www.asu.pl :: Zobacz temat - silicon
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

silicon

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 15:14    Temat postu: silicon Odpowiedz z cytatem

Temat mocno naciskany na amerykańskim forum windstara - nigdy nie używać silikonu przy silniku jesli nie jest zaznaczony jako bezpieczny dla sondy lambda a i to ostrożnie. Podobno związki ulatniające się skutecznie niszczą sondy. Nie wiem na ile to prawda, ale mi przednia sonda (już wcześniej trochę szwankująca) szybko padła i to po tym gdy użyłem czerwony silikon przy wlocie powietrza.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 16:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jaki ma wpływ czerwony silikon na sonde,ale wiem jadno strasznie śmierdzi,strasznie brudzi i puszcza olej po niedługim czasie - dlatego go nie używam. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widocznie związki octu jakie są w silikonie jakoś oddziaływują na skład paliwa a to z kolei jakoś negatywnie wpływa na spaliny i odczyty sondy.

Kiedyś dawno temu zastosowałem silikon pod gażnikiem w poczciwym Polonezie i po tym ledwo chodził a o regulacji jakiejkolwiek nie było mowy. Po wyczyszczeniu silikonu wszystko wróciło do normy i od tamtej pory nie stosuję żadnych niekonwencjonalnych uszczelniaczy w obrębie układu zasilania. Wniosek - coś w tym jest i mogę potwierdzić negatywny wpływ silikonu na układ zasilania i to bez jakiejkolwiek elektroniki

Są dostępne silikony o odczynie neutralnym (trzeba czytać etykietki) więc może takie będą się nadawać i nie będą robić krzywdy sondom jeżeli ktoś już musi go zastosować .

Osobiście proponuję używać zwykłych uszczelek przynajmniej do układu zasilania! bo inne miejsca nie mają raczej wpływu na sondy więc myślę że bez ograniczeń.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

opowiem o swoim doswiadczeniu z silikonem. w poprzednim samochodzie(ford tempo) mikser gazowy zostal zamontowany pomiedzy filtrem powietrza ,a metalowym korpusem przepustnicy . w zwiazku z tym,ze nie byla to idalna srednica gazownik uszczelnil to czarnym silikonem. nic sie nie dzialo,sonda dzialala ok. przy jakiejs modernizaccji zmienilem uszczelnienie na czerwony silikon(wysokotemperaturowy) jednoczesnie wygladzajac wnetrze przewodu dolotowego( wczesniej byly tam gluty silikonowe). po tej operacji rowniez nic sie nie dzialo. nie przecze ,ze silikon moze miec jakies zle oddzialywanie ,ale nie moge tez tego potwierdzic.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Słuchajcie są silikony grafitowe - niby bardzo dobre , ale wiadomo że sam grafit negatywnie działa na elektronikę, więc może tu jest przyczyna ? Ale z drugiej strony sonda to tylko czujnik - sam już nie wiem Confused
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Maj 31, 2008 12:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aby wykluczyć ten problem najlepiej wogóle na dolocie nie stosować silikonu,może więcej pracy trzeba poświęcić na wykonanie uszczelki lub zastosowanie uszczeniacza (oringu)ale efekt dużo,dużo lepszy.Oringi też robią na wysokie temperatury np:do automatów.Czytałem iż w sondzie lambda używa sie platyny(napylana)na styki,po wypaleniu nie działa jak powinna- myślę że też zależy od tego jakie paliwko lejemy (naczym jeżdzimy)Sondy zazwyczaj wytrzymują od 100000 do 150000km,zależy od producenta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Cze 01, 2008 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na przewodach powietrznych to inna sprawa bo przecież powietrze nie rozpuści dobrze wyschniętego i odparowanego silikonu. chodzi mi bardziej o to żeby absolutnie nie stosować go przy bezpośrednim kontakcie takich uszczelnień z paliwem czyli gdzieś przy kolektorach, wtryskach itp.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Cze 02, 2008 5:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja sie tu nie zgodze z niektorymi opiniami! silikon jest bardzo dobrym uszczelnieniem pod kilkoma warunkami :
- ma to byc silikon do zastosowan przemyslowych/motoryzacyjnych a nie sanitarny za 6zl/tuba!
- powierzchnie do uszczelnienia musza byc ODTLUSZCZONE i wolne od plynow eksploatacyjnych(glownie plynu chlodniczego)
- po zastosowaniu BEZWGLEDNIE musimy mu dac czas do wyschniecia!najlepiej 1 dzien i dopiero wtedy zalac uklad olejem czy uzywac "urzadzenia"
- silikon NIE JEST odporny na benzyne! pod jej wplywem robi sie galaretowaty i puchnie! => raczej nie powinno sie go stosowac w bezposrednim sasiedztwie paliwa, a uklad dolotowy w okolicy przepustnicy niestety brudzi sie parami paliwa!
- stosujac silikon przy kanalach olejowych stosowac go z glowa! tzn. cienka warstwe! zeby nie doszlo do oderwania gluta i zatkania kanalu..
i chyba tyle tak ogolnie ze stosowania silikonu!
a i jeszcze jedno dosc wazne - nie ma elastycznych silikonow odpornych na 700czy 1000st!! wiekszosc konczy swoj zywot przy ok.300 a i to jest "chwilowe"...i jeszcze cos- nie kazdy silikon czerwony jest "zaroodporny"! a jesli juz ktos chce stosowac "zaroodporny" to sa dostepne rozne kolory - m.in. czarny! ja wiem ze o gustach sie nie dyskutuje, ale wierzcie ze nie ma nic bardziej festyniarskiego i tjuningowego Smile niz zainstalowane przez jakiegos nawiedzonego "artyste plastyka" kilogramy czerwonego silikonu wystajacego tu i owdzie w komorze silnika Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pon Cze 23, 2008 13:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja używam silikonów Amtra, są dostępne w różnych kolorach:


Ale nie wiem czym się różnią, na wszystkich jest napisane że są bezoctowe.

I wiem że szary jest z dodatkiem pyłu aluminiowego, a miedziany tak naprawdę nie zasycha jak silikon, ma konsystencję bardzo gęstej pasty do zębów i poprostu taki jest , nie zasycha. A wszystkie inne kolory, czarny, niebieski itp są odporne na wysokie temperatury (315C) i olej.

Jedynie przezroczysty jest odporny na mniejsze temp.

Wiadomo najlepiej używać nowych uszczelek, tylko do niektórych amerykańców to trzeba by sprowadzać specjalnie ze stanów i to od dealera danej marki, bo w sklepach do wszystkich samochodów typu rockauto lub summit nie ma takich uszczelek, np pod przepustnicę itp.
albo są błędy w opisach i przysyłają inną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 5:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Wiadomo najlepiej używać nowych uszczelek, tylko do niektórych >amerykańców to trzeba by sprowadzać specjalnie ze stanów i to od >dealera danej marki

jesli uszczelka jest papierowa to w kilka minut mozna ja wyciac lub wyklepac wedlug wzoru, za ktory posluzy nam jedna z czesci uszczelnianego elementu i juz nie ma klopotu. do takich uszczelek mozna uzyc specjalnej tektury "na uszczelki" lub zwyklego bristolu czy kawalka innej tekturki i tez bedzie trzymac, czasem nawet lepiej niz oryginal bo bedzie idealnie pod dany element a nie klepana z matrycy gdzie pozniej wystaja centymetrowe wargi Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 6:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

faktycznie można wycinać, pamiętam jak ojciec kiedyś do skody 105 z takiego specjalnego impregnowanego papieru wycinał.
ale tektura chyba nie wytrzyma wysokich temperatur. Te uszczelki co miałem oryginalnie pod gardzielą przepustnicy (throttle body) to były jakieś z blachy aluminiowej dwie warstwy a w środku jakiś materiał. Uszczelka była już zgnieciona wić jak to skręciłem na miedziany amtra.

Ale jeszcze sobie myśę że możliwe że oprócz samego uszczelniania funkcja uszczelki to pewna izolacja termiczna elementów, np gaźnik (przepustnica) od kolektora dolotowego. Tutaj faktycznie sam silikon nie zapewni izolacji bo powierzchnie będą się stykały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Przemok
*
*


Dołączył: Jun 12, 2008
Posty: 133
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 9:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sklepach typu Fiat 126/Żuk/Skoda (starsze modele), ew z akcesoriami samochodowymi można kupić arkusze materiału uszczelkowego o nazwie "kręgielnit" czy coś podobnego. Najczęściej występuje ten o grubości 2mm, ale są też inne. Jest odporny na temperature, oleje, benzynę itp i z pewnością nie szkodzi samochodowi. Wycina się z niego podobnie jak z grubego brystolu, może potrzeba troszke więcej wysiłku, do otworów na śruby dobrze mieć "wybijaki" (kpl z różnymi średnicami ok 15-20 pln w markecie albo na targowisku). Polecam.
_________________
Grand Voyager Town&Country 3,8 2002 Grand Voyager Town&Country 3,8 1997 lpg/pb sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group