www.asu.pl :: Zobacz temat - P czy N ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

P czy N ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
_jane_
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 195
Skąd: Boleslawiec

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 18:30    Temat postu: P czy N ? Odpowiedz z cytatem

Pytanie godne baby Very Happy Co jest lepsze dla skrzyni biegów, gdzy stoję na światłach: P czy N ? Do tej pory zawsze wrzucałam N, ale zaczęłam obserwować innych kierowców z ASB i zauważyłam, że często stoją na P. Wnioskuję to po tym, że na ułamek sekundy zapala im się wsteczny po zarzymaniu i przed ruszeniem ze świateł.
_________________
Kiedyś: Eagle Vision 3,5 1994
Jeep Wrangler 4,2 1988
Jeep Wrangler 4,0 1998
Dodge Dakota 3,9 1998
Teraz: Pontiac Grand Prix LJ 4,9 1978
Poza tym niezniszczalny Mercedes 190D i fajny Nissan Sunny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Maav
*
*


Dołączył: Oct 18, 2005
Posty: 399
Skąd: Nal Hutta (Wawa)

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ani jedno ani drugie, trzymać hamulec i nie majtać rączką :>
_________________
//'07 Saturn VUE 3.5 V6 Aut FWD, miejski potforek z kosmosu

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
_jane_
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 195
Skąd: Boleslawiec

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 18:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśńie teraz mi się przypomniało, że gdzieś taką mądrość czytałam Smile Dzięki
_________________
Kiedyś: Eagle Vision 3,5 1994
Jeep Wrangler 4,2 1988
Jeep Wrangler 4,0 1998
Dodge Dakota 3,9 1998
Teraz: Pontiac Grand Prix LJ 4,9 1978
Poza tym niezniszczalny Mercedes 190D i fajny Nissan Sunny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Brock
*
*


Dołączył: Dec 05, 2007
Posty: 34

PostWysłany: Sob Gru 08, 2007 19:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też często wrzucam na P,nie ma znaczenia przecież P jest od postoju,więc można trzymać noge na hamulcu jak i przełączyć na P.Chyba że w amerykańcach jest inaczej Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 11:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wajchujecie jak byscie mieli manuale
po to jest automat ze ruchy reka wykonujesz jak wsiadasz na D cofasz na Ri zostawiasz auto P
przez pozosaly czas nic nie robisz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 11:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na D jak Danuta Very Happy
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net


Ostatnio zmieniony przez qazws dnia Nie Gru 09, 2007 11:19, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 11:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja jak wiem że będe stał dłużej jak 2 minuty to wrzucam na P
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 13:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja wciskam hamulec postojowy
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 18:36    Temat postu: nie ma znaczenia Odpowiedz z cytatem

Nie ma znaczenia. Komu jak wygodnie.... Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kurczak
*
*


Dołączył: Nov 28, 2007
Posty: 24
Skąd: Szczytno

PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 1:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak stałem dłużej na światłach to wrzucałem N
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 10:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nie majtam dźwignią podczas postoju na światłach. Na pewno nie przyczynia się to do wydłużenia bezawaryjnej pracy skrzyni, ciągle musi włączać i wyłączać... a tak pracuje na okrągło. Nawet w wielu instrukcjach gryzmolą żeby nie majtać pod swiatłami Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
_jane_
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 195
Skąd: Boleslawiec

PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 19:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też do tej pory dawałam na N ale zauważyłam że dziwnie zachowują się obroty i zaczęłam się zastanawiać czy aby to na pewno zdrowe. Otóż na postoju wrzucając z D na N obroty z tysiąca spadają mi do 700, auto przez kilka sekund się "kisi" i potem wszystko wraca do normy. Ale nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego.
_________________
Kiedyś: Eagle Vision 3,5 1994
Jeep Wrangler 4,2 1988
Jeep Wrangler 4,0 1998
Dodge Dakota 3,9 1998
Teraz: Pontiac Grand Prix LJ 4,9 1978
Poza tym niezniszczalny Mercedes 190D i fajny Nissan Sunny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja obserwując swego czasu nowojorskich taksówkarzy widziałem że prawie na każdych światłach wrzucali na N lub P, ja na światłach nie wajchuje ale np. czekając na przejeżdzie kolejowym wrzucam na P.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
_jane_
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 195
Skąd: Boleslawiec

PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czytając większość Waszych wypowiedzi nasuwa mi się pytanie: po co w takim razie jest bieg N?
_________________
Kiedyś: Eagle Vision 3,5 1994
Jeep Wrangler 4,2 1988
Jeep Wrangler 4,0 1998
Dodge Dakota 3,9 1998
Teraz: Pontiac Grand Prix LJ 4,9 1978
Poza tym niezniszczalny Mercedes 190D i fajny Nissan Sunny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Brock
*
*


Dołączył: Dec 05, 2007
Posty: 34

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 0:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

_jane_ napisał:
Czytając większość Waszych wypowiedzi nasuwa mi się pytanie: po co w takim razie jest bieg N?


Jak byś auto przepchnęła bez luzu czyli N.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 9:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja czasem "N" wrzucam dojeżdżając do świateł i na światłach - silnik ma mniejsze obciążenie, to i mniej pali (tak na logikę).
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 9:26    Temat postu: n i p Odpowiedz z cytatem

_jane_ napisał:
Czytając większość Waszych wypowiedzi nasuwa mi się pytanie: po co w takim razie jest bieg N?


Roznica pomiedzy P i N jest wylacznie taka, że na P mas blokade skrzyni a na N mozesz swobodnie auto przepchac...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
TNT
*
*


Dołączył: Nov 01, 2007
Posty: 132
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 10:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odradzam przełączanie na "P", A dlaczego? Otóż latem stałem sobie spokojnie w korku a że było lekko pod górę wrzuciłem "P" w pewnej chwili dostałem "strzał" w tył ,straty w blacharce minimalne (jechałem Astro) ale skrzynia się rozsypała. Do dziś walczę z ubezpieczycielem sprawcy o odszkodowanie.(nie chcą uznać iż awaria skrzyni była następstwem wypadku mimo korzystnej dla mnie opinii rzeczoznawców PZMot)
_________________
Plymouth Voyager 2,4 aut '97
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 13:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TNT-zgadza sie. ja stalem na swiatlach na szczescie na "D" i widzilalem jak mi w lusterku nienaturalnie szybko rosnie gwiazda mercedesa przykrecona do maski tira:) w ulamku sekundy noga z hamulca na gaz i tuba na czerwonym!!! niestety z sedana zrobil sie hatchback,ja zlamalem fotel plecami i nalazlem sie na tylnej kanapie. klopoty zdrowotne juz od kilku lat...wole nie myslec co by bylo gdybym mial na "P". o zgrozo ,jakis czas temu ukazal sie list oburzonego czytalnika w auto swiecie ,ktory narzakal na "automatow" stoljacych na swiatlach i oslepiajacych go swiatlem stop!!! kretyn proponowal zaciaganie recznego. z wypowiedzi bylo widac,ze czlowiek az zieje jadem w sosunku do ludzi z automatami uwazajac ich za oligarchow,zlodziei,gangsterow i wstretnych kapitalistow!!!przecie caly swiat tak stoi!!! stojac i swiecac swiatlami stop daje znac komus ,kto sie zbliza ze stoje przeciez. gdy sei swieca pozycyjne to nie wiadomo czy pojazd dojezdza,rusza czy stoi? nigdy nie bede wajchowal na swiatlach bo szybka ucieczka to kolejna z wielu zalet automatu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
_jane_
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 195
Skąd: Boleslawiec

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 14:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja już też przestałam. Nie ma się co zastanawiać nad ekonomią takiego działania. Wątpię aby w znaczącym stopniu zwiększyło się spalanie, gdy przez kilka minut postoimy na biegu. A w instrukcji Visiona przeczytałam, że bieg N jest przeznaczony do holowania auta.
_________________
Kiedyś: Eagle Vision 3,5 1994
Jeep Wrangler 4,2 1988
Jeep Wrangler 4,0 1998
Dodge Dakota 3,9 1998
Teraz: Pontiac Grand Prix LJ 4,9 1978
Poza tym niezniszczalny Mercedes 190D i fajny Nissan Sunny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 18:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

_jane_ napisał:
A w instrukcji Visiona przeczytałam, że bieg N jest przeznaczony do holowania auta.


A dopisali że na bardzo krótkich odcinkach?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Gru 12, 2007 13:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
Ja czasem "N" wrzucam dojeżdżając do świateł i na światłach - silnik ma mniejsze obciążenie, to i mniej pali (tak na logikę).


Daj spokuj Wink Pamietaj, ze auto zawsze mniej pali jesli jedziesz na biegu [czyt.hamujesz silnikiem] ! Duzo ludzi blednie interpretuje, np jadac z gorki wrzucaja luz, a wtedy auto wiecej pali jak by jechal np na 5 biegu manualem bez gazu...

...co do N, ktos zapytal po co, no a chocby jak przejsc kontrole diagnostyczna? czasem trzeba przepchac auto itp sytuacje...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marche
*
*


Dołączył: Oct 24, 2007
Posty: 9
Skąd: przemy¶l

PostWysłany: Sro Gru 12, 2007 17:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

DO _JANE_!!!!
WITAJ, JAKIŚ CZAS TEMU PRÓBOWAŁEM WYSŁAĆ DO CIEBIE MAILA.. PISAŁEM WS. OTWIERAJĄCEJ SIE KLAPY BAGAŻNIKA PRZY KLAKSONIE..NIE CHCE TU SIE ROZPISYWAC..JAK MOŻESZ NAPISZ I PODAJ MI TWOJEGO MAILA..marche@plusnet.pl
_________________
eagle vision 3,5 1995
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
_jane_
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 195
Skąd: Boleslawiec

PostWysłany: Czw Gru 13, 2007 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marche, możesz już śmiało do mnie pisać. Ponad 5 tygodni nie miałam dostępu do kompa i wszystkie moje e-maile przepadły Sad
_________________
Kiedyś: Eagle Vision 3,5 1994
Jeep Wrangler 4,2 1988
Jeep Wrangler 4,0 1998
Dodge Dakota 3,9 1998
Teraz: Pontiac Grand Prix LJ 4,9 1978
Poza tym niezniszczalny Mercedes 190D i fajny Nissan Sunny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sikor
*
*


Dołączył: Dec 10, 2007
Posty: 239
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Czw Gru 13, 2007 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przełożeniami w automacie się nie wachluje. Wrzucam "N" jedynie w sytuacji, gdy z góry wiem, że postoję dłużej-samochód aż sam się o to wówczas prosi.
A już na pewno nie powinno się wrzucać "N" na dojazdach lub przy zjeżdzaniu z góry Exclamation Jest to szkodliwe, tak samo jak holowanie. Manualnym autem też przecież (z innych powodów, co prawda) zaleca się wyhamowywać na biegu. Poza tym po co fundować sobie automata, skoro później co niektórych swędzi "graba" Question
_________________
sikor
Ford Windstar 3,0 '96
sekwencyjny
To był naprawdę świetny wóz, ale go sprzedałem... Sad
Ford Maverick 2,7 tdi long
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Gru 13, 2007 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

swiete slowa!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Maav
*
*


Dołączył: Oct 18, 2005
Posty: 399
Skąd: Nal Hutta (Wawa)

PostWysłany: Czw Gru 13, 2007 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sikor napisał:

A już na pewno nie powinno się wrzucać "N" na dojazdach lub przy zjeżdzaniu z góry Exclamation


A czy przy dojazdach warto/można "zrzucać" np na 2 lub 1? Samochód hamuje silnikiem na wyższych obrotach, ale zwalnia poważnie. Tylko że wtedy jadący z tyłu nie widzą stopów, a zwalnia bardziej niż manual...
_________________
//'07 Saturn VUE 3.5 V6 Aut FWD, miejski potforek z kosmosu

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
_jane_
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 195
Skąd: Boleslawiec

PostWysłany: Pią Gru 14, 2007 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A już na pewno nie powinno się wrzucać "N" na dojazdach lub przy zjeżdzaniu z góry

Oj tak, znam jednego pana, który używał N jako tzw. luzu. Niestety, po ok. 500 km skrzynia wymagała remontu...
_________________
Kiedyś: Eagle Vision 3,5 1994
Jeep Wrangler 4,2 1988
Jeep Wrangler 4,0 1998
Dodge Dakota 3,9 1998
Teraz: Pontiac Grand Prix LJ 4,9 1978
Poza tym niezniszczalny Mercedes 190D i fajny Nissan Sunny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Rys00
*
*


Dołączył: Nov 27, 2007
Posty: 31

PostWysłany: Sob Gru 15, 2007 0:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

takie wajchowanie moze sie skonczyc tym ze zamiast na N wpadnie R lub niedaj bosze P Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kulkagsx1200
*
*


Dołączył: Mar 03, 2006
Posty: 139
Skąd: ok.strzelina

PostWysłany: Sob Gru 15, 2007 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

P urzywamy ,kiedy opuszczamy auto , N do przetaczania tudziez holowania czy w czasie czynnosci warsztatowych.
innych przelozen uzywamy w zaleznosci od warunkow w jakich sie poruszamy . jednym slowem -D do jazdy uzywamy przez caly czas . niewazne czy stoimy przed przejazdem kolejowymczy na swiatlach ,na skrzyzowaniu. skrzynia jest do tego przystosowana i nic jej sie nie dzieje . takim "pomaganiem " automatowi mozemy tylko zaszkodzic niestety .
_________________
 RAM 5.7 HEMI
eVo 1340 bobber
 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Nie Gru 16, 2007 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rys00 napisał:
takie wajchowanie moze sie skonczyc tym ze zamiast na N wpadnie R lub niedaj bosze P Idea

I tu się stanowczo nie zgodze!
- nie ma możliwości abu z pozycji D zrzucić na R lub P
Jest to konstrukcyjnie zablokowane, oczywiście w sytuacji gdy nie odciągamy wajchy do siebie lub nie wciskamy gucika na gałce ( w tych wajchach w podłodze)
Zresztą w niektórych wajchach w podłodze widaż takie "schodki"

Działa to następująco:
Zapinamy 1 ruszamy i lekkim pchnięciem spychamy na 2 dalej ma 3 lu D
dalej możemy zepchnąć na N.
Nie ma możliwości powrotnej czylu z D na 2 z 2 na 1.
Tą kombunacje możemy wykonać jedynie poprzez odciągnięcie wajchy do siebie /wciśnięciu guzika na gałce.
Z N również nie zapniemy R bez odciągnięcia wajchy/wciśniecia guzika.
Z N i R natomiast bez odciągania wajchy zepchniemy dzignie na D ale już nie wskoczy 2.
Z P również nie zapniemy R D 2 1 bez odciągniecia wajchy

Zabezpieczenia te blokują niekontrolowane przełączenia biegów z wyższych na niższe, poprzez np przypadkowe trącenie dzwigni podczas jazdy.

Jak coś pominąłem inni koledzy dopowiedzą.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group