www.asu.pl :: Zobacz temat - Zimny silnik 2,5 CRD ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zimny silnik 2,5 CRD ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
PafQ
*
*


Dołączył: Feb 10, 2007
Posty: 53
Skąd: Olesnica

PostWysłany: Pią Gru 07, 2007 1:05    Temat postu: Zimny silnik 2,5 CRD ? Odpowiedz z cytatem

Kupiłem niedawno Voyka 2,5 CRD i temperatura cały czas oscyluje na 1/4 skali. Raz tylko doszła do połowy skali jak stałem w korku. Czy to normalne w tych silnikach? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Gru 07, 2007 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak termostat się czuje Laughing Question
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PafQ
*
*


Dołączył: Feb 10, 2007
Posty: 53
Skąd: Olesnica

PostWysłany: Pią Gru 07, 2007 22:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już go zlokalizowałem, ale nie miałem czasu zdemontować i sprawdzić, ale co dziwnego temp. na 1/4 skali trzyma non stop, w korku podchodzi do 1/2. Walnięty termostat tak równo by się nie zachowywał...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Gru 07, 2007 23:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a niby jak skoro może być cały czas otwarty i nie zamyka na mały obieg....
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PafQ
*
*


Dołączył: Feb 10, 2007
Posty: 53
Skąd: Olesnica

PostWysłany: Pią Gru 07, 2007 23:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w niskiet temp. ok 4 st, na trasie przy prędkości 120 km/h i obrotach ok 2500 silnik praktycznie powinien się wychłodzić i wskazówka powinna pokazać mniej niż 1/4 wskaźnika. Miałem tak przy voyku benzynie 2,4 (termostat otwarty cały czas), a diesel przecież jeszcze odbiera ciepło w znacznie większym stponiu niż benzynka. Termostat do nowego to ok 700 zł...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Gru 07, 2007 23:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak uruchomisz zimny silnik to po paru minutach chłodnica jest zimna Question jesli tak to termostat ok jesli chłodnica jest ciepła to wiadomo Twisted Evil
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PafQ
*
*


Dołączył: Feb 10, 2007
Posty: 53
Skąd: Olesnica

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 0:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jutro sprawdze, bo już mi sie nie chce dreptać do garażu. Dzięki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 0:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PafQ napisał:
Termostat do nowego to ok 700 zł...


A z czego jest ten termostat że taki drogi?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
PafQ
*
*


Dołączył: Feb 10, 2007
Posty: 53
Skąd: Olesnica

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 1:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma podróbek, tylko z oryginału w serwisie. Dla tego się pytam na forum czy ta temperatura to norma, czy masz szukać w silniku. Może ktoś już go wymieniał?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 1:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdzałeś allegro?
http://www.allegro.pl/item275887732_termostat_chrysler_voyager_2_5_td_1996_2000_nowy.html
http://www.allegro.pl/item276431914_termostat_chrysler_voyager_2_5_2_5_td_vm_1992_95.html
http://www.allegro.pl/item277661402_termostat_2_5_td_chrysler_voyager_jeep_cherokee.html
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 3:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Skala na zegarach to skala orientacyjna.Jak sprawdzić czy termostat uszkodzony.Włącz silnik i cały czas kontroluj czy chłodnica powoli się nagrzewa na wolnych obrotach.Jeśli tak to na pewno będzie uszkodzony termostat.czyli za szybko otwiera.Prawidłowe działanie termostatu polega na tym,że gdy silnik osiągnie temperature prawidłową pracy tj.(temperatura może oscylować w granicach 86-96 stopni pracy pełne otwarcie zależy od modelu termostatu) po przekroczeniu temperatury chłodziwo zostaje przepuszczone na chłodnicę, czyli na obieg duży. Są to termostaty woskowe i czasami wykonane marnie szybko się psują. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bartolinik
*
*


Dołączył: Sep 01, 2006
Posty: 49

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 7:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PafQ napisał:
Już go zlokalizowałem, ale nie miałem czasu zdemontować i sprawdzić, ale co dziwnego temp. na 1/4 skali trzyma non stop, w korku podchodzi do 1/2. Walnięty termostat tak równo by się nie zachowywał...

A mógłbyś zdradzić jego dokładną lokalizacje bo ja mam ten sam problem ale nie mogę go odszukać . Wiem że to śmieszne ale w tym silniku on jest chyba gdzieś zabudowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bax111
*
*


Dołączył: Apr 18, 2007
Posty: 66

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 18:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam u mnie tez jest podobna sytuacja i wydaje mi sie ze tak ma byc. termostat jest kur...sko drogi bo wystepuje tylko w orginale [ 700 zł to przesada bo ja widziałem za 500 zł]i do tego stanowi całosc z obudowa. wymiana tez nie jest prosta bo umieszczony jest z tyłu silnika . z tego co słyszałem to diesle znacznie wolniej sie nagrzewają. ja zrobiłem patent znany jeszcze za czasów PRL tzn wsadziłem kawał tektury przed chłodnice i teraz sinik rozgrzewa sie o wiele szybciej i trzyma temperature jak nalezy. polecam. Laughing
_________________
CRD 2003
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do 2,5 td można wsadzić termostat za ok 40 zł pochądzący od C-360
http://img504.imageshack.us/my.php?image=s4020087it0.jpg
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PafQ
*
*


Dołączył: Feb 10, 2007
Posty: 53
Skąd: Olesnica

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 22:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bartolinik : termostat jest z tyłu silnika na głowicy i wchodzi do niego tylko jeden gruby wąż gumowy.
Baks111: prowizorki podobno są bardzo trwałe i skuteczne, ale trochę wstyd do autka za pare klocków ładować karton przed chłodnice... Laughing
QAZWS : to nie jest termostat od mojego autka. Mam z 2002 i mój jest przykręcany bezpośrednio do głowicy i wylot ma tylko na 1 wąż.
Może ktoś już doszedł do jakiejś podróbki, bo ten termostat jest z obudową i ie wiem czy coś się dopasuje. Mi dzisiaj w serwisie powiedzieli 600 zł brutto bez wymiany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 0:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do 2,5 TD pasuje bo dwa Voyki już śmigają , a ty masz crd.....[/b]
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
PafQ
*
*


Dołączył: Feb 10, 2007
Posty: 53
Skąd: Olesnica

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 0:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, mam 2,5 CRD (jak w tytule). Tam też były 2 rodzaje termostatów i ten z 95 nie pasuje. Mój montowany jest w głowicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 0:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak w głowicy to masz chyba zwykły termostat, odkręcasz obudowe termostatu od głowicy i wyciągasz termostat.
Po wyciągnięciu porównaj czy on tak wyglada
http://www.allegro.pl/item275887732_termostat_chrysler_voyager_2_5_td_1996_2000_nowy.html
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
PafQ
*
*


Dołączył: Feb 10, 2007
Posty: 53
Skąd: Olesnica

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 1:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest termostat wraz z obudową i może dla tego tyle kosztuje. Chyba jeszcze nie ma podróbek do tego Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 1:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisz do tego gościa co sprzedaje te termostaty na allegro, może cos ma tańszego
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
pavels
*
*


Dołączył: Nov 13, 2007
Posty: 5

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 17:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim jest tak samo z temperaturą: na trasie jest max trochę powyżej 1/4 skali, w korku połowa. W Intercarsie sa termostaty do CRD po 300zł, w Focie po 268zł, jeszcze nie wymieniałem ale przymierzam się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bax111
*
*


Dołączył: Apr 18, 2007
Posty: 66

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

te termostaty z intercarsa to nie sa do CRD , widziałem to, oni sie czesto myla Wink
_________________
CRD 2003
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pavels
*
*


Dołączył: Nov 13, 2007
Posty: 5

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zdjęcia termostatów nie są od CRD, ale nr katalogowy częsci jest od CRD, to samo w focie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PafQ
*
*


Dołączył: Feb 10, 2007
Posty: 53
Skąd: Olesnica

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 22:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdzałem w Intercarsie we Wrocławiu. 600 zł taki termostat jak u mnie.
Za 180 niby miał pasować z Foty, ale to jest taka gruszka z wyjściami na 3 przewody gumowe i prwadopodobnie jest od 95 TD. Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pavels
*
*


Dołączył: Nov 13, 2007
Posty: 5

PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 10:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem w necie instrukcję wymiany termostatu w Jeep'ie Liberty z silnikiem 2.8CRD (tam silnik jest chyba montowany wzdłużnie):
http://www.lostkjs.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=25852&postdays=0&postorder=asc&start=0
Cena termostatu 83-111 $ (i piszą że to baardzo drogo Laughing )
sam termostat jest chyba taki jak w 2.5 CRD:
http://www.behrthermitalia.com/catalogo_it.htm
Może to komuś pomoże Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PafQ
*
*


Dołączył: Feb 10, 2007
Posty: 53
Skąd: Olesnica

PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 22:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jężęli ten termostat tak wygląda, to nawet nie ma szansy go rozkręcić i trzeba tylko kupić z oryginału Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group