www.asu.pl :: Zobacz temat - Kłopoty z ładowaniem
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kłopoty z ładowaniem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marsik070
*
*


Dołączył: May 31, 2007
Posty: 31

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 18:56    Temat postu: Kłopoty z ładowaniem Odpowiedz z cytatem

Jak zapala się i gaśnie co jakiś czas kontrolka ładowania to myślicie, że to siada alternator ???
_________________
Beatus ille qui Winstar habitat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a możesz to troszkę dokładniej opisać z większa ilością szczegółów, np co ile minut, sekund, godzin, czy może żaży w między czasie
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

miałem podobne objawy w "winim" i u mnie ładował,ale się trochę mocniej grzał ! - przyczyna!!?? - jedna dioda walnięta!! Sad sprawdź ładowanie gdzieś !-jak bedzie OK(a u mnie było)-to może jedna dioda też nie działa !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

osobiscie stawialbym na konczace sie szczotki i/lub pierscienie slizgowe.
no ale to oczywiscie tak na sucho bo do dokladnej analizy trzeba rozkrecic tu i owdzie,zmierzyc ladowanie itp.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź naciąg paska, ew. oddaj auto na warsztat do elektryka. Bo sądząc po pytaniu chyba nie pytasz, bo chcesz sam to robić?
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marsik070
*
*


Dołączył: May 31, 2007
Posty: 31

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 0:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No coż, auto ma dopiero 42,600 mil. Nie sądzę aby padł mi już alternator. Paski wymieniałem 6,000 mil temu. Wczoraj w szczególności na wybojach, zaczęła się pojawiać kontrolka ładowania, która po kilku chwilach gasła. Dzisiaj już bez wybojów też się pojawiała i to nie regularnie. W każdym razie jadę jutro do elektryka. Zobaczymy. Dziękuję kolegom za zainteresowanie. Jutro zdam wam relację z naprawy.
_________________
Beatus ille qui Winstar habitat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 7:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak koledzy radza sprawdz naciag paska,wszystkie przewody od alternatora,byc moze ktorys jest luzny skoro pojawia sie to na wybojach
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w "winim" pasek się naciąga sam! tak że to bym wykluczył - stawiam na coś "luźnego" w środku lub na zewnątrz co do połączeń lub może dioda ??
daj znać jak zrobisz !!??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marsik070
*
*


Dołączył: May 31, 2007
Posty: 31

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety padło sterowanie napięciem w alternatorze, tak mi powiedział pan elektryk od amerykańców. Zamiast 14 V ładował tylko 12,8. Koszt 550 pln z czyszczeniem, szczoteczkami i smarowankiem. Wg. mnie to dużo, ale może się mylę. Ciekawe ile kosztuje nowy ???
_________________
Beatus ille qui Winstar habitat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to znaczy że co, ten regulator jest ze złota że tyle kosztuje?
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lut 22, 2008 2:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem jak do twojego auta ale dla przykladu do takiego glupiutkiego samochodu jak suzuki maruti regler kosztuje ok. 1200zl - cena moze dlatego taka masakryczna ze regler dostepny jest tylko w ASO Smile
ale wracajac do tematu - koszt 550zl za wymiane szczotek, regulatora i smarowanie lozysk wydaje mi sie lekko przesadzony! koszt pelnej regeneracji standardowego(nie mowie tu np. o reno diesel gdzie czesto razem z alternatorem jest pompa Vaku) alternatora-na wymiane do wiekszosci samochodow to koszt ok.350zl
regeneracja tzn- wymiana uzwojenia stojana,wymiana pierscieni slizgowych, wymiana szczotek, lozysk,kontrola diod itp- jednym slowem zostaje ci tylko stara obudowa...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią Lut 22, 2008 19:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marsik070 !! - wydaje mi się że trochę dużo Sad - jak pisałem wcześniej najprawdopodobniej była to "pierdoła"(dioda itp...)- a widział amerykanckie auto i sobie policzył !! Embarassed - ja za coś podobnego zapłaciłem 80 zł !!! Very Happy(za wymianę diody)-a że wymienił szczotki ??!! jak szczotki są teraz przeważnie już z regulatorem napięcia !!!!! - no ale elektryk elektrykowi nie równy !! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Lut 22, 2008 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możliwość wymiany szczotek w regulatorze ładowania zależy tylko od budowy regulatora i pomysłowości wykonującego, jak wiadomo według starego powiedzenia: polakom rzeczy niemożliwe zajmują tylko chwilę, a na cuda potrzebują odrobinę więcej czasu. Nie rozbierałem jeszcze tego alternatora, ale przekonany jestem że nie ma w nim kosmicznych rozwiązań, a więc jest on do naprawienia.

_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 17:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marsik070 napisał:
Niestety padło sterowanie napięciem w alternatorze, tak mi powiedział pan elektryk od amerykańców. Zamiast 14 V ładował tylko 12,8. Koszt 550 pln z czyszczeniem, szczoteczkami i smarowankiem. Wg. mnie to dużo, ale może się mylę. Ciekawe ile kosztuje nowy ???


No nie, wiesz co ja bym temu Panu już podziękował. Dałbym mu do ręki młotek, a jak by się zapytał po co, no to chyba wiesz co bym mu odpowiedział. Że też takich naciągaczy nosi Ziemia...
Regulator napięcia w alternatorze Windstara to płytka przykręcana do obudowy z boku. Lepiej chyba poszukać używanego alternatora na Allegro (są różne ich modele do Windstarów,w roczniku 95-97 co najmniej 3).
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group