www.asu.pl :: Zobacz temat - silnik3.4L
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

silnik3.4L

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Wolf
*
*


Dołączył: Mar 07, 2006
Posty: 53
Skąd: Ĺźagań

PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 12:30    Temat postu: silnik3.4L Odpowiedz z cytatem

witam tyle się mówi o przegrzaniu silnika ale czym to się objawia,w jakich okolicznościach się to pojawia i jakie konsekwencję z tego powodu można ponieść Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 19:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przegrzewanie objawia się najczęściej w skutek niesprawnego działania układu chłodzenia

najczęstrzymi objawami jest ich brak, czyli nic się nie stało


prze mocniejszych przegrzaniach najczęstrzymi skutkami są"

padnięta uszczelka pod głowicą, czasami sama głowica


trzeba obserwować poziom płynu chłodniczego, oleju, ich czystość prędkość nagrzewania silnika
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zalezy jak mocno przegrzejesz i jak dlugo to robisz, uszczelka to moze byc dopiero wierzcholek twoich problemow, jak dobrze to zrobisz to mozesz powyginac tluki zawory i korbowody (nie mowiac o bloku) co w sumie daje laczy koszt kilku tysi

przyczyny to brak plynu i wysoki poziom w autku , zepsuty termostat moze byc efektem tego wszystkiego
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wolf
*
*


Dołączył: Mar 07, 2006
Posty: 53
Skąd: Ĺźagań

PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pięknie tylko nie to ale może mieliście takie objawy
na początku zapalała się kontrolka poziomu płynu myślę mało więc sprawdzam a tam poziom zachowany jak w książce ok śmigam dalej ale coś mnie tkneło zaraz po odpaleniu silnika sprawdzam zbiornik a tam sucho jak majtki zkonnicy myślę więć doleje i dolałem.
Pozom książkowy i dalej śmigam lecz kontrolka znów się zapala co jest nawiew ciepły nigdzie nie kapie nigdzie nie wzrasta (OLEJ) płyn czysty pompa wymieniona rok temu co jes?aż tu pewnego dnia jadę zatankować swojego rumaka i po przejechaniu ok kilometra wskazóeka temperatury nagle na 125 stopni weszła silnik sam zgasł i klapa .
Odczekałem kilka minut odpalam i tak jak by sie nic nie stało zaś myślę przypadek ale nie do dnia wczorajszego zrobiłem ok 100 km wszystko ok zgasiłem silnik i po ok 3 godzinach odpalam jadę a on znów się mocno zagrzał to go wyłączyłem a w międzyczasie kontrolka poziomu się zapalała a płyn w zbiorniku wyrównawczym się wylewał taki poziom uzyskał a co dziwniejsze że był zimny majstrowałem trochę w odpowietrznikach i wróciłem do domu nie zagrzał się ale dziwnie wskazywał wskaznik temperaturę miał wachania na skali częste które oscylowały między 85 a 100 stopni co jest czy to uszczelka czy to może termostat a może zapowietrzony jak strefa ptasiej grypy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Mar 24, 2008 22:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Objawy uszkodzenia termostatu:
Po rozgrzaniu temp na wskaźniku idzie normalnie do góry, kiedy ruszasz i masz już normalną prędkość przelotową zaczyna spadać. Po dłuższej jeździe wzrasta do normalnego poziomu. Kiedy zwalniasz lub przystajesz wskaźnik idzie do góry. Na postoju lub w korku zaczyna rosnąć aż do zaświecenia kotnrolki, jeśli jest w aucie.

Jeśli masz cały układ sprawny, po przegrzaniu może napuchnąć jakiś przewód, lub w najsłabyszm miejscu łączenia zacznie wystrzeliwać płyn. Jeśli auto posiada zbirnik wyrównwczy, nadmiar płynu ucieka do niego, a z niego na zewnątrz.

Jeśli rzeczywiście przegrzałeś silnik i to kilka razy, to masz lub wkrótce będziesz miał do wymiany uszczelke pod głowicą i w najlepszym przypadku podtare górne części cylindrów. Zacznie w nich zanikać fabryczne honowanie. Zdarze się, że odpuści zaślepka techniczna w bloku silnika, a wtedy wyciek nie będzie widoczny.

Nie życzę Ci pękniecia bloku, głowic czy innych tajemniczych przypadków.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Mar 25, 2008 6:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Jeśli masz cały układ sprawny, po przegrzaniu może napuchnąć jakiś przewód, lub w najsłabyszm miejscu łączenia zacznie wystrzeliwać płyn. Jeśli auto posiada zbirnik wyrównwczy, nadmiar płynu ucieka do niego, a z niego na zewnątrz..


raczej na 100% ma uklad cisnieniowy w ktorym przy normalnej pracy panuje cisnienie ok.1,4Bar wiec weze napewno bedzie mial spuchniete.
osobiscie u kolegi stawialbym na 2 rzeczy _NA RAZ_! - zacinajacy sie termostat, oraz konczaca sie uszczelke pod glowica.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Mar 25, 2008 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wolf-najwazniejsze nie napisales w jakim aucie masz ten silnik.
Inaczej zachowuje sie jego uklad chlodzenia w Pontiacu T-birdzie a inaczej w montanie.
W montanie jest pewien niuans techniczny,mianowicie gora glowicy jest wyzej jak gora chlodnicy i jesli wymieniales plyn albo uklad ci sie zapowietrzy to gora glowicy nie ma chlodzenia bo zapowietrzenie jest wlasnie w tym miejscu,wiec najpierw bardzo dobrze odpowietrzylbym uklad.
Pamietaj,ze bardzo czesto w niektorych modelach na obudowach termostatow sa sruby odpowietrzajace
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wolf
*
*


Dołączył: Mar 07, 2006
Posty: 53
Skąd: Ĺźagań

PostWysłany: Wto Mar 25, 2008 11:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziękuję wszystkim za info ,w moim mieście Laughing nie ma warsztau co by się zają mim potworem z należyttą delikatnością i suptelnością dlatego tez umówiłem się na piątek z asu tam doktorzy zajmą się moim vanikiem i będzie zpewnością jeżdził jak wcześniej
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Wto Mar 25, 2008 15:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wolf chyba ma Montanę.
Czyli mojego też to dotyczy więc trzeba być czujnym.
No proszę, gdyby nie forum czlowiek żyłby w nieświadomości. Very Happy

Wolf!
Jak ASU rozgryzie problem to daj znać co było.
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Mar 26, 2008 8:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wolf sluszna koncepcja Laughing ,a przy okazji zwiedzisz piekny Wroclaw
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wolf
*
*


Dołączył: Mar 07, 2006
Posty: 53
Skąd: Ĺźagań

PostWysłany: Sob Mar 29, 2008 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

byłem ,zobaczyli stwierdzili zostawiłem -USZCZELKA-nie mam sił nawet pisać szersze info po odbiorze jak to przeżyję finansowo oczywiście
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Nie Mar 30, 2008 13:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uszczelkę podejrzewałeś - wynik przegrzania silnika ... tylko co powoduje u ciebie to notoryczne przegrzanie...
Pytania póki co retoryczne ale jak będziesz wiedział napisz
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wolf
*
*


Dołączył: Mar 07, 2006
Posty: 53
Skąd: Ĺźagań

PostWysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

samochód jeszcze w asu pewnie z niego wyścigówkę Laughing zrobią mam dzwonić piątek /sobota
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wolf
*
*


Dołączył: Mar 07, 2006
Posty: 53
Skąd: Ĺźagań

PostWysłany: Pią Kwi 25, 2008 21:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hm samochód dalej w asu już brak mi sił ręce opadają zaczyna to być już żenujące
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group