www.asu.pl :: Zobacz temat - Burza mózgów - jak zrobić postojówki
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Burza mózgów - jak zrobić postojówki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Kwi 28, 2008 22:45    Temat postu: Burza mózgów - jak zrobić postojówki Odpowiedz z cytatem

Już mam i chciałem sprzedać, ale jak zobaczyłem na żywo to już nie chce. Jeden kpl. zagości w moim aucie:
http://bastylia.com/galeria/
Przednich i tylnych świateł.

Tylne to nie problem, w miejsce cofania wkładam pomarańczki i już mam kierunki, a pod zderzak jakiś halogen za 30zł, jakich pelno na allegro.

Problemem jest postojówka w reflektorach. Jak to cholerstwo rozwiązać.
Mam dwa pomysły:
- postojówka w miejsce kierunku ale co z kierunkiem?
- kierunek na miejscu a postojówka w reflektorze centralnym - tylko jak to zamontować?

Po obejrzeniu reflektorów nie mam najmniejszego natchnienia cokolwiek w nim wiercić i niszczyć. Chce to zrobić najbardziej bezboleśnie. Reflektory sa podobne do oryginałów, czyli korpus ze szkłem a w środku wkładki z odbłyśnikami.


W samym odbłyśniku jest gigantyczna przesłona żarówki, która wew. jest czarny mat. Te swiatełka idealnie nadają się na zamontowanie hida. Może kiedyś wypróbuje, narazie kasy nie ma.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jarmund
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 49
Skąd: krakĂłw

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 6:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam.mam pomysła coby załozyć żarówkę dwuwłóknową tzn 5W postojowe, a 21W kierunek.
_________________
chrysler voyager 2,4 1999 r -był
chrysler voyager 2,5 crd 2002- był
chrysler grand voyager limited 3,3 2001-jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 6:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lampa jest cała srebrna jak wersja euro. Żarówka na kierunek musi być pomarańczowa, więc jedna żarówka odpada. Szukałem nawet żarówek led dwubarwnych ale nie ma takich i żadna nie rozswietla na boki żeby kierunek był widoczny.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 8:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zacznijmy od tego ze o gustach sie nie dyskutuje(to tak w nawiazaniu do tylnych swiatel). konstrukcja reflektorow jest taka,ze zarowka siedzi na stale , kierunek swiecenie ustawia sie obracajac lustrem. odpada wiec wiercenie w lustrze. natomiast wkolo masz od cholery sreberka(dla ozdoby bo ono i tak nie bierze udzialu w pracy lampy-wprost przeciwnie,rozprasza swiatlo i w nowych autach ta czesc jest matowo czarna). kupujesz oprawke na w5w (taka szczelna z gumka i uchwytem bagnetowym lub na wcisk na gumie) i wiercisz otwor z dowolnej strony tej lampy w sreberku-w czarnej obudowie,w miejscu gdzie nie pracuje lustro reflektora i gdzie nie bedzie przeszkadzala wystajaca koncowka zarowki w5w. jesli bedzie uchwyt bagnetowy to pozostanie ci jeszcze wypilowac iglakami wpusty na zaczepy oprawki. potem odkurzacz i wyssac wszytko co wpadlo do lampy i cieszyc sie wlasnorecznie wykonanym usprawnieniem:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Kwi 29, 2008 23:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylne światła na żywo wyglądają świetnie. Nie chciałem ich montować bo masa przeróbek wg mojej wizji ale żonka mnie namawia.... cóż zobaczymy.

Co do przednich to napisałeś ciekawostke o której nie pomyślałem - ruchome lustro.... i teraz poszedłem wypakować z pudła lampe i zerknąć na jej budowę. Skojarzyło mi się że ruchome lustro zmieniałoby ogniskową co jest niedopuszczalne. Po obejrzeniu stwierdzam, że żarówka jest na sztywno w lustrze i rusza się z nim.
Co do wiercenia to odpada z tego względu, że wykonane są z grubego i twardego tworzywa (made in taiwan). W dotyku i masie budzą większe zaufanie niż oryginał euro.

Tym stwierdzeniem zmusiłeś mnie żebym jej wyjął i obejrzał jeszcze raz... i oświeciło mnie Smile Będzie bez wiercenia. Gniazdo żarówki na postojokierunek jest bardzo duże i ma kilka wycięć. Przylutuje na stałe do blaszek mocną białą diodę, tak żeby można było swobodnie wyciągać wtyk i wymieniać żarówkę. Jak już przerobie to zdjęcie zamieszczę. Będzie to nieco niezgodne z przepisami, bo w tym samym lustrze co kierunek... ale to już szczegół.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 30, 2008 8:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no mielem na mysli to,ze optyka sie porusza ,a reflektor stoi(moze zle to wyrazilem). twoje rozwiaznie,chociaz sprytne,bedzie niezgodne z przepisami. sam mialem wprawdzie podobnie w poprzednim aucie.w kierunku byla zarowka pomaranczowa 2 wloknowa-male wlokno podpiete rownolegle pod pozycyjne w glownym reflektorze ,a duze jako kierunek. niemniej nie do konca bylo to "po bozemu". usprawiedliwialo mnie to,ze mialem jednak normalne biale pozycyjne w kloszu reflektora.
wiercic sie da w kazdym materiale. wiercilem ostatnio w glazurze i w szkle wiec tworzywa tez sei tak da obrabiac. jak sie nie da wiercic to sie da wytopic.
mam kolejny pomysl ,ktory jest polaczeniem mojego poprzedniego i twojego:) wystarczy maly otworek(kilka mm). przeciagasz przez niego cienki przewod 2 zylowy. jedna czesc ci zwisa z otworka ,a druga wyciagasz przez otwor glownej zarowki. tam lutujesz biala ,mocna diode. polaczenie izolujesz rurka termokurczliwa. mozesz jeszcze dolozyc kilka centymetrow drutu miedzianego lub cienkiego stalowego rownolegle z przewodem biegnacym od diody i tez go dac w rurke. teraz ciekawostka: ciagniesz za wystajacy z drugiej strony przewod i calosc ci wchodzi do srodka. starczy teraz przeciagnac maly odcinek tego sztywnego przewodu przez wywiercony otworek i dioda stoi na slupku:) mozesz zobaczyc czy nie przyslania czegos,czy moze ja wygiac w jakas strone lub slupek skrocic(poprzez wycianiecie). jak juz masz fajnie diode ulozona to w miejscu wiercenia i przechodzenia przewodow i drucika dajesz duza krople czarnego silikonu(dlatego silikonu ,a nie np. distalu ,ze w razie czego bedziesz mogl to jeszcze kiedys ruszyc). ja bym to tak zrobil:) otworek ok.3 mm wywiercisz bez problemu. byle dobre wiertlo i odpowiednio do materialu dobrane obroty.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Pią Maj 09, 2008 17:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

znajomy ktory sprowadza auta z USA robi tak:
wiercisz w reflektorze dziorke, kupujesz odpowiednią oprawkę i bawisz się z elektryka. Dodam, ze to nie w tanich autach robi Razz NP Toyota Sienna za ponad 90 000 zł i wyglada to ok
_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Maj 09, 2008 19:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Inaczej myśli i robi handlarz dla którego auta to zabawki inaczej ktoś kto dba o swoje auto. Nie lubie w niczym nowym wiercić. Smile
Mam już używane wtyki do kierunków, nowe wtyki do hb5, mam żarówki i diody do postojówek. Jak znajde czas to w sobote albo niedziele przerobie.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Aro
*
*


Dołączył: Mar 16, 2008
Posty: 97
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Pią Maj 09, 2008 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale on to auto ma dla siebie Razz i nie jest to handlarz Razz
auta sprowadza dla siebie chce cos nowego tamto sprzedaje i sprowadza sobie inne.
a wszystko wyglada estetycznie tylko trzeba to dobrze zrobic
_________________


Chrysler Grand Voyager 2,5 TD '98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Maj 15, 2008 0:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mam jeszcze fotek w kompie. Wrzucę jak zrobię jeszcze przodzik po umyciu auta. A teraz czas na odczucia.

Kolega z usa powiedział mi tak: będziesz miał białą plamę i nic więcej dookoła sie nie świeci.
Zapalam i mam białą plame i ciemno dookoła i ponad linie cienia. Po włączeniu długich świeci ciut dalej z bardzo wyraźnym cieniem. Można patrzeć w reflektory i nic nie razi. Zrobiłem mały teścik i odpaliłem jeden nowy z usa i stary euro. Różnica kolosalna, wer. euro rozświetla wszystko dookoła i razi po oczach, a usa jakby swieczka w środku, zero oślepiania.
Jestem zadowolony z oświetlania drogi przy krótkich. Dlugie są dziwne, bo nie swiecą dookoła i w dal.
Te reflektory doskonale nadają się na hida. Będę zbierać kase i potestuje, pewnie na jesień.

Jestem zadowolony i warto było wymienić. Wygląd auta też nabrał na prestiżu, wygląda na nowszy Very Happy
Postojówki zrobiłem wg mojego pierwotnego planu, musze tylko diody wyciemnić bo dałem za jasne. Kierunki żeby przyglusały diodke świecą dwoma włóknami. Jak sie przyczepi policja to zmodyfikuje.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw Maj 15, 2008 23:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dawaj fotki ciekawy jestem jak teraz wygląda, tez się przymierzam do takich lamp.
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Maj 16, 2008 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To są fotki które zrobiłem podczas montażu, auto brudne więc bez komentarzy Very Happy

Prawy euro:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67fe71d924459048.html


Lewy usa:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ddcc334a81ef336.html


Krótkie z lewej usa z prawej euro:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5a7a14a706da1dd.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e0088b2cc043339b.html


Tak samo ale długie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a83f89796821473.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/996d15258456b819.html Surprised



Zrobiłem dzisiaj fotki:










_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Maj 17, 2008 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
To są fotki które zrobiłem podczas montażu, auto brudne więc bez komentarzy Very Happy

Prawy euro:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67fe71d924459048.html


Lewy usa:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ddcc334a81ef336.html


Krótkie z lewej usa z prawej euro:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5a7a14a706da1dd.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e0088b2cc043339b.html


Tak samo ale długie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a83f89796821473.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/996d15258456b819.html Surprised



Zrobiłem dzisiaj fotki:











Wieczorkiem ustawiłem wysokość świateł wg moich magicznych znaków. Teraz widze to co powinienem. Długie są tylko mocniejsze i nieco dalej świecą. Linia światła i cienia jest prawie tak wyraźna jak w soczewkach. Nie wiem czy zasługa tego modelu lamp czy wszystkich usa.
Jechałem wieczorem na dlugich i nikt z wielu samochodów z którymi sie mijalem mi nie mrugał Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 12:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak lampy z usa swieca tylko na wprost, mają inną konstrukcje, dlugie sa slabe zeby nie oslepiac przeciwnika Smile Raczej kazdy amerykaniec tak ma.
Lampki bardzo ladnie sie prezentują, a co z tyłem?
Z tylu bym proponowal w miejsce jednej pozycji wsadzic diodową żarówke żółtą, z czerwonym kloszem swieci ladnie na pomarancz. (ja tak mam) a w miejsce lewego wstecznego mocną czerwoną żarówkę jako przeciwmgielny i nie trzeba szpecić auta lampami z malucha
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 8:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Narazie nie mam czasu na tylne, musze jeszcze zrobić ważniejsze sprawy - świece, kable i uszczelke pokr. rozrz.

Docelowo chciałem tak zrobić:
2x czerwony na przeciwmgielne - diodowe
2x czerwnoy na postoje i stop - diodowe
2x biały na kierunek - żarówki lub diody
pod zderzak mały halogen na wsteczny.

Twój pomysł daje do myślenia, a jak mocne są diodowe? Mocniej świecą niż zwykła żarówka?
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 11:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pewnie ze mocniej, nie pamietam ale 12 diod ma, minus jest ze trzeba wpiąć opornik bo dioda nie ma oporu i szybko migają bez. Opornik dostalem w zestawie.
Jak dajesz to daj wszedzie diody zawsze to mniejsze obciazenie dla alternatora, silnika i pare kropel paliwa oszczednosci Smile
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bosman
*
*


Dołączył: Mar 18, 2008
Posty: 137
Skąd: HEL

PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 16:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pytanko? Ja zrobiłem odwrotnie bo te usa które miałem to świeciły gorzej niż latarką bym oświetlał. A teraz wsadziłem nówki euro i jest lux. Ale pytanie mam odnośnie postojówek. Czy postojówki palą wam się podczas włączonych świateł krótkich. Czy mam coś nie tak podłączone. Bo w europejskich autach na pewno się nie świecą.
_________________
dodge caravan 3,3 '97
http://www.hel55.wedkuje.pl/media/index.php?MediumID=486
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 16:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

postojowki sie zapalaja zawsze.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 18:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bosman napisał:
Czy mam coś nie tak podłączone.


Raczej tak
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jakiekolwiek swiatla wlaczysz to maja ci sie tez palic postojowki.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
bosman
*
*


Dołączył: Mar 18, 2008
Posty: 137
Skąd: HEL

PostWysłany: Wto Maj 20, 2008 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I tak mam. zawsze palą się postoje.
_________________
dodge caravan 3,3 '97
http://www.hel55.wedkuje.pl/media/index.php?MediumID=486
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Maj 21, 2008 9:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

że tak zapytam nieśmiało, oryginalne światła też nie miały postojówek?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Maj 21, 2008 14:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przecież każde amerykańskie i europejskie auto ma postojówki święcące się jako pierwsze i zawsze.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
bosman
*
*


Dołączył: Mar 18, 2008
Posty: 137
Skąd: HEL

PostWysłany: Sro Maj 21, 2008 15:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale postoje w europejskich zapala sie normalnie ale też zapalają sie gdy np. przepali się żarówka. A nie palą się przy włączonych światłach drogowych.
_________________
dodge caravan 3,3 '97
http://www.hel55.wedkuje.pl/media/index.php?MediumID=486
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Maj 21, 2008 15:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Postojówki świecą się zawsze. To zabezpieczenie przed przepaleniem żarówki krótkich/drogowych, widać wtedy obrys auta. Pomijam to, że sporo aut nie ma postojówek bo kierowcy czy właściciele mają to w d... Wystarczy przyjechac do mnie na prowincje i zobaczyć ile jeździ 4 kołowych motocykli...
W voyku, przekręcasz włacznik świateł i zapalają się postoje w wersji usa pomarańczowe w euro białe, druga pozycja to zapalenie krótkich/drogowych, kolejna to przeciwmgłowe przednie.




A tak wygląda autko z tylymi światełkami, narazie po przymiarce tylko.
http://www.bastylia.com/galeria/index.php?album=Tylne_swiatla
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tutaj mozna kupic ledy do amerykanskich, chyba wymienie wszystkie co sie da na led zobaczymy ile zyskam Wink na paliwie, glownie mi chodzi o to zeby alternator odciążyć, strasznie jeczy przy właczonej klimie,
http://www.ledy.pl/catalog/index.php?cPath=21_87

Zastanawiam sie jak to jest z diodowymi światłami do jazdy dziennej z przodu, czy to legalne?
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Sro Maj 28, 2008 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja testowałem diody na postojówkach z przodu i z tyłu, mimo że kupiłem najdroższe niby najmocniejsze to i tak świecą słąbiej od konwencjonalnych żarówek W5W lub W10W z tyłu.

Prąd to lepiej oszczędzać montując sobie światła dzienne, ale nie dodatkowe halogeny, tylko wystarczy szeregowo połączyć żarówki do świateł drogowych.

Lustro długich bardzo ładnie rozprasza światło aby zmaksymalizować strumień, tak że nawet jak słabo się pali żarówka to nawet w słoneczny dzień widać.
Żarówki H3 osram all weather szeregowo pobierają mi 2.6 A i dają lekko żółtą poświatę co jeszcze bardziej je uwidocznia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Maj 28, 2008 19:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

freddy napisał:
ja testowałem diody na postojówkach z przodu i z tyłu, mimo że kupiłem najdroższe niby najmocniejsze to i tak świecą słąbiej od konwencjonalnych żarówek W5W lub W10W z tyłu


Cena nie świadczy o jakości. Ja mam z przodu diody na postojówkach. Nie są to gotowe żarówki tylko dobrane przeze mnie diodki. Pierwsze podejście kończyło się matowieniem diody żeby tak nie raziła, bo nawet w dzień ją było widać, jak dawała po oczach. W końcu wymieniłem na słabsze, skierowałem w lustro i zmatowałem. Świecą i tak mocniej niż W5W, tylko że nie rażą po oczach.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zbyszek0123
*
*


Dołączył: May 19, 2008
Posty: 1

PostWysłany: Sob Maj 31, 2008 0:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj a możesz powiedzieć coś więcej szczegółów o tych ledach które ostatnio dałeś i o tych co raziły - jaki typ, moc ? . Też chcę włożyć do swojego diody, mam pod ręką 3Watowe ale to świeci prawie jak reflektor mijania a nie jak postojówki Smile może nadadzą się na światło cofania.

A może ktoś inny też zna typy/moc ledów które zastosował jako światełka.
Dla żarówek ledowych z typowymi oprawkami, sprzedawcy podają moc odpowiadających im żarówek tradycyjnych ale mocno zawyżoną.

W handlu jest cały szereg ledów o róznej mocy pobieranej, od miliwatów poprzez 1W, 3W, 5W ....a nawet 50W ale te ostatnie to by chyba nawet w dzień skutecznie oślepiły innego kierowcę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią Lip 04, 2008 2:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

3W dioda moze swiecić jak żarówka 15 watowa
tutaj nie można porównywać ledy i żarówki w Watach,
Ledy mają dużo mniejszą moc przy zachowaniu tego samego światła co żarówka, powinno sie patrzeć na skuteczność świetlną (lumen) lm
no ale wiadomo nie wszędzie podają,
Jeszcze problem polega na tym że na rynku są różne diody o różnym koncie świecenia rozproszenia itd wiec dioda diodzie nie równa nawet jak ma taką samą moc.
Ja mam na myśli też żaróweczki wewnątrz auta, jest ich pełno, od zegarów po oświetlenie gałek, przycisków itd z sumując będzie troche wat.
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Lip 05, 2008 23:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem co to za diodki, podjechałem do sklepu elektronicznego specjalizującego się w tym i zażyczyłem sobie 10mm, o dużym kącie i bardzo jasną. Dostałem co chciałem:)
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group