www.asu.pl :: Zobacz temat - Wentylatory "nie chodzą".
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wentylatory "nie chodzą".

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
disk
*
*


Dołączył: Oct 18, 2007
Posty: 15

PostWysłany: Czw Maj 29, 2008 17:41    Temat postu: Wentylatory "nie chodzą". Odpowiedz z cytatem

Mam pewien problem. Otóż wczoraj po wyłączeniu silnika, zamknięciu samochodu dalej kręciły się te dwa wiatraki na chłodnicy. Wiem, że to normalne, gdy silnik gorący, to po jakimś czasie się wyłączy. Zostawiłem samochód poszedłem po zakupy, wracam po 2 godz. wiaraki dalej się kręcą. Aż rozładowały mi w końcu akumulator. Zdjąłem klemy, naładowałem akumulator. Po założeniu klem od razu włączyły się te wiaraki (silnik zimny). Sprawdziłem płyn w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym było pusto.Dolałem ponad 2 litry. Wiatraki cały czas się kręcą. W końcu odłączyłem najpierw jeden, potem drugi. Po powtórnym podłączeniu już nie działają. Zawsze włczały się przed trzecią kreską na wskaźniku temp. Silnik przekracza tę kreskę o pół cm. i dalej się nie włączaja. Najpierw nie chciały się wyłączyć, nawet w zimnym samochodzie, teraz nie chcą się załączyć. Płyn nie wycieka.
Samochód Plymouth Voyager 1996 3.0 V6, automat, gaz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Czw Maj 29, 2008 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Padł czujnik temperatury płynu, powinien być na chłodnicy
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
disk
*
*


Dołączył: Oct 18, 2007
Posty: 15

PostWysłany: Czw Maj 29, 2008 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

diku napisał:
Padł czujnik temperatury płynu, powinien być na chłodnicy

Dzięki. A w którym miejscu go szukać i jak sprawdzić, czy jest faktycznie uszkodzony?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 6:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym stawial na przekanik(zlepione styki) wentylatorow,bo z czujnikiem moze byc tak,ze jak padl to nie wlacza wentylatorow
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 7:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może to być regulator obrotów wentylatorów - miałem podobnie i padł mi regulator
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
disk
*
*


Dołączył: Oct 18, 2007
Posty: 15

PostWysłany: Wto Cze 03, 2008 17:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzwoniłem do ASO i tam powiedzieli, że to przekaźnik pewnie padł i będzie to kosztować ok. 500zł z robocizną.
Ale skorzystałem z porady tutejszego forum i wszedłem na stronę chryslera i tam znalazłem info, że należy mi się darmowa wymiana RADIATOR FAN RELAY.
Właśnie wróciłem z ASO Chryslera w Poznaniu. Super obsługa, wymienili za darmo, bez żadnej dyskusji.
I wszystko chodzi jak przedtem. Smile))
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
EDEX
*
*


Dołączył: Nov 07, 2007
Posty: 129
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 10:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam,czytajac od poczatku pierwsza mysl to przekaznik.poprostu skleil sie,styki zabrudzone i ponownie sie nie wlacza/uklony dla JEDI -V/
cena 500 zl.za przekaznik z wymiana to chyba przesada Exclamation
ale wymiana w ASO za darmoche to mile zaskoczenie.a juz myslalem ze chrystek oposcil klientow.nie chce naciagac ASO ale jakie jeszcze uslugi maja za darmoche Question
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Cze 05, 2008 15:28    Temat postu: Re: Wentylatory "nie chodzą". Odpowiedz z cytatem

disk napisał:
Mam pewien problem. Otóż wczoraj po wyłączeniu silnika, zamknięciu samochodu dalej kręciły się te dwa wiatraki na chłodnicy. Wiem, że to normalne, gdy silnik gorący, to po jakimś czasie się wyłączy. Zostawiłem samochód poszedłem po zakupy, wracam po 2 godz. wiaraki dalej się kręcą. Aż rozładowały mi w końcu akumulator. Zdjąłem klemy, naładowałem akumulator. Po założeniu klem od razu włączyły się te wiaraki (silnik zimny). Sprawdziłem płyn w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym było pusto.Dolałem ponad 2 litry. Wiatraki cały czas się kręcą. W końcu odłączyłem najpierw jeden, potem drugi. Po powtórnym podłączeniu już nie działają. Zawsze włczały się przed trzecią kreską na wskaźniku temp. Silnik przekracza tę kreskę o pół cm. i dalej się nie włączaja. Najpierw nie chciały się wyłączyć, nawet w zimnym samochodzie, teraz nie chcą się załączyć. Płyn nie wycieka.
Samochód Plymouth Voyager 1996 3.0 V6, automat, gaz.


Może masz padnięty czujnik temperatury cieczy.
W moim Grand Voyager 3,3 1996r jak zimą odpowietrzałem układ chłodzenia po zdjęciu przewodów z czujnika od razu włączały mi-sie wentylatory.Po ponownym podłączeniu przewodów wiatraki wyłączały się.
Oczywiście wiatraki załączają sie prawidłowo, czyli wtedy kiedy płyn chłodzący jest zbyt gorący.
Najlepiej byłoby podmienić choć na chwilę taki czujnik i wtedy masz pewność, że to jest ta usterka Shocked
Wiem... hm... skąd wziąć taki czujnik na podmianę Cool
Jeżeli jesteś ze Słupska to chętnie pomogę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Cze 05, 2008 15:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale z e mnie gapa Embarassed Embarassed Embarassed
Na pewno wiecie dlaczego. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Czw Cze 05, 2008 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie kiedyś była podoba sytuacja. Miałem uszkodzony przekaźnik.
Ja ma silnik 3.8 i u mnie przekaźnik jest zamontowany pod obudową filtra na podłużnicy. Wydaje mi sie, to on nawet jakos mierzy temp. płunu - jest zamontowany bardzo blisko .
Nie pamiętam ile za niego zapłaciłem - ale było to na pewno sporo . Pamiętam, że byłem tylko zdziwony, że to tyle kosztuje.
_________________
CHRYSLER PACIFICA 2018
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pią Cze 06, 2008 17:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HT napisał:

Ja ma silnik 3.8 i u mnie przekaźnik jest zamontowany pod obudową filtra na podłużnicy. Wydaje mi sie, to on nawet jakos mierzy temp. płunu - jest zamontowany bardzo blisko .

To przez te piwa tak ci się wydaje Laughing Laughing (nie złośliwie)
tak naprawde to nie nie ma nic wspólnego z pomiarem temperatury,jest to "przekażnik z rezystorem"umożliwiający pracę wentylatorów z różnymi prędkościami ,w zależnosci od sygnału z komputera samochodu.
W modelach Dodge,Chrysler Voyager od 96 były montowane na lewej podłużnicy pod filtrem powietrza (tak jak u ciebie) lecz z powodu częstych awari z powodu przegrzewania Exclamation Exclamation zalecono w serwisach Chryslera podczas wymiany przenieść go w inne (chłodniejsze) miejsce Exclamation Exclamation Exclamation .Stwierdzono błąd konstrukcyjny i dlatego te darmowe wymiany zlecone przez koncern Chrysler.W moim Chryslerze z 2000 roku jest już zamontowany pod lewą lampą we wlocie powietrza.

Jeśli po wymianie zamontowali dalej na podłużnicy to wracaj i muszą to poprawić ,i przenieść w inne miejsce Exclamation (dyrektywa Chryslera) a i dla własnej kieszeni lżej bo nowy orginalny kosztuje 320 pln. Razz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pią Cze 06, 2008 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sorry że się wtrące do tematu:jeśli kupię autko tj town&contry 98' 3.8 i przekażnik z "oporem"jest nadal w strefie stwierdzonej przez chryslera za nieodpowiednią i wadliwą mam prawo do bezpłatnego przeniesienia elementu w wymienione miejsce w celu zapobiegnięcia ewentualnej usterki(zaznaczam że pochodzi z za oceanu) Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Cze 08, 2008 11:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wejdz na ten link http://www.chrysler.com/webselfservice/chrysler/index.jsp?screenName=recall

i wpisz ostatnie 8 znaków (liter i cyfr)z VIN-u twojego auta jesli masz coś do bezpłatnej wymiany to będzie pisało przy tym" inkomplete ''wtedy na całym świecie dilerzy Chryslera mają obowiązek ci to darmowo zrobić,obojętnie czy auto pochodzi z usa ,austri ,chin Laughing itp.
Na forum jest to opisane dosć szeroko chyba jako "Darmowy Recall" albo darmowa wymiana,opcja "szukaj " Razz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Cze 08, 2008 12:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za namiary napewno sprawdzę,takich okazji nie wypuszcza się z rąk,nie widziałem że CHińskie chryslery jeżdzą po naszej planecie po jakich numerach VIN je rozpoznać Question Laughing Laughing żart oczywiście Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Cze 08, 2008 12:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Laughing Laughing ale mnie chodziło skąd je można sprowadzić,a nie gdzie je się produkuje Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Nie Cze 08, 2008 22:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W temacie wezwań (customer recalls) - czy jest takowa strona dla FORD'ów? (i innych marek, uprzedzając pytanie forumowiczów)
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Cze 08, 2008 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 wyskoczyło mi clock spring/life time i fuel rail - nie zabardzo znam techniczny eng.rozumiem pół na pół jeśli nie sorawi ci problemu proszę o pomoc w przedłumaczeniu. Z góry dziękuję. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Cze 09, 2008 5:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prawdopodobnie tasma pod kierownicą,z jednego zdania trudno wywnioskować,poślij mi na meila numer vin ,tam jest rozwinięcie,wtedy wiecej można się doczytać Razz
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Cze 09, 2008 7:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy dobrze przetłumaczyłem po swojemu (to pierwsze chodzi o sprężynę zegara co ustala okres trwałości,żywotności-i tak nie wiem o co chodzi i jaki zegar Question )drugie to jakaś prowadnica prowadząca paliwko a może złącze lub rurka paliwowa (zielony jestem Laughing )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon Cze 09, 2008 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taśma i oring na rurce paliwa,napisałem ci na meila Cool
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon Cze 09, 2008 14:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oki,serdeczne dziękii Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group