkownikow 3100.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 11:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie jechałem na OD, silnik 3.8
W Chevym jest tylko D i ewidentnie po odpuszczeniu gazu obroty spadają (lock up) i autko goni sobie spokojnie , tu mam wrażenie braku tego zjawiska. Zaraz jeszcze sie przejade i zobacze czy jest różnica na D i OD.


Sprawdziłem.

Lock up się moim zdaniem nie zapina.Obroty spadają po każdej zmianie biegu. Auto reaguje na całkowite odpuszczenie gazu i spadają do ok 2000, ale potem jak chce dalej jechać - nie zostają na tym poziomie przy równej jeździe.

CO DALEJ?
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ktoś wie? Naprawa skrzyni czy czegoś.... Question
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 7:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podpowiedzcie coś bo nie wiem czy tak jeżdzić czy myśleć o naprawie.Tylko czego. Jakieś sterowanie skrzyni czy co.
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 16:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy stałej prędkości lekkie dociśnięcie pedału gazu skutkuje podniesieniem się wskazówki obrotomierza - lockup nie zapięty. Może się rozpinać przy gwałtownym lub głębokim wciśnięciu pedału gazu (w zależności od rozwiązania, typu, modelu...) Podczas przyśpieszania po przełączeniu biegu powinien po chwili nastąpić spadek o jakieś 300-500obr/min - zapięcie lockup. Najbardziej widoczne jest to na 3 i 4 biegu. Nie powinieneś jeździć z nie działającym lockupem. Następować może przegrzewanie się płynu w skrzyni, po za tym jeżeli to awaria w asb nie należy jej na pewno lekceważyć bo można popsuć więcej!!!!!
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 17:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie, w myśl tej zasady, którą dobrze opisałeś i która jest mi znana lock up u mnie się nie zapina ale co może być tego powodem, gdzie szukać przyczyny, co powinienem wiedzieć i od czego zacząć szukanie usterki, żeby mi jakiś mądry fachowiec nie wcisnął kitu za 5tys.
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Sro Cze 25, 2008 13:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

4T60E elektrozawór Lock-Up
Czy to jest to co mogło się zepsuć ?
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Cze 25, 2008 13:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może być elektrozawór, może być problem z podciśnieniem, może być problem zTPS-em, lub sama płyta zaworowa Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Sro Cze 25, 2008 15:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A konwerter ? komputer nic nie pokazał, byłem u mechanika , coś bąkał o konwerterze, przejechaliśmy się z podpiętym kompem, wszystkie biegi wchodzą. nadbiegu nie ma. Trzeba wyjąć skrzynię ? Jak sprawdzić co jest?
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Cze 25, 2008 15:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co to znaczy nadbiegu nie ma? Nie masz 4 biegu?
Konwerter bo w nim jest sprzęgło lockup, też może być zepsute. Komputer tego nie pokaże. Jak wspomniał Anthrax, możliwości jest wiela i z samymi chęciami śrubokrętem i miernikiem napięcia nie dowiesz się co się mogło stać. Chyba że ktoś Cię naprowadzi na możliwy zepsuty zawór, określi Ci co powinieneś odczytać, np ten co podajesz i go sprawdzisz. Usterka może być mechaniczna, hydrauliczna lub elektryczna. Dla każdej z tych trzech istnieć może po kilka przyczyn. Lepiej jedź do dobrego mechanika, niech sprawdzi testami odpowiednimi dla tej konstrukcji skrzyni (nie tylko elektronicznymi!) co się mogło stać.
U mnie w winim działo się tak że zapalała się kontrolka OD - awaria, i lockup się nie załączał. Przyczyna? Zalana wodą wtyczka wchodząca do skrzyni. U ciebie może być oczywiście coś innego.
Powodzenia!!!
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Sro Cze 25, 2008 23:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Źle to sformułowałem, 4 bieg jest ale lock up się nie zapina. U mechanika byłem - twierdzi, że to konwerter i chce wyjmować skrzynię. A jeśli to wtyczka? Very Happy
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sro Cze 25, 2008 23:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapłacisz jak za wymianę konwertera Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Cze 26, 2008 6:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli rzeczywiscie masz skrzynie z lock up'em to zapina go zawor,czesc(elektryczna) jak najbardziej wymienna,posiadacze PTS'ow z silnikiem 3.1 wiedza o co chodzi.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Czw Cze 26, 2008 8:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lift napisał:
Zapłacisz jak za wymianę konwertera Laughing Laughing


Very Happy
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Czw Cze 26, 2008 19:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze dlaczego zaraz podejrzewać ludzi że chcą oszukać, okraść ??? Konwerter w używanych autach często kwalifikuje się do regeneracji, podobnie jak w manualu wymieniamy tarczę i docisk. Są firmy w Polsce i za granicą zajmujące się tym.
Przepalenie jakiegokolwiek elektrozaworu skutkowało by wyrzuceniem błędu przez komputer - brak przejścia. Zużycie mechaniczne sprzęgła lockup raczej nie zostanie wychwycone (w zależności od modelu skrzyni). Co innego zużycie tarcz w skrzyni - poślizgi - te są wychwytywane i zakwalifikowane jako różnica prędkości obrotowej wejścia i wyjścia ze skrzyni. A jak u Ciebie z płynem? Kiedy był zmieniany, jaki ma kolor i jeśli zmieniałeś co było we filtrze?
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Pią Cze 27, 2008 7:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ależ ja szukam tylko przyczyn i możliwości, żeby nie być tak całkiem zielony. W życiu nie spotkałem bardziej ufnego człowieka niż ja Very Happy Jasne, że wszystko się może zepsuć. Olej wymieniany był niecały miesiąc temu. Poziom , kolorek i zapach - wzorcowe. Przy zmianie miska czysta.
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pią Cze 27, 2008 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie, jak by się tarczki lockup wytarły, gdzieś by się powinny podziać. Może urządzenie wykonawcze - siłownik, jakiś popychacz... Słowem diagnoza. A wcześniej lockup był? Dlaczego pytam. Niektórzy mało jeżdżąc, krótkie odcinki mogą w niektórych modelach aut nie doświadczać wcale lockupa gdyż zaczyna on działanie dopiero po prawie kompletnym rozgrzaniu. Ale nie sądzę byś nie zrobił nigdy odcinka dłuższego niż 20mil...
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group