www.asu.pl :: Zobacz temat - Jak sprawdzić przewody WN?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak sprawdzić przewody WN?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Gru 31, 2007 17:47    Temat postu: Jak sprawdzić przewody WN? Odpowiedz z cytatem

To pewnie głupie pytanie, ale jak sprawdzić, czy po przewodach idzie iskra?

Silnik mi "brzydko" pracuje, traci moc, "pierdzi", śmierdzi benzyną z wydechu - dziwne nie jest, że podejrzewam brak zapłonu w cylindrach (myślę, że 2 albo 3). Mam już nowe świece, bo to świece z początku podejrzewałem, ale może to WN-ki? A jeśli tak, to czy mogę je odłączyć na pracującym silniku i np wpiąć do "luźnej" świecy i zobaczyć, czy iskrzy?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Gru 31, 2007 18:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jasne ze mozesz! tylko potem moze bedziesz musial sobie kupic nowy modul zaplonu Very Happy to nie jest motorower komar:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 11:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wpiąć do "lużnej świecy" - tak
Ale przed odpaleniem i świeca dobrze zmasowana.
Tam jest około 20 000 Wolt, i gdzieś to napięcie musi ujść wieć odłancznie kabla WN na pracujżsym silniku może być niebezpieczne.
Mi kiedyc spadł kabel z świecy na tylnej głowicy. Przejechałem tak kilkanaście km, nic sie nie stało. Ale jak mówi przysłowie "nienabita broń raz w roku może sama wystrzelić"
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 13:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Esdarek - po to pytam, jak to sprawdzić, żeby ktoś mi poradził sposób. Wyobraź sobie, że już zauważyłem, że nie jeżdżę Komarem Wink

Chcę się dowiedzieć, jak to zrobić bezpiecznie, i proszę o wytłumaczenie krok po kroku co do czego, żebym nie popełnił błędu. Wiem - niby mogę do mechanika pojechać, ale jakoś nie mam do nich zaufania.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
BZYKU
*
*


Dołączył: Nov 23, 2007
Posty: 291
Skąd: KOLNIK PLANET EARTH

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 13:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja kiedys slyszalem o pomiarze rezystancji poszczegolnych przewodow ale jaka ma byc ich wartosc to nie wiem -niech mnie ktos poprawi jak zle to pamietam
_________________
chrysler voyager 2.4 manual z sekwa!SUPERRR!!
A taki ladny!!!AmerykanCki!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ta moja odpowiedz to taka z cyklu: "zenujacy zart moderatora" .nie przejmuj sie mna:) po prostu istnieje prawdopodobienstwo ze szlag trafi ci modul lub inne bambetle od wysokiego napiecia w sytuacji kiedy swieca nie bedzie dobrze zmasowana(a jest z tym problem jesli nie jest wkrecona w gniazdo) ,ot tyle...
co do mechanikow to nie dziwie ci sie,ze nie masz zaufania Very Happy
nie wiem jak sie mierzy sprawnosc kabli(napewno jest jakis sposob) bo przeciez w fabryce musza zmierzyc,sprawdzic parametry itp. jedni zalecaja wymiane kabli b. czesto, zwlaszcza przy gazie traktujac je jako element eksploatacyjny. ja w tempo mialem kable 17-letnie ,fabryczne,jezdzily do konca(i to na gazie) i pewnie by jeszcze jezdzily ale je przez przypadek wymienilem(przy okazji innej usterki). w pontonie zas wymienilem kable przy okazji zakladania gazu po zakupie(no ale oryginaly byly pogryzione przez wiewiorke,ktora mieszkala na tylnej glowicy;) . jak widac nie ma tu reguly.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 15:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie 3 miechy temu byłem u Anthraxa, który stwierdził, że WN są ok - ale teraz wiem, że nie mam zapłonu w kilku cylindrach, dlatego chcę je sprawdzić. Nie oporności czy coś innego, tylko dokładnie to - czy dają iskrę na świecach (taki test real-life). Pytanie brzmi: czy da się to zrobić i jak?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 15:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pewnie tak ,ale to chyba niebezpieczne( i nie chodzi mi o zdrowie czy zycie ,ale elektronike auta). jesli bym musial to zrobic i nie mial sprzetu ani fachowca to bym zapial jakas swiece(moze byc stara) do jakiejsc czesci bloku(np. do ucha do podnoszenia silnika) przy pomocy scisku,imadelka,klucza francuskiego itp. potem bym po kolei zapinal do tego kazdy z kabli i kazal komus "zakrecic" rozrusznikem obserwujac elektrody. mysle,ze nie powinno nic splonac:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
heciu
*
*


Dołączył: May 05, 2006
Posty: 115
Skąd: Szczecin - Radziszewo

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 16:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam> jak masz nowe świeczki to po niedługiej pracy silnika odkręć i będzie mokra ta która fiksuje Idea
zrób prosty test przewodów - musi być bardzo ciemno zapal silnik i obserwuj przewody WN > jeżeli który świeci jak neon to ma przebicie i do wymiany Exclamation
_________________

Voyagier 97 rok 2,0 l benzyna. Super maszyna!!!Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 17:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no opowiadaja o takiej metodzie. ona jednak tylko pokazuje uplyw napiecia ,ktory wystepuje tez w nowych kablach(potwierdzone naukowo).poza tym jak bedzie wilgotno to efekt sie nasili. w kablach silikonowych(tzw) czyli gruba guma , a w srodku "sznurek" z wlukna weglowego(obecnie najpopularniejsza ale powoli odchodzace w zapomnienie) takie swiecenie jest czyms normalnym. ktos kiedys pisal,ze psika jeszcze kable woda zeby lepiej sprawdzic. no coz to jego kable,jego auto itp. takie powazne przebicie mozna by sprawdzic w ciemnosci podlaczajac przewod(jakis zwykly kabelek w dobrej izolacji) do masy i drugim jego koncem(odizolowanym) przejezdzajac kolejno po przewodach wn. jesli gdzis bedzie powazna iskra to kabel ma przebicie. tylko trza uwazac zeby nie skonczyc jak ofiara paralizatora na lotnisku w kanadzie....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

panowie

ja chyba podsumuje temat jesli, kogos stan na autko za kilka tałzenów to chyba stac go na kupno nowych przewodów i miec spokoj na 40 tysiecy kilometrów
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lubię precyzyjnie lokalizować przyczynę problemu. Nie kupię WN-ek tylko po to, żeby się dowiedzieć, że to cewkę mam zwaloną.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tak wlasnie kupilem nowe przewody .jak sie okazlao nowemu uzytkownikowi bo za chwile sprzedalem auto .uszkodzony byl rozrusznik Laughing
a ja nawet gdybym sr....kasa to wole dac na cele dobroczynne niz wywalic w bloto. dodatkowo milo jest wiedziec co jest nie tak,samemu do tego dojsc,samemu naprawic i miec swiadomosc,ze sie zaoszczedzilo jakis grosz. jedni lubia to ,a inni co innego. dla jedych auto to hobby a dla innych przedmiot sluzacy do przemieszczania sie. ja np. traktuje tel. komorkowe bez zadnych emocji(mimo tego,ze zawodowo sie nimi zajmuja-a moze wlsnie dlatego:P),nie zaglebiam sie w nie,nie interesuje mnie ich funkcje i bajery i...nie zapisalem sie na zadne forum komorkowe Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Sro Sty 02, 2008 3:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Akurat kable WN do visiona są drogie więc się Stashkowi nie dziwię.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Sty 02, 2008 7:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

taka stara rada...jesli ci nierowno pracuje silnik, i podejrzewasz ze to wina iskry , wypadaja ci zaplony itp. to po kolei zrzucaj przewody ze swiec i dojdziesz ktory cylinder jest nieteges. Z tym ze nie zciagaj do konca fajki ze swiecy tylko oddal ja o jakies 1-2cm - wtedy na skutek przerwy w obwodzie WN nastapi wzmocnienie impulsu(iskry) i jesli poczujesz poprawe w pracy silnika to znaczy, ze albo kabel jest juz padniety albo(czesciej) swieca jest uszkodzona i ma przebicie na elektrodzie.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Sty 02, 2008 9:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra, czyli wychodzi na to, że jak już wymienię świece, to będę szukał dalej Smile Tak czy inaczej - dzięki Very Happy
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Sty 02, 2008 12:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wkestionuje hobbystycznego podejscia do aut, bo to jest raczej moja pasja, i sam wole napierw potestowac jak sie na czyms znam i znalezc zrodlo, i zawsze zaczynam od najczestszych czynnikow

ale wiem tez ze nie da sie sprawdzic stanu niektorych rzeczy, znaczy sie da ale koszty testu przewyzszaja ów czesc

i zawsze tez jak kupuje auto to wymieniam podstawowe rzeczy, obojetnie co poprzedni wlasciciel mowil, chociaz by po to aby miec z tym spokoj na najblizesze 40 tysi a mam wtedy czas na pogrzebanie przy innych rzeczach
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 02, 2008 15:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

swiete slowa!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rafal_ram
*
*


Dołączył: Sep 05, 2006
Posty: 178

PostWysłany: Sro Sty 02, 2008 18:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest specjalne urządzenie, które stosuje się do sprawdzania kabli.
Gdy przez przewód płynie prąd, dookoła wytwarza się pole elektromagnetyczne. Ten sprzęcik to sprawdza bezinwazyjnie... i ma na każdy kabel osobny zacisk i zestaw diodek (chyba 8-10). Jak diodki migają wszystkie, to znaczy, ze kabel przewodzi. Proste - podpatrzone u gazowników (oni też tego nie mieli na własność tylko pożyczali od zaprzyjaźnionego warsztatu).

Nie wiem gdzie to można kupić - na allegro nie znalazłem (tylko testery świec).

[edit]
Google prawdę Ci powie:
http://www.infohelp.pl/sklep,463,,,03,,pl-pln,340168,0.html

Wręcz zastanawiam się jak coś takiego można skonstruować...
W końcu pole elektromagnetyczne wytwarza prąd... a prąd da się zmierzyć Smile

[edit 2]
Jeszcze ewentualnie to: http://www.moto.allegro.pl/item291206423_mini_lampa_stroboskopowa_sam_ustawisz_zaplon.html
_________________
Fiero ma fierownicę do fierowania dla fierowcy Smile


Ostatnio zmieniony przez rafal_ram dnia Sro Sty 02, 2008 18:30, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Sty 02, 2008 18:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najtaniej, i najprościej jest zbliżyć bańkę neonówki do kabla.Też się zaświeci jak płynie prąd. A te urządzenia to taki pic na wodę. Cztery tranzystory polowe wewnątrz (na każdy kabel jeden) cztery diody, parę rezystorów dla porządku, i działa. Wszystko co proste, jest genialne.
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Sty 02, 2008 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam taki radziecki przyrzad wielkosci pudelka zapalek...dolna czescia dotyka sie kabla, na gornej jest jarzeniowka...niestety calosc jest zalana i nie da sie zagladnac do srodka ale sadze ze nic procz jarzeniowki w srodku nie ma.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group