www.asu.pl :: Zobacz temat - problem lub nawet 2
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

problem lub nawet 2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 09, 2008 20:45    Temat postu: problem lub nawet 2 Odpowiedz z cytatem

mam problema ,a w zasadzie 2 sztuki.
pierwszy: spod sruby trzymajacej dolna czesc kolektora ssacego na glowicy wydobywaja sie czasem malutkie babelki(uszczelka dekla mi sie pociwiec jak tam troche oleju przyjdzie to widac)
drugi:na styku dekla,glowicy i dolnej czesci kolektora ssacego(to miejsce gdzie sa wryski) po przejechaniu kilkunastu kilometrow pojawia sie kropla plynu chlodniczego(doslownie kropla).
dodam,ze olej w normie,pod korkiem sucho,w plynie chlodniczym zero sladow oleju, z rury nic nie dymi/nie paruje,ze zbiorniczka nie ubywa(w zasadzie).
nie mam pojecia co to moze byc. mam nadziej,ze nie uszczelka pod glowica. powiedzcie mi ,ze to uszczelka kolektora ssacego(tej jego metalowej czesci gdzie sa wtryski) gdyby byly tam kanaly wodne to by moglo byc nawet logiczne..
dwa zdjecia: ogolne i konkretne:)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=76368bf4f3d87443
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ae2b2486f4327da6
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Kwi 09, 2008 22:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakby nie patrzeć, i tak czeka Cię demontaż tej części kolektora...więc się i tak wyjaśni. Ale swoją drogą założenie całkiem słuszne, wygląda jakby faktycznie był tam płaszcz wodny, bo inaczej niby jak miałoby się tam skraplać? Ciekawe...miejmy nadzieję że właśnie tak jest, uprościło by to znacznie sprawę. Smile
(w moim akurat dolny kolektor jest na sucho...)
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Kwi 10, 2008 1:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kanały wodne w kolektorze dolotowym...hmm... w sumie w aucie z usa nic już mnie nie zadziwi.
A może wpierw sprawdź czy ta śruba jest w ogóle dokręcona i czy pod nią nie ma jakiejś podkładki/uszczelki, która się rozpada.
Oby nie było żadnych pęknięć.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Kwi 10, 2008 5:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W escorcie '89 z usa mam plaszcz wodny w kolektorze ssacym
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Czw Kwi 10, 2008 7:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlaczego ogrzewanie kolektora dolotowego miałoby was dziwić? Już w latach '70 było to dosyć popularne rozwiązanie (np. w zastawie 1100).

Jedno jest pewne: to nie uszczelka pod głowicą! Uszczelka pod głowicą jak sama nazwa mówi jest "pod głowicą", a kropla pojawia się nad nią.

Ja stawiam na uszczelkę pod kolektorem dolotowym.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 10, 2008 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale ja glupia ci...a jestem:)
oblukalem silnik i sie okazalo ze rura do chlodnicy(ta glowna) idzie z...tego kolektora Laughing na kolektorze jest tez odpowietrznik ukladu. wiec nie tylko jest on "nawadniany" ale wrecz przeplywa przez niego caly strumien w ukladzie chlodzenia! w takim razie albo uszczeka sei poszla kochac albo sie cos poluzowalo(banki pod sruba) faktycznie glowica i jej uszczelka jest o wiele nizej...ufffffffffff teraz musze tylko sproawdzic ile i gdzie takie uszczelki i co jeszcze przy okazji sie wymiena(zeby nie robic 2 robot jednoczesnie) a poterm zakup klucza 5/8(bo chyba takim sa przykrecone t sruby) ,zgrzewka tyskiego i monster garage u jedi_v:)
ciekawe ile tak jeszcze moge jezdzic,czy doraznie nie pomoze jakis uszczelniacz do chlodnic?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Czw Kwi 10, 2008 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uszczelniaczy do chłodnic nie polecam. Zwłaszcza proszków, które w połączeniu z płynem zaklejają wszystkie nieszczelności w układzie ale także kanaliki w chłodnicy. Zrobiłem tak w mercedesie kiedyś i owszem przestało wyciekać ale zmniejszyła się sprawność chłodnicy. Samochód zaczął się dosyć mocno przegrzewać, a wcześniej tego nie było. Dodatkowo takie środki przewidziane są do zastosowania w układzie chłodzenia wcześniej przepłukanym i odkamienionym.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
BZYKU
*
*


Dołączył: Nov 23, 2007
Posty: 291
Skąd: KOLNIK PLANET EARTH

PostWysłany: Pią Kwi 11, 2008 8:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja kiedys kupilem uszczelniacz do chlodnic w proszku-dzialal a jakze!!....tylko jak sie potam okazalo umarlo ogrzewanie bo bardzo skutecznie zapitolil nagrzewnice..
_________________
chrysler voyager 2.4 manual z sekwa!SUPERRR!!
A taki ladny!!!AmerykanCki!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Kwi 11, 2008 21:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak już musisz użyć uszczelniacza, to wlej uszczelniacz Prestone. Nie zalepia kanalików i nie zakleja nagrzewnicy. Usuwa nawet duże wycieki. Tylko przed wlaniem trzeba bardzo mocno butelke z płynem wymieszać.
Działa na 100% i usuwa nawet duże wycieki.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group