www.asu.pl :: Zobacz temat - Silnik krokowy windstar
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik krokowy windstar

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Kupię nowe/używane
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Czw Mar 27, 2008 8:26    Temat postu: Silnik krokowy windstar Odpowiedz z cytatem

Jak w temacie. Kupię tani i używany ale sprawny silnik krokowy do Forda Windstara 1995 3.8.
Jak ktoś posiada to proszę o kontakt.
Pozdrawiam.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Czw Mar 27, 2008 22:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zadzwoń do Poznania ! - tu masz numery(chyba ze już masz?) 0-61-830-50-54 ; 0-609-730-494 ; 0-601-750-250
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
stewoj
*
*


Dołączył: Dec 12, 2006
Posty: 34

PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 10:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mój wykręciłem, rozebrałem, wymyłem, złożyłem i działa już drugi rok.
Jeśli czujesz się na siłach do przeprowadzenia takiej "operacji" to jest to najtańsze wyjście. Tam się najczęściej blokuje od brudu trzpień. No chyba że padło coś innego...
_________________
Stefan - Gliwice
Windstar LX /95/3,8
(gaz tylko w kuchni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 11:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale cewka jest sprasowana z zaworkiem więc jak to rozebrałeś? Proszę o podpowiedzi odnośnie naprawy bo elektrycznie wszystko jest ok. Jedynie zabrudzenia spowodowały zablokowanie tłoczka. MOże jakieś fotki z naprawy?
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stewoj
*
*


Dołączył: Dec 12, 2006
Posty: 34

PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 11:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj fotek to wtedy nie robiłem. A co do sprasowania: można porozginać lub naciąć (najlepiej mikroszlifierką) na obwodzie a później znów delikatnie zaklepać albo wkleić. Dalatego pisałem o siłach Smile . Tylko trzeba uważać przy otwieraniu żeby nie wystrzeliły sprężynki i zapamiętać kolejność montażu. Szczegółów już nie pamiętam bo trochę czasu minęło. W sumie 2-3 godziny pracy i zero kosztów.
ps.
Hmm..., a może by tak otworzyć "Regenerację Silników Krokowych Windstar" ? Very Happy Very Happy
_________________
Stefan - Gliwice
Windstar LX /95/3,8
(gaz tylko w kuchni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 12:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozłożyłem to bardziej prymitywnymi metodami Wink . Zobaczymy czy po dokładnym czyszczeniu zadziała.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i nie zadziałało!
Okazało się, że prawdopodobnie wystrzał gazu (którego nie zauważyłem) skrzywił ośkę, na której zamocowany jest tłoczek regulatora. Skrzywiona ośka nie pozwalała na swobodny ruch tłoczka.
W ASU otrzymałem silniczek z uszkodzoną cewką ale sprawnym tłoczkiem.
I tu pojawił się pomysł na skompletowania jednego dobrego z dwóch niedziałających.

Opis naprawy silnika krokowego:

Nie wiem na ile to jest interesujące dla uczestników forum ale na wszelki wypadek opiszę bo może się okazać pomocne przy próbach reanimacji.
Największy problem stanowi odgięcie pierścienia zaprasowanego na łączeniu cewki z zaworem. Blacha, z której to jest wykonane jest dosyć twarda i najłatwiej ją porozginać jak się ponacina w odtępach 15-20 mm. Po nacięciu można delikatnie podważać twardym wkrętakiem w sposób nie uszkadzający elementów aluminiowych. Odgięcie blaszki spowoduje rozdzielenie cewki od zaworu. Z zaworu wyciągamy ośkę, na której trwale osadzony jest tłoczek i membrana. Należy zwrócić uwagę żeby nie zgubić sprężynki. Wszystkie elementy zaworu dokładnie czyścimy. Sama cewka nie podlega czyszczeniu jednak można wpuścić do środka trochę spirytusu i wydmuchać go później spręzonym powietrzem. W moim przypadku musiałem w ten sposób rozebrać dwa silniczki krokowe i połączyć sprawną cewkę ze sprawnym zaworkiem. Po złożeniu zaklepujemy poodginane blaszki niedużym młoteczkiem. Pomocne w tej sytuacji jest również imadło. Dokładnie zaklepany silniczek można uszczelnić poxipolem (tylko w przypadku pewności, że po naprawie wszystko działa).

Mam nadzieję, że taki opis może się komuś przydać.

Dzięki stewoj za pomysł rozebrania tego silniczka. Nie wpadłem na to sam Rolling Eyes
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marsik070
*
*


Dołączył: May 31, 2007
Posty: 31

PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 23:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polak potrafi !!! Brawo benchi !!! Tylko przydało by się przesunąć ten opis do działu naprawiam.
_________________
Beatus ille qui Winstar habitat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Mar 28, 2008 23:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wychodzi na to że zepsute części tak do końca jednak nie są zepsute i można z tego jeszcze coś reanimować, to tak jakby życie po śmierci Laughing brawoooooo
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Kupię nowe/używane Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group