www.asu.pl :: Zobacz temat - chip do visiona
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

chip do visiona

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 12:27    Temat postu: chip do visiona Odpowiedz z cytatem

ma ktoś z waz założony chip w swoim samochodzie?
jakie może przynieść efekty przy takim silniku?

gdzieś czytałem że im większy silnik tym mniejszy wzrost mocy i mimentu dlatego najlepiej opłaca się montować w mniejszych silnikach...
czy to prawda?
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sam chip zwłaszcza w benzynie NA nic Ci nie da może nawet zaszkodzić, zwłaszcza te tanie rezystowe

jeśli już to hamownia i konkretny nowy program (mapy) i możę troche pomoże ale to się też nie opłaca....

więc co się opłaca ?

a więc zrobić kompletny dolot i wydech (przeliczyć), sporo możliwości jest w kolektorach, katalizator, EGR, zapłon na koniec to wszysto ogarnąć świnką (zewnętrzny sterownik typu piggyback, np SMT6) i możesz średnio z 10% uzyskać.
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 15:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak ale w takim przypadku raczej sie nie zamkne w 1000zł Confused

a poza tym do wisiona nie ma żadnych części tuningowych Confused
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Nie Mar 16, 2008 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jabol2 napisał:
no tak ale w takim przypadku raczej sie nie zamkne w 1000zł Confused

no to zrób kompletny wydech, zobacz co z kolektorem, czy nie jest wąskim gardlem

zwróć uwagę na katalizator, w aucie starszym prawdopodobnie już przestał działać i tylko blokuje przepływ spalin, więc mozna go zastąpić sportowym katem, albo tłumikiem przelotowym, możesz cały wydech (rurka) przerobić na większy, wymienić tłumik środkowy i końcowy o większej przepustowości. Dobrze jest układ wydechowy obliczyć.

w każdym aucie drzemią ukryte tanie moce, gdzie robiąc parę prostych rzeczy zyskujesz parę koni często prawie za darmo, ty niestety musisz szukać tych ukrytych mocy na forach amerykańskich.

W moim poprzedmim aucie wystarczyło stary katalizator zastąpić tłumikiem przelotowym i to dawało 6% mocy wg. producenta, a że katalizator był niesprawny i tylko blokował to pewnie realny przyrost był rzędu 8-10%, bo nastąpiło odyskanie parę koni, a nie tylko zyskanie nowych
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pon Mar 17, 2008 10:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A że tak spytam... mało ci frajdy z visiona?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pon Mar 17, 2008 10:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może tak turbosprężarkę zamontować.
Koszt spory ale i wzrost konkretny.
Przy niskim doładowaniu to nawet nie trzeba ingerować mocno w silnik. Jednak duże doładowanie poniesie za sobą konieczność odprężenia silnika.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Pon Mar 17, 2008 11:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

frajda jest duża, sama przyjemność z jazdy Cool ale w miare jedzenia apetyt rośnie i chciał bym go troche wzmocnić Cool

słyszałem o tych chipach że naprewde działąją dlatego pytam o opinie czy to sie sprawdzi w takim silniku
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Pon Mar 17, 2008 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jabol2 napisał:

słyszałem o tych chipach że naprewde działąją dlatego pytam o opinie czy to sie sprawdzi w takim silniku


ale przy turbawkach, a nie NA

z czego ma być ta moc w NA ?

zasada prosta: więcej powietrza, więcej paliwa i masz więcej mocy

zewnętrzny jakiś chip w NA g.... wart, nowe mapy na hamowni troszkę dadzą, ale przyrosty nieduże.
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Pon Mar 17, 2008 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pewnie masz racje bo ci koledzy do dizli to ładowali...

ja nie wiedziałem to sie zapytałem jak w benzynie działą to sie zapytałem Smile
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Pon Mar 17, 2008 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

opcji na tuning masz sporo

jeszcze można dać wałek dolotowy o większym wzniosie i wtedy zrobić mapy.

wałek może na amerykańskim ebayu dostaniesz, wymiana prosta i dość łatwe konie

a najlepiej to kupić konkretny kit do tego silnika, dasz 800$ i masz gwarantowaną moc rzędu 30-50KM
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Mar 18, 2008 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajnie by wyglądał Vision z superchargerem na masce Very HappyVery Happy
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Czw Mar 20, 2008 12:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fajniej by wyglądał z dwoma rurami wydechowymi po obu stronach Cool
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Czw Mar 20, 2008 13:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o turbiny to mam wątpliwości co do wytrzymałości tego silnika.
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Czw Mar 20, 2008 13:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to chyba jak w każdym silniku gdzie wstawiona jest turbina...
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Czw Mar 20, 2008 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nieduże doładowanie rzędu 0.4-0.5 bara i obniżenie kompresji do 7.8-8.5 nie powoduje żadnych efektów destrukcyjnych. A przyrost mocy można uzyskać na poziomie 35-50% bez problemu.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 11:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co czytałem po forach amerykańskich, to raczej nikt się w turbo w Visionie nie bawił - za mały przyrost mocy na stockowych częściach, do większych przyrostów za dużo kasy.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie ma nawet zbytnio kitów do tego silnika, niestety nie jest to zbyt wytrzymały silnik.

A są silniki których standardowe doły wytrzymują do 1000KM a góra do 300-400KM i te fajnie i bezpiecznie się uturbiają.

Dodatkowo przy wzroście mocy wzrasta moment a wtedy, skrzynia i sprzęgło pada.

Jedne co możesz zrobić to to co ja Ci napisałem.
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 12:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na to wygląda Confused

najchętniej to bym katalizarory powycinał ale też nie chce żeby to strasznie buczało...

może lepiej daruje sobie heh...albo odłoże na kiedyć
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pon Kwi 07, 2008 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Coś takiego znalazłem:

http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?SearchType=Make&N=4294908128+4294907792+4294924666+4294840103+115+304755&autoview=sku

podobno dobre... chyba kogoś za wodą poproszę o zakup, 500 zeta nie majątek
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 7:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakoś nie wierzę w takie rzeczy. Gdyby to było takie dobre to montowaliby to seryjnie.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
max1978
*
*


Dołączył: Mar 08, 2008
Posty: 116

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 10:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie po co poprawiać fabrykę?przecież nasze furki maja mocy tyle,że wystarczy z nadwyżką,wydaje mi się,że do podkrecania kupuje się golfy astry audi itp.Ale my w naszych krążownikach po co??Ja napewno nie myslę nic zmieniac ,ale ja mam ponoć 218km więc na vana w zupełości wystarczy.Wcześniej miałem zafirke dth sport 114 km i tu juz było nieżle,ale teraz to moja Jaszczurka to prawdziwy uśpiony szatan.Tylko spalanie ddddduuuuuuuuuuużżżżżżżżżżeeeeeeee.Ale juz niedługo zagazuje to bedzie troszke lepiej.

ps.jeśli chodzi o amerykańce to może jak bym był manniakiem to podkrecił bym mustanga,corvette,vipera.Ale im mocy przeciez nie brakuje ,więc w sumie po co,autostrad u nas prawie nie ma ,a 90km/h to i fiat 126p pujdzie Very Happy Very Happy

dodge grand caravan 3,8 2005r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgadzam sie w calej rozciaglosci i powiem nawet tak: jakbym mial do wyboru 30 KM mniej i 2-3L na 100 km mniej to oddam:) ja jezdze max 2000-2500 obr/min,max 110 km/h raczej nie wyprzedzam(jesli juz to "omijam" kogos kto jedzie na ekspresowej np. 60km/h). mocy mam totalny nadmiar. jak sie zapomne to mi piszcza opony caly pierwszy bieg, i drugi tez prawie do konca(szkoda skrzyni,opon,przegubow). zupelnie to nie potrzebne bo auto prawie stoi wtedy w miejscu. zwiazku z tym delikatnie muskam gaz ,a ponton i tak mi sie wyrywa. chyba,ze inne auta maja inaczej. jak juz pisalem ,jezdzilem jakis czas tem 300M 250KM z tiptronikiem i zalamka. znaczy jezdzic sie da i to calkiem przyemnie,wypas,wyglad, komfort- super!!! ale zespol napedowy(bo nie wiem co bylo takie porzymulone) byl naprawde jakis ospaly. stawiam na skrzynie...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Kwi 08, 2008 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
jakis czas tem 300M 250KM z tiptronikiem i zalamka. znaczy jezdzic sie da i to calkiem przyemnie,wypas,wyglad, komfort- super!!! ale zespol napedowy(bo nie wiem co bylo takie porzymulone) byl naprawde jakis ospaly. stawiam na skrzynie...


tu masz calkowita racje!Z lukym chcielismy wyregulowac podczas jazdy Visiona i mimo deptania,zarzynania i inyych zlosliwosci ktore mu robilismy zeby wprowadzic go w stan obciazenia "nominalnego" nie udalo nam sie! najwyzej doszlismy do ok.50% obciazenia!!! wiec moge stwierdzic ze silnik ma naprawde wystarczajacy zapas mocy, za to skrzynia nie daje mu sie wyszumiec i to tu nalezaloby sie skupic przy tuningu.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2014 18:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja słyszałem od gościa co miał Visiona z salonu że te silniki mają 360KM a są czipowane na 211 KM. Dlatego dawali gwarancje na 1 000 000 km lub 20 lat na silnik i skrzynie. Tak on twierdził. Czy to prawda, nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Kwi 26, 2014 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jakis bajek ci naopowiadal z ta moca Smile vision ma 215 lub 211KM - zalezy gdzie podaja i tyle...a usprawnic sobie go mozesz pewnie bardzo, bardzo mocno tracac tym samym na ekologii i trwalosci
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2014 11:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro te same silniki były montowane do 300M w którym to jest ponad 250 koni to znaczy że Vision ma nałożony chip ograniczający.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2014 12:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Skoro te same silniki by³y montowane do 300M w którym to jest ponad >250 koni to znaczy ¿e Vision ma na³o¿ony chip ograniczaj±cy.

TAK Z PEWNOŚCIĄ!!! ktos na 15 lat przed pojawieniem sie 300M zastosowal w visionie CHIPa ograniczajacego Smile

PS> silniki sa tylko do siebie podobne, maja podobne bloki ale nie identyczne - ale to nie daje mocy! maja inne glowice(to daje moc), majainne uklady dolotowe - to daje moc...maja inne ECU to tez daje moc...i pewnie jeszcze dziesiatki innych rzeczy ktore suma sumarum dodaja te kilka koni Smile to poprostu dwie rozne konstrukcje Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Kwi 27, 2014 21:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

artemio napisał:
Skoro te same silniki były montowane do 300M w którym to jest ponad 250 koni to znaczy że Vision ma nałożony chip ograniczający.


siła argumentów powala Mr. Green

Marcyś się nieco wysilił i rzeczowo wytłumaczył różnice. ECU to nie wszystko.. Nawet sobie sprawdziłem kody i Vision ma silnik o kodzie EGE a 300m EGG

BTW ogrzałeś schaboszczaka sprzed 6 lat... Shocked
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
artemio
*
*


Dołączył: Apr 25, 2014
Posty: 31

PostWysłany: Pon Kwi 28, 2014 7:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tylko napisałem to co słyszałem. Teraz już wszystko jasne;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Kwi 28, 2014 11:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zabijemy każdą urban legend Wink pzdr
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group