www.asu.pl :: Zobacz temat - prędkość obrotowa, a prędkość na godzinę i spalanie paliwa
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

prędkość obrotowa, a prędkość na godzinę i spalanie paliwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 19:47    Temat postu: prędkość obrotowa, a prędkość na godzinę i spalanie paliwa Odpowiedz z cytatem

przez weckend zrobiłem 1100km z Marek (pod Wa-wą) do Frankfurtu i z powrotem

w pierwszą stronę trasa z pałowaniem więc jazda przez 20-30km na autostradzie z zamkniętym budzikiem + ostre przyśpieszanie i wyprzedzanie ile fabryka dała, słowem zabawa z V6-tką na całego i spalanie wyszło mi 19litry gazu na 100km. Z powrotem postanowiłem trochę ekonomiki zastosować i jechałem o.k 90-110 na trasie, przyśpieszałem normalnie, bez zaszeństwa można rzec ekonomicznie (ale nie jakiś muł, tylko na równi z innymi autami), itd... mijałem po drodze kilka miast, w tym płock, włocławek i średnio mi spalił 14litry gazu, przy ruchu w mieście małym (bez korków). Pewnie można zejść mniej ale trzeba umieć jeździć ekonomicznie czyli hamowanie silnikiem, przewidywanie sytuacji na drodze itd..., ale ja generalnie na trasie nie umiem zejść poniżej 14litry gazu

podsumuwując ten nissanowski 3.3 V6 mimo stosunkowo niedużej mocy 170-174KM i wagi pojazdu z 2 osobami na pokładzie równej 2100kg przyśpiesza jak wyścigówka, spokojnie radzi sobie na autostradzie z osobówkami, nawet lepiej ciągnie niż 3.8 voyka.... Wada według mnie to spore spalanie......

Jadąc 2000 rpm, auto ma na budziku 96km/h(60mil)
Jadąc 2100 rpm auto ma o.k 100-102km/h


prędkości na budziku pokrywały mi się mniej więcej z prędkościa na GPSie

Drążąc nadal temat ekonomicznej jazdy, mam pytanie do właścicieli aut z komputerem pokazującym chwilowe spalanie oraz mających doświadczenie w ekonomice

interesuje mnie przybliżona statystyka:
prędkość obrotowa = prędkość na budziku = spalanie.

coś w stylu

voyek silnik 3.8, masa auta 1900kg

1500rpm - 60km/h - 14 litry
1800rpm - 80km/h - 13 litry
1900rpm - 90km/h - 12,5 litra
2000rpm - 100km/h - 13 litry
2300rpm - 120km/h - 15 litry
2500rpm - 135km/h - 16 litry
2800rpm - 160km/h - 17 litry

Pozdrawiam
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

obserwowałem kiedyś te zależności Razz
obroty i prędkość to nie wszystkie składniki chwilowego zużycia pokazywanego na kompie,do tego dochodzai jeszcze chwilowe obciążenie silnika ,tzn jadąc po z góry przy obrotach 1500 i prędkości 90km/h komp pokazuje 3 litry,wszystko tak samo tylko po prostej jest już 12 litrów, lekka górka 18 ,większa góra 26 nie chce już pisać jak mocniej dociśniesz np w połowie góry to potrafi pokazać 60 litrów/100 km Shocked więc lepiej tam nie patrzeć Laughing
Obserwując komp doszedłem do wniosku że najoszczędniej jest jeżdzic z predkościami 70-90 i 120 -130 (dotyczy odcinków prostych z niewielkimi wzniesieniami.No i oczywiscie styl jazdy .Najlepiej gdzie się da (ale bez przesady Laughing jezdzić na tempomacie ,wtedy wychodzi najmniejsze spalanie
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 656

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jakie średnie zużycie LPG osiągasz na swim aucie z ta instalacją ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba mam cos zepsutego(fakt inny samochod) i ,co najwazniejsze: STARY RUMPEL ZE MOZG SIE MARSZCZY, bo przy 120km/h mam okolo 1800obr/min ,a spalanie(dosc zaladowane auto) wychodzi na trasie(centrum katowic-centrum wroclawia-centrum katowic,wiec niekoniecznie stale autostrada) okolo 9,3-9,5 LPG...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Nie Mar 16, 2008 22:19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po małopolsce srednio w trasie 15-16l miasto 18-19 w zimie (żona jeżdzi krótkie odcinki) Trasa Rabka -Rzym 6 osob = bagaż,4 tankowania zawsze 13l ,ale tam mają lepszy gaz.
Komputer pokladowy pokazuje mi dokladnie średnią spalania czy to na benzynie czy na gazie .W dodge pokazywał - 2 litry.
Mógbym zmniejszyć zużycie gazu ale auto staje się mułowate ,a teraz bez problemu zamkne licznik. Laughing
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gaz to chyba wszędzie mają lepszy... we Francji myślałem że chyba jadę na benzynie i zapomniałem przełączyć na gaz... Laughing
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odczuwacie jakas roznice gaz/benzyna?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 22:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie niema różnicy,a nawet na gazie ciut jakby lepiej Wink
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 22:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sorki, zapomniałem dodać, że to był inny samochód Embarassed
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Pon Mar 17, 2008 7:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
............przy 120km/h mam okolo 1800obr/min ,a spalanie(dosc zaladowane auto) wychodzi na trasie(centrum katowic-centrum wroclawia-centrum katowic,wiec niekoniecznie stale autostrada) okolo 9,3-9,5 LPG...

spoko napewno nie masz wagi 2100 i tyle frajdy z jazdy do odcinki
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Mar 19, 2008 0:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten Twój villager mi jakoś spokoju nie dawał, przeryłem wszystko w necie i wszędzie podają masę nieco ponad 1800kg, aż mi sie nie chce wieżyć żeby to autko było tak ciężkie.
Dane do modelu 2002:
1837kg, 3,3V6 170KM/4800obr.; 271Nm/2800obr.
Mój z 98r.:
2000kg, 3,8V6 180KM/4400obr.; 325Nm/3600obr.

W dowodzie mam wbite 1970kg, ale mam 6 foteli zamiast ławki i butle gazową. Tak mi ta masa nie dawała spokoju, że wjechałem w firmie na wage. Miałem połowe baku gazu i 1/4 benzyny. Wyszło 2 tony z malutkimi kg, które już pomijam żeby sie nie denerwować Smile Waga waży z dokładnoscią 10kg.

Wracając do tematu, przeliczymy konie i najważnieszjy dla spalania moment obrotowy, na jedną tonę.

Villager 92,5KM/147,5Nm
Voyek awd 90,0KM/162,5Nm

W viilager moment obrotowy jest mniejszy ale bardzi nisko i to na pewno przyczynia się do mniejszego spalania.

Mój, najmniej pali przy 80-90 (8-9 pb lub 12-13 lpg, rekord 11,3 lpg)jeśli droga jest prosta. Jak są górki i nierówności, dobrze jest utrzymywać 100-110, inaczej trzeba wcisnąć mocniej gaz i przy większej górce zredukuje lub wyłączy blokade. Tempomat zwiększa spalanie, bo za wszelką cene dąży do osiągniećia wskazanej prędkości.

Wydaje mi sie, że przy 2000 jest 103... sprawdze jeszcze. Spalanie wg kompa jest od kilku litrów do 99, bo więcej sie na wyświetlaczu nie mieści Laughing Ten silnik zjada dowolne ilości paliwa i nie pogardzi przy agresywnej jeździe 20 l. Pb. No, ale to jest miniVan i nim się nie szaleje...
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 19, 2008 9:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote
spoko napewno nie masz wagi 2100 i tyle frajdy z jazdy do odcinki[/quote]

no to ja tylko doam,ze mam:
-Moc 175 KM
-Moment obrotowy 305 Nm przy 3200 obr/min.
-Masa wlasna (puste auto) 1790 kg plus butla 70 litrow wiec okolo 120 kg plus ja 120 kg , a poza tym jeszcze jest 6 miesc i bagaznik oraz 80 litrowy zbiornik paliwa. liczac srednio moze wazyc w trasie pomiedzy 2040(po pol w baku ,puste auto ze mna w srodku) do gdzies 2500-2600 z ludzmi i paliwem...
no sorry ,mimo plastikow to trabant nie jest...

najbardziej jednak nie rozumiem tego kawalku dotyczacego frajdy? najwieksza frajde jaka mam w tym aucie to ogladanie spoconych ludzi wyprzedzajacych mnie w kompaktach ,kolejna frajda to ta przy dystybutorze. naprawde bezcenne:)chcialem dodac,ze jestem w tzw wieku srednim i chyba bezpowrotnie wyroslem ze "szpecpwania" samochodem, nieodpowiedzialnej jazdy(ze niby dynamicznej ,jak to niektorzy nzywaja). chyba nawet nigdy tego nie mialem i nie teskinie za tym. mam nadzieje,ze nie dopadnie mnie klimakterium i nie kupie auta gdzie siedzi sie du... na ziemi ,a do wychodzenia potrzebna pomoc osob trzecich,bez zawieszenia,za to z wydechem jak od pieca kaflowego...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Mar 19, 2008 10:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Esdarek, naszczęście gaz nie jest taki ciężki. 1 litr gazu to zaledwie 0,55 kg, do tego sama butla też waży kilkanaście kg. Kiedyś myślałem, że butla 50 litrów to ze 30kg + 50kg gazu Smile
Masa auta podawana przez producentów, to masa pojazdu gotowego do drogi, tzn. w pełni wyposażonego i zalanego do pełna benzyną bez ludzików na pokładzie.
U góry do obliczeń przyjąłem takie założenie, ale pominąłem mase butli lpg w villager, bo nie wiem co tam ma mdzalewscy.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 19, 2008 10:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mase dopuszalna w dowodzie mam okolo 2,5 tony-uwierz,ze czesto ja przekraczam: niech bedzie te 1800 kg auto zalane bez ludzikow. instalcja gazowa + gaz musi wazyc ponad 100 kg. ja mam 120 w stringach:) woze jakies szpargaly(jak kazdy chyba) i do tego ze dolicz 6 osob srednio po 75 kg(wersja optymistyczna) i jakies zakupy na grilla,skrzynka piwa,sam grill,stoleczki itp. ale niewazne-nie bedziemy sie przepychac kto ciezszy bo to nie jest sumo. pali tyla ile pali i mnie to cieszy-stestowany na pb i lpg ,wyniki jedne z nizszych na forum przy tym silniku,check sie nie zapala. a niech wazy 1,5 lub 3 tony-czego jeszcze chciec od autka:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Sro Mar 19, 2008 11:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Ten Twój villager mi jakoś spokoju nie dawał, przeryłem wszystko w necie i wszędzie podają masę nieco ponad 1800kg, aż mi sie nie chce wieżyć żeby to autko było tak ciężkie.

ja podaję wagę z wagi towarowej najazdowej bardzo dokładnej, w firmie mam taką wagę wjeżdzam i ze mną wazy 2040 (dodatkowo jest wydruk), a ostatnio jak cisneliśmy na trasie było nas dwóch więc waga o.k. 2100. Troszkę pewnie też waży instalacja LPG

Co do bezpośredniego prównywania mocy i momentu to nic Ci nie da,.. spróbuj gdzieś znaleść wykresy przebiegu mocy i momentu i porównaj oba silniki. Do tego dorzuć charakterystykę skrzyni biegów i masz odpowiedz, te 10-20 mocy czy momentu może nie mieć większego znaczenia.

Masz odpowiedz, że mimo innych silników przy 2000rpm mamy identyczne prędkości, a ja bym się spodziewał u Ciebie jakieś 1800-1900rpm i 103km/h, natomiast ja na pewno mam przy 2000rpm większy moment obrotowy pod nogą więc dlatego lepiej mogę się zbierać. Twój wysoko położony moment i moc, może być ciężki do wykorzystania przy skrzyni automatycznej.

esdarek napisał:
najbardziej jednak nie rozumiem tego kawalku dotyczacego frajdy? najwieksza frajde jaka mam w tym aucie to ogladanie spoconych ludzi wyprzedzajacych mnie w kompaktach ,kolejna frajda to ta przy dystybutorze.

ja tego nie rozumiem, ty czerpiesz frajdę z czyjejś krzywdy. Very Happy .

Mi i innym co mieli okazję się przejechać, bardzo podoba się praca tej mojej V6, silnik zachęca to mocnego deptania. Ciekawostką jest to iż sam silnik występuje w wersji doładowanej bez większych zmian, czyli to mocna jednostka.

Co do spalania, to mój pali tyle bo ja nie jeżdzę okonomicznie z pełną świadomością tego faktu.

Cóż zrobić że lubię pocisnąć i lubię kobity
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Mar 19, 2008 11:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Porównuje moc i moment na tone bo w tym jest sens. W R19 miałem 74KM silnik 1,7 i największy moment położony przy 2700 obrotów, połączone to było z 3biegowym automatem. Mała moc, wręcz załosna, a tak nisko położony moment pozwalał mi na podjazd pod górki bez redukowania biegu. Wszystko przekładało się na wręcz liniowe zużycie paliwa. Brał 9 litrów pb i ok. 10 lpg. Auto ważyło tycio ponad 1 tone Smile

Swoją drogą ciekawe dlaczego masz tak ciężki samochód, ja też sie zastanawiam co mi dołożyli, że krótki a waży jak czołg Very Happy
Póki co po głowie mi chodzi demontaż całego zespołu awd, nie stać mnie na nowy wał, a jazda z wibratorem pod tyłkiem jest wkurzająca. Zyskałbym ok. 150kg - tak na oko.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Czw Mar 20, 2008 13:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może nie mam vana jak wy ale silnik 3.5 litra i mi najmniej pali przy prędkości 65km/h bo wtedy chychodzi 8 litrów na trasie...

Do zakopca jak jechałem średnia mi wyszła 8,6 litra z prędkością 76km/h na tempomacie,a korków było sporo(wszyscy chyba znają zakopianke w zimie jeszcze, i Kraków też zapchany).
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zbyszko
*
*


Dołączył:
Posty: 127
Skąd: POLAND

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 0:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Shocked czy wy macie jakies liczniki wskazujace ilosc spalonego gazu
bo jest to dla mnie nie zrozumiale Question
powiem to co wiem od specjalistow i z wlasnego doswiadczenia
przy nastepnym tankowaniu ilosc gazu zalezy tez od temperatury zewnecznej i cisniena sa to minimalne roznice ale sa do tego jakosc gazu
casami zawor pusci wczesniej a czasami pozniej to tez minimalne roznice
mam butle 42 litry po przejechaniu w polsce od 230 do 250 km zaczyna prychac i czas na tankowanie w niemczech czy francji od 250 a nawet czasami do 300 km przejade na pelnej butli to nie znaczy ze spale 42 litry bo
po wypruznieniu butli wchodzi gazu od 35 l do 38 l
moge tylko w przyblizeniu ocenic ile mi spala w zaleznosci jak jezdze
bal bym sie podawac tak precyzyjne dane moze jestem w bledzie
a moze ktos mnie oswieci jak to sprawdzic zeby okreslic z precyzja co do
dziesetnej litra spalonego gazu
pozdrawiam
_________________
Windstar 3,8 LX 95 gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 0:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jadąc x km i tankujac do pełna wyliczasz średnią, a jak jedziesz dalej masz więcej średnich i na tej podstawie wiesz ile pali. Nie popadajmy w skrajności że jakość gazu ma wpływ na odpręzony silnik a różnica tankowania ok. litra i tak nie wprowadzi znaczącego błędu. Dodatkowo masz kompa pokładowego ktory może pokazywac poprawnie lub z jakimś błędem. U mnie błąd pomiaru kompa pokładowego dla plg to +0,5 litra. Jak wymienie kable i świece, przeprogramuje lpg to będzie pokazywac prawidłowo. Więc ocenić idzie, zwłaszcza jak jedziesz więcej niż 200-300km.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zbyszko
*
*


Dołączył:
Posty: 127
Skąd: POLAND

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 1:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgadzam sie tylko mój wini nie posiada kompa z wyswietlaczem
stary amerykaniec z 95 roku tak ze moge okreslac w przyblizeniu
_________________
Windstar 3,8 LX 95 gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 7:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zbyszko napisał:
zgadzam sie tylko mój wini nie posiada kompa z wyswietlaczem
stary amerykaniec z 95 roku tak ze moge okreslac w przyblizeniu


spoko ja mam sporo młodszego i też nie mam kompa, owszem w tym roczniku były z deską digital, ale ja mam takiego z zegarami zwykłymi

Jest na allegro taki komputer uniwersalny.

ja liczę tak zbiornik gazu do pełna i jadę do końca i średnia z 3 zbiorników daje mi wynik w miarę wiarygodny
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 10:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ta mój jeszcze starszy ale komp pokazuje z dokłądnością do siesiętnych a żeby te wskazania były bardziej wiarygodne to trzeba przejechać ponad 100 km im więcej tym dokładniej pokaże...a co do wskazań na gazie to te przekłamania na kompie muszą być troche większe, nie wiem może sie myle bo nie mam gazu Confused
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 12:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie jestem aż tak mądry ale komp odnisi sie do benzyny i jak jedziemy na gazie to on i tak przelicza tak jakby jechał na bęzynie. Reszta to prawidłowa , lub nie, praca inst gazowej.
U mnie w Winim pali gazu ok 2-3 litry więcej niż pokazuje komp.
W kazdym razie na butli 35 litrów przejeżdrzałem 200-250 km.
Teraz dzięki Lukiemu mam bytle 77 litrów. dzięli Luki.

Wracając do spalania to zauważyłaem taką prawidłowość.
Dodam ze mam licznik cyfrowy i widze spalanie chwilowe.
Oczywiście odnosi się to do równej płaskiej drogi.
Rozpędze sam do określonej szybkości. może to być 80 czy 120 km/h
Wtedy spalanie wunosi xx l/100km.
Wtedy odpuszczam gaz na 3-5 sek i lekko dodaje do momentu aż poczuję ze zaczyna ciągnąć i tak trzymam.
Po takim manewrze prędkość spadnie nie mniej ni 5 km/h a spalanie chwilowe o 2-3 litry i tak się utrzymuje przez dłuższy czas, puki nie uzywamy pedału gazu czy nie pojawi się wzniesienie.
Ciekawe czy to prawda? i w jakim stopniu wyświetlany pomiar przekłada sie na średnie spalanie?
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 12:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wk napisał:
Wtedy odpuszczam gaz na 3-5 sek i lekko dodaje do momentu aż poczuję ze zaczyna ciągnąć i tak trzymam.
Po takim manewrze prędkość spadnie nie mniej ni 5 km/h a spalanie chwilowe o 2-3 litry i tak się utrzymuje przez dłuższy czas, puki nie uzywamy pedału gazu czy nie pojawi się wzniesienie.

nazywa to się Lock up i faktycznie to zmiejsza zużycie paliwa
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group