www.asu.pl :: Zobacz temat - Uparty "CHECK ENGINE" - second time
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uparty "CHECK ENGINE" - second time

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
agrip
*
*


Dołączył: Apr 25, 2008
Posty: 9
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 21:19    Temat postu: Uparty "CHECK ENGINE" - second time Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich.
Od dłuższego czasu zapala się uparcie check engie. Shocked
Po sprawdzeniu /listopad/ majsterek zawyrokował, że to czujnik (nadajnik) wałka rozrządu ( kod 341 ) - a samochód śmiga, że hej .

Po wymianie okazało się, że upierdliwy check engie nadal się zapala . - w różnym czasie i nie gaśnie. Shocked

Po ponownym odpaleniu jest OK - do wzrostu temperatury lub wstrząsów. Evil or Very Mad

Teraz sprawdzałem to ponownie i znowu jest tylko błąd 341.
Moim zdaniem wszystko przez to, że komputer rejestruje jedynie brak sygnału od czujnika w określonym czasie lub wartosci a nie jego uszkodzenie.

Tak przejeździłem zimę i okazało się, że im cieplej na powietrzu tym szybciej włacza się check engine:
- zimą dopiero przy dobrze nagrzanym silniku.
- latem barzo szybko, albo cały czas od startu

Ponieważ czujnik jest dobry a sygnału tylko czasami nie ma - są pytania:
- gdzie szukać przyczyny ?
- z jakimi czujnikami jest połączony czujnik (nadajnik) wałka rozrządu:?:
- dlaczego wzrost temperatury silnika powoduje powstanie zaniku sygnału z czujnika.

Czym grozi taka jazda ?
Auto jeździ dobrze /może pali za dużo - 20 l gazu w mieście/

Czy ktoś wie gdzie znależć schemat polączeń tego czujnika Question?
_________________
Pozdrawiam [img]http://images34.fotosik.pl/247/9f635a8a03ba0c04m.gif[img] ] [img]http://images31.fotosik.pl/233/7980eb63c7ca74cfm.jpg[img] Pontiac Trans Sport 3.8 - 95 srebrny metalic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ncmarcin
*
*


Dołączył: Jan 26, 2007
Posty: 21
Skąd: Zgierz

PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 23:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podobno uszkodzony (np brak sygnału z czujnika) powoduje nierównąwną prace nie rozgrzanego silnika. Ja osobiście nie zauważyłem takich objawów . Przez około roku jedziłem moim windstarem z uszkodzonym czujnikiem. Nawet w miedzyczasie kupiłem używany ale także okazało się że jest uszkodzony. Ostatnio okazało sie że czujnik sie naprawił Smile , ciekawe na jak długo. Usterka mojego polegała na tym że wewnętrznie miał jakąś przerwe. Czasem działał ale częściej nie. Odnośnie sprawdzenia to jeśli w twoim autku czujnik ma minimum trzy przewody to najprawdopodobniej jest to czujnik halotronowy. Sprawdzenie takiego czujnika zaczął bym od sprawdzenia czy ma on zasilanie. O ile dobrze pamiętam to u mnie zasilany jest z 12 V ale tego tak do końca nie jestem pewien. Napięcie pojawia się w momencie przekrecenia kluczyka na zapłon. Zapewne twój czujnik posiada sczeline w której metalowy element napędzany przez rozrząd wywołuje impuls na tym trzecim wyjściu czujnika. Na zapłonie przy podłączonym czujniku należało by srawdzić czy wsuwając jakis metalowy przedmiot pojawia sie napiecie na wyjsciu czujnika. Sam czujnik najprawdobodobniej nie jest podłączony do niczego innego jak tylko do komputera (sterownika) samochodu w związku z tym należało by sprawdzić po kolei przewody i złączki czujnika i komputera.
Chciałbym jeszcze raz podkreślić że wszystko to dotyczy windstara i nie jestem pewien czy identycznie jest u Ciebie. Pzdr
_________________
Dodge Caravan 3.3 97
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
EDEX
*
*


Dołączył: Nov 07, 2007
Posty: 129
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Czw Maj 15, 2008 0:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Smile no i dobrze pisze.nie jestem pewien schematu twego ale dzialanie czujnika to jest takie jak pisze.moga byc 4-przewody/zasilanie+wyj.i masa/ale impulsy musza isc.moze byc ze ida krotko dlatego trzeba brac poprawke ale jak beziesz poruszal szybk to na mierniku powinienes to zaobserwowac./brak polskich literek-przepraszam!/
pozdrawiam Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EDEX
*
*


Dołączył: Nov 07, 2007
Posty: 129
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Czw Maj 15, 2008 1:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sad jeszcze raz ja.dobrym sprawdzeniem jest zchłodzenie elementu podejżanego takim aerozolem zamrażającym.jeżeli się zchłodzi to najczęściej nie działa.sprawdż.
pozdrowienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Maj 15, 2008 9:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te objawy skoków temperatury wskazują ,że możesz mieć zimne luty na płytce z komputera ale najpierw musisz wykluczyć uszkodzenie czujnika.Może spróbuj wymienić się z kolegami czujnikiem jest to najlepszy sposób niż wymienić pół auta.Najlepiej gdybyś zrobił konserwację całej instalacji ,wypiął wszystkie kable z wtyczek i wypsikał jakimś konserwantem do instalacji.A potem wziął się za komputer sprawdził czy luty są dobre ale z tym to już do elektronika dobrego co wie jak wyglądają takie zimne luty bo to tylko można sprawdzić mocnym przyrządem optycznym.Ja u siebie przerabiałem temat osobiście główna płyta zaliczona licznika i komputer komfortu.Jedno jest pewne nasze autka mają źle przygotowaną instalację i zabezpieczoną. Very Happy
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group