www.asu.pl :: Zobacz temat - Dziwnie dzialajace ogrzewanie pomocy a moze to normalne ???
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwnie dzialajace ogrzewanie pomocy a moze to normalne ???

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
aguncia1
*
*


Dołączył: Nov 20, 2007
Posty: 84
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Lis 24, 2007 20:11    Temat postu: Dziwnie dzialajace ogrzewanie pomocy a moze to normalne ??? Odpowiedz z cytatem

Witam moj problem polega na tym ze nie wiem na jakiej zasadzie powinno prawidlowo dzialac ogrzewanie w dodge caravan 2003 albo klonach tego pojazdu np voyager ( bez obrazydo uzytkownikow voyagerow ).

OK wiec do rzeczy jak zapalam autko to ogrzewanie nie dziala tzn nie dmucha cieplym powietrzem tylko zimnym przez jakies 3 - 4 minutki a nastepnie jak autko przelaczy sie na gas to zaczyna mi grzac cieplym ( mam instalacje 4 gen). Wskaznik temperatury jest w polowie a czasami jest tylko na 2 kreskach tzn w 1/4 skali nagrzania czyli silnik praktycznie zimny a cieplo zalaczy tzn odrazu mile i gorace.

Dlaczego o tym pisze bo chcialabym aby moje autko dmuchalo powietrzem stopniowo jak je uruchomie to zeby dmuchalo od zimnego powoli do goracego a nie po 4 minutach gorace , denerwuje mnie to dlatego ze nie jestem wstanie nagrzac auta na postoju bo musze je pilowac przynajmiej przez 8 minut a podczas jazdy przelacza sie po 4.

czy gazownicy cos zle podlaczyli , nie pamietam jak bylo wczesniej poniewaz auto zakupilam latem a po 2 tygodniach zalozylam gaz???


prosze o pomoc co z tym zrobic zima idzie a szybki mam zamrozone dopolki sie na gaz nie przelaczy Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lis 25, 2007 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawiam,ze gazownicy zrobili cos po swojemu aby jak najszybciej zagrzewal sie obieg reduktora a tym samy jak najszybciej przelaczal na gaz,ale poczekaj na inne opinie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Nie Lis 25, 2007 12:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli silnik sie nie nagrzeje to nie będzie dmuchał ciepłym powietrzem. Na postoju grzeje sie bardzo powoli. Jak od razu ruszysz to właśnie kilka minut potrzebuje na nagrzanie sie.
A na gaz silnik sie przełacza gdy już troche sie nagrzeje..własnie gdześ do drugiej kreski. Zawsze możesz zrobić test przy wyłaczonym gazie Very Happy
i tak przy okazji...bardzo wolno stygnie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Nie Lis 25, 2007 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wprawdzie vision to nie voyager ale należy się spodziewać, że założenia koncepcyjne są podobne, opiszę zatem jak jest u mnie.

Na panelu mam temperaturę ustawioną na 22st, dopóki silnik jest zimny nawiew ledwo co nie działa (chyba że jest ustawiony na szybę - wtedy dmucha zimnym ile wlezie), w momencie gdy silnik osiągnie jako taką temperaturę (tzn. wskaźnik temperatury ruszy z miejsca) a więc i warunki do komfortowej pracy auto postanawia pomyśleć o człowieku i nawiew zaczyna dmuchać coraz mocniej gorącym powietrzem do momentu aż temperatura wewnątrz osiąga wspomniane 22st., wtedy wszystko cichnie i następuje minimalny nadmuch. Kiedy na chwilę otworzy sie drzwi lub okno, nawiew zaczyna znowu dmuchać mocno zimnym lub ciepłym w zależności od tego czy na dworze jest więcej czy mniej niz 22st.i tradycyjnie wszystko po chwili się uspokaja.

U mnie tez występuje korelacja między rozpoczęciem pracy nawiewu i momentem przełączenia na gaz - wynika to najprawdopodobniej z faktu, że oba układy (tzn ogrzewanie i zasilania lpg) czekają na osiągnięcie odpowiedniej temperatury przez płyn chłodniczy - otwarcie termostatu powoduje napłynięcie ciepłego płynu zarówno do nagrzewnicy jak i do reduktora i wszystko zaczyna pracować Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group