www.asu.pl :: Zobacz temat - AUTO GAZ DO SILNIKÓW DUŻEJ POJEMNOŚCI UWAGI DOT.MONTAZU
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

AUTO GAZ DO SILNIKÓW DUŻEJ POJEMNOŚCI UWAGI DOT.MONTAZU
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Czw Kwi 14, 2005 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie wróciłem z serwisu CZAKRAM. Z tego powodu mam pytanko. Ile mam sond w Dodge Caravanie 3,3. Jeżeli są dwie to teraz wiem dlaczego świeci się CHEK ENGINE. Brak EOBD II. Czy dobrze kombinuję?

Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
eldiablo
*
*


Dołączył: Mar 29, 2005
Posty: 19
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Czw Kwi 14, 2005 22:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECEK moje uznania gdyż widzę że znasz się na temacie . Ja mam Voyagera 3,3 l 1993 z fabrycznym gazem Vialle.Ostatnio zauważyłem , że pokrywa filtra powietrza jest pęknięta co świadczy o strzale gazu. Gazownik wcześniej jak to widział mówił mi , że pomiędzy tą pokrywą a kolektorem powinien być jeszcze jakiś elektroniczny bezpiecznik. co o tym sądzisz i co mogę zrobic jeszcze z ta instalacją aby lepiej autko smigało . teraz pali ok. 15l paliwa na mieście i 20l gazu.Gazownik u którego byłem a który ma dwa amerykańce powiedział mi że najlepiej jakbym całą instalację wymienił na nową ale jak czytałem na necie to instalacje Vialle sa jednymi z lepszych.Mam kilka fotek mojej instalacji. Jakby co mój gg 1014328.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Kwi 15, 2005 11:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pytanko... Czy ktos z Was ma namiar na jakas stronke WWW, gdzie jest dobry opis parownika Lovato i jak go nalezy regulowac.
Z tego co szukalem po sieci to ta jest na razie najlepsza - dotyczy regeneracji parownika
http://www.arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Kwi 15, 2005 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do VIALLE to są ekstra instalacje aczkolwiek żadko jaki serwis u nas się na nich zna w tej chwili firma Vialle wprowadziła na rynek instalacje V generacji wiec znacznie wyprzedzaja swojich konkurentów technologicznie podeslij mi te fotki na maila atexx@megapolis.pl popatrzymy co to masz bo narazie w ciemno ustalamy czy to tradycyjna czy jakas sekwencja czy wtrysk równoległy aczkolwiek 20l/100km to ciut za duzo chyba ze masz ciezka noge Smile Pozdr


Jak otzrymam zdjęcia to dostaniesz potwierdzenie na maila odemnie nie zasmiecajmy tego postu samymy rozmowami tylko konrety zeby byly jak narazie fotki nie dotarly Pozdr Smile
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sob Kwi 16, 2005 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i cała ta nasza piekna Polska ceny paliw masakra a przy moim podróżowaniu to zaczeło mnie dobijac 4.10 za literek to jest przesada wiec zabieram sie niestety za LPG chociaż jestem delikatnym przeciwnikiem ale przynajmniej dowiemy sie jak zgazować chryslera 3.3l mam 5 reduktorów w domu kilka mikserów,komputerów lpg i emulatorów wiec mam w czym wybierac pozbawilem gazownikow paru elelementów z magazynu i zabieram sie po niedzieli za montaż oczywiscie sam Smile a oni sie tylko podpisza pod tym iu zamontuja zbiornik wiec bedę wiedział na czym stoje a po wszystkim napewno odwiedze ASU i Snap'One sie podłaczy aby kompletnie zdiagnozować zaznaczam że nie zakładam sekwencji jak sprawdze to dokladnie opisze w temacie jaki jest w tym dziale na temat posiadanej instalacji do czego zachecam innych Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 16, 2005 22:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jarecek-niech moc bedzie z toba!!!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Nie Kwi 17, 2005 8:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jednak ekonomika przemawia. Zbyt duża róznica. Jak by nie było to ładnych paręzłotych pozostaje w kieszeni. A gdzie zamontujesz butlę?

Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Kwi 17, 2005 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jutro będe przymieżał 55l zbiornik pod auto bo do środka nie włoże a znalazłem takowa na STAKO i chyba wejdzie bez problemu jakies 45-48l do niej wpakuje sie gazu no ale to sie dopiero okaze co tam włoże jak założę cała resztę bo narazie to na turystycznej 11kg go bede testował pare dni a potem udam się po zbiornik bo gdy cos miałoby byc nie tak to zrezygnuje a jak narobie dziur na zbiornik to szkoda nadarmo Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gość






PostWysłany: Pią Kwi 22, 2005 22:31    Temat postu: Re: AUTO GAZ DO SILNIKÓW DUŻEJ POJEMNOŚCI UWAGI DOT.MONTAZU Odpowiedz z cytatem

??
Powrót do góry
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Kwi 26, 2005 21:12    Temat postu: Zmiana parownika Odpowiedz z cytatem

Mój Winnie 3.8, 1996r., którego niedawno kupiłem ma instalację gazową II generacji LOVATO z elektroniką (komputer firmy Autronic AL700 i emulator). Palil mi 23 litry na 100 km w mieście i cały czas paliła się kontrolka "check engine". Dziś zmieniłem parownik, zgodnie z zaleceniem JARECKA, gdyż ten który był zamontowany w ogóle nie powinien być montowany do silnika o dużej pojemności - za mala moc parownika. Ten parownik R90 firmy OMVLGAS (www.omvlgas.it) to ponoć sprawdzony i zachwalany przez gazowników włoskiej firrmy sprzęt. Są o różnych mocach, ten mój jest największy jaki produkują, moc do 150 kW. Montowany jest do instalacji gazowych wszystkich generacji i w największych pod względem pojemności silnika pojazdach.
Moje pierwsze spostrzeżenia są następujące:
1. samochód dostał potężnego kopa,
2. zgasła mi po regulacji komputera gazowego i na analizatorze spalin kontrolka "Check engine"!!! Absolutna rewelacja jak dla mnie!
Jadę na długi weekend majowy poza miasto, napiszę jak mi spalało autko.
Pozdrawiam wszystkich. Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 4:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to Ci farciarz. Very Happy

Wijtek
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

musimy intensywniej"reklamowac" te serwisy gazow z bozej laski!!!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Kwi 28, 2005 18:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co gazownik to inne zdanie. Po co w takim razie w ofercie są parowniki o różnych mocach? Mój gazownik sam pokazał mi 3 różnej wielkości, choć zewnętrznie niczym się nie różnią. Przecież Włosi nie produkowali by parowników o różnych mocach w zależności od pojemności silnika, gdyby nie było takiej potrzeby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 28, 2005 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Warto też wspomniec o atturatorze /silniku krokowtm/
Też powinien być o większej średnicy przelotu aby nie dławił przepływu gazu.

Wojtek
Windstar LX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 28, 2005 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sprzedaży są w zasadzie dwa rodzaje "mniejszy i większy"
My powinniśmy stosować ten wiekszy o większem przekroju, oczywiście razem z rurą doprowadzającą o odpowiednim przekroju.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Kwi 29, 2005 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A i własnie mi się przypomniało że po wsadzeniu miksera w wąż dolotowy i oczywiście zmianie harakterystyki dolotu poprzez zawężenie zdemontowałem klemy od aku na jakies 20 minut po czym odpaliłem autko na gazie i pozostawiłem na wolnych obrotach do właczenia się wiatraków i osiagniecia temeratury maksymalnej aby komputer silnika zaadoptował nowe parametry pracy przy lekko zawężonym dolocie po całej operacji zdiagnozowałem kompa i parametry wyuczone w zakładce freze frame były inne niz miałem zawsze więc polecam tak innym od momentu założenia LPG nie mam najmmniejszych problemów z autkiem no może poza jednym zamiast lać LPG nalałem 2 razy do pełna paliwo i je wyjeździłem bo zapomniałem że mam gaz który wczesniej wyłączyłem podczas regulacji i zmiartwiłem się trochę że duzo pali tego gazu i taki drogi a to była benzynka Smile
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ads
*
*


Dołączył: Dec 04, 2004
Posty: 19
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Nie Maj 08, 2005 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki JARECEK za dobre checi juz dzisiaj zapraszam Cie na dobra rybacka kawe z duchem a jak bedziesz w Mielnie daj cynk napewno sie spotkamy i milo pogawedzimy przy kawce... Very Happy ... ADS. Kolobrzeg pozdrawia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Maj 11, 2005 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spoko skoro tak napisali i naprawde odczuwasz różnice to tylko kwestia dokladnej regulacji a kontrolka check nie ma prawa sie swiecic w zadnym przypadku
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Czw Maj 12, 2005 7:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECEK - mam prośbę jak tylko będziesz dysponował czasem to daj mi znać -umówilibyśmy się na likwidację CHECK w moim aucie !

pozdr.
Marek
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Maj 12, 2005 8:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisz dokładnie jaki masz komputer do gazu musze miec dokumentacje aby sie za to zabrac o ile wogóle masz komputer do gazu Smile Bo jak nie ma to tylko pozostaje analizator spalin i krecenie śrubką aby nie była uboga mieszanka na pełnym zakresie obrotów i check zawsze będzie sie zapalał
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Czw Maj 12, 2005 8:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam Landi LES 98 z komputerem i emulatorem wtrysków - mam również interfejs i program do ustawień tej centralki

pozdr.
Marek
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Maj 12, 2005 8:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No popatrz a ty chcesz do mnie jechać skoro masz wsio to najważniejsze jest aby tak wyregulowac kroki silnika krokowego żeby poruszał sie na jak najmniejszej ilości kroków w góre i w dół zaczynamy na wolnych a potem tak samo ma być na obrotach 3000 Rpm no i sonda lambda musi pracować płynnie na pełnym zakresie najlepiej sprawdzic czy te matołki od gazu ci wyemulowali sonde kompem czy tylko pobrali jak wyemulowali to za łeb i przywracać jak było bo inaczej to go miesiac będziemy ustawiać a i tak check się zapali jak masz czas to możesz do mnie na gg napisać i się na sobote umówimy chociaz popatrzec i zapiąc pod komputer przejzymy zachowanie sond itd i skad te błędy masz będzie wtedy wiadomo za co się brać Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Czw Maj 12, 2005 9:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak ,ale mieć sprzęt a umieć go dobrze wykorzystać to nie to samo - mimo że grzebię w centralce już sporo i wiele się nauczyłem ,ale nie mogę wyeliminować świecenia check - podejrzewam że to coś z emulatorami wtrysków
za łeb niestety nie mam kogo brać - bo auto kupiłem z instalacją 1,5 roku temu - wszystko chodzi dobrze ,oprócz tej nieszczęsnej kontrolki - wszędzie gdzie byłem z tym odsyłano mnie z niczym twierdząc że tak ma być - dopiero czytając Twoje posty widzę że jednak może być inaczej Exclamation
w ten weekend nie mogę ,ale skontaktuję się z Tobą w przyszłym tygodniu na GG (podaj mi tylko numer)i jak będziesz wolny to się umówimy

pozdrawiam
Marek
_________________
CHRYSLER GRAND VOYAGER 3,3 '96 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Piotrek
*
*


Dołączył:
Posty: 124

PostWysłany: Czw Maj 12, 2005 19:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wini a ile Ci teraz pali?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Maj 12, 2005 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komputer od gazu nie wyczuje róznicy bo on tylko oddaje sygnal emulowany ale pamiętaj aby odciac wogole przewod wychodzacy z komputera od gazu do komputera silnika aby przypadkiem nie wpuscic sygnalu wkółko pobierasz tylko tym ktory idzie do sondy od kompa gazu i wtedy sie okaze co jest co Smile U mnie po chyba 2500km od zalozenia instalacji zadnego bledu na komputerze nie ma jak narazie i nie będzie bo co jakiś czas kontroluje ustawienia sterownika gazu ale tylko tak profilaktycznie nie wymagał żadnych regulacji od założenia wiadomo że po zmianie filtra gazu trza będzie go trochę podregulować ale to drobnostka no i tak samo bedzie w miare zuzywania sie filtra powietrza ze napewno po 5 tys bedzie wymagal jakiejs drobnej korekty Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Maj 12, 2005 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Raczej nie powinno miec wpływu na łapanie błędów prędzej sygnał emulowany jest żle ustawiony i taie jaja robi ja popodlaczasz i skasujesz bledy to sie okaze .A moze gazownik pokazywal ci sygnal emulowany ?? a nie odczytywany z sondy ??
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Maj 13, 2005 14:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć wszystkim, miałem napisać ile mi spala Windstar po wymianie parownika. Nie mam najlepszych wiadomości, spalił mi 26 litrów gazu na 100 km!!! Jadę do gazowników, może oni coś poradzą?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sob Maj 14, 2005 9:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Raczej muszą. Tyle spalania tożadna ekonomika.

Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Maj 15, 2005 15:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O mamo masakra 26l gazu na 100km to jest szok nie ma wogóle takiej mozliwości ja na rozregulowanej totalnie instalacji wlalem 20l gazu i zrobil 100km po miescie a teraz pobilem sam siebie musialem sie przyzwyczaic do gazu i co z tego wyszlo a to ze ostatnio nie wierzylem wlasnym oczom splail UWAGA -13l/100kmw cyklu mieszanym w tym moze bylo z 80km trasy jestem w szoku patrzylem na komputerze czy wsio ok i jest ok idealnie tylko poprostu przyzwyczailem noge do gazu z instalacja LPG ale u ciebie musza ustawic ta instalacje bo to nieporozumienie Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Wto Maj 17, 2005 7:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I tu się z Tobą zgodzę. Po ostanim tankowaniu średnio 13,7l/100.
Z czego ok 80% na trasie.

Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacol
*
*


Dołączył: Dec 31, 2004
Posty: 3

PostWysłany: Sro Maj 18, 2005 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dawno nie odzywałem się na forum, bo trochę jeździłem i brakowało czasu. Miesiąc temu założyłem instalację gazową firmy BRC do trzylitrowego Windstara.
Jestem zadowolony. Spalanie w mieście (100%) w granicach 19 l. trasa 12 l. Predkość na trasie 120-160 na godzinę ( 6 osób w aucie) . Zauważalny aczkolwiek nieznacznie spadek mocy w porównaniu z etyliną. Niestety kontrolka składu mieszanki się pali, gazownik uznał to za normalne i obiecał że założy dodatkowy układ który to wyeliminuje. Ogólnie jestem zadowolony. Najważniejsze to dobrze zestroić i wyregulować układ zasilania gazem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Maj 20, 2005 22:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli skrzynia ci sie slizga to wiecej auto bedzie palilo to normalka a co do check to samo przepiecie sondy nie da rewelacji po takiej operacji nalezy wyregulowac dokladnie instalke i skasowac bledy a gdy wystapia to natychmiast odczytac co pokazuja jezeli cos od mieszanki to dalej regulacja do perfekcji a jezeli nie to ciut noge z gazu zeby tyle nie zlopal i starac sie na gazie rozpedzic auto po czym zwolnic pedal gazu do momentu az bedzie utrzymywal predkosc i nie bedzie spadala na gazie trzeba wczuc niestety sie w pedal bo jak sie go depta to wciaga ile chce a amerykance duzo chcą Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Maj 22, 2005 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wlasniw wrocilem z trasy(gory) i z pelnym obciazeniam spalil mi srednio 11 l gazu:)
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Maj 27, 2005 13:44    Temat postu: AUTO GAZ DO SILNIKÓW DUŻEJ POJEMNOŚCI UWAGI DOT.MONTAZU Odpowiedz z cytatem

Witam,

Czy ma ktoś opis komputera LOV-ECO? Mam coś takiego w moim Windstarze 3.0 96r. Do tego BRC AT90E. Instalowane w 2001 roku.
Od poprzedniego właściciela wiem, że miał wymieniane zawory (przy okazji zmienił uszczelkę) gdyż były nadpalone. Z tego co czytałem na forum może to być wynikiem źle dobranej mieszanki. Jeśli tak to co robić: zmieniać komputer, sprawdzić czy podłączenie jest prawidłowe, sprawdzić silniczek krokowy. Jazdy póki co są kłopotliwe, gdyż nie mam go zarejestrowanego, ale to już niedługo. Czy to coś ma podłączenie do sond Lambda i jak to sprawdzić? Oglądając układ mam wrażenie że jest to podpięte, ale czy faktycznie zbiera informacje i je uwzględnia przy sterowaniu? Chciałbym uniknąć kłopotów i zawczasu działać.
Druga rzecz to "dzwonienie" w butli podczas jazdy. Miał ktoś taki przypadek i co to może być? Poprzednik powiedzial mi, że prawdopobnie jest to pływak. Czy to może się zdarzyć i czy można bezpiecznie tankować, czy też biegusiem do serwisu, póki nie rozsadziło mi butli z powodu źle działającego pływaka.

Gobowiec
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Maj 27, 2005 14:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzi o stukanie w butli to u mnie się tak dzieje jak mam resztke gazu. Po prostu pływak styka w dno, dając jednocześnie alarm że pora na stacje Confused . Kiedyś w Polonezie podczas tankowania miałem brzęczenie ale to brzęczał zaworek. Po jakims czasie -pół roku- się uspokoiło i nic z tym nie robiłem.

Wojtek tarnowskie Góry
Windstar LX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Maj 27, 2005 18:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spokojnie butli ci nie rozsadzi badane sa na ogromnie cisnienia jakiech gaz ci nie wytworzy nawet w 100 stopniowym upale a co do instalacji to sprawdz analizatorem mieszanke a najlepiej zrob mu diagnostyke z podgladem oscyloskopowym obydwu sond i czy pracuja poprawnie plynnie w calym zakresie wytważając fale na gazie jeżeli leza na dole albo przy samej gorze pracuja to masz cos nie tak z regulacja co do schematów lov-eco to napewno ma pobranie sygnalu sondy i sterowanie silnikiem krokowym sprawdz czy masz takowy wogole czy nie przypadkiem srube regulacyjna jedynie na wezu dostarczajacym gaz do miksera Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pon Cze 06, 2005 23:38    Temat postu: GAZ Odpowiedz z cytatem

Dzięki JARECEK. Mam silniczek krokowy i podłączenie do sond lambda (2x). Podjechałem do serwisu (autoryzacja CZAKRAM). Obejrzeli, wydali opinie - mistrzostwo świata to nie jest ale jest dobrze. Poza tym widzieli sporo gorzej założonych instalacji które chodzą bez zarzutu. Podłączyli do kompa i sprawdzili. Dałem sobie zainstalować "zawór bezpieczeństwa" na filtrze na wypadek strzału, choć poporzedni właściciel zapewniał, że miał tylko jeden strzał na początku, zanim wymienił świece i przewody na nowe. Stukanie faktycznie zniknęło jak zatankowałem. Teraz czekam na "ważne pismo od ministra" pozwalające zarejestrować autko bez numeru silnika i czas na dłuższy wypad. Wrócę jednak do pytania o nadpalone zawory. Jeśli to wskutek zbyt ubogiej mieszanki, jak temu zaradzić na przyszłość?

Pzdr,

Gobowiec
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto Cze 07, 2005 19:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli jeżeli masz cos popodłaczane do obydwu sond lambda to oznacza tylko tyle ze masz je wyemulowane zreguły podlacza sie sygnał (pobiera) z pierwszej sondy przed katalizatorem a co do zaworów to wskazane jest sprawdzanie dosyc czeste skladu mieszanki w aucie to uchroni przed rozregulowaniem na kontrolke check nie licz bo jak napisałem prawdopodobnie masz wyemulowane sondy i check sie nie zaświeci gdy skład mieszanki zmieni sie na zauboga Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
valdi
*
*


Dołączył: Jun 21, 2005
Posty: 38
Skąd: OstrĂłda

PostWysłany: Czw Cze 30, 2005 18:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nam pytanie do JARECKA. Właśnie płynie do mnie Dodge Grand Caravan 3,8 SXT 220 kM ,2004 r . Chciałbym go zagazować. Z wypowiedzi wydaje mi się że posiadasz dużą wiedzę na temat instalacji gazowych, dlatego zwracam się z prosbą do Ciebie o radę. Jeśli możesz to poradż mi jaką instalację założyć. Chodzi o instalację praktyczną, dobrą i nie o bajery tu chodzi ale o coś czego nie będe przeklinał. Koszt nie jest tak bardzo istotny ale nie lubię też wydawać więcej niż potrzeba. Rocznie przejeżdzam ok 45 tkm, więc chciałbym coś dobrego. Jestem z Ostródy {Mazury} i nie bardzo ma mi kto pomóc. A na temat gazu niewiele wiem. Jeśli inni użytkownicy forum mogą mi pomóc. to będę wdzięczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Cze 30, 2005 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak jest z gniazdami zaworowymi i prowadnicami zaworów w tym roczniku jeżeli zawierają ceramike to wtrysk gazu w postaci płynnej 7 tyś złbo go zajedziesz jezeli standard jak w moim to sekwencja za 5-6 tyś gdy masz plastikowy kolektor a nie masz w okolicy dobrego warsztatu ktory zalozy poprawnie instalacje podcisnieniowa a gdy kolektor aluminium to nie ma obaw zwykła instalka podciśnieniowa za 2 tys zł wystarczy założona w dobrym zakładzie straszna rozbierznośc cenowa ale takie sa realia niestety i niech ci ktos nie wmówi że wtrysk w postaci płynnej jest tańszy skoro wtryski to jakies 3,5 tyś zł a do tego masa innych dupereli bo znam talentów co zakładaja wtrysk płynny za 4,5 tys zł a to zwykła sekwencja którą do 4 cylindrowego auta za 3 tyś się załozy Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pią Lip 01, 2005 9:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

VALDI zastanów się nad małą wycieczką w góry. Jest to odległość, ale montaż trwa kilka godzin i bedzie zrobiony fachowo.

Wojtek
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
valdi
*
*


Dołączył: Jun 21, 2005
Posty: 38
Skąd: OstrĂłda

PostWysłany: Sob Lip 02, 2005 16:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki JARECEK za radę, właśnie jestem po rozmowie z warsztatem w Olsztynie i fcet twierdzi że sekwencja. Ja nie wiem jakie są gniazda zaworów i prowadnice w tym silniku. Wiem tylko że ma 220 kM mocy. A model auta to SXT, ale to raczej wersja wyposażenia. Gdy się zapytsłem o ciekły wtrysk gazu to mi odpowiedział że nie poleca gdyż wtryskiwacze są niedopracowane i nawet po 20 tys. km potrafią się skończyć. Auto będzie za jakieś dwa tygodnie wtedy może da się coś więcej powiedzieć o silniku. A swoją droą to już nawet myślałem o wyprawie na południe właśnie do JARECKA. Pytanie do JARECKA , czy można się dogadać{ np. telefonicznie, Email lub GG} i pod koniec lipca ewentualnie wybrać się na południe do Ciebie? Jeżeli tak to gdy auto przypłynie i załatwię wszystkie formalności odezwę się się tylko proszę o podanie formy kontaktu. Pozdrawiam .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
valdi
*
*


Dołączył: Jun 21, 2005
Posty: 38
Skąd: OstrĂłda

PostWysłany: Sob Lip 02, 2005 17:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sorry JARECEK, napisałem że wybrał bym się do Ciebie, a nie wiem czy masz możliwości montażu. Ale przeglądając Twoje posty wydawalo mi się że przy takiej wiedzy w wielu tematach na tym forum to tak jest, tzn. że masz warsztat Jeżeli mozesz to wyprostuj mnie ,a jeśli tak nie jest to może kogoś mi polecisz by opłacało się przejechać kilkaset kilometrów. Dużo jeżdżę ale w tamtych okolicach nie bywam. Acha, i co do tych gniazd i prowadnic zaworów to może mi podpowiesz gdzie szukać informacji jakie są w tym silniku. Z góry dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Lip 11, 2005 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sory ale dopiero wróciłem z urlopu polecam firmę CZAKRAM WWW.CZAKRAM.PL i tam jak zadzwonisz to cie nakieruja na solidny warsztat i dokładnie powiedza co i jak z autkiem napisz ile wyszło cie samo sprowadzenie auta zza wielkiej wody w dziale INNE Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Wrz 22, 2005 0:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytanie do JARECEK'a. NApisałeś na początku tego wątku, że komputer musi zbierać informacje nawet z czterech sond lambda, a póżniej na mój post, że powinna zbierać informację sprzed katalizatora. Czy mój kompueter LOV-ECO nie może/powinien zbierać z dwóch sond?
Drugie pytanie: czy mając możliwośc sprawdzenia odczytów przez dekoder OBD2 można dokonać kontroli poprawności regulacji gazu? Pokazano mi na SNAP-ON'ie, że mam komp gazowy podpięty tylko do przedniej sondy i że mam za ubogą mieszankę. Zrobiłem sobie taki dekoder z podpięciem do PC-ta, ale odświeżanie jest około 2Hz, czyli dwa pomiary na sekundę. Mogę spróbować napisać własny program który mógłby zadziałać szybciej, albo kupić przystawkę (~40PLN) i ściągnąc program do LOV-ECO.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sob Wrz 24, 2005 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wniektórych wynalazkach spotyka się np.2 kolektory dolotowe i na nich 2 miksery oraz 2 sondy przed katalizatorem i w takim przypadku stosuje sie 2 silniki krokowe a do sterowania nimi 2 niezalezne komputery lub przystawke aeb pozwalajaca na sumowanie danych z sond lambda a dziala to na smiesznej zasadzie gdy na jednej jest uboga a na drugiej bogata to otwiera silnik krokowy az pojawi sie bogata ale jest to rozwiazanie nie praktykowane w warsztatach autogaz bo szkoda czasu na montaz Smile U ciebie wystarcza z jednej pobranie danych bo mikser masz jeden tylko i tylko z sondy przed katalizatorem !!!! a co do twojego scanera to nie ufaj za bardzo jego wskazaniomporownaj ze snapem na przyklad a przekonasz sie ze te pisane softy sa z bardzo duza tolerancja bledu w kazdym badz razie do kasowania usterek sie nadaja ale do niczego wiecej raczej nie wykozystasz kiedys sam od tego zaczynalem ale dalem sobie spokoj ale ja musze miec sprzet niestety profesjonalny ktory pozwala na testy elem. wykonawczych,adaptacje,regulacje itd....
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jadwtr
*
*


Dołączył: Apr 20, 2005
Posty: 153

PostWysłany: Pon Wrz 26, 2005 20:12    Temat postu: strzały przy ruszaniu na gazie BRC seent 24 Voyager 2.0 Odpowiedz z cytatem

nierówno wchodzi mi na obroty po wciśnięcui pedału przyśpieszenia
z wolnych na gazie.
Pod obciążeniem np. przy ruszaniu na krzyżówce 1 lub 2 razy potrafi czasani strzelić. Pali gazu w trasie 9-10l mieszany 11-12l
Wymieniłem świece na NGK odstep 0.8
Bylem u gazowników zwiększyli na kompie od gazy do 20% tolerancje ale nie wiele to dało.
Twierdzą że to wina kabli lub cewki ale jakoś niechce mi sie w to wierzyć na benzynie idealnie.
Poradźcie co się dzieje i co man żądać od gazowników bo instalacja jest na gwarancji?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sro Wrz 28, 2005 18:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moga mieć racje a z tego względu że masz sekwencję może to byc niestety cewka pomimo poprawnej pracy na benzynie stawiam na kable lub cewkę. A teraz trochę wyjaśnień wtryśnieta benzyna tworzy mieszankę lotną wilgotną idlatego nawet osłabiona iskra ją zapali a to przez to że mieszanka powoduje przyciaganie lepsze iskry na swiecach a co do gazu to jest w postaci suchej i cewka przy dodawaniu gazu traci moc bo ma np.lekkie przebicie wewnątrz i gaz nie wspomaga dlatego zaleca sie zmniejszenie przerwy bo poprostu gaz potrafi zdmuchnąc iskrę w głab osłony elektrody wtedy nie zostaje spalona mieszanka a strzał pojawia sie w momencie wypełnienia kolektora niespalonym gazem i jest to w 90% cewka aczkolwiek pomiar jest cięzki do wykonania samemu potrzeba miec komorę ciśnieniowa z wkręconymi 6 cioma swiecami i generatorem ale polecam wziąsc spryskiwacz do zraszania kwiatów na litr wody wsypac około 1/10 łyżeczki do herbaty soli dokładnie wymieszać po czym w nieoświetlonym miejscu odpalić silnik na benzynie niech sobie chodzi w tym momencie intensywnie spryskać przewody oraz całą cewke i dokładnie obejrzec dodając obrotów silnikowy czy gdzieś nie skacze iskra jeżeli jest ok to taką samą operację powtórzyć na gazie Pozdrawiam i powodzenia a tak na marginesie możesz do mnie wpasc zrobimy to razem masz blisko i wiesz gdzie mnie znaleśc Wink
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jadwtr
*
*


Dołączył: Apr 20, 2005
Posty: 153

PostWysłany: Czw Wrz 29, 2005 20:46    Temat postu: po sprawdzeniu spryskiwaczem Odpowiedz z cytatem

Wykonałem test przewodów i cewki spryskiwaczem z wodą i solą oczywiście nocą.
Na benzynie iskrzy w 4-5 miejscach przy nasadkach świec i do cewki - lekko.
Na gazie w większej ilości miejsc i wiele mocniej.
Wielkie dzięki za poradę.
Teraz zmiejszę przerwę na świecach na 0,7 i sprawdzę ponownie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Wrz 30, 2005 8:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możesz zastosowac świece 2 elektrodowe i ustawić na nich na zime 0,6 mm i będzie po sprawie oczywiście stosując świece BERU,NGK,AUTOLITE żaden bosch nigdy w zyciu Pozdr A Tak na marginesie to obalilismy dzięki twoim problemom mit o tym że sekwencyjna instalacja nigdy nie strzela w kolektor !! Ciekawe co na to gazownikicy wszelkiego pokroju zapewniający o idealnej pracy takiej instalacji ja to dawno stwierdzilem i dlatego nie mam u siebie sekwencji a na plastikowych kolektorach też poprawialem instalki i chodza latami bez problemów pod warunkiem !! ŚWIECE,KABLE,CEWKA stan idealny !!!
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group