www.asu.pl :: Zobacz temat - Drgania skrzyni w PTS 3,8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drgania skrzyni w PTS 3,8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
urwis68
*
*


Dołączył: Dec 23, 2007
Posty: 39
Skąd: Osina Zachodniopomorskie

PostWysłany: Nie Gru 23, 2007 19:55    Temat postu: Drgania skrzyni w PTS 3,8 Odpowiedz z cytatem

Witam jestem zielony w temacie ASB bo dopiero co kupilem PTS a no moze bedzie tydzien temu i odrazu mam pytanie w czasie jazdy zalacza mi tak jak gdyby nadbieg i zaczynaja sie drgania ale lekkie zdjecie nogi z gazu i sie rozlacza na jakis czas i potem znowu to samo ale to wszystko dzieje sie w granicy do 120k/h powyzej tej predkosci drgania ustaja poprosze o rade Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Gru 23, 2007 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Objaw opisany przez Ciebie jednoznacznie wskazuje na początek końca konwertera. Nieodzowna będzie jego regeneracja.
Nadbieg to lock-up.
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Gru 23, 2007 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nadbieg w 3,8 to overdrive. w trybie OD [D] skrzynie zmienia biegi przy nizszych obrotach i powyzej 80 km/h wlacza nadbieg(cos jak 5 bieg w manualu). mam takie auto ale mieszkam w polsce wiec nie jezdze 120 i nie moge ci pomoc...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 23, 2007 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Esdarek u Ciebie w TSie nie ma lock upu?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Gru 23, 2007 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest overdrive ktory sie zlalacza powyzej 80 km/h. dodam ,ze w pontonie 3,8 [D] zmienia calkowicie tryb pracy skrzyni(okazuje sie,ze malo kto to wie a nawet wrecz ludzi sie ta wiedza brzydza) mianowicie na[D] skrzynia zalacza wczesniej biegi,wlacza nadbieg powyzej 80 km/h i inaczej redukuje przy wyprzedzaniu. dynamiczna jazda na [D] wymaga mocniejszego deptania pedalu gazu. po miescie lepiaj jezdzic na D. wtedy auto jest bardziej dynamiczne. nie jestem taki madry z domu. pierw przeczytalem instrukcje auta-tym wiekszosc ludzi sie brzydzi. potem wyprobowalem to co pisalo w praktyce. okazlo sie -szok-ze to co pisali konstruktorzy to prawda!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 23, 2007 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok poprostu lock up nazywasz nadbiegiem.
Ja w GP, tez Pontiac nie mam [D] tylko D i po mieście powinienem jeżdzić na 3 co czasami czynię. W Villagerze mam guzik OD Off na wajsze który wyłącza 4 bieg i wtedy mam tylko 3 biegi do przodu ale mam tez włącznik E-AT który powoduje że skrzynia przełącza biegi przy wiekszych prędkościach do stosowania np przy ciagnięciu przyczepy lub w górach. Każdy model skrzyni ma coś innego.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Gru 23, 2007 22:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, gość zadał pytanie - a teraz został zamotany.
Czy nazwiemy bieg OD czy D (duże) to zawsze będzie to czwarty bieg.
A lock-up było już pisane dziesiątki razy - napisałem że jest to nadbieg ponieważ osoba pytająca tak to ujeła Wink

Gość zadał pytanie -a ja starałem się wyjaśnić usterke bez zbędnego elaboratu Cool
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 23, 2007 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax po prostu z Esdarkiem zeszliśmy z tematu.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Nie Gru 23, 2007 23:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

urwis-napisz czy masz gaz i jesli masz czy to sie dzieje na benzynie tak samo i na gazie- czesto jest tak przy 2 generacji gazu -duzych pojemnosciach i automatach-troche inaczej sie rguluje gaz-mianowicie najlepiej zeby silniczek krokowy (od gazu) otwieral sie bardziej na biegu jalowym niz na wysokich obratach-inaczej bedzie "dolek" przy przyspieszaniu lub po zalaczeniu lock-up'u szarpanie
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kolorek
*
*


Dołączył: Feb 28, 2007
Posty: 145
Skąd: DÄ�browa GĂłrnicza / KrakĂłw

PostWysłany: Pon Gru 24, 2007 9:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawiam na to ze to szarpanie jest takie jak u mnie i po "regeneracji" konwertera ustalo.

P.S.
Ładnie sie wywiedliscie Wink dobrze ze nie zapytaliscie jeszcze gdzie tankuje Razz
_________________
--------
Marcin
Sprzedalem sie dla innego kraju... chwilowo Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Gru 24, 2007 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rolling Eyes Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Gru 24, 2007 11:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lock up to jedno a OD to drugie,lock up wystepuje w 3.1 i skrzyniach TH125(chociaz nie we wszystkich autach) a OD w 3.8
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
urwis68
*
*


Dołączył: Dec 23, 2007
Posty: 39
Skąd: Osina Zachodniopomorskie

PostWysłany: Pon Gru 24, 2007 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam dziekuje za pomoc w rozwiazaniu problemu ale jeszcze pytanko a gdzie mozna zregenerowac ta czesc Question a co do gazu to jeszcze nie zalozylem moze na wiosne zaloze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Gru 24, 2007 13:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja moze dodam(jako najmadrzejszy we wsi),ze lockup jest to funkcja skrzyni biegow majaca na celu mechaniczne polaczenie pompy konwertera z turbina czyli inaczej korbowodu silnika ze skrzynia biegow(cos jak sprzeglo w manualnej). powoduje to brak uslizgu jaki zawsze mamy kiedy skrzynia korzysta z konwertera w sposob konwencjonalny (jedna czesc od drugiej oddzielona jest plynem-przyklad postawcie na stole 2 wentylatory,przyblizcie je do siebie przodami i jeden z nich wlaczcie. za chwile drugi tez ruszy-tak dzial m/w konwerter tylko powietrze zastepuje tam plyn).natomist overdrive jest to nadbieg-odpowiednik 5 biegu w aucie z manualem. dlaczego wystepuje osobno? bo nie zawsze jest potrzebny ,a czasem wrecz niepozadany(jazda miejska,jazda z duzym obciazeniem). skrzynie sterowane elektronicznie pracuja inaczej z overdrive ,a inaczej bez niego. nie jest tak,ze dochodzi tylko dodatkowy bieg. skrzynia zmiania inaczej biegi tak jakby manualna byla inaczej zestopniowana.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Gru 25, 2007 0:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie i znów namieszaliście Exclamation
Anthrax pisze że nadbieg to lock up, Esdarek też wcześniej pośrednio nazwał lock up nadbiegiem a teraz pisze z Jedi że to dwie rózne funkcje.
Mnie też się zdawało że nadbieg to nie lock up dlatego się zdziwiłem i napisałem że esdarek lock up nazywa nadbiegiem.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Gru 25, 2007 0:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:

A lock-up było już pisane dziesiątki razy - napisałem że jest to nadbieg ponieważ osoba pytająca tak to ujeła Wink .


Oczywiście że lock-up to nie overdrive czyli nadbieg - dlatego sformuowałem to powyżej w ten sposób w jaki napisał to pytający.
Nadbieg to overdrive czyli bieg ponad bezpośrednim biegiem - akurat w przypadku większości skrzyń ludzi z tego forum - nadbieg to czwarty bieg a bieg bezpośredni to trzeci bieg.
Ale bez sensu jest rozpisywanie się w tym temacie setny raz.
Szczególnie że usterka opisana przez pytającego jest charakterystyczna dla tego modelu skrzyni Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033


Ostatnio zmieniony przez Anthrax dnia Wto Gru 25, 2007 0:49, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Gru 25, 2007 0:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

urwis68 napisał:
witam dziekuje za pomoc w rozwiazaniu problemu ale jeszcze pytanko a gdzie mozna zregenerowac ta czesc Question a co do gazu to jeszcze nie zalozylem moze na wiosne zaloze


Konwerter najlepiej zregenerujesz w firmie Samko w Warszawie. Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Gru 25, 2007 11:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Urwis podaj rocznik swojego PTS i model skrzyni jaką masz, może taniej będzie sprowadzić z USA
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Gru 25, 2007 12:50    Temat postu: Re: Drgania skrzyni w PTS 3,8 Odpowiedz z cytatem

urwis68 napisał:
Witam jestem zielony w temacie ASB bo dopiero co kupilem PTS a no moze bedzie tydzien temu i odrazu mam pytanie w czasie jazdy zalacza mi tak jak gdyby nadbieg i zaczynaja sie drgania ale lekkie zdjecie nogi z gazu i sie rozlacza na jakis czas i potem znowu to samo ale to wszystko dzieje sie w granicy do 120k/h powyzej tej predkosci drgania ustaja poprosze o rade Crying or Very sad


Witaj !!
Miałem podobny objaw !
Mianowicie u mnie było tak:
Ja załączyłem D i jechałem bez względu na szybkość nic się nie działo, ale jak załączyłem OD to przy 80km/h jak się zapinał (OD lub LOCK UP) nie wiem które to które Smile to się zaczynały trzęsawki jak przy jeździe po "tarce" ;)Jak ująłem nogę z gazu, albo przełączyłem na D wszystko mijało. Dodam, że mam złożony gaz i na LPG wszystko było oki a trzęsawki były tylko na benie. Przy okazji naprawy kolektora ssącego zostały wyczyszczone wtryski w benzynie ekstrakcyjnej. Po tym zabiegu samochód jeździ jak marzenie i nie ma już żadnych trzęsawek Smile

Więc moja podpowiedź wyczyść najpierw wtryski, ale nie dolewając STP do beny, ale wyjmując wtryski i zanurzając je w naczyniu z benzyną ekstrakcyjną, a następnie przeczyścić delikatnym pędzelkiem.
Wtryski trzymają się na "listwie" rurce przykręconej 4 śrubami na kluczyk 10mm, potem trzeba odłączyć kostki elektryczne i wyciągnąć wtryski.

.
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Gru 25, 2007 12:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twoja skrzynia to 4T60E Wink
tu masz strone z częściami do niej, firmy która regeneruje konwertery -
http://www.samko.pl/sklep/index.php?cPath=71
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Gru 25, 2007 16:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:
Twoja skrzynia to 4T60E Wink
tu masz strone z częściami do niej, firmy która regeneruje konwertery -
http://www.samko.pl/sklep/index.php?cPath=71


Anthrax on z silnikeim 3.8 ma skrzynię 4T60E?
Ja mam taka ale z silnikiem 3.1 w GP
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Gru 25, 2007 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lutek gdzie ty znalzles,ze ja nazywam lockup overdrivem lub odwotnie? w przedswiatecznym zamieszaniu wszystko jest wprawdzie mozliwe Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Gru 25, 2007 17:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Anthrax napisał:
Twoja skrzynia to 4T60E Wink
tu masz strone z częściami do niej, firmy która regeneruje konwertery -
http://www.samko.pl/sklep/index.php?cPath=71


Anthrax on z silnikeim 3.8 ma skrzynię 4T60E?
Ja mam taka ale z silnikiem 3.1 w GP


Dokładnie, ma tą samą skrzynie - zresztą ładowaną do większości autek GM w latach 1992 - 1999. Jeszcze były w Oplach i Volvo Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Gru 25, 2007 18:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok myślałem że skrzynie 4t60e były montowane tylko z silnikami 3.1.

Nie wiem ile kosztuje teraz regeneracja konvertera w samko ale jak remontowałem swoja skrzynie dwa lata temu to wołali za regeneracje mojego 900zł, ja oczywiście wszystkie częsci potrzebne do remontu skrzyni sprowadziłem sobie z USA i remont wyszedł mnie przez to znacznie taniej.

Urwis tutaj masz ceny regenerowanych konverterów z ebay


http://tiny.pl/p9xj
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Gru 25, 2007 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Samko regeneracja tego konwertera będzie kosztować od 450 do 600 zł plus koszta przesyłki. Praktycznie tylko obudowa pozostaje ze starego.
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Gru 26, 2007 12:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

4T60e montowane byly w TS'ach z silnikiem 3.8 oraz roznie juz z innymi silnikami w roznych modelach GM
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
urwis68
*
*


Dołączył: Dec 23, 2007
Posty: 39
Skąd: Osina Zachodniopomorskie

PostWysłany: Sro Gru 26, 2007 16:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam prawie po swietach Gucio u mnie dzieje sie to obojetnie czy mam wlaczone D cz OD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
urwis68
*
*


Dołączył: Dec 23, 2007
Posty: 39
Skąd: Osina Zachodniopomorskie

PostWysłany: Sro Gru 26, 2007 16:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:
Twoja skrzynia to 4T60E Wink
tu masz strone z częściami do niej, firmy która regeneruje konwertery -

http://www.samko.pl/sklep/index.php?cPath=71


Dziekuje Anthrax za namiary na czesci i na firme regenerujaca oraz za identyfikacje skrzyni Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
urwis68
*
*


Dołączył: Dec 23, 2007
Posty: 39
Skąd: Osina Zachodniopomorskie

PostWysłany: Sro Gru 26, 2007 16:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek dzieki za namiary na ebay ceny sa rozne ale dzieki Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 11:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
4T60e montowane byly w TS'ach z silnikiem 3.8 oraz roznie juz z innymi silnikami w roznych modelach GM


Napewno sterowanie tych skrzyn w PTS z silnikiem 3.8 jest inne bo u mnie w GP biegi są D321, czyli nie ma położenia [D] i na D ma lock up który włacza się przy 80km/h
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze po prostu masz zamiast PRN[D]D21-PRND321 ,a overdrive wlasnie sie zalacza przy 80 km/h. moze to po prostu tylko kwestia oznaczen ?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 12:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darek u mnie przy 80km/h włącza się lock up czyli sztywne połaczenie na konverterze, czyli brak poślizgu na nim. Widać to po obrotach silnika które liniowo wzrastaja wraz z prędkością samochodu. Wystarczy że odejmę nogę z gazu i lock up się wyłacza, dodam gazu i po sekundzie już sie zapina lock up. Tak jest u mnie w GP ze skrzynią 4T60E.
Dodam jeszcze że jadąc 100km/h z właczonym lock upem ma równe 2000RPM
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 13:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam moze nawet ok 1500-1600obr przy 100km/h Very Happy
tu troche napisali o tej skrzyni:
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_4T60-E_transmission
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Nie Gru 30, 2007 13:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 13:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
no to zupelnie jak u mnie:) ja mam moze nawet ok 1500-1600obr przy 100km/h Very Happy


Większy mocniejszy silnik i może sobie na cos takiego pozwolić.
W Villagerze z silnikiem 3.0l mam 2200RPM na 4 biegu z lock upem

To jak u Ciebie z tym OD? Czyżby tą samą funkcje skrzyni różnie nazywali?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pan generał motors z hameryki twierdzi ,ze obaj mamy skrzynie 4T60 z tym,ze ja mam napewno 4T60E ,a ty mozesz miec 4T60 bez E czyli bez sterowania elektronicznego ale to malo prawdopodobne bo grand prixach stosowano je do '94. w zwiazku z tym mamy chyba te same przekladnie i to co u ciebie nazywa sie "3" u mnie jest "D" a twoje "D" to u mnie "[D]". w sumie to to samo.... Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie skrzynia czytając z miski ma oznaczenie 4T60-E
Ale wcześniej pisałeś że przy 80km/h włącza się u Ciebie OD a u mnie lock up. 4 bieg włącza się u mnie troszke wcześniej jak lock up się zapnie
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 14:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze to kwestia oprogramowania? ja nie jestem w stanie powiedziec kiedy mi sie jakis bieg wlacza bo tego nie czuje. jedynie przy ok.80 km/h,jak jade chwilke nastepuje spadek obrotow(tak z 2200 na 1500 okolo) i to jedyny efekt pracy mojej skrzyni ktory moge wyczuc (ale musze sie bardzo skupic)Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
moze to kwestia oprogramowania? ja nie jestem w stanie powiedziec kiedy mi sie jakis bieg wlacza bo tego nie czuje. jedynie przy ok.80 km/h,jak jade chwilke nastepuje spadek obrotow(tak z 2200 na 1500 okolo) i to jedyny efekt pracy mojej skrzyni ktory moge wyczuc (ale musze sie bardzo skupic)Very Happy


No może moje skrzynie bardziej szarpią przy zmianie biegów a może mam bardziej wyczulone ucho bo ja słyszę dokładnie kiedy następują zmiany biegów, jak byłem u ASU jakiś czas temu z Villagerem w celu między innymi usunięcia szarpnięcia z 1na 2 to on mi powiedział że ta skrzynia wcale nie szarpie tylko ja jestem nadwrażliwy. Poza tym można obserwować obrotomierz.

To co opisałeś że nagle obroty spadaja z 2200 na 1500 to jest moment zapięcia się lock upu a nie wrzucenia OD, u Ciebie OD to poprostu 4 bieg
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, macie dokładnie te same skrzynie, te same konwertery, te same kompy skrzyni - różnice mogą wynikać jedynie z masy aut i silnika Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i mamy jasnosc:P jak zwal tak zwal-jest to samo. ucho ,oko i noge jeszcze mam dzialajca(gorzej z watroba Wink ) ale uwierz mi-ta skrzynia dziwnie pracuje -jak bezstopniowa. pewnie jakbym sie bardzo wczul to bym wyczul:) zapytaj jedi_v .jezdzil moim autem. sie nie chwale ale to do tej pory najbardziej jedwabista skrzynia jaka mialem i ...jaka mialem okazje uzywac(a jezdzilem kiilkoma autami )
skromosc moja mnie zadziwia Embarassed
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BZYKU
*
*


Dołączył: Nov 23, 2007
Posty: 291
Skąd: KOLNIK PLANET EARTH

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 15:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nas tez Laughing Laughing Laughing
_________________
chrysler voyager 2.4 manual z sekwa!SUPERRR!!
A taki ladny!!!AmerykanCki!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 15:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pod względem zmiany biegów - najlepsze skrzynie produkuje Ford - jednak z awaryjnością jest na bakier Laughing
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BZYKU
*
*


Dołączył: Nov 23, 2007
Posty: 291
Skąd: KOLNIK PLANET EARTH

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 15:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do skrzyn to w mojej oceni MB 124 300D automat super,250 td bardzo dobrze,300e badziewie, Omega 2,5 tds 96r-extra,BMW 525 TDS-zle a nawet bardzo zle nie z przezucaniem ale lecitko dotkniesz gazu gdy jest najwyzszy bieg to od razu przezuca i to czasami nawet 2 biegi nizej -kicha,Kadett,golf 2 niezle nie do zajechania to z wlasnych doswiadczen, passat 2002r 1.8 turbo -srednio,jaguar 3,6 l 89r- na benz super,na gazie dobrze,scorpio 2.0 dohc tak sobie,saab 900 2.5 v6-bomba- to z obserwacji aut kolegow
_________________
chrysler voyager 2.4 manual z sekwa!SUPERRR!!
A taki ladny!!!AmerykanCki!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group