www.asu.pl :: Zobacz temat - Bardzo Proszę o pomoc.. MIgająca ikonka swiec zarowych
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bardzo Proszę o pomoc.. MIgająca ikonka swiec zarowych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Pią Cze 06, 2008 11:51    Temat postu: Bardzo Proszę o pomoc.. MIgająca ikonka swiec zarowych Odpowiedz z cytatem

od pewnego czasu auto mi gaśnie i zapala się migająca ikonka świec zarowych

z tego co się dowiedziałem powodow moze byc kilka, albo czujnik stop - przy moim juz ktos majstrował więc zamowiłem nowy - niestety z strajkiem poczty do dzis go nie otrzymałem

ktoś majstrował jeszcze przy 1 [ lub ostatnim jak kto woli ] cylindrze jest jakiś czujnik, u mnie brakuje wtyczki i wszystko jest spięte za pomocą domowych sposobów, tylko jest jedno ale:

wtyczka ma 2 bolce a idą tam 3 kable Neutral ten trzeci bez izolacji [ wczesnij był w jakiejs powłoce ] byl zagięty luzem ponizej zamieszczam foto:

gdzie co i jak ma isc bo mozliwe ze to jest przyczyną moich problemów dodam jeszcze ze jeden z kabli w izolacji ma przedarcia więc mogło być jakieś zwarcie i temu mi auto gasło



_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Cze 06, 2008 14:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś w omedze 2,3 d miałem podobny problem.
Powodem włączania /migania/ się kontrolki świec żarowych był padnięty przekaźnik prądu.Tam mogłem go ominąć i podłączyć sie na krótko do akumulatora kiedy zachodziła taka potrzeba.
Z tym, że u mnie kiedy kontrolka migała miałem problem z odpaleniem silnika, a zimą było to w ogóle niemożliwe.Silnik też mi nie gasł, a i kontrolka na pracującym silniku sie nie załączała.
Może u Ciebie też jest taki przekaźnik i może to on stwarza takie problemy.
Mam nadzieję, że szybko, a przede wszystkim tanio uporasz sie z tą usterką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BZYKU
*
*


Dołączył: Nov 23, 2007
Posty: 291
Skąd: KOLNIK PLANET EARTH

PostWysłany: Pią Cze 06, 2008 14:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak mialem Mercedesa diesla to jak zapalila sie kontrolka swiec zarowych podczas pracy silnika to oznaczalo ze jakas swieca zdechla. A u Ciebie wszystkie grzeja-sprawdzales???
_________________
chrysler voyager 2.4 manual z sekwa!SUPERRR!!
A taki ladny!!!AmerykanCki!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Sob Cze 07, 2008 4:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do swiec ich "sprawnosc" została ustalona w stacji kontroli pojazdów za pomocą "fachowego" przyrzadu: kabelka i zarowki Razz niby sa ok, ale jakoś nie jest to dla mnie wystarczający wyznacznik.

ogolnie wlasnie wrociłem z trasy i co zauwazyłem to głownie pojawia sie gdy silnik jest obciązony np dojazd do skrzyzowania, redukcja na 2 i ruszanie po skręcie, przy większej [ stałej ] prędkosci np koło 150km/h, lub po odpaleniu klimy [ kompresor obciąza silnik ]

problem pojawił sie dość niedawno, wszystko byłoby ok gdyby ten silnik nie gasł Sad..

aha i jest cos takiego, wskaźnik obrotów zachowuje się dziwnie tzn obroty wzrastają i maleją skokowo, ale tylko na obrotomierzu bo silnik pracuje normalnie - mozliwe ze to czujnik? to się dzieje zaraz przed zaswieceniem tej kontrolki swiec i gasnięciu silnika.


widze, ze cos w aucie było grzebane, napewno w czujniku swiateł stopu i przy tym czujniku ze zdjecia - moglby ktos zobaczyc u siebie gdzie ma być podpięty ten kabel bez izolacji [u mnie] normalnie ma takią niebieską folię w około siebie.


dziekuje za wszystkie rady
dla mnie satysfakcja jest naprawienie czegoś samemu, auto mimo tych kilku problemów bardzo polubiłem - jezdzi się nim mega wygodnie oraz jest dość ekonomiczne jak na swoje gabaryty - przy 5 osobach, pelnym bagazniku sprzętu 8,2 l na 100
_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
mario_KOSZALIN
*
*


Dołączył: May 05, 2008
Posty: 184

PostWysłany: Pią Cze 13, 2008 5:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten kabel luzem- wygląda na "plecionkę" a to pewnie powód do podłączenia go do masy
_________________
Magnum 5.7 Hemi 2005 black matt
DODĹťYK GC 1996 3,3 oddany pracownikowi - ale sie chłopaczyna cieszy Smile
Toyota Corolla 1,4 diesel słuzbowa- to juz przeszłość
Opel Astra 1,7 CDTI-słuzbowy - to już przeszłość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
alladyn
*
*


Dołączył: Dec 16, 2005
Posty: 309
Skąd: Bundesland

PostWysłany: Pią Cze 13, 2008 10:17    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

Wiam moze sprawdz przekaznik swiec czasami one szwankuja .
_________________
MERCURY VILLAGER FULL OPCJA 3.0 95r Sprzedany .Nowy nabytek CHRYSLER T&C 3.8 95.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Pią Cze 13, 2008 13:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to gdzie on ma byc dokladnie podpięty?

a jak sprawdzić przekaznik?
_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
artek69
*
*


Dołączył: Dec 17, 2007
Posty: 79
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Cze 16, 2008 16:07    Temat postu: kontrolka świec Odpowiedz z cytatem

Czołem
Niestety przy "tych"silnikach kontrolka świec jest równocześnie powiadamianiem analizatora układu wtryskowego. można tym tłumaczyc "gaśnięcie"w czasie jazdy. Tu kłania się wizyta do speca od wtrysków i pompy . Natomiast 3 kabelek na zdjęciu jest oplotem przewodów elektrycznych. Utnij jak najkrócej i zaizoluj. U mnie tak jest.
_________________
Nie kończąca się opowieść:
2002 GV 3,3 PB/LPG Limited
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 0:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziś nie mogłem pod górkę podjechać na osiedlu Neutral 1 w nocy a ja nie mogę wyjechać pod lekkie wzniesienie...
Obroty waruiją - tylko na wyświetlaczu
tak dziwnie skaczą po czym opadają na około 700 i 0...
może jakiś czujnik?
ALE! jak ruszam ze sprzęgła to nie gaśnie Neutral tak mogę jechać non stop gdy tylko dodam gazu - gaśnie... Ręce mi już opadają Sad widze, że u mnie coś było grzebane z elektryką

jak poruszałem główną wiązką problem całkowicie zniknął na tydzien - teraz znow powraca...

Aha jak poruszałem coś przy kablach to zaczął działać mi tempomat Neutral
_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 9:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byc moze twoj chrysler byl bity i gdzies ma zgnieciona wiazke elektryczna,lub uszkodzenie nastapilo przy naprawie. Sad
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 10:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

liczne zastosowanie " tworczosci ludowej " potwierdza moją teorię, że nasi tu byli... pełno taśmy klejącej itp itd. Cala wiązka napewno była już "sprawdzana" - przez kogoś. Co do tego czy był bity to raczej nie, ale wszystko jest mozliwe.

Najbardziej zastanawiają mnie te obroty - jak zaczynają działać skokowo to już wiem, że zaraz mi auto zgaśnie - dzieje się to tylko na obrotomierzu silnik pracuje normalnie. One dość znacznie skaczą np z 1000-1700 obr czasami na więcej i bardzo szybko. Może czujnik położenia wału?
_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 10:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A skąd brany jest sygnał do obrotomierza? W większości diesli europejskich i japońskich sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ooOOOO - ALternator był wymieniany![poprzedni wlasciciel] jak wrócę to sprawdzę wiązkę!
dziękuję
_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 12:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi napisał:
A skąd brany jest sygnał do obrotomierza? W większości diesli europejskich i japońskich sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora.


Potwierdzam.kiedy miałem omegę 2,3d to nawet kiedy pasek napędowy alternatora był luźny, to obroty i silnika i obrotomierza szalały.
To może masz podobny problem. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 14:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pasek jest napięty - sprawdziłem
czyli informacja o obrotach idzie tym jednym kablem wychodzącym z alternatora? [kolorowy cienki drucik], sprawdziłem gdzie u mnie prowadzą te kable i jest to jakoś dziko rozwiązane..po 2 kable różne sa razem zaizolowane itp.

ktoś wcześniej dotarł do każdego czujnika, kazdej wiązki, wszędzie jest taśma klejąca lub jakieś inne patenty.. chyba zaczne szukać dobrego elektromechanika
_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
artek69
*
*


Dołączył: Dec 17, 2007
Posty: 79
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 17:03    Temat postu: kontrolka Odpowiedz z cytatem

witam raz jeszcze
Przeanalizowałem raz jeszcze twój problem W "naszych wynalazkach" obroty wału są z czytywane z czujnika położenia wału umieszczonego "z prawej strony" przy kole zamachowym. niestety element jest potrafi napsuć krwi. sprawdziłbym czujnik. LUB co gorsze może padać "nastawnik" na pompie wtryskowej. Producent przewidział życie tego elementu na ok 250000km Laughing ew da się naprawić.
Pozdrawiam
_________________
Nie kończąca się opowieść:
2002 GV 3,3 PB/LPG Limited
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Wto Cze 17, 2008 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak sprawdzić ten nastawnik?
gdzie dokładniej on sie znajduje

i jaką oporność powinien mieć czujnik położenia wału?
_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 7:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

obroty sa brane z czujnika a nie z alternatora Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 13:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

..a gdzie ten czujnik się znajduje?
_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 14:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aro chyba straszny leniuszek jestes Laughing http://www.tajemnicevoyagerow.inten.pl/viewtopic.php?f=31&t=2740&st=0&sk=t&sd=a
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 14:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie leniuszek tylko po tylu dniach walki nadal mam problem nie rozwiązany, dziś dzwoniłem do 2 elektromechaników i... Kazdy stwierdzil ze voyagera nie rusza Razz, na 18 jestem umowiony z kumplem i będziemy walczyć w warsztacie z tymi czujnikami...

w piątek jade w trase a tu takie cuda mi się dzieją Sad

dziekuję za odpowiedzi
_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to powodzenia zycze i oby to była wina tego czujnika Smile
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
artek69
*
*


Dołączył: Dec 17, 2007
Posty: 79
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 18:29    Temat postu: kontrolka Odpowiedz z cytatem

czujnik wału. stojąc przodem do silnika po prawej stronie trochę nad kołem zamachowym. na pewno będzie ci zasłaniała rura/ gruba/ od filtra powietrza. Nie wiem czy masz pudło na górze czy pod aku.? Jak zdemontujesz plastiki to zobaczysz "drania"
_________________
Nie kończąca się opowieść:
2002 GV 3,3 PB/LPG Limited
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dotarłem tam od 2 strony Razz
od spodu

nasi też tam byli... wtyczka jest ułamana - brakuje kawałka plastiku..
ostatecznie za nic nie mogłem wyjąć wtyczki..
_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group